World in Conflict opis
Tajna bolest američkog uma
Jedini narod opsednut invazijama na vlastitu zemlju zasigurno su Amerikanci. Da li je to samo još jedan od mazohističkih motiva ili nihilističke sklonosti američke javnosti, ostaće otvoreno za neke dublje psiho-analitičke debate. Dok odgovor izbija na površinu, možda vam upravo World in Conflict predstavi razmišljanja modernog američkog državljanina. Zamišljen kao spektakularni RTS projekat i naslednik uspešnog Ground Control serijala, WIC nam uz sve sličnosti sa svojim prethodnicima donosi i neke novosti. Naravno, profit je na prvom mestu, a šta će naše prekookeanske susede više zainteresovati od zdrave doze patetičnog neo-patriotizma. Uostalom, to je državno pitanje i valjda jedini način kako odsutnoj američkoj omladini približiti vojnu silu njihove države. Tako ćete svedočiti trijumfu američke propagande, koja će samleti nemoćne Sovjete uz pomoć nuklearnih projektila i Hladni rat naglo pretvoriti u Treći svetski. Ne, nemojte ni pomisliti da ćete nekim slučajem imati priliku preći kampanju u ulozi "negativaca"; ipak je važnije gledati tužnu devojčicu kojoj sovjetski tenk uništava bicikl ili možda prepirku elitnih američkih oficira koji traže baterije za tek kupljeni CD player. Ako pak pređete preko političke nekorektnosti i zaronite do same srži, naći ćete spoj vrhunske produkcije i visokih tehnoloških dometa, to je dovoljno zar ne?
Nemi protagonist i vaša malenkost
Autori su kroz celi proces nastanka igre naglašavali važnost pojedinca u epskom ratnom sukobu. Na kraju, to smo upravo i dobili, sa izuzetkom glavnog lika koji to nije. Naime, dok ostali likovi pokazuju neke znake emocija, vaš odabrani poručnik Parker čini se kao vojna marioneta bez jezika. I dok cela galerija likova razmenjuje razgovore tokom misija i stripovskih cut scena, vaš poručnik će i dalje spokojno ćutati. No, bez obzira na bogatu karakterizaciju, sam scenario i dalje ispunjava amaterska nezrelost, koju često možete videti u bezbudžetnim ostvarenjima sedme umetnosti. Iole iskusan pisac koji se bavi žanrom alternativne istorije, barem bi trebao znati osnove problematike koju pokušava modifikovati. Da su kojim slučajem scenaristi malo dublje prionuli u blisku istoriju, znali bi da je Sovjetski Savez 1989. bio u totalnom rasulu i da im napad na najveću vojnu silu na svetu nije bio ni na kraju pameti. Ali sve je moguće. Skladno tome, logično je očekivati neko objašnjenje za pomenute nebuloze. Ne samo da objašnjenje nećete dobiti, nego će motiv i razlog rata u kojem učestvujete takođe ostati nepoznat.
