Gothic 2 Night of the Raven opis


Ukoliko ste jedan od zaljubljenika u RPG žanr, Gothic 2 Gold, odnosno Gothic 2 sa ekspanzijom Night of the Raven, verovatno zauzima visoko mesto na vašoj listi omiljenih igara. Nemački razvojni tim, Piranha Bytes, koji je još prvim Gothic-om pokazao da spada u majstore pripovedanja, prezentovao nam je još bogatiju i izazovniju avanturu. U ovom, po svojim mehanizmima neočekivano realističnom svetu, očekuju vas i tipični fantazijski elementi: magovi, pirati, skriveno blago, prastare ruševine, orci, trolovi, kosturi i zmajevi. Na vama je samo da dokažete da ste baš vi heroj koji može da spasi svet od predstojećeg zla.

Gothic 2 Night of the Raven 03 Gothic 2 Night of the Raven 09 Gothic 2 Night of the Raven 20

Iako je priča direktan nastavak događaja iz prvog Gothic-a, on nije uslov za igranje. Na svom putu susrešćete desetine likova iz prethodnog dela, koji će vas, ukoliko želite, podsetiti odakle se znate i prepričati najbitnija dešavanja. Kao jedan od zarobljenika u rudarskoj koloniji, uspeli ste da porazite legendarnog Sleeper-a, srušite magijske zidove svog zatvora i pustite na slobodu gomilu robijaša, koji sada pokušavaju da se uklope u društvo. Xardas, moćni crni mag, spasio vas je iz ruševina Sleeper-ovog hrama; međutim, cela zemlja je u opasnosti jer organizovana vojska orkova spremna za napad ima i zmajeve za saveznike.

Prvo suočavanje sa svetom u Gothic-u bilo je prilično bolno – udarac pesnicom u lice. Gothic 2 vas malo nežnije dočekuje, ali samo zakratko. Iz  Xardas-ove kule ćete se sami zaputiti u Khorinos. Kao i ranije, ne možete preći ni par metara a da ne naletite na neku opasnost, ali mudri dizajneri iz Pirahna Bytes vas nisu ostavili potpuno bespomoćne. Tačno, nemate ni oklop ni svoje moćno oružje iz prethodnog dela, izgubili ste magijske moći, a par vukova i goblina ispred vas deluju kao prevelika opasnost. Srećom, Gothic uvek drži otvorena vrata saradnji sa ljudima na koje nailazite, pa ćete usput, rešavajući prve zadatke, dobiti i zaštitu onih u čiju korist radite. Ovo je jedan od najbitnijih aspekata Gothic-a – razmena usluga. Ukoliko nekome treba vaša pomoć, budite sigurni da ćete za nju biti i nagrađeni –  plenom, zaštitom, pratnjom do neke lokacije, informacijama… Iako ne postoji družina koju igrač vodi, ovi privremeni partneri pokazaće se kao vredni saveznici na početku vaše avanture. Jednom ostvareni kontakt, u zavisnosti od toga da li se postavite prijateljski ili ne, znači i korak napred ka saradnji sa frakcijom kojoj dati lik pripada. Samo imajte na umu posledice – pojedine suprotstavljene grupe imaju suprotne ciljeve i neće blagonaklono gledati na to što pomažete suparničkoj strani. U nekom trenutku ćete, ipak, da bi priča napredovala, morati da se pridružite nekoj od frakcija, a tu ćete uglavnom odlučivati između svojih afiniteta i brzine kojom bi ona doprinela vašem uzdizanju u društvu i napredovanju ka ostvarenju ciljeva, odnosno konačnom obračunu sa silama koje prete ovom kraljevstvu.

Informacije koje saznajete od ljudi s kojima imate kontakt veoma su bitne. Na primer, s obzirom na pretnju od bandita i odbeglih robijaša, neko obučen kao vi teško da će moći da prođe kroz kapije grada. Razgovorom sa ljudima na koje nailazite na putu dobićete više opcija za prevazilaženje te prve prepreke: podmićivanje stražara, pretvaranje da ste farmer ili pomoćnik alhemičara, propusnica. Ovakav sistem očuvan je kroz celu igru, često u kompleksnijem i suptilnijem obliku, a sloboda da sami izaberete način kako da postignete željeni cilj glavna je odlika Gothic-a.

