• Igrivost
  • Grafika
  • Priča

U trenutnom stanju igračke industrije, malo koja RPG franšiza ima šansu da se u svom prvom pojavljivanju probije pored džinova koji je okružuju i da kod igrača izazove želju da u nju utroše stotine sati igranja. Kingdoms of Amalur: Reckoning koji je godinama pravljen od strane nekoliko velikana sveta igara predstavlja baš to – igru koja vas svojim unikatnim izgledom i sadržajem prosto tera da istražite svaki njen kutak, uvežbate odličan sistem borbe i udubite se u zanimljivu priču koja će uskoro postati osnova za budući MMORPG smešten u magičnoj zemlji Amalur.

Reckoning izvlači ono najbolje iz sličnih igara

Na prvi pogled, Reckoning u sebi sadrži najbolje delove mnogih igara koje su trenutno popularne na tržištu – svet je velik i raznolik kao u Elder Scrolls igrama, borba je jednostavana kao u Fable igrama, sistem moralnosti podseca na Bioware-ove igre, a osnovna postavka gameplaya sa ogromnim svetom koji je rasporeden u manje „hub“ zone i zadacima koji se kriju u njima veoma podsecaju na moderne MMORPG igre (ponajviše World of Warcraft, sa kojom deli veoma "raznobojni" vizuelni stil).
Vešto menjajuci ove osnovne osobine, studiji Big Huge Games i 38 Studios koji su, predvodeni velikanima kao što su Ken Rolston (kreator Dungeons&Dragons sistema, glavni dizajner Elder Scrolls 3: Morrowind-a), R. A. Salvatore (višestruko nagradivani pisac fantazijskih romana) i Todd McFarlane (poznati stripski autor), uspeli da naprave unikatnu igru i stil igranja koji se bez ikakvih problema može nazvati inovativnim.

Spašavanje sveta? Pa neko mora i to da radi…

Smeštena u svet Amalura, igra vas nas samom startu upoznaje sa ratom koji trenutno plamsa svuda oko vas. Dve besmrtne vilenjacke rase koje pripadaju klanovima Zime i Leta su upale u sukob koji preti da uništi ceo svet, a „mlade“ rase koje se nalaze na njihovom putu su u velikoj opasnosti da budu zauvek uništene.

Suocen sa situacijom iz koje nema izlaza, maleni gnom, naucnik Fomorous Hugues, iskorišcava svoje znanje i pokrece eksperiment u blizini prastarog artifakta nazvanog „Bunar Duša“, u nadi da ce pronaci nekoga ko ce imati šansu da spase svet. Tu na snagu stupate vi. Vracen u život posle sigurne smrti, igrac ubrzo saznaje da njegovo postojanje ruši svu tradiciju sveta koji je zasnovan na apsolutnom poznavanju svacije sudbine. Oslobodeni takvih ogranicenja, jedino vi imate šansu da zaustavite rat koji traje i spasite svet kako god znate i umete.

Gameplay

Reckoning vam dozvoljava vođenje četiri rase (civilizovani ljudi, nomadi, mračni elfovi, svetli elfovi), ali za razliku od mnogih RPG igara klase nisu fiksne i omogućavaju veliku slobodu pri biranju načina na koji ćete igrati igru – direkni napadi, napadi iz daljine, magija, šunjanje. Tokom igranja možete bez problema upotrebiti bilo koje oružje koje nađete, a njihovo korišćenje će poboljšavati vaše znanje o njima. Korišcenje skill-ova je takođe veoma modularno i dozvoljava podešavanje uloženih poena kada god to poželite (svaka od tri sekcije – Snaga, Finesa i Magija ima 22 skill-a), prisutni su pasivni skilovi za sekundarne radnje (sakupljanje biljaka, crafting, obijanje brava, nalaženje skrivenih objekata), a ubačen je i poseban način unapređenja „sudbina“ koje daju posebne bonuse koji su veoma korisni.


Sistem borbe
je takođe veoma jednostavan i dozvoljava do sada nevidenu slobodu u nacinu na koji možete prici neprijateljima. Kompletna borba (bliska sa hladnim oružijima, magije, lukovi i strele) se zasniva na jednom dugmetu za napad i taktickom biranju kada da pritiskate to dugme. Kako otkljucavate sve bolje i bolje napade, moci cete birati tajminge napada i time dobijati raznovrsne komboe koji kada se uvežbate mogu postati veoma nalik igrama Devil May Cry.

Igra nudi stotine sati zabave

Kada savladate borbu i izadete iz prve zone, shvaticete da je zadatak pred vama velik. Cetiri ogromna kontinenta su zatrpana zamimljivim lokacijama, sakrivenim pecinama, ruševinama drevnih gradova, stotinama NPC karaktera koji cekaju heroja da reši njihove probleme, kovace koji cekaju da im se donesu retki sastojci iz divljine i mnogi drugi poslovi koji od vas mogu zahtevati stotine sati igranja. Ovako velik i detaljno napravljen svet odavno nije ugledao svetlost dana u singleplayer RPG igrama, ali za razliku od Elders Scrolls igrara koje vam omogucavaju pentranje po svim mogucim planina i terenima, Reckoning je mnogo više fokusiraniji i dozvoljava vam kretanje samo po dozvoljenim lokacijama (nema ni dugmeta za skok).

Ono što ce vas svakako najviše terati da igrate dalje je fenomentalno sklopljen sistem borbe i prica glavnog questa koja ce vas sprovesti kroz sve zone igre i upoznati sa svim frakcijama koje od vas traže pomoc. Takode, stotine sati možete utrošiti u sporednim questovima i raznim guild-ovima, ali rešavanje tog preogromnog sadržaja ponekad može postati dosadno. Takode ako rano zapocnete cišcenje kompletnih lokacija i fokusirano sakupljate svu opremu i iskustvo , veoma lako možete postati „previše jaki“ za neprijatelje na glavnom quest-u, što može da umanji osecaj uživanja.

Utisak

Šta reci na kraju, osim da je Kingdoms of Amalur: Reckoning veoma ambiciozan projekat koji je uspeo da sakupi desetine zanimljivih osobina drugih igara i sklopi ih u veoma zabavnu i tecnu celinu. Ako imate dosta vremena za igranje, volite igre koje vam omogucavaju da igrate kako vi to želite, onda ce Reckoning predstavljati pravo uživanje.

Nekoliko negativnih osobina koje se mogu sresti veoma malo uticu na opšti utisak igre, koja ako joj date šansu može da vam ponudi mnogo toga što ostale igre ne mogu.

Info box

Naziv igre: Kingdoms of Amalur: Reckoning

Platforme: PC, PS3, Xbox 360
Žanr: RPG, hack & slash, open world
Razvojni tim: 38 Studios, Big Huge Games
Izdavac: EA, Big Huge Games
Datum izlaska: 9.2.2012.
Screenshotovi: Kingdoms of Amalur: Reckoning screenshots
Diskutujte o igri i opisu na forumu: Kingdoms of Amalur: Reckoning – PC Igre Forum

Sistemska zahtevnost

Minimalna konfiguracija:
OS: Windows XP, Vista or Windows 7
CPU: Intel Core2 Duo 2.2GHz or AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz
RAM: 1 GB za Windows XP ili 2 GB za Windows Vista i Windows 7
HDD: 10.5 GB slobodnog prostora na hard disku
Grafička kartica: 512 MB Graphics Memory
Zvučna kartica: DirectX 9 Compatible
DirectX: Version 9