Ratna utopija
Nakon što stupite na bojište prvo što ćete zasigurno primetiti je vizuelna prezentacija, koja trenutno predstavlja tehnološki maksimum jednog RTS-a. Oštre teksture, detaljne jedinice, raznolik teren, fotorealistične vodene površine, zajedno sa podrškom za DX 10, čine WIC grafički superiornom igrom. Možda je upravo raznolikost mapa najimpresivniji momenat WIC-a. Od planinskih vrhova prekrivenih snegom i smirujućih francuskih ruralnih područja, do milionskih američkih gradova, ovakva selekcija nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Uz sve navedeno, efekti razaranja i destrukcije predstavljaju krajnji dodatak slici vrednoj milion reči. Ovu grafičku idilu uspešno će pratiti realistične animacije. Prezentacijsku nirvanu odlično nadopunjuje orkestralna muzička podloga, koja savršeno dočarava bezizlaznu situaciju u kojoj ćete se često nalaziti. Ratni vihor je svuda oko vas, a to će vam najbolje potvrditi zvučni efekti, koji su kvalitetno isproducirani i uklopljeni u celi ratni haos. Čak je i gluma na jako visokom nivou, jasno možete osetiti strah, nervozu ili zadovoljstvo u glasovima vaših saboraca.Borbena egzistencija
Baš kao i ostali produkti Massivea, WIC je isključivo koncentrisan na borbenu taktiku. Većina strateških ciljeva zasniva se ofanzivnim i defanzivnim manevrima, što najčešće uključuje održavanje i zauzimanje ciljnih kontrolnih tačaka. Međutim, tu su uvek prisutne razne varijacije u vidu raznolikih sekundarnih misija, koji će vam olakšati izvršavanje primarnih. U igri takođe imate mogućnost brojnog pojačanja običnih jedinica i zračne podrške. Pojačanja su najčešće ograničena, tako da će njihovo korišćenje biti od presudnog značaja. Koncept misija se ističe intezivnošću i kao takav čini WIC jednim vrhunskim iskustvom, u kojem stalno možete očekivati nove dinamične zaplete. Sa strateškog plana, može se reći da WIC drži dobar balans između gerilskih i masovnih okršaja. U najvećim sukobima kontrolisaće dvadesetak jedinica. Ipak, većinu vremena provešćete upravljajući dosta manji broj. Obično će igra od vas zahtevati kontrolu nekoliko frontova, tako da se početni osećaj dinamike produbljuje. Svaka jedinica se može nazvati specifičnom, zahvaljujući unikatnim napadačkim i odbrambenim mogućnostima. Jedina zamerka na ovom polju može se uputiti povremeno čudnim putanjama vaših trupa na putu ka zadanoj lokaciji. Umetna inteligencija protivnika dobro je izbalansirana u svim težinama, te će verovatno zadovoljiti većinu igrača. Nažalost, ovo se odnosi samo na kampanju jer su u LAN modu botovi izrazito stupidni. Kontrole ne odstupaju od standarda RTS igara, dok kamera unosi neke inovacije ograničavajući udaljeno zumiranje i insistirajući na povećanju širine uglova pri promatranju akcije.
Borbena egzistencija
Baš kao i ostali produkti Massivea, WIC je isključivo koncentrisan na borbenu taktiku. Većina strateških ciljeva zasniva se ofanzivnim i defanzivnim manevrima, što najčešće uključuje održavanje i zauzimanje ciljnih kontrolnih tačaka. Međutim, tu su uvek prisutne razne varijacije u vidu raznolikih sekundarnih misija, koji će vam olakšati izvršavanje primarnih. U igri takođe imate mogućnost brojnog pojačanja običnih jedinica i zračne podrške. Pojačanja su najčešće ograničena, tako da će njihovo korišćenje biti od presudnog značaja. Koncept misija se ističe intezivnošću i kao takav čini WIC jednim vrhunskim iskustvom, u kojem stalno možete očekivati nove dinamične zaplete. Sa strateškog plana, može se reći da WIC drži dobar balans između gerilskih i masovnih okršaja. U najvećim sukobima kontrolisaće dvadesetak jedinica. Ipak, većinu vremena provešćete upravljajući dosta manji broj. Obično će igra od vas zahtevati kontrolu nekoliko frontova, tako da se početni osećaj dinamike produbljuje. Svaka jedinica se može nazvati specifičnom, zahvaljujući unikatnim napadačkim i odbrambenim mogućnostima. Jedina zamerka na ovom polju može se uputiti povremeno čudnim putanjama vaših trupa na putu ka zadanoj lokaciji. Umetna inteligencija protivnika dobro je izbalansirana u svim težinama, te će verovatno zadovoljiti većinu igrača. Nažalost, ovo se odnosi samo na kampanju jer su u LAN modu botovi izrazito stupidni. Kontrole ne odstupaju od standarda RTS igara, dok kamera unosi neke inovacije ograničavajući udaljeno zumiranje i insistirajući na povećanju širine uglova pri promatranju akcije.
