Warhammer 40k: Dawn Of War – Soulstorm opis
Relic je jedna od malobrojnih kompanija koja se može pohvaliti svojim velikim uspehom. Zahvaljujući talentu i inovativnim idejama, koje je pokazao u svakoj igri koju je izradio, privukao je pažnju i osvojio mnoge igrače. Igre kao što su Homeworld serijal, Impossible Creatures, oba dela Company Of Heroes i Warhammer 40k serijal, vinule su Relic među kompanijama koje znaju recept za uspeh. Najave za Warhammer 40k – Dawn Of War mi nisu privukle pažnju, ali je sama igra prevazišla uveliko moja očekivanja kada sam konačno počeo da je igram. Za njom je došla ekspanzija Winter Assault, koja je donela jednu novu frakciju – Imperial Guards. A zatim i Dark Crusade sa dve nove frakcije – Tau i Necrons, i novim jedinicama za svaku rasu što čini igru zanimljivijom i daje veće mogućnosti, što su igrači raširenih ruku dočekali.
Radnja Soulstorma se nadovezuje na priču prethodnih igara ovog serijala. 41. je milenijum i čovečanstvo se proširilo i osvojilo brojne planete širom galaksije. Međutim, dalje proširenje čovečanstva i njegov opstanak je doveden u pitanje, jer ostale rase, među kojima su krvožedni Orci, izdajničke snage Haosa i misteriozni, ali moćni Eldari, neprestano opsedaju ostale stanovnike galaksije – Terre, težeći tome da ih unište. Kada u kadar uđu i Imperial Guard, Tau Empire, Necronsi, Sisters Of Battle i Dark Eldari, doći će do eskalacije sukoba na globalnom nivou, gde će svako pokušati da ostvari sopstvene megalomanske tendencije i zavlada većim parčetom galaksije.
O ukusima se ne raspravlja.
Na početku kampanje vi se odlučujete za frakciju kojom ćete upravljati. A ponuđene su vam:
Imperial Guard – Kao glavna odbrana Imperijuma, brojnost ovih vojnika je njihova prednost. Oni su prva odbrana čovečanstva, a najčešće i poslednja. Sa preko bilion vojnika na raspolaganju, Imperial Guard je najveća i najjača vojna snaga u galaksiji. Samo sa tankim pancirom i slabim naoružanjem oni jurišaju na neprijatelja, ali njihova prava snaga se ogleda u jakim oklopnim vozilima koja nateraju neprijatelja da zadrhti.
Space Marines – Specijalne jedinice koje je lično Imperator stvorio. Oni su monasi-ratnici čija je dužnost da časno služe svom Imperatoru. Space Marines su super-ljudi koji su prošli brojne genetičke prepravke, psihičke pripreme, rigorozne fizičke treninge i bezuslovne su vere. I jedan član Space Marines je ubojit, ali sa svojom braćom čine pravu silu koja štiti nedužne i bori se za pravdu. I kada Space Marinac umre, on nastavlja da služi svojoj braći kao smrtonosni Dreadnought, što je samo jedna od jedinica koje čine Space Marines pravom silom.
Chaos Space Marines – Skup izdajnika korumpiranih zlobom i zaposednuti demonima, a nekada su bili časni pripadnici Space Marines-a koji su služili Imperatoru, sada služe i klanjaju se Bogovima Haosa. Kada su ovi heretici napustili Imperatora, bila im je obećana besmrtnost u zamenu za to. Ali im nije bilo rečeno da se na putu ka besmrtnosti nalazi ludilo i mutacija. Na kraju, kao nagrada je čekala transformacija u demone i večna služba Haosu. Sa mržnjom prema Imperatoru i svemu što on predstavlja, postali su jedna od najmračnijih i najstrašnijih bića u galaksiji.
