Total War: Tsardoms najava


Ciljevi

Tsardoms je potpuna modifikacija igre "Medieval II Total War" koja obuhvata i zvaničnu ekspanziju, "Kingdoms". Tsardoms čak prevazilazi granice jednog moda za igru i možda bi bilo preciznije opisati ga kao nezvaničnu ekspanziju originalne igre. Gotovo da nema aspekta igre koji neće biti promenjen. Radnja ovog moda je smeštena u jugoistočnu Evropu i Anatoliju u kasnom srednjem veku od 1345 do 1530. Ovaj vremenski period je izabran zato što označava u dobroj meri kraj jednog poretka koji je vladao u jugoistočnoj Evropi. Ta vremena su donela konačnu propast Rimskog carstva, koje je suvereno vladalo ovim prostorima više od milenijuma. Počinje trka okolnih država za nasledstvo tog carstva i svoje mesto pod tim okrutnim suncem. Ovaj deo Evrope u tom period predstavlja jedan od najzanimljivijih u istoriji, kada vakuum moći, nastao opadanjem i konačnom propašću Rimskog carstva, pokušavaju da iskoriste okolne države, pre svih Turci Osmanlije, Srbija i Venecija. Takođe, označava početak nastanka novih feudalnih država na Balkanskom poluostrvu, epskih bitaka, uvođenje treće religije, Islama, u već uskomešanu situaciju između Pravoslavlja i Katoličanstva, napredak ratne tehnologije, pojavu pločastih oklopa i baruta. U ovom periodu se takođe konačno završava Srednji vek i nastupa period velikih geografskih otkrića.

Tsardoms će pokušati da što vernije dočara ovaj period i ovaj deo sveta. Naravno, to nije lak zadatak, i da bi se to postiglo potrebno je izmeniti gotovo svaki deo igre…

Total War Tsardoms 1 Total War Tsardoms 3 Total War Tsardoms 4

 

Nastanak projekta

Većina članova tima su bili članovi jednog ranijeg projekta pod nazivom "Feudalism Total War", koji je započeo poznati moder u TW zajednici, DukeofSerbia. Nažalost, iz nedovoljno razjašnjenih razloga DukeofSerbia se povukao iz tog projekta i prekinuo ga. Nekoliko članova sadašnjeg tima, pre svih phoenix[illusion], je pokušalo da nastavi rad na projektu, međutim, nije bilo svrhe. Na ideju phoenixa započeo je rad na novom, manjem projektu, koji neće obuhvatati ceo Stari kontinent već samo jugoistočnu Evropu i Anatoliju. Ovde negde je nastao i kostur tima koji čine il_duce, matko, phoenix, tzar i Sarmatian. Kako je tim napredovao, širio se i projekat. Iako je tim morao dosta da radi na oslobađanju imidža da je ovo pro-Srpski mod (odnosno mod gde je jedina poenta da Srbija bude jaka), na kraju su uspeli u tome. Kvalitetnim radom su privučeni mnogi novi članovi i time je obogaćen mod. Tsardoms trenutno spada u jedan od najmabicioznijih moding projekata za igre Total War serijala.

Mapa

Potpuno nova mapa je napravljena za mod. Mapa obuhvata čitavu Italiju, Balkansko poluostrvo i Anatoliju. Iako je geografski manja od mape iz originalne igre, ona je zapravo za nijansu veća od originalne što omogućuje detaljniji prikaz. Korišćene su satelitske slike za preciznu izradu reljefa i klime. Mapa je u potpunosti prerađena da bi odgovarala konceptu Tsardomsa. Svi resursi koji se ne mogu naći u ovom delu svetu su izbačeni, a umesto njih su stavljeni novi. Na mapi će od samog početka biti predstavljene sva značajnija utvrđenja.

Države i politička situacija

Time što je usredsređen na manje područje, u Tsardomsu će biti predