Guild Wars 2 opis

Irvajn, Kalifornija. Sastanak visokih fotelja posrnulog kolosusa odvijao se u krajnje zategnutoj atmosferi. Po prvi put nakon gotovo decenije suverene vladavine, njihovo remek delo biva ugroženo od strane novog-starog rivala. Nikada nisu ni slutili da će osvanuti dan u kojem će morati da raspravljaju o ovakvoj temi, ili makar ne ovako rano. Generalni direktor i osnivač čitave družine, Majk Morhejm lagano se šetkao kroz slabo osvetljenu konferencijsku salu. Kroz spuštene roletne bojažljivo bi se probio po koji zrak svetlosti, čisto ne bi li ocrtao duga lica četvorke koja je isčekivala da sastanak zvanično započne. Kris Metzen je, sa ko zna kojom cigarom u ruci, uznemireno posmatrao klipove koje su Blizzardovi obaveštajci prikupili o najnovijem konkurentu, nervoza u njegovim očima dok je posmatrao jedinstveni borbeni sistem novog Guild Warsa bila je očigledna.

Sa druge strane stola, Frenk Pirs i Rob Pardo su ćutke sa nestrpljenjem isčekivali da neko započne ovu malu konferenciju. Na njihovu žalost sagovorni ci su delovali odsutno, Majk je provirivao kroz spuštene roletne, kao da je čekao da se neko važan napolju pojavi. Sve vreme je odbijajo da se okrene ka kolegama, kao da ga ovaj sastanak nije direktno doticao. Sa druge strane, Kris je udahnuvši poslednji dim, ugasio pikavac dok je slobodnom rukom pohrlio ka novoj, neotvorenoj pakli koja se nalazla na stolu.


“Ovo ti je već druga pakla u dva sata. I sam znaš da nije zdravo da toliko pušiš .” – Dobacio je Frenk kroz smešak, iako je bio vidno nestripljiv i po malo razjaren što mora da prisustvuje ovom skupu. Danas je trebao da sa klincima ode na skijanje po vodi, nje želeo da ostatak dana provede zatvoren sa ovom trojicom, ma koliko da su mu dragi. “Nije mi jasno zbog čega je ovaj saziv bio potreban”, nastavio je videvši da niko ne planira da započne konverzaciju. “I pre su nam predviđali propast, setite se samo, Warhammer, LOTR, SWTOR, pa čak ni originalni Guild Wars nije to uspeo. Ni sam ne pamtim više koliko sam puta slušao da je WoW ubica tu iza ćoška. I šta se na kraju dogodilo? Razbili bi konkurenciju i što je najvažnije, nakon svake btike smo izlazili jači nego ikada! Zbog čega moramo da brinemo sad?” samouvereno je odbrusio remeteći do skorašnju tmurnu atmosferu.

“Slažem se sa Frenkom” Kroz smeh je dobacio Rob koji je sedeo do njega i vidno zadovoljan što je napokon neko nešto progovorio. “Ne vidim razloga zbog čega moramo da se sastajemo nedeljom da bi diskutovali o nečemu što će verovatno biti kratkog..”.

“Robe” prekinuo ga je Kris, ne odvajajući pogled sa ekrana svog tableta. “Da li znaš koja je razlika imeđu mača i sekire u našoj igri?” Rob Pardo je zbunjeno posmatrao Krisa čija je celokupna pažnja bila posvećena klipu u kojem warrior koristi taktičke prednosti različitih tipova oružja nad svojim protivnicima. “Pa različiti atributi, zašto me to pitaš pobogu” Rob je i dalje bio u rebusu.


“Osim toga?” ponovo ga je upitao Kris. Međutim ovog puta nije sačekao Robov odgovor. “Čisto kozmetička. Naša oružja nemaju dodatne funkcije, dok GW2 svakoj klasi dozvoljava jedinstvene kombinacije pri kojima oružja imaju različite sposobnosti i napade. Isto tako, borbeni sistem im je toliko kvalitetno odrađen da naš interfejs deluje tromo i matoro.”

“Mist of Pandarija će doneti novi način borbenog..” pokušao je da se odbrani Rob, ali ga je Metzen ponovo prekinuo, ovaj put skrenuvši pogled sa upravo odgledanog klipa.

“Kako će jedna klasa moći da nadoknadi ono što sve klase i rase u GW2 mogu da urade?”. Da li je neko od vas učestvovao u jednom od beta testova? Pobogu, borbeni sistem je toliko prost a opet inovativan da mi nije jasno kako se mi toga nismo setili.”

“Kakve veze ima.” Ponovo se javio Frenk samouveren da zna o čemu priča. “Zbog takvog sistema preglednost u većim bitkama će biti gotovo nemoguća. Gledao sam klip u kojem 60 igrača ubija nekog zmaja, pa tu se ne zna ko pije a ko plaća, zaista misliš da će neko uživati u takvom sistemu? Zar ArenaNet nije naučila iz našeg iskustva da raidovi sa više od 25 igrača nisu održivi! Setite se samo Molten Core-a…”


Odjednom jak smeh je proparao prostorijom, promukli Metzenov glas je više zvučao ka režanje nego smeh što je nateralo Frenka da čitav događaj posmatra sa zgroženim izrazom lica. “ To što si gledao nije bio raid, Frenk.” Kris je pokušavao da se obuzda od smeha nakon čega je usledio nalet vlažnog kašlja. “Proklete cigare” dodao je Kris dok se udarao po plućima. Vidno zbunjen, Frenk je inorišući Krisov gadan kašalj upitao “Kako misliš nije bio raid?”.

“Eto tako” sada već ozbiljnim glasom odgovorio je Kris. “Taj zmaj je deo njihovog novog kvest sistema koji je ArenaNet lepršavo nazvala Dynamic Quest Event. Drugim rečima, u GW2 ne postoje klasični kvestovi koje igrači preuzimaju od NPC-eva, već su po regijama prožeti razni skriptovani događaji. Ako igrač uđe u zonu u kojoj se u tom trenutku odvija neki kvest, automatski pristupa grupi koja učestvuje na rešavanju tog zadatka. Dobar deo tih kvestova je povezan, tako da na kraju igrači bivaju nagrađeni sa open world boss borbom u kojoj ne postoji ograničenje koliko igrača može da učestvuje. Pored toga postoji i gomila causal zavrzlama koje takođe prožimaju čitavo kvest iskustvo”

Bilo je potrebno nekoliko trenutaka da prođe ne bi li prostorija upila Krisov elaborat, nakon čega se Frenk ponovo oglasio “ Pa to je neodrživo! Taj Boss neće trajati ni 10 sekundi ukoliko se na njega nakači 70 ljudi.”

“Frenk.”po prvi put se začuo umorni glas Morhejma, “Da li si pročitao dokumente koje sam ti juče poslao?” Na to pitanje, Frenk se nervozno promeškoljio u fotelji.

“Nisam stigao, bio sam u Nju Jorku privanim poslom i sam znaš Majk.” Odgovorio je iako je delovao revoltirano što ga Majk pita takvo pitanje.

“Bossovi se skaliraju u odnosu na to koliko igrača učestvuje.” Majk ke odgovorio, tihim gotovo bezvoljnim glasom.

“Dobro, ali opet, bez obzira! Igrači većeg nivoa će moći da farmuju te bosseve bez problema. Koliko sam te razumeo boss se skalira po broju igrača, ali ne i na njihovom nivou! Zamisli kako će da bude kada gomila maksovanih igrača bude farmovala te low lvl bosseve. Ista stvar se dešava i sa našom igrom!“ Dobacio je Frenk, vidno zadovoljan što je uspeo da poklopi malopredjašnu zamerku.

“Opet ti kažem.” ovaj put Majkov glas je posedovao autoritet. “Nisi pročitao dokumente, ne verujem da si kompetentan da o ovome diskutujes. Svaka zona poseduje određeno ograničenje nivoa igrača. Tako da se jači igrač skalira prema zoni u kojoj se nalazi. Ovime nema više gankovanja i gaženja sadržaja od strane igrača sa višim nivoom. Da li ti je jasno frenk, world boss će uvek biti jednako jak bez obzira na igračev nivo i opremu.”

