World of Warcraft: Wrath of the Lich King – najava


Danas je prosto nemoguće upoznati osobu koja nije čula za naslov World of Warcraft, da ne govorimo o Blizzard-u koji ga je izdao. Od 2004. godine imamo tu čast da igramo jednu od najpopularnijih MMORPG igara današnjice i uživamo u njenim redovnim osveženjima. Posle tri burne godine usledio je i dugoočekivani nastavak, The Burning Crusade, koji je još više komercijalizovao ovu igru i učinio je pristupačnijom za nove korisnike. Kako je vreme odmicalo čelnici Blizzard-a odlučili su se da je vreme da se objavi i novi nastavak, Wrath of the Lich King, koji bi eventualno zadržao igrače, jer se uskoro bliži izlazak novih potencijalnih konkurentnih naslova (Age of Conan – već izašao, Warhammer i drugi).

World of Warcraft Wrath of the Lich King - 1 World of Warcraft Wrath of the Lich King - 11 World of Warcraft Wrath of the Lich King - 12

Treće poglavlje u svetu World of Warcraft nastavlja svoju priču daleko od Outland-a. Kako smo pobedili moćnog Illidan-a i zadržali Kil'jaeden-a, došlo je vreme da se napravi korak napred. Taj korak vodi nas na novi kontinet  Northrend. Northrend se nalazi istočno od Azeroth-a i kao što iz imena možete zaključiti, akcenat se stavlja na nešto snežnije predele. Po veličini Northrend biće upola manji od Eastern Kingdoms, nešto sličniji Outland-u. Mapa Northrend-a biće podeljena u 11. zona, koje će da izgledaju ovako: Howling Fjord (68-72lvl), Borean Tundra (68-72lvl), The Dragonblight (71-75lvl), Zul'Drak (73-76lvl), Grizzly Hills (74-76lvl), Sholazar Basin (75-78lvl), Crystalsong Forest (77-80lvl), The Storm Peaks (77-80lvl), Icecrown Glacier (77-80lvl), Lake Wintergrasp (77-80lvl) – PvP područje i Dalaran – neutralni grad poput Shattrath City-ja. Ove zone će kao i u prethodnim delovima imati i svoje instance koje će se u zavisnosti od nivoa vašeg lika otključavati. Pored novih zona u Northrend-u doći će i do par malih izmena na Azeroth mapi. Već sada posle izlaska zadnjeg patch-a vidljive su prve promene u glavnom gradu alijanse, Stormwind City-ju, u smislu izgradnje velike luke koja će nas voditi na novo ostrvo. Kako se izlazak ekspanzije bude bližio, radovi na luci biće sve vidniji, do samog završetka. Eastern Plaguelands će dobiti nove mesto, Ebon Hold, sa koga će polaziti nova klasa Death Knight. Pošto se meštani Dalaran-a sele u Northrend, za sobom će ostaviti jedan veliki krater na mestu gde se nekada on nalazio,  u planinama Alterac. I poslednja izmena koja će zadesiti Azeroth nalazi se u Un'Goro Crater-u, gde će se pojaviti  nova „Titan” teritorija I njoj će se pristupati preko kapije iz Sholazar Basin.

World of Warcraft Wrath of the Lich King - 6 World of Warcraft Wrath of the Lich King - 3 World of Warcraft Wrath of the Lich King - 10