Gothic 2 Night of the Raven 06 Gothic 2 Night of the Raven 19 Gothic 2 Night of the Raven 31

Zadaci koje završavate, kao i savladavanje neprijatelja donosi dragoceno iskustvo, koje se pretvara u poene za učenje. Njih možete iskoristiti tek kada nađete trenere koji vas nečemu mogu naučiti. Osim što ćete moći da steknete nove veštine, kao što su šunjanje, obijanje brava, alhemija, kovanje oružja i obrada koža, možete naučiti kako da uspešnije koristite oružje, ali i da trenirate spretnost ili snagu. Osim toga, možete unaprediti magijske veštine i naučiti da čitate stare mistične tekstove na kamenim tablicama. Zavisno od pravca u kome se razvija vaš lik, stil borbe će se razlikovati, ali će likovi biti podjednako uspešni u borbi ukoliko ne trošite uzaludno poene za učenje. Naime, nemoguće je maksimalno istrenirati sve veštine, pa je bitno fokusirati se na one koje su vam najbitnije. Ovde se krije i razlog zbog koga ćete Gothic 2 verovatno poželeti da pređete iznova  nakon što ga jednom završite – ima mnogo mogućnosti za razvoj lika, a zbog različitih puteva kojima možete rešiti quest-ove, drugačije borbe i više grupacija kojima se možete pridružiti,  igra će ipak ostati zanimljiva i sveža.  

Borba je prilično jednostavna, a sa svakim uloženim poenom u učenje borbenih veština ona postaje sve lakša i efikasnija, jer će ratnici otključavati nove poteze mačem, strelci postajati precizniji, a magovi dobijati razornije čini. Osnovni atributi mogu se uvećati i korišćenjem biljaka koje nalazite istraživanjem ili spravljanjem napitaka korišćenjem alhemije. Do oklopa ćete doći samo mukotrpnim radom – naime, samo najjednostavniji mogu da se kupe, dok ćete ostale morati da zaslužite, završavajući zadatke i čineći usluge članovima frakcije kojoj pripadate. Magično prstenje i medaljoni takođe utiču na vaše sposobnosti. Magične scroll-ove mogu koristiti i ratnici samo ako imaju dovoljno mane – mogu, recimo, baciti vatrenu loptu na protivnika da bi ga povredili pre početka borbe mačevima. Međutim, magične rune mogu koristiti samo magovi odgovarajućeg magijskog kruga, što znači da morate napredovati da bi imali pristup onim najmoćnijim.  

Gothic 2 Night of the Raven 04 Gothic 2 Night of the Raven 10 Gothic 2 Night of the Raven 25

Svet u Gothic-u je uređen veoma realistično. On živi i bez vas, a kao svedoci toga sitni tragovi koji vam nagoveštavaju buduće questo-ve rasuti su svuda po njemu. Neobavezan razgovor otkriće krađu u kojoj je policija nemoćna da uhvati lopova, a nešto kasnije i sami ćete dobiti zadatak da nađete ukradeni predmet i uhvatite počinioca. Gothic verno plete mrežu svojih intriga i svaka priča vezana je za neku drugu, koja je još više produbljuje, držeći vas u uverenju da vaši postupci imaju dalekosežnije posledice nego što trenutno možete da predvidite. U njemu, vaša uloga je da se tek dokažete i niko vas neće na samom početku smatrati za heroja i prijatelja. Prijateljstvo i savezništvo se stiče, a za to vam treba vremena, dobre volje i spretnosti. Napolju, van sigurnosti grada i farmi, vrebaju zveri koje nećete moći da savladate dok dovoljno ne napredujete. Iako ste slobodni da se krećete gde god poželite još na samom početku, uskoro postajete svesni da ste samo jedna karika u prirodnom lancu ishrane, pa ćete svoje pustolovine verovatno ograničiti na manje opasna područja i držati se utabanih staza. Kasnije, kada vam postanu dostupni portali, moći ćete da trenutno putujete do određenih lokacija, ali je i dalje imperativ što više istražiti okolinu jer će vam otkriti brojne tajne, mnogo plena i protivnike čijim ubijanjem stičete iskustvo.

Ponašanje NPC-ova je za svaku pohvalu. Građani preko dana obavljaju svoje poslove, razgovaraju, trguju, a predveče piju u krčmi, puše, odmaraju kod kuće. Farmeri čuvaju ovce, braneći ih od vukova, obrađuju zemlju, a uveče sede uz logorsku vatru. NPC-ovi ljubomorno čuvaju ono što poseduju pa će pokušaj krađe, šunjanje, obijanje ili izvlačenje mača biti protumačeno kao neprijateljska aktivnost. Neprijatelji se često kreću u grupama, a u borbi, AI će naterati vašeg protivnika da napada, ustukne od udarca ili ga blokira.  

