Deus Ex opis


Sloboda izbora

2000. godine, nakon neslavne sudbine igre Daikatana, Ion Storm je uspeo da povrati svoj ugled naslovom Deus Ex. Ova igra pokupila je priznanja kao što su Game of the Year na najuticajnijim igračkim sajtovima, Excelence in Game Design, Game Innovation Spotlight na dodeli Game Developers Choice Awards i još mnoge druge. Deus Ex je zaista remek delo u pogledu priče, kombinacije FPS/RPG gameplay-a i neverovatne slobode igrača da problemima prilazi na način koji njemu odgovara. Ovde sami birate kako postižete svoj cilj: sa daljine korišćenjem snajpera, otvorenim napadom, teškim naoružanjem, hakerisanjem sigurnosnih sistema protivnika, šunjanjem i infiltracijom kroz ventilaciju, dijalogom ili svojim inženjerskim sposobnostima. Nije ni čudo, kada je na čelu projekta bio niko drugi do Voren Spektor (Warren Spector), čovek koji stoji iza serijala Ultima Underworld, System Shock i Thief.

Deus Ex 01 Deus Ex 10 Deus Ex 17

Tmurna vizija budućnosti

U haotičnoj bliskoj budućnosti, 2052. godine, svet se suočava sa čestim terorističkim napadima NSF-a (National Secessionist Forces), epidemijom opasne bolesti nazvane Siva smrt, siromaštvom, zagađenjem i zloupotrebom droga koje svakodnevno odnose hiljade života. Sile iz senke ovu situaciju vide kao najpogodniju za pokušaj ostvarivanja globalne dominacije i preotimanja kontrole nad društvom u rasulu. Preuzimate ulogu jednog od nano-modifikovanih vojnika UNATCO-a (United Nations Anti-Terrorist Coalition) Džej Si Dentona (J.C. Denton) koji kreće u borbu protiv terorista i raskrinkavanje zavera, balansirajući između zahteva moćnika i želje da pomogne napaćenom stanovništvu. Ova neobična RPG akciona avantura poslaće vas u Njujork, Hong Kong, Pariz i famoznu Area 51, tajnu američku vojnu bazu, i dovesti vas u kontakt sa tajnim organizacijama (Illuminati, Majestic 12, Knights Templar, Hong Kong Triads), čije postojanje intrigira i zastrašuje zaljubljenike u teorije zavere.     

Neprevaziđen gameplay u interaktivnom svetu

Deus Ex u pogledu gameplay-a apsolutno briljira, mešajući elemente pucačine sa velikim mogućnostima razvoja lika i njegovih sposobnosti, koje su ključne za uspešnost akcija. Pri tome vas ne ograničava na jedan stil igranja. Ukoliko ste svog lika razvijali kao klasičnog vojnika, moći ćete uspešno da se izborite u frontalnom sukobu sa NSF vojnicima i robotima. Lik koji je prvenstveno orijentisan na stealth gameplay lako će nalaziti put iza njihovih leđa, pristupati kompjuterskim terminalima da bi isključio kamere i automatsko naoružanje sistema obezbeđenja, kalauzom obijati vrata i specijalnim alatima premostiti električne uređaje. Osim toga, sami dijalozi daju vam slobodu da se pridružite sagovorniku i pomognete mu u njegovim ciljevima (da bi zauzvrat on vama pomogao), popričate s njegovim neprijateljima i okrenete se protiv njega ili ga jednostavno ubijete i uzmete šta god da vam je od njega trebalo.

Ostatak sveta biće svestan vaših postupaka i na osnovu njih prilagodiće svoje ponašanje, tako da ćete od neutralnih likova nekad stvoriti neprijatelje, a nekad saveznike. Ovo je prevrtljiv svet gde svako radi na svojim ciljevima prelazeći preko leševa drugih, pa se nećete moći pouzdati ni u svoje najbliže saradnike. Što više igrate, otkrivaćete slojeve i slojeve zavera i intriga, menjati stavove u pogledu lojalnosti pojedinim grupama kako o njima više saznajete, pa i doživeti par neprijatnih iznenađenja od dotadašnjih pouzdanih partnera ukoliko im se ne dopadnu vaši postupci. Pored glavne priče, koja se tek pred kraj značajno grana dajući različite završetke, u zavisnosti od vaše odluke u ključnom momentu, mnoštvo podzapleta i sporednih misija će vam takođe biti na raspolaganju (neke će se pojaviti u odnosu na to kako ste rešili pojedine situacije), produbljujući vaša saznanja i otkrivajući uzroke zbog kojih se društvo nalazi u rasulu, sa populacijom grubo podeljenom na bolesne siromašne slojeve koji jedva preživljavaju i multimilionere željne vlasti. Ovo je tmurna, cyber-punk slika bliske budućnosti, ali i ozbiljna, maštovito prikazana kritika sadašnjeg društva, iskombinovana sa decenijama starim teorijama zavere, i danas popularnim . Pri ponovnom igranju, za drugačiji prilaz pojedinim ciljevima i drugačija rešenja konfliktnih objektiva bićete nagrađeni drugačijim događajima, ili će se desiti ranije ili kasnije, dok ćete neke potpuno zaobići. 