Orks – Krvožedne i opake, Orci su zveri kojih se boje. Ako bi se udružile, Orci bi ubrzo uništili svu opoziciju. Srećom po čovečanstvo, oni su dosta nesložni i neretko napadaju jedni druge pre nego da krenu na neprijatelja. Oni poseduju primitivno, ali veoma efektivna oružja, vozila i opremu, a nesrećnici koji se sretnu sa njima ne prežive da bi to ispričali. Ovi varvari se takođe ističu u borbi prsa u prsa.
Eldar – Veoma stara rasa sa neverovatnim psihičkim moćima, Eldari su nekada vladali celom galaksijom. Iako je vreme potpune vladavine prošlo, oni su ostali snažna sila. Eldari žive na ogromnom svemirskom brodu, poznatom kao Craftworlds koji putuje svemirom. Iako visoki i mršavi gradnjom, ovi nomadi svemira nisu nimalo slabi. Poseduju brojne specijalne jedinice koje koriste naprednu Eldarsku tehnologiju kao i nenadmašive psihičke moći.
Tau Empire – Relativno mlada rasa, Tau je pokazao svoje postojanje postavši jedno od najefikasnijih i najmoćnijih ratnih snaga u galaksiji. Njihova snažna tehnologija pobedila je brojne armije, ali njihova unikatna ideologija se dokazala kao najjače oružje. Boreći se za ono što nazivaju ''Opštim dobrom'', Tau je putovao galaksijom, pružajući pročišćenje i ujedinjenje onima koji im se pridruže. Ova moćna ideologija, dok se fokusira na opšte dobro, bazira se na ratovanju. Tau borci su veoma odlučni u njihove razloge za borbu, dajući im izuzetno visok moral.
Necrons – 60 miliona godina Nekronci su počivali ispod površine planete Kronus. Eonima ranije, rasa Necrontyr borila se protiv prolaznosti života i gurala je granice nauke u nadi da će produžiti njihov život, ali bez uspeha. Ali onda im je zvezdani bog, poznat kao C'tan, ponudio besmrtnost po strašnoj ceni. Necrontyrci su pristali i njihove duše bile su zatvorene u telima od živog metala. Ono što nisu znali je da im je to obrisalo sećanja i čula i postali su robovi C'tana. On ih je koristio za skupljanje života širom svemira, kako bi se zvezdani bogovi hranili njihovim dušama. Njihovi načini su bili zastrašujući i bez žalosti. Na bojnom polju njihove vođe koriste mračne moći njihovog boga kako bi dobili drastičnu prednost nad njihovim neprijateljima.
Dark Eldar – Kao sušta suprotnost mudrih i intelektualnih Eldara, izvrnuti Dark Eldari putuju svemirom kao pirati i ubice, kako bi zadovoljili svoju strast prema brutalnosti i krvavim borbama sa drugim rasama. Dark Eldari koriste Webwayse svog naroda kako bi putovali kosmosom, stvarajući rat gde im se čini zgodno. Oni su bili pripadnici Eldara koji su tražili uzbuđenja, praveći kultove kako bi zasitili svoja zadovoljstva koja su bila nečista i zabranjena. Tada su zaratili Eldari međusobno i podelili su se na one koji su odani Eldarskim vladarima i na Dark Eldare. Dark Eldari su pobeđeni i bili su proterani na Commorragh gde ih je ukleo Slaanesh, bog Haosa, da moraju da konzumiraju duše drugih bića.
Sisters Of Battle – Ženski ratnici Ecclesiarchy-a su religiozni odred Imperijuma. Grupa koja uzvišava Boga-Imperatora čovečanstva, koji sedi besmrtan i mučen na Zlatnom tronu. Cilj Sisters Of Battle je traženje i istrebljivanje heretika, smatrajući ih nečistim. Takođe su odgovorne za preobraženje ljudi koji nastanjuju druge svetove da se klanjaju Bogu-Imperatoru, što rade njihove misionarske jedinice. One sprovode Imperatorovu volju pomoću razornih sposobnosti koje se nazivaju Acts Of Faith, koje im pomažu da okrenu bitke u njihovu korist. Sisters Of Battle su veoma slične Space Marines-ima, osim što im nedostaju kibernetički dodaci i nije im menjana genetika.
