S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky najava
Marta 2007. godine, posle šest godina razvoja, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl je konačno ugledao svetlost dana. Očekivala se izvanredna igra, koja će pak opravdati očekivanja igrača, kao i dugi vremenski period razvoja. I zaista, Shadow of Chernobyl jeste izvanredna igra, koja pleni i zastrašuje svojom atmosferom, osećajem nespokojstva i uvek prisutne depresije u sivilu sveta – zone, u okolini ozloglašene nuklearne elektrane Černobil. Međutim, razvojni tim, kako se ispostavilo kasnije, zagrizao je mnogo više nego što je bio u stanju da sažvaće. Kako su godine prolazile, neke od ideja, prvobitno sastavni deo igre, odbačene su i kao takve izgubile su svoje mesto u viziji razvojnog tima, viziji koju su oni podelili sa fanovima i obećali njeno ostvarenje. U julu 2007. godine, GSC Game World najavljuje nastavak, tj. prequel – Clear Sky, čija će radnja biti smeštena godinu dana pre događaja viđenih i odigranih u Shadow of Chernobyl. I ovoga puta GSC je pred sobom postavio visoke ciljeve, a Clear Sky neodoljivo podseća na igru kakvu je ovaj razvojni tim prvobitno nameravao da napravi.
Shadow of Chernobyl je ostavio neodgovorena pitanja, na koja će, prema rečima GSC-a, Clear Sky odgovoriti. Naime, Clear Sky stavlja igrača u ulogu plaćenika, čija je misija ubistvo S.T.A.L.K.E.R.-a (Scavengers, Trespassers, Adventurers, Loners, Killers, Explorers i Robbers) Streloka – protagoniste Shadow of Chernobyl-a. Kako je radnja prequel-a smeštena godinu dana pre početka radnje u prvom delu, Clear Sky će objasniti kako je Strelok završio u kamionu smrti (Death Truck) i kako je zona postala onakva kakva jeste u Shadow of Chernobyl-u.
Endžin koji će pokretati Clear Sky jeste unapređeni X-ray endžin – X-ray Engine 1.5. Konkretna unapređenja odnose se na A-Life sistem veštačke inteligencije, novi teksturni endžin, kao i na sam gameplay, čija će unapređenja biti proizvod povratnih informacija dobijenih od samih igrača, kao i ideje koje je razvojni tim napustio tokom godina razvijanja prvog dela.
Sama zona sastojaće se od jedne polovine lokacija već viđenih u Shadow of Chernobyl-u i polovine novih. Lokacije koje će biti prenete iz prvog dela, ipak neće biti identične, već modifikovane i dorađene kako bi odgovarale događanjima od pre godinu dana. Jedna od novih lokacija jeste Marshland, koja će biti najveća lokacija dosada viđena u S.T.A.L.K.E.R.-u, koja će, kako joj i ime govori, biti pretežno pod močvarnom vodom i odgovarajućim rastinjem, naravno, sve to prezentovano na "Černobilski" način.
Clear Sky stavlja akcenat na borbu između frakcija, prema rečima razvojnog tima, u pitanju je sveopšti rat, a na igraču je da odluči kojoj će se, od osam frakcija koje postoje, pridružiti. Igrač, naime, nije primoran da se privoli nekoj od frakciji, ali će, ukoliko to uradi, biti počastvovan mnoštvom misija, oružja i opreme, kojima ne bi drugačije imao pristup. Frakcije koje će se međusobno boriti za dominaciju u zoni jesu Bandits, Duty, Freedom, Clear Sky, Mercenaries, The military, Scientists i Lone Stalkers. Misije koje će biti dostupne pridruživanjem nekoj od frakcija sastojaće se od lova mutiranih zveri do zauzimanja ključnih lokacija, kao što su karaule, fabrike i kampovi drugih frakcija. Svaka od zauzetih lokacija učiniće tu frakciju jačom, što će biti vidljivo na igračevoj opremi, ali i na opremi i naoružanju saboraca.
"Većina elemenata u Clear Sky-u jesu iz originalnog koncepta na kojem smo radili, ali koji nisu uključeni u S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl" – Anton Bolshakov, GSC menadžer projekta. Evidentno je da GSC Game World pokušava da viziju prvobitno planiranu za prvi deo prenese na Clear Sky, i ispuni data obećanja igrom kakvu je oduvek nameravao da kreira.
Naziv Igre:
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Razvojni Tim:
GSC Game World
Žanr:
Survival FPS
Datum Izlaska
Q1 2008