Exodus From The Earth opis
Zadatak igara ovih dana je da nas zabave i nekako uzvrate vreme koje smo uložili u njih, i to svojim dizajnom, zanimljivim, nekada i poučnim sadržajem, dobrom realizacijom, glumom i režijom koja nas satima drži ispred monitora. Razvojni timovi imaju neku vrstu obaveze da nam uzvrate na poverenje i datu šansu zabavom i lepo provedenim vremenom uz njihov proizvod, tako da na kraju dana ne budemo razočarani što smo „bacili“ par sati iako smo mogli da radimo nešto produktivnije. Kraj i ove kalendarske godine nam donosi pregršt naslova koji zaslužuju našu pažnju, ali i one za koje nam je iskreno krivo što smo utrošili vreme igrajući ih. Jedan takav dolazi nam od ruskog razvojnog tima Parallax Arts Studios.
Sama priča je krajnje interesantno nezanimljiva. Iako čovečanstvo prognozira da će se smak sveta desiti za nekih pet miliona godina, u igri se dešava u nama veoma bliskoj budućnosti, to jest 2016. Sunce naglo raste i na svom putu „jede“ i uništava sve planete, tako da je na red došla naša draga Zemlja. Da bi čovečanstvo preživelo, potrebno je naći načina da se adaptira na sve nastale promene ili jednostavno potraži drugi dom, „drugu“ planetu Zemlju. A.X. korporacija je izumela vakcinu koja ljude čini potpuno otpornim na sve moguće uslove koje prete. Plan je, kao što se pretpostavlja, da vakcina postane dostupna svim stanovnicima planete, posle čega će oni nastaviti svojim koliko-toliko normalnim životom. Nedavno otkrivanje Druge planete Zemlje dovodi u pitanje opstanak A.X. korporacije. C.I.A. postaje sumnjičava po pitanju motiva korporacije, kao i njene misteriozne agencije. Tada vi nastupate na scenu, u ulozi tajnog agenta Frensisa Riksona (Francis Rixon). Primarni zadatak vam je da se infiltrirate u prostorije A.X. korporacije i da otkrijete istinu, kako o vakcini, tako i namerama cele korporacije.
Početak igre je jako neuverljiv i jednostavno vas ne tera da nastavite dalje. Loša sinhronizacija, očajna gluma i slaba grafika neke su od stvari sa kojima se susrećete u prvim minutima igranja. Nakon vašeg dolaska u hol korporacije, zadatak vam je da nađete narednika Džeka Krizbija (Jack Crizby), koji će vam pomoći da prođete prve linije odbrane i obezbeđenja. Posle ćete sami nastaviti put ka otkrivanju istine. Moj prvi utisak je bio da igra na neki način podseća na mešavinu Deus Ex-a i Half-Life-a. Ali to je samo prvi utisak, koji ume da bude veoma pogrešan. Posle šetanja od stola do stola, od prostorije do prostorije, ćaskanja sa sekretaricom i konačnog prolaska kroz obezbeđenje, dobijate malo konkretniji zadatak. Vaše dve veze u korporaciji će vam pomoći da se snađete na početku i uputiti vas na sekiru, što me je lično jako obradovalo jer je to oružje/oruđe veoma zapostavljeno i potcenjeno u igrama. Prvi konkretan zadatak će vam biti da se ušunjate u dvorište stovarišta odakle ćete biti prepušteni apsolutno samom sebi. Iako vam je naglašeno da to odradite nečujno, shvatićete da je to nemoguće. Sekirom treba da probijete bravu i kapiju na što “tiši” način i tako se ušunjate u dvorište. Ni sama pomisao na udaranje sekirom o kapiju nije nimalo nečujna. Tu ćete odmah uočiti da od stealth pristupa igre nema ništa, iako se u par navrata naglašava, jer nevažno da li se šunjate, hodate ili se skrivate, čuvari će vas ipak nalaziti i napadati kao besni pitbul terijeri. Sve vreme vam se čini da je svuda po vama ispisano “Kill me!” i da na glavi imate rotaciono svetlo koje upućuje sve puške i pištolje da jurišaju na vas.
