Divinity 2: Ego Draconis najava
Larian Studios uskoro nastavlja serijal koji do sada broji dva predstavnika: Divine Divinity, omiljen među fanovima RPG naslova, i Beyond Divinity, koji je bio odvojen od prethodnika i ostao u njegovoj senci. Sledeća godina nam donosi punokrvni nastavak Divinity 2, čime su ponovo privukli pažnju na sebe, s obzirom na izuzetno mali broj naslova koje potpisuju.
Ja, zmaj
Prošlo je više desetina godina od kada je Dejmijen (Damien), dete haosa, rođeno, odraslo i na kraju proterano u alternativnu dimenziju. U njegovom odsustvu, oformljen je red dragon slayer-a, čiji je zadatak borba protiv zmajeva, koji su proglašeni neprijateljima čovečanstva i osuđeni na istrebljenje. Protagonista nadolazeće treće igre je mladi novajlija u redovima slayer-a, i njegov prvi zadatak je lov na zmaja spaženog u inače mirnom i tihom selu. Međutim, kako radnja odmiče, naš heroj postaje žrtva kletve koja mu omogućava pretvaranje u zmaja, čime automatski zauzima visoko mesto na listi nepoželjnih u Rivelonu. Slayer-i, sa kojima je do tada branio čovečanstvo, odjednom postaju njegovi neprijatelji, i prisiljen je da ubija one koje je do juče štitio, ali istovremeno i da odbrani Rivelon od povratka Dejmijena.
Pretvaranje u zmaja igračima nudi potpuno novu dimenziju igre. Rivelon je ogroman svet, i za prelaženje rastojanja između dve udaljene tačke zmajeva krila će vam biti i te kako korisna. Brojna naselja su, međutim, izgradila primitivne verzije protivvazdušne zaštite, i krila vam na takvim mestima neće puno pomoći. Kada naiđete na takve zamke, ne ostaje vam ništa drugo nego da sletite, eliminišete odbranu u ljudskoj formi, i potom ono što je ostalo odozdo obaspete vatrom. Zmajsku, kao i ljudsku formu, možete razvijati kako napredujete u igri, a skill-ovi koje naučite u ljudskoj formi biće vam dostupni i nakon promene. Koncept je svakako originalan, ali ostaje pitanje kako će se uklopiti u gameplay kakav se očekuje od akcionog RPG naslova.
Divinity 2 je RPG, a jedan od osnovnih elemenata tog žanra jesu quest-ovi. Divine Divinity je sledio primer postavljen od strane konkurencije (klasični dijalozi sa NPC likovima i povremene odluke čije ste rezultate osetili tek mnogo kasnije u igri), ali su autori odlučili da ovaj put razviju mnogo detaljniji sistem quest-ova i dijaloga. Među vašim početnim veštinama se nalazi i čitanje misli vaših sagovornika za određeni iznos experience poena, čija količina zavisi od težine quest-a. Jasno je da ovu moć ne možete koristiti kad god hoćete, ali će vam uvek doneti korisne informacije. Ceo sistem se može najbolje prikazati kroz jedan primer quest-a koji će biti pred vama na početku igre. Dobijate ponudu da ubijate gobline i skupljate njihova srca za skromnu nadoknadu. Čitanjem misli poslodavca saznajete da on ta srca dalje prodaje po tri puta većoj ceni. Možete se odlučiti da pristanete na te uslove, ili, koristeći novostečeno znanje, preskočiti posrednika i srca prodavati mnogo skuplje. Prihvatanje ili odbijanje quest-a donosi sa sobom potpuno odvojene linije povezanih dešavanja, čije rezultate osećate praktično momentalno. Ako odbijete zadatak, poslodavac će sam krenuti u lov, i srešćete ga ponovo kasnije u šumi okruženog goblinima, kada ćete opet imati priliku da prihvatite quest. Ovakvim dubokim grananjem linije quest-ova broj mogućnosti se povećava na maltene beskonačno, što garantuje da ćete svaki put imati drugačije iskustvo.
Centralni deo igre jeste Battle tower, koji vam neće biti dostupan na početku, a kad ga zauzmete, preuzeće ulogu vašeg doma. Često ponavljane radnje kao što su enchant-ovanje predmeta i spremanje napitaka će se takođe preseliti u toranj, gde će vam te usluge nuditi NPC likovi koje vi određujete. Jačina svake od četiri platforme (enchantment, alchemy, necromancer i skill trainer) zavisi od vašeg izbora lika za tu dužnost. Od četiri navedene funkcije izdvaja se necromancer, koji vam omogućava bukvalno rečeno sastavljanje pomoćnika od delova tela koje skupljate mahom posle borbi sa "glavnima" (boss), a kompletiranog pomoćnika uvek možete prizvati u pomoć. Takođe možete da regrutujete i runner-e, čiji je zadatak obavljanje manje bitnih poslova kao što je skupljanje sastojaka za napitke, i njihov uspeh zavisi od težine posla koji ste im odredili. Delovi tornja, kao i sam toranj, mogu se unaprediti.
Osim detaljnog sistema dijaloga i quest-ova, Divinity 2 ostaje veran nadaleko prihvaćenim standardima. Vašeg lika formirate kroz tzv. classless sistem, što znači da, umesto izbora klase, sa svakim stečenim nivoom dobijate poene koje raspoređujete u skill-ove kako vama odgovara. Borba se oslanja na korišćenje combo udaraca (bitnu ulogu odigrava skakanje, koje se može kombinovati sa napadima), koji će okršaje učiniti mnogo dinamičnijim, a na raspolaganju vam je arsenal kakav biste i očekivali od ovakve igre. Što se radnje tiče, autori su otkrili samo osnovnu premisu, dok sadržaj glavnog quest-a, barem za sada, ostaje tajna.
Divinity 2 je trenutno u razvoju za PC i Xbox 360. Dve verzije će se razlikovati isključivo po interfejsu, i sadržinski će biti apsolutno iste, bez obzira da li planirate da igrate mišem i tastaturom ili gamepad-om. Larian Studios znaju da naprave dobar RPG, i ostaje nam da se nadamo da će iz grešaka Beyond Divinity-ja izvući pouku i spremiti nam dostojan nastavak vrlo uspešne igre. Izlazak je planiran za sredinu sledeće godine, a po rečima autora nadolazeći period će se iskoristiti velikim delom za otklanjanje bagova i poliranje gameplay-a.
Naziv igre: Divinity 2: Ego Draconis
Žanr igre: RPG
Razvojni tim: Larian Studios
Izdavač: DTP Entertainment
Datum izlaska: sredinom 2009.
Screenshot-ovi: Divinity 2: Ego Draconis
Diskutujte o igri i najavi na forumu.