Inventar je neograničen, što znatno olakšava nošenje celokupnog plena do trgovca kome možete da ga prodate. Iako oduzima od realizma, bar ne nameće igraču zamorno trčkaranje po velikoj mapi u pokušaju da maksimalno zaradi. Problem je jedino u načinu na koji je inventar (ne)organizovan: oružje, napici, scroll-ovi, biljke, razni predmeti, mape, oklopi, nakit i novac su jednostavno redom natrpani, bez mogućnosti da pregledate samo one koji vas interesuju. Sistem prečica je veoma koristan, jer ćete onda imati brzi pristup određenim magijama, napicima i oružju, što inače nije moguće.  

Gothic 2 Night of the Raven 12 Gothic 2 Night of the Raven 15 Gothic 2 Night of the Raven 17

Grafika nije bila vrhunska u vreme kad se igra pojavila, ali teško da će nešto grublje modelirani NPC-ovi sa šakama stisnutim u pesnice ili animacije koje se često ponavljaju oduzeti mnogo od neverovatnog doživljaja. Dizajn mape je, međutim, izuzetan. Myrtana je prelepa zemlja, u kojoj visoke planine i litice smenjuju doline, vodopadi i jezera, prastari hramovi su skriveni u dubokim šumama, kanjoni i stene postepeno prelaze u plažu, a na svakom koraku postoje skrivena mesta i opasne pećine koje treba istražiti. Što je najbitnije, svet je detaljan i uverljiv. Na svojim putovanjima naletećete na kampove bandita, opljačkane trgovce, ostatke razapetih ljudi koje su goblini mučili, par scroll-ova i prsten kao jedini trag nesrećnika koga je pojela zver. Ukoliko ste igrali prethodni deo, povratak u dolinu rudnika gde je bila zatvorska kolonija doneće pravo iznenađenje – u prepoznatljivim predelima desila se neverovatna transformacija: nekadašnji kamp pun je paladina pod zasedom orkova, a u udaljenim krajevima mape nekoliko moćnih zmajeva doneli su sa sobom čak i promenu klime i potpuno preobrazili teren u okolini.

Problem koji je igra stvarala na starijim mašinama proističe iz potrebe za velikom količinom RAM-a jer se učitava skoro cela ogromna mapa, pa se na savremenim kompjuterima ne javlja. U Gothic-u 2 postojali su bagovi koji su se ticali propadanja kroz pod (što je nekima obezbedilo pristup frakciji u čije redove još nisu zaslužili da uđu), ali su sa ekspanzijom Night of the Raven ovakve greške ispravljene.

Sporo napredovanje lika i poteškoće u savladavanju neprijatelja ne treba da vas brinu, jer ćete kasnije lako nadoknaditi propušteno i hrabro zakoračiti u najopasnije predele Myrtana-e. Kao i u prvom delu, igra će na početku novog poglavlja prezentovati i nove, jače neprijatelje, pa će uvek biti sasvim dovoljno izazova. Night of the Raven donela je svetu Gothic-a 2 ono što nijedna ekspanzija ranije nije ni pokušavala: sasvim je preobrazila prethodu avanturu, dodajući na svakom koraku novine i promene, koje su još više obogatile igračko iskustvo. Nova lokacija na mapi donela je dve nove frakcije i misterije koje obećavaju još desetine sati istraživanja, učinivši Gothic 2 Gold vrednom kupovine čak iako ste već igrali original bez ekspanzije.  

Naziv igre:    Gothic 2: Night of the Raven    
Žanr igre:    RPG    
Razvojni tim:    Piranha Bytes    
Izdavač:    JoWood   
Datum izlaska:    20. januar 2005.    
Screenshot-ovi:     Gothic 2: Night of the Raven
Diskutujte o igri i opisu na forumu   

Minimalna konfiguracija:
CPU:    Pentium III 700
RAM:    512 MB
VGA:    DirectX 7 kompatibilna sa 32 MB
Preporučena konfiguracija:
CPU:    CPU Pentium III 1.2Ghz
RAM:    1 GB
VGA:    DirectX 7 kompatibilna sa 64 MB

+    Ogroman svet, AI, nelinearnost, replay vrednost, unapređivanje lika, frakcije
–    Sporo napredovanje lika, teksture, grubi 3D modeli

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*