Dok se krećete kroz nivoe, imate osećaj kao da je sve odrađeno sa neopisivo malim nivoom aspiracije i bez bilo kakve želje da se napravi kvalitetan naslov. Loš dizajn, premalo poligona, očajan kolorit i loši modeli bukvalno će vas gurati što dalje od monitora, terajući vas da što pre stisnete “Alt+F4”. Od samog početka odaje utisak da su misli dizajnera bile na nekom sasvim drugom mestu dok su radili na ovoj igri. Glow i Depth Of Field na neki način maskiraju bledolike teksture i unose trunčicu života, ali ponovo – u nekim delovima je to zaista preterano i, kao u većini igara koje ne plene svojom grafikom, upotrebljeno na pogrešan način. Po pitanju grafike, zaostaje jedno desetak godina jer da nema ova dva efekta, izgledala bi kao prosečan naslov sa početka 2000. Zvuk je razočaravajuć, jednostavno rečeno. Pored lokalizacije koja je, bez preterivanja, možda najgora u svim igrama do sada, zvuk je neuverljiv i ne poboljšava niti diže atmosferu, nego je jednostavno tu samo da sve ovo ne bi bio jedan nemi film. Zahtevnost je jako mala, sa razlogom, jer igra ne zrači ničim sem jeftinim efektima i niskim teksturama. Ipak, na najvišim podešavanjima biće vam potrebna nešto jača mašina od one koja je navedena kao preporučena konfiguracija.
Ali nisu tu samo loše vesti. Posle par nivoa i otprilike jedne trećine, igra na neki način postaje zanimljiva svojim sve kompleksnijim nivoima i neprijateljima koji pružaju jako dobar izazov čak i na srednjem nivou težine. Kako vi napredujete, tako će neprijatelji postajati sve pametniji i bolje će se snalaziti, što naravno neće biti slučaj i sa vama, tako da će u nekim trenucima prosečnim igračima postajati jako teško. Na raspolaganju ćete imati pregršt oružja i neprijatelja pa će ljubiteljima run and gun tipa igara ona doći kao malo predjelo pred obilni ručak. Pored pukog trčanja i pucanja, igra će vam pružiti dosta zanimljivih mozgalica i slagalica, ponekad upakovanih u natprosečne nivoe, koje će vas u nekim delovima pošteno namučiti. Mehanika, kao i interakcija su najnerealnije do sada. Kao prvo, neprestano ćete imati probleme sa skokom, jer za razliku od ostalih igara, ovde vaš lik predstavlja jedan uspravan balvan koji jednostavno ne može da skoči kao čovek, jer je jednostavno balvan. To možda ne bi bio problem da smo u 2000. ili 2001, ali sa svim naslovima koji su izašli do sada, ovo je nekako razočaravajuće, kao i sama fizika u igri.
Na kraju dana, jasno je da je ovo još jedna igra koja je zalutala u 2008. godinu. Pored svih hitova koji su izašli u poslednja dva meseca, ovaj naslov je totalno nepotreban i izdat u potpuno pogrešno vreme. Ipak, kao takav postoji da bi održao balans u univerzumu, jer moramo očekivati da na svaki par kvalitetnih izađe par naslova koji će vagu vratiti u horizontalu.
Naziv Igre: Exodus From The Earth
Žanr Igre: FPS
Razvojni tim: Parallax Arts
Izdavač: Strategy First
Datum izlaska: 5. Septembar 2008..
Ostatak screenshot-ova: Exodus From The Earth
Diskutujte o igri i opisu na forumu .
Minimalna konfiguracija:
CPU: 1.8 GHz Intel Pentium 4 ili AMD ekvivalent
RAM: 512MB
VGA: Nvidia GeForce 5700 128MB ili bolje
ATI Radeon 9600PRO ili bolje sa podrskom SM2.0
Preporučena konfiguracija:
CPU: Core 2 Duo E6400 ili ekvivalent AMD
RAM: 2GB
VGA: NVIDIA Geforce 7950GT 512 or ATI Radeon x1950 256MB
Ocene:
– grafika: 50
– zvuk: 60
– igrivost: 55
54/100 Mediokritet
+ slagalice, dužina, na trenutak zanimljivi nivoi
– očajna lokalizacija, gameplay, interakcija