Deus Ex 05 Deus Ex 09 Deus Ex 14 

RPG elementi

RPG elementi su odlično implementirani, doprinoseći daljem udubljivanju u lik koji vodite. Sa svakim završenim zadatkom, svakim postignutim ciljem i odrađenom sporednom misijom dobijate iskustvene poene koje koristite da unapredite veštine. One se kreću od veštine rukovanja pištoljem i samostrelom, puškama, teškim naoružanjem, elektronskim uređajima, kompjuterima, preko obijanja brava, primene medicinske pomoći, plivanja, sve do obuke u korišćenju skafandera protiv radijacijskog i toksičnog zagađenja. Postoji čak i veština rukovanja hladnim oružjem (policijska palica, pajser, nož, mač), a imaćete priliku da koristite prototip futurističkog energetskog mača. Sposobnost rukovanja minama i granatama, kao i brzina njihovog deaktiviranja takođe zavise od nivoa vaše veštine.

Preciznost i uspešnost vaših akcija, kao i količina potrošenih kalauza i električnih alatki potrebnih za obijanje i isključivanje sigurnosnih sistema, mnogo zavise od nivoa veštine, pa ćete još na početku morati da odlučite u koje veštine ulažete poene. U situaciji gde morate da odlučite kojim putem da uđete u neku neprijateljsku bazu, ako niste uopšte stavljali poene na plivanje, najbolje je izbeći dugo ronjenje vodovodnim sistemom jer ne umete da koristite ronilačku opremu. Ukoliko niste uložili poene u veštinu obijanja brava, nekoliko kalauza koje nosite sa sobom nisu dovoljni za obijanje kompleksne brave. Obližnji kompjuterski terminal možda ima opciju otključavanja sporednih vrata, za šta vam je potrebna hakerska veština. Ako ste uložili u inženjersku veštinu, moći ćete da prekodirate elektronske uređaje koji drže uključene laserske zrake za okidanje alarma i ušetati u bazu prolazom za koji neprijatelj smatra da je zaštićen od uljeza. Ako ste ulagali u veštinu tihog ubijanja ili onesvešćivanja protivnika, likvidirajte nekoliko njih koji stražare van kompleksa i pretražite im džepove u potrazi za nano-ključem ili šifrom elektronske brave, pa ćete lako otključati ulazna vrata. Međutim, ukoliko ste ljubitelj pucačina i eksplozija i poene ste ulagali u te veštine, niko vam ne brani da uletite zamišljajući da igrate Quake, pobijete neprijatelje i uništite robote obezbeđenja, a zatim raketnim bacačem raznesete ulazna vrata kompleksa. Ukoliko ništa od navedenog nije po vašem ukusu, možda će merdevine na susednoj zgradi omogućiti prilaz krovu zgrade u koju želite da uđete, pa ćete lako slomiti staklo nekog nezaštićenog prozora i krišom se uvući unutra. Mogućnosti su, kao što vidite, brojne i jako zanimljive, pa ćete igru moći da igrate nekoliko puta, menjajući prilaz pojedinim ciljevima i svaki put ćete imati sasvim novi doživljaj.

Deus Ex 04 Deus Ex 13 Deus Ex 15

Budućnost je u nano-modifikacijama ljudskog organizma

Još jedan bitan RPG momenat je ugradnja nano-tehnoloških modifikacija u vaše telo. Postoji 18 različitih modifikacija čije ćete kanistere pokupiti istraživanjem okoline, dobiti ih od pojedinih NPC-ova završavanjem određenih zadataka ili ćete morati da ih ukradete. Samo 9 možete ugraditi u pojedine delove tela unapređujući njihovu funkciju, pa morate izabrati najbitnije za vašeg cyber-vojnika: natprirodnu snagu ili spretnost u borbi izbliza, brzo ili tiho trčanje, zaštitu od metaka ili elektromagnetnog pražnjenja, nevidljivost za radare ili ljudske protivnike, pojačanje modifikacija ili regeneraciju energije koja ih napaja, noćni vid ili poboljšani nišan, daljinski upravljanu špijunsku letelicu ili mogućnost detoniranja dolazećih raketa na sigurnoj razdaljini, regeneraciju zdravlja ili energetski štit, veštačko plućno krilo ili zaštitu od toksičnih i radioaktivnih uticaja. Kada izaberete modifikaciju koju želite i medicinski robot vam je ugradi, možete je lako uključiti (i isključiti) pritiskom određenog tastera, dok će indikator na ekranu pokazivati koliko energije ona troši. Energiju možete nadoknaditi korišćenjem energetskih ćelija koje pokupite ili će vam je nadoknaditi robot za održavanje sistema. Ove modifikacije su neophodne jer ćete se u nekim trenucima suprotstavljati velikom broju neprijatelja, neki će takođe biti cyber-modifikovani, suočićete se sa različitim vrstama bojnih robota ili protivnicima vanzemaljskog porekla. Međutim, ako ugradite kanistere sa nano-tehnologijom koja pospešuje tiho trčanje, skrivanje od radara, špijunsku letelicu, noćni vid i tome dodate inženjersku veštinu, hakerisanje i obijanje – napravili ste ultimativnog stealth agenta koji će bez borbe moći da se prošunja i završi zadatke gotovo bez ikakvih sukoba.