Svaka od frakcija zahteva drugačiji stil igranja, pa ćete morati da probate sve da bi ih bolje upoznali i odlučili za onu koja vam najviše odgovara.
Soulstorm je dobio naziv po čudnom događaju oko koga se igra i dešava. Warp oluja okružuje planetarni sistem i izoluje ga od svake vrste komunikacije sa ostalim delom galaksije. Devet frakcija, koje su došle da istraže tu čudnu pojavu, primorane su da se bore na 4 planete i 3 meseca tog sistema. Vaš cilj je da osvojite sve planete i saznate uzrok Warp oluje. Sve je to veoma maštovito odrađeno, slično kao u Dark Crusade-u, na principu Rizika, gde svaki igrač povuče po potez. Ako povučete potez u želji da osvojite protivničku teritoriju, sa taktičke mape se ''selite'' na borbenu mapu, gde igrate u realnom vremenu protiv frakcije čija je trenutno ta teritorija. Sukobe možete rešavati brzo (Autoresolve), ali tako rizikujete da budete pobeđeni ako nemate dovoljan broj jedinica koje čuvaju taj vaš deo teritorije koji neprijatelj napada. Ako dođete do protivničkog glavnog utvrđenja (Strongholda) i osvojite ga, pobedili ste tu frakciju. Ovaj pristup je izuzetno zanimljiv, jer onemogućava lako predviđanje sledećeg protivničkog poteza i kampanja može trajati jako dugo, što zavisi i od vašeg načina igranja.
Sve što vam je potrebno je miš, tastatura i udobna stolica…
Gameplay je ostao isti kao i u originalnom Dawn Of War-u, što nije nimalo loša stvar za početnike serijala, međutim za one koji su serijal pratili od samog početka, proizvešće osećaj deža vu-a. Najčešće je cilj izgraditi bazu što pre, napraviti manju vojsku i osvajati strategijske pozicije na kojima onda izgradite odbranu kako bi ih zadržali. Postoje i relikvijske i kritične pozicije. Relikvijsku poziciju je potrebno zauzeti kako bi dobili pristup jačim borbenim jedinicama, kao što su pojedina vozila i specijalne jedinice. Na kritičnim mestima ne možete izgraditi utvrđenje, ali ona daju više requisition poena koji služe kao resursi za izgradnju. Izgradnjom generatora obezbeđujete veoma bitan resurs u igri, a to je power. Pored tih standardnih resursa, Dark Eldari i Sisters Of Battle još imaju sopstvene posebne resurse koji služe za bacanje magija. Dark Eldari skupljaju duše palih neprijatelja, a Sisters Of Battle skupljaju Faith koju generišu posebne jedinice i građevine. Zanimljivo je to što svaki odred jedinica, pored zdravlja, ima i moral, čijim opadanjem, usled stradanja u borbi ili gubitka pozicija, jedinica postaje neefektivna i najbolje je povući je u zaklon dok se ne regrupiše i dok joj se ne povrati moral. Svaka rasa ima svoju specijalnu jedinicu sa posebnim sposobnostima, koja može značajno da preokrene tok bitke. Kao na primer, Living Saint frakcije Sisters Of Battle, koja izgleda kao gigantski anđeo, uništava protivnike Svetim plamenom. Dodate su po prvi put i vazdušne jedinice svim frakcijama, osim Necronsima, koji su dobili Essence of the Deceiver, što im omogućava da se jedinica pretvori u veoma moćnog i razornog boga.