Frenk je bio vidno iznerviran, ali je umesto svađe ipak klimnuo glavom, ćutke skrenuo pogled u stranu i više nije progovarao.

“Čekajte, to nema smisla.” sa određenom dozom nesigurnosti u glasu se uključio Rob sve vreme posmatrajući Metzena u potrazi za prekorom. “Ako se čitava igra vrti oko tih dimaničkih kvestova, to znači da će se 80% igre svesti na repeticiju. Prednost našeg produkta je što hiljade kvestova kroz koje igračima serviramo lore, a to je mnogo bolje nego da čekate respawn istog bossa trideset puta. Zar ne?” Izrekao je sve gotovo u istom dahu, dok je pogledom tražio slaganje sagovornika. Jedino što je čuo jeste dubok uzdah Morhejma koji je i dalje odsutno gledao kroz roletne.

“U pravu sim makar donekle…” ravnodušnim, zvučno umornim glasom je započeo Metzen. “Međutim, prokletnici iz ArenaNeta su ubacili pametan prekokret u celu priču. Svaki avatar ima pravo na takozvanu personalizovanu priču, koja je praktično jedna velika singleplayer kampanja čiji se izbori granaju praktično u beskonačnost. Ovime je stvoreno prilično jedinstveno iskustvo za svakog igrača. Štaviše, sačuvali su glavne junake iz originalne igre i sa njima su napravili centralnu priču koja se bavi zmajevima i njihovom tendencijom da pokore preostala kraljevstva i sve što je živo. Svaki od raspoloživih 5-6 dungeona koliko igra ima poseduju elemente priče u kojoj se priča dodatno razvija i čiji kontinuitet ide rame uz rame sa personalnom pričom u kojoj učestvuje i sam igrač. Prokleto dobra izvedba, rekao bih. Da sam se makar toga setio dok sam sastavljao priču za Diablo. Ono što je najgore, to nije sve.” Zastao je ne bi li zapalio novu cigaretu.

Za to vreme Rob je pokušao da ostane pozitivan. “Pa zar je to sve što imaju? 6 Tamnica? Pobogu, gde su im instance, gde su raidovi ? Nemojte mi reći da strepimo od igre koja neće imati adekvatan endgame? Da ne spominjemo ačivmente u kojima nam nema ravnih.”

Kris je na trenutak delovao prilično zadovoljan Robovim entuzijazmom. “Da, zaista se slažem da broj tamnica koje GW 2 poseduje deluje veoma slabo. Međutim nisi me pustio da završim. Same tamnice nisu klasično skriptovane poput naših. Pored takozvanog story moda, postoji i explorable mod u kojem se ista tamnica može istražiti na 4-5 različitih načina, pritom da svaki novi način donosi nove izazove i bosseve. Nešto slično našem heroic modu, samo što postoji mnogo više varijacija. To je dovoljno varijacija dok ne izađe prva ekspanzija, koja će se verovatno samo nadovezati sa gomilom novog sadržaja i još kvalitetnijim tamnicama. Što se tiče ačivment sistema, slažem se naš je daleko impresivniji. Ali nagrade koje njihov ačivment sistem donosi znatno više ispunjava igrača. “

“Kako to mislis?” Sumnjičavo je Rob zapitao? “Otkud to znaš?” Čak je i utihnuli Frenk podigao obrvu.

Dok mu je cigara dogorevala u ruci, Kirs je na trenutak delovao bledim poput sira. “Ja..”

“Kris i ja igramo igru još od 3 day headstarta” oglasio se Morhajm, nakon čega se napokon okrenuo ka svojim sagovornicima.


Kris je primetivši taj gest, počeo da se pravda. “Želeli smo da trolujemo po kanalima i da se smejemo ArenaNet-ovom neuspehu.” Nakon čega je u neverici morao da prizna. “ Za pet dana igranja sam nabio 70-ti nivo. Jednostavno ne mogu da se odvojim od igre..” Poraženo je priznao, pogled bio spušten na pod. Videvši to, Majk je prišao mestu na kojem je Kris sedeo i stavivši ruku na rame svog potučenog druga i saradnika obratio ostalima.