Od klasičnog do futurističkog naoružanja

Oružje je u rasponu od standardnog do naučno-fantastičnog, svako koristi svoj tip municije, a čak se i municija za isti tip oružja deli na par vrsta, dodajući mu novu funkcionalnost oružju. Oružje se može nadograditi i unaprediti ako nađete određene module za modifikaciju (istraživanje okoline, iako nije obavezno, očigledno donosi značajne prednosti): prigušivač, povećani klip, smanjeno trzanje, smanjeno vreme promene klipa, laserski nišan, povećani domet i povećanje preciznosti samo su neki od njih. Jedno oružje može imati i više modifikacija. Imajte na umu da je inventar ograničen, pa ćete uskoro uvideti da ne možete ni da ponesete sve oružje na koje naiđete, te je pametno odabrati ono koje najviše koristite i samo na njemu iskoristiti modifikacione module.   

Deus Ex 11 Deus Ex 12 Deus Ex 16

Nedostaci veštačke inteligencije

Jedna od najvećih mana ove igre je nedovoljno reaktivan AI – neprijateljski vojnik će na prizor leša svog kolege teroriste (s kojim je nekoliko minuta ranije razmenio par reči) preći u stanje alarmiranosti, ali umesto da krene u potragu za ubicom samo će stajati u mestu i osmatrati okolinu, pri čemu predstavlja laku metu. Ukoliko se pritajite na kratko vreme i ne zapazi vas, jednostavno će se vratiti svojoj patroli. Ako vas vidi, pripucaće i kad uzvratite vatru može potrčati ka alarmu kako bi uzbunio druge, pa će nekoliko njih dotrčati i stajati u mestu, ubrzo se vraćajući svojim dužnostima ako vas ne ugledaju. Nenaoružani NPC-ovi zaplašeni pucnjavom ili prizorom ubistva često će u panici bežati u krug na veoma malom prostoru, što stvarno smešno izgleda i mnogo oduzima od realizma. Da je AI bio programiran onako sjajno kao što je to urađeno u serijalu Thief, sa stražarima koji bi relističnije reagovali, duže ostajali u alarmiranom stanju i lakše otkrivali uljeze, ova igra bi stvarno bila vrhunsko delo interaktivne zabave.

Nezaboravna igra

Potenciranje slobodnog izbora glavni je adut ove igre i jedan od razloga postizanja velikog uspeha, čineći Deus Ex izvanrednim igračkim iskustvom kome ćete se sigurno iznova vraćati. Njen interaktivni svet je prepun detalja, a priča bogata naučno-fantastičnim temama, upečatljivim karakterima i intrigantnim zaverama koje će vas podsetiti na najbolje epizode serijala Dosije X. I najbitnije, ovo je igra koju možete igrati kao stealth naslov, pucačinu ili akcionu avanturu, i pri tom se potpuno uživeti u lik agenta Džej Si Dantona, formirajući ga pre svega kao ličnost, a zatim i kao nano-modifikovanog vojnika budućnosti u čije je ruke stavljena sudbina čovečanstva. Deus Ex 2: Invisible War iz 2004. nažalost nije zadovoljio očekivanja fanova, pre svega zbog uprošćenog gameplay-a (sva oružja koriste istu municiju, manji broj biomodifikacija, izbačeno je unapređivanje veština) i kratkog trajanja. Deus Ex 3 najavljen je od strane Eidos-a za 2009. godinu.  

Naziv igre: Deus Ex
Žanr igre: FPS/RPG
Razvojni tim: Ion Storm
Izdavač: Eidos Interactive
Datum izlaska: 22. jun 2000.
Veličina: 1 CD
Screenshot-ovi: Deus Ex
Diskutujte o igri i opisu na forumu

Minimalna konfiguracija:
CPU: Pentium II 300 MHz
RAM: 64 MB
VGA: DirectX 7.0a kompatibilna 3D sa 4 MB

Preporučena konfiguracija:
CPU: Pentium III
RAM: 128 MB
VGA: 3D akceleracija, 16 MB

+ Priča, gameplay, RPG elementi, maksimalna sloboda izbora
–  AI

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!
  • undress vio
    undress vio

    Your comment is awaiting moderation.

    I truly appreciate this post.Thanks Again. Really Cool.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*