Predstavljanjem delova novog kontinenta valja pomenuti da nas očekuju i nove rase (factions). Među prvima su Rhonin i the Kirin Tor – jedne od rasa koje su se doselile iz Alterac Mountains u cilju borbe protiv Malygos-a, a ujedno će nam biti I domaćini u novom neutralnom gradu Dalaran.  Zatim tu su : Malygos i Blue Dragonflight – gde je Malygos započeo rat sa ostalim rasama u potrazi za novim vidovima magije. Blue Dragonflight će pomoći našim domaćinima da Malygos ne ostvari svoj podli cilj,  da pokori Azeroth, što je i jedan od razloga zašto je Dalaran preseljen na novi kontinent. The Orcs – pod komandom Garrosh-a Hellscream-a naselili su područje Borean Tundra i žele da pokrenu invaziju ne bi li se Garrosh dokazao Thrall-u. The Forsaken – pod upravom Banshee Queen Sylvanas (kraljica Undercity-ja) takođe je došla ne bi li se osvetila Arthas-u zbog rušenja Lordaeron-a i bacanja kuge na njegov narod, kako je inače i stvorena undead rasa. The Taunka – predstavlja drevne pretke Tauren-a. Mislili su da su izgubljeni do trenutka kada ih je otkrijo Garrosh.  The Tuskarr – su meštani Northrend-a i uglavnom se nalaze u oblasti Borean Tundra. Glavni grad im je Kaskala i predstavlja ribarsko područje. The Vrykul – polu džinovski ratnici, neprestalno opsedaju utvrđenja. Neprijateljski su raspoloženi, nisu ljubitelji ni Alijanse, kao ni Horde. The Nerubians – polu pauci koji su vladali Northrend-om pre dolaska Arthas-a, sada se mogu naći samo po zabačenim delovima novog ostrva. The Knights of The Silver Hand frakcija takođe se vraća u Wrath of the Lich King pod rukovodstvom Highlord Tirion Fordring-a. Njihovo prisustvo pamtimo još iz Battle for Light's Hope Chapel, okršja između pomenute frakcije i Argent Dawn-a. I za kraj The Lich King – moćni Arthas koji strpljivo čeka ne bi li pokorio svakog ko mu se nađe na putu…

Najzanimljiviji deo koji nas očekuje trebalo bi da budu novine u gameplay-u. Naravno, kao i svaki novi naslov obećava kule i gradove, a tek na kraju ćemo videti šta je od svega toga istina.Da počnemo od početka. Igranje tamnica za petoro ljudi, biće slična kao i u The Burning Crusade-u. Postojaće Normal, kao i Heroic mod, koji nam daje veći izazov ali na kraju i bolje nagrade.Kada je reč o raid-ovima namenjenim za 25 ljudi tu se sprema jedna od najavljenih novina. Naime, sve raid tamnice moćiće da se igraju i u režimu za 10 igrača, što nas dovodi do još većeg u prošćavanja ovog MMORPG-a. Ovakvi potezi idu u korist novim igračima jer će uz malo muke veći broj ljudi videti "end game" predele, a sa druge strane hardcore raid-ovanje svodi se na minimum. Kao što je to bio slučaj sa The Burning Crusade, u Wrath of the Lich King očekujemo da se level cap podigne na 80. Da bismo došli do ovog nivoa potrebno je uraditi još par stotina quest-ova. S tim dizajneri su se morali potruditi ne bi li quest-ovanje učinili što zanimljivijim. Pored zadataka gde treba da bombardujete neku zonu (već viđeno u TBC-u) sada ćemo moći da rešavamo i par "opsadnih" quest-ova, u kojima po prvi put imamo priliku da upravljamo "warsiege" mašinama. Kako bismo rešavali ove zadatke moraćemo da pristupimo određenom PvP delu, što će nam svakako doneti malo zabave nakon višesatnog rešavanja dosadnih quest-ova. Prisustvo letećeg mounta u WOTLK-u može se očekivati sasvim sigurno, ali će za razliku od TBC-a on biti dostupan tek od 77. nivoa. Naravno ovo se i dalje ne odnosi na originalni WoW svet. Sledeće je uvođenje nove "Achievement system" opcije, uz pomoć koje ćemo dobijati određene titule, kao npr. za igranje samo PvP-a, za očišćene sve raid tamnice, za rešene sve zadatke i druge.

Ni ljubitelji PvP-a neće ostati praznih ruku, jer se i na ovom polju priprema par novina. Battlegroud dobija svoju novu mapu Strand of the Ancients, u kojoj ćemo rukovoditi pomenutim warsiege mašinama. Jedna partija primaće od 10 do 15 igrača po timu i trajaće od 30 do 45 minuta. Kako se radi o novom BG-u, najavljeni su mogući problemi pri pristupu, kao i bagovi pri igranju u početnih nekoliko nedelja, ali se rešenja mogu očekivati u što manjem vremenskom periodu. Arene će takođe dobiti svoja osveženja u vidu dve nove mape Orgrimma Arena i Dalaran Arena. Blizzard nas uverava da će se ovoga puta više pažnje posvetiti PvP segmentu, te se sada mogu očekivati totalno različiti PvP setovi opreme, a čak se uvodi i spectator mod u arenama.