Mrežna eksplozija
Možda i najveći nedostatak WIC-a odnosi se na kratkoću kampanje, koju ćete završiti za nekih desetak sati, još ako tome pridodate nepostojanje ozbiljnijeg skirmish moda, jasno je da je WIC prilično siromašan single player sadržajem. Ovaj naizgled ozbiljan nedostatak i više je nego uspešno nadomešten fantastičnim multiplayerom. WIC omogućava igranje u Online i LAN modovima. Igranjem na oficijalnim serverima igračima je omogućen uvid u vlastite statistike, kao i mogućnost napredovanja kroz razne turnire. LAN mod je ostao na klasičnom pristupu, ali ga to ne čini ništa manje zanimljivim. Za borbe sa drugim igračima imate na izbor 25 mapa. Mape su vezane za pojedini mod igranja. WIC ukupno sadrži 3 moda: Domination (ostvarivanje dominacije kroz kontrolne tačke donosi pobedu), Assault (meč se igra u dve runde, u prvoj jedan od igrača napada kontrolnu tačku dok je drugi brani, u drugoj se menjaju uloge. Igrač sa više osvojenih tačaka i boljim vremenom odnosi pobedu) i Tug of War (svojevrsni rat za granice. Kontrolom svih komandnih tačaka na jednoj granici proširujete zauzetu površinu; igrač koji kontroliše veći dio površine je pobednik). Iako igra poseduje opciju uključivanja Few-Player moda, koji je namenjen prvenstveno 1vs1 i 2vs2 duelima, jer anulira klasna ograničenja iz timske igre, većina igrača se upravo odlučuje na epske bitke, u kojima učestvuje i do 16 igrača. Kao što sam napomenuo, pre samog ulaska u igru imate mogućnost biranja specijalizovane grane, tj. odabiranjem vrste jedinica stvarate vlastiti stil igranja, što umnogome podseća na odabiranje klasa iz FPS naslova. Za razliku od single player kamapanje, osim USA napokon možete preuzeti ulogu NATO i SSSR snaga. Ovo dodatno komplikuje stvari, jer se naizgled iste jedinice iz različitih frakcija uveliko razlikuju u samoj borbi. Nešto po čemu se WIC najviše ističe sigurno je naglašavanja timske saradnje u multiplayer borbama, što ga uveliko distancira od većine aktuelnih RTS naslova. Kompleksnost multiplayera naspram kampanje, govori u prilog činjenici da je WIC u početnom stepenu razvoja bio zamišljen kao MMORTS naslov.
Žanrovska ekselencija
Nakon precizne anatomske obdukcije, može se reći da je predstavljeni uzorak u odličnom stanju. WIC je u krucijalnim segmentima, važnim za njegov žanr, ispunio sva očekivanja. Obavezna lektira za sve ljubitelje žanra i jedan od glavnih kandidata za RTS godine.
Naziv Igre:
World in Conflict
Žanr igre:
RTS
Razvojni Tim:
Massive Entertainment
Izdavač:
Sierra Entertainment
Datum Izlaska:
21. septembar 2007.
Veličina:
1 DVD
Ostatak screenshotova:
World in Conflict
Minimalna konfiguracija
CPU: Single-core 2.0 GHz ili brže (2.2 GHz za Windows Vista)
Intel ili AMD ekvivalent
RAM: 512 MB (1 GB za Windows Vista)
VGA: Ati Radeon 9500 128 MB DirectX 9.0c ili ekvivalent
Preporučena konfiguracija
CPU: 2.5 GHz ili brže
Intel Dual Core ili AMD evivalent
RAM: 1 GB (1.5 GB za Windows Vista)
VGA: Geforce 8800 GTX 512 MB DirectX 10 ili ekvivalent
Ocene:
Grafika: 91
Zvuk: 89
Igrivost: 92
90/100 Vrlo Dobro
+ multiplayer, grafika, struktura misija
– kratka kampanja, nedostatak sp sadržaja, američka patetika
Your comment is awaiting moderation.
Hey! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
I’m trying to get my website to rank for some targeted
keywords but I’m not seeing very good gains. If you know
of any please share. Thanks! I saw similar article here: Eco wool