“Arena nas je jednostavno pobedila. Sve što smo mislili da će propasti zaprepašćujuće dobro radi, PvE je naočigled neobavezujući i okrenut je podjednako casual tako i hard core igračima. Igra ne diktira tempo, ne zahteva da danonoćno grindujete kentaure. Jeste, slažem se ima dosta bugova i neke zone još uvek nisu završene. Isto tako ni Kris ni ja nismo stigli do endgame content-a ali ovo što smo do sada videli nateralo nas je da pod hitno zakažemo ovaj sastanak. Čak je je i Džej Vilson tražio slobodne dane u periodu dok je headstart počinjao. Kako je on to rekao bili su mu potrebni da bi razvijao nove ideje za D3 PVP, prošlo je nedelju dana i još uvek se nije javio na posao. “Debela lažovčina, odbrusio je Kris, video sam kad sam bio kod njega prosle nedelje da je skidao GW2 klijent.”
“Pa.. ukoliko bude prekopirao 10% pvp sistema koji poseduje Guild Wars 2, bićemo na konju” kroz nervozni smešak Morhejm je pokušao da se našali nakon čega je dodao: “Nikada ne bih verovao da je opsada zamka toliko zanimljiva stvar. Da ne spominjem team arenu.”

Frenk nije mogao da veruje šta mu uši govore “ Čekajte zar hoćete da kažete da je WoW propao? Da Pandarija nema nikakve izglede?”

Kirs i Mark su se na trenutak zamišljeno pogledali nakon čega su u isti glas sa olakšanjem izustili. “Ne.” nakon čega je Mark nastavio. “Guild Wars 2 možda jeste evolucija u odnosu na našeg MMO prvenca, ali postoje stvari u kojima je WoW i dalje jednako dobar, ako ne i bolji. Jednostavno ono što mi posedujemo je daleko ispeglanije iskustvo. Igra možda jeste stara ali je i dalje MMO institucija. Naravno, ne sumnjam da će dušmani iz ArenaNet-a kako vreme bude odmiclo imati sve zaokruženiji proizvod, ali do tada ćemo i dalje biti egal ma koliko igra bila naprednija od naše. Što se tiče samih igrača, dobar deo će preći na GW2 iz prostog razloga zato što nije potrebna dalja mesečna pretplata, što je dodatni plus naspram naše politike mesečnog plaćanja. Biće teško, ali još uvek nećeno propasti. Pandarija će morati da drži vodu dok Titan ne ugleda svetlost dana. Do tada neka nam je Bog u pomoći.” Preostala trojca su se nemim klimanjem glave složili sa vođom njihovog posrnulog bratstva.

Sa druge strane na Istočnoj Obali, unutar glavnog sedišta ArenaNet-a slavlje je trajalo danima. Napokon ostvarena pobeda, napokon je moćni kolosalni behemut poklekao i pokazao slabost. Prvi put nakon dugog perioda igrači su pred sobom imali valjanu alternativu koja nije pokušavala da korača istim stopama koje je ova kolosalna zver ostavljala za sobom. Milioni onih koji su kupili GW2 upravo znaju o čemu se radi, oni koji to još uvek nisu, pa, možemo reći da propuštaju zabavu svog (virtuelnog) života.

[button color=”orange” link=”http://pcigre.com/igre/guild-wars-2/”]Guild Wars 2 info stranica[/button]
[button color=”orange” link=”http://pcigre.com/guild-wars-2-screenshots-pc/”]Guild Wars 2 screenshotovi[/button]

Popularno na PCigre.com

4 Comments Lupi i ti nešto!
  • daki
    daki

    kako da skinem igricu

  • aki
    aki

    pa neznam od 1 do 10 meni je 3 nije ni toliko losa igrica a nije ni toliko bas mnogo dobra

  • maja
    maja

    kako da igram

    • Mladen Tapavički
      Mladen Tapavički

      Guild Wars 2 zahteva kupovinu orginalne kopije igre [ili digitalnu verziju, ili iz radnje] a posle toga online igranje je zauvek besplatno [nema mesečne pretplate].

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close