World of Warcraft Wrath of the Lich King - 13 World of Warcraft Wrath of the Lich King - 8 World of Warcraft Wrath of the Lich King - 9

Sve ove novine bile bi uzaludne da nam Blizzard nije spremio pravu poslasticu za kraj. Najočekivaniji element u igri predstavljaće uvođenje nove klase Death Knight. Kako se najavljuje kao superiorna klasa njeno level-ovanje neće biti dostupno od prvog, već od 55 nivoa i kreiranje će biti ograničeno po jednom nalogu. Death Knight će nositi plate oklop i biće DPS/tank klasa, sa nemogućnošću nošenja štita. Ovaj nedostatak nadoknadiće upotrebom novog resursa u igri, a to su rune. Rune kod ove klase biće isto što i mana kod kastera, ili pak rage kod warrior, i moćiće da ih koristi u unapređivanju svojih sposobnosti. Status ovog resursa pratiće se ispod portreta vašeg lika i biće vam na raspolaganju po dve rune od svake vrste. Iskorišćavanjem jedne od runa moraćete da sačekate određeni vremenski period ne bi li je upotrebili ponovo. Pored runa DK će koristiti i Runic Power, osobinu kojom koristi svoje najjače poteze . Sistem punjenja  Runic Power-a biće sličan sa warrior-om i njegovim rage sistemom, tako da biste iskoristili najjače magije ove klase moraćete da udarate svim raspoloživim sredstvima. Poslednji slot u njegovom inventaru ostaće rezervisan za Sigil, item koji će podsećati na Shaman-ov Totem. DK će takođe moći upravljati i pet-om, ali će on biti sličniji Priest-ovom Shadowfiend-u ili Mage-ovom Water Elemental-u, sa vremenskim ograničenjem. Ako se ipak opredelite za Unholy stablo talenta dobićete Ghoul-a, ljubimca koji će imati sličnost sa Hunter-ovim pet-om, ali će i on biti vremenski ograničen. Korišćenje klase Death Knight biće moguće i u Alijansi, kao i u Hordi, ali će postojati jedna razlika. Za sada se tačno ne zna o kojoj će biti reč jer se na tome još uvek radi. Iako su se momci iz Blizzard-a opredelili za novu klasu, to ne znači da su zanemarili devet starih. Svaka od rasa dobiće svoju proširenu granu talenata, s obzirom da se dodaje još 10 novih za odabir. Ima tu pregršt zanimljivih talenata, Warrior-i će moći da nose two handed mačeve u jednoj ruci, Warlock-i dobijaju metamorfozu, Mage poboljšan AoE i još mnoštvo drugih.
Što se tiče profesija one će takođe pretrpeti radikalne promene. Skill istih podićiće se do maksimalnih 450 poena (u TBC-u maksimum je 375), a podizanje od 300 do 375 poena biće znatno olakšano. Svi aktuelni zanati dobiće veliki broj novih recepata, a nazire se čak i uvođenje jedne nove profesije – Inscription. Pomenuta profesija ima dosta sličnosti sa Enchantingom, ali će se ovde unapređivati atributi karaktera a ne njegova oprema. Stormwind City, kao i ostali veliki gradovi u ekspanziji, dobiće i berberina. U ovim novim radnjama moći ćemo menjati frizure naših likova. Da ne bude zabune, moguće je menjati samo izgled i boju frizure, a ne i izgled cele glave (oči, lice).

Kao što možete videti puno novih stvari se najavljuje u trećem delu ige World of Warcraft, što se u neku ruku i očekivalo. Trenutno je završeno sa alfa testom Wrath of the Lich King  a pre par dana zvanično je počeo i beta test ove ekspanzije. Blizzard marljivo radi ne bi li ispunio sva očekivanja i spremno dočekao konkurenciju koja smišlja sve ozbiljnije napade. Nama ostaje da sačekamo još dva do tri meseca do izlaska kada ćemo se ponovo javiti sa nešto konkretnijim informacijama.

Naziv Igre:
World of Warcraft: Wrath of the Lich King
Razvojni Tim:
Blizzard Entertainment
Izdavač:
Blizzard Entertainment
Žanr:
MMORPG
Datum Izlaska:
novembar 2008. godine

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*