Wolfenstein najava
Nastavak FPS-a Return to Castle Wolfenstein (2001), i pored toga što je najavljen još 2004, i dalje nema određen datum izlaska, ali se očekuje da se u rukama igrača nađe u toku leta. Razvijaju ga zajedničkim snagama dva tima, id Software (poznat po serijalima Doom i Quake) i Raven Software (serijali Hexen, Heretic, Soldier of Fortune, Star Wars Jedi Knight, X-Men Legends), koji su već sarađivali na igri Quake 4. Wolfenstein koristi engine id Tech 4, tehnologiju koja stoji iza naslova Doom 3 i Quake 4, ovoga puta modifikovan integrisanjem Havok fizičkog engine-a.
Glavni lik iz prethodne igre (kao i prve igre serijala, Wolfenstein 3D iz 1992), B.J. Blazkowicz, i dalje je zvezda sukoba sa nacistima u Drugom svetskom ratu i nada da se čovečanstvo odupre njihovim zombi kreaturama. Megalomanske Hitlerove težnje ka globalnoj dominaciji, iako zasnovane na poznatim istorijskim činjenicama, ovoga puta isprepletene su sa nitima mračne SF priče o okultnoj moći nepresušnog izvora energije, Crnog sunca. U fiktivnom nemačkom gradu Isenstadt-u, B.J. nalazi saveznike u Kreisau Circle, grupi nemačkih aristokrata koji planiraju budućnost svoje zemlje nakon pada Trećeg rajha. U toku misije uništavanja velike nacističke operacije, junak i sam dobija natprirodne moći koje su nacisti eksploatisali, a time i pristup paralelnoj dimenziji nazvanoj Veil. Ovaj neobični svet prekriven je zelenkasto-plavičastom koprenom i nastanjen je geist-ovima, stvorenjima koja se hrane njegovom energijom. Iako nisu agresivna, mogu biti opasna ukoliko ih napadnete, a lako ih je iskoristiti kao oružje: pucanje na nekog od njih u blizini grupe nemačkih vojnika izazvaće njegovu eksploziju i električno pražnjenje. Stupanje u ovu dimenziju omogućava glavnom junaku da vidi stvari koje se inače ne vide, izoštrava mu čula, čak omogućava da vidi kroz zidove i otkriva slabe tačke oklopljenih vojnika koji takođe koriste natprirodne moći. Jedna od moći kojima raspolaže je i zaustavljanje vremena, tj. bullet-time režim, veoma koristan za izvlačenje iz situacija kada ga napada više neprijatelja istovremeno. Veil medaljon omogućava da izabere moć koju će da koristi, a kada mu se „baterije" isprazne, lako ga je dopuniti u bazenima energije koje nalazite u paralelnom svetu Veila. Čak i dok je u Veilu, Blazkowicz i dalje može biti pronađen i povređen u stvarnom svetu. Pristup ovoj alternativnoj dimenziji daje igračima stratešku prednost, lakše uočavanje neprijatelja i bolje planiranje napada – oznake Crnog sunca na zidovima obeležavaju mesta koja se transformišu u prolaze kroz koje možete da koraknete, pucate ili bacite granatu na neprijatelja koji je ubeđen da je s leđa dobro zaštićen zidom.
Arsenal obuhvata standardno oružje tog vremenskog perioda korišćeno od strane Nemaca i saveznika, ali i naučno-fantastično tipa particle canon-a koji ispaljuje zrak za dezintegraciju i pretvara neprijatelje u pepeo. Sve oružje koje pokupite moći ćete i da zadržite, unapredite i koristite, jer vaš arsenal neće biti ograničen. Kao i u prethodnim igrama iz serijala, nacisti i dalje ostavljaju svoje bogatstvo na skrivenim mestima, a njegovo nalaženje obezbeđuje vam džeparac za kupovinu oružja, municije i novih paranormalnih moći na crnom tržištu. Unapređivanje oružja novim modifikacijama omogućiće vam da ga prilagodite svom stilu igranja. Promenu možete očekivati i u načinu na koji se tretira zdravlje glavnog lika – umesto da svoje povrede leči health pack-ovima koje nalazi, ono će se samo vremenom regenerisati kao u igri Call of Duty 4. Okolina će imati elemente koji će u toku pucnjave moći da budu prevrnuti, slomljeni ili uništeni, što treba da doprinese realizmu. AI je takođe unapređen i inteligentniji nego ranije, pa će pokušati da koristi zaklone u toku pucnjave.
Sama priča bi trebalo da bude manje linearna od one na koju smo navikli u Wolfenstein naslovima. Da bi se igraču dozvolila veća sloboda, razvojni tim je radio na tome da uvek postoji više alternativnih putanja kojima se može doći do istog cilja. Dok se krećete ulicama koje Nemci strogo kontrolišu, blokade i kontrolni punktovi biće teški za savladavanje. Ukoliko vam direktno sučeljavanje sa neprijateljima ne odgovara, moći ćete da birate da ih snajperom ili granatama pobijete sa krovova ili da koristite tajne prolaze i kanale i ušunjate se u sama neprijateljska gnezda. Ovoga puta u toku istraživanja okoline nailazićete na mnoge NPC-ove koji će vam ponuditi sporedne zadatke, a u nekim misijama će se i saveznici boriti rame uz rame sa vama. Očekuje se da singleplayer kampanja traje 10 do 12 sati. O multiplayer-u se, nažalost, još uvek ništa ne zna osim da će ga sigurno biti, najverovatnije u obliku timske kooperativne igre slične onoj u Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory i da će okultne moći Veila biti dostupne igračima.
Na tržištu prezasićenom pucačinama koje se odvijaju za vreme Drugog svetskog rata, nastavak koji izlazi osam godina nakon poslednje igre serijala ima još teži zadatak nego bilo koja nova igra. Treba opravdati ime koje je pre 17 godina donelo široku popularnost ovom žanru, i treba se dokazati kao dobra konkurencija trenutno njegovim najpopularnijim igrama. Teško je predvideti koliko će Wolfenstein biti uspešan u ovome i da li će se višegodišnje čekanje nostalgičnih igrača isplatiti.
Naziv igre: Wolfenstein
Žanr igre: FPS
Razvojni tim: id Software / Raven Software
Izdavač: Activision Blizzard
Datum izlaska: leto 2009.
Screenshot-ovi: Wolfenstein
Diskutujte o igri i opisu na forumu.
ovo je odlicno