AI protivnika zaista ume da namuči igrače, pogotovu na hard težini igranja. Šalje stalno izviđačke jedinice kako bi što pre otkrio celu mapu i uvideo vašu poziciju da bi vas par trenutaka kasnije svim snagama napao. Ume da se povuče kada vidi da je slabiji i često to radi ako ga saterate u ćošak. Pathfinding jedinica je solidno urađen. Većinom dobro izvršavaju ono što ste im naredili i retko imaju problema sa snalaženjem na mapama.
Multiplayer igre je takođe dobro urađen i moguće je igrati u LAN-u i preko Gamespy servisa. Pre kretanja u bitku moguće je izabrati boje i zastave frakcije za koju se odlučite, što vam dozvoljava originalni izgled jedinica. Važno je napomenuti da će vam sve frakcije biti otključane u multiplayeru tek pošto instalirate sve delove Warhammer 40000. Dobra stvar je to što mape iz prethodnih delova nisu zaključane, tako da na raspolaganju imate ukupno 114 od kojih je 29 novo.
Jedna mana ove igre je grafika koja izgleda zastarelo. Kao da ništa nisu menjali od prvog Warhammera. Teksture su na nekim mestima nekako blede i izgledaju isprano. Mnogima to verovatno neće smetati, ali u poređenju sa World In Conflict izgleda mlako. Međutim, raznovrsnost jedinica u jednom odredu je zapanjujuća. Većina jedinica se ponaša na poseban način i drugačije izgleda. Animacija u igri je odlična, što se posebno ogleda u animaciji jedinica, bez obzira da li miruje ili je u pokretu. Bitke su odlično urađene, a ako obratite pažnju primetićete da u pojedinim trenucima (kao na primer kada je jedna od jedinica pri kraju zdravlja) protivnička jedinica koristi lepo animirane specijalne poteze pri bliskoj borbi, na primer probode umirućeg neprijatelja motornom testerom kroz stomak, podigne i baci beživotno telo na zemlju. Par puta sam uhvatio sebe kako ništa ne zadajem jedinicama da rade, nego zumiram kamerom pojedine likove kako bi ih bolje osmotrio.
Zvuk u igri je odličan i dobro dočarava radnju na ekranu. Od muzike u meniju, heroja koji kaze ''Move swiftly and carry a big gun'', pa sve do zvuka motorne testere koji kida meso jedinice, je zaista dobro urađeno i zaslužuje svaku pohvalu, ali ste na njih do sada potpuno navikli.
''The truth is subjective.''
Gameplay nema novina, tako da će proizvesti osećaj deža vu-a, ali i nastavak onog istog zadovljstva od ranije. Verujem da će fanovi strategija naći ovu igru veoma zanimljivom i umeti da cene njene kvalitete uprkos grafici, koja je pored pomenutog osećaja već viđenog, jedina mana igre i nije na nivou današnjih standarda.
Naziv igre: Warhammer 40000 – Dawn Of War: Soulstorm
Žanr igre: RTS
Razvojni tim: Relic
Izdavač: THQ
Datum izlaska: 4. mart 2008.
Veličina: 1 DVD
Screenshootovi: Warhammer 40000 – Dawn Of War: Soulstorm
Diskutujte o igri i opisu na forumu
Minimalna konfiguracija:
CPU: 2.0 GHz Intel® Pentium 4 or equivalent AMD® Athlon XP processor
RAM: 512 MB RAM (required for 8-player multiplayer games)
VGA: 64 MB DirectX® 9.0c compatible AGP video card with Hardware Transform and Lighting
Preporučena konfiguracija:
CPU: 2.4 GHz Intel® Pentium 4 or equivalent
RAM: 512 MB System RAM (required for 8-player multiplayer games)
VGA: NVIDIA® GeForce 3 or equivalent with 64 MB of Video RAM
Ocene
Grafika: 70
Zvuk: 79
Igrivost: 80
79/100 Solidno
+ Mala zahtevnost, animiranost jedinica, brojnost rasa, priča, nove jedinice
– Već viđeno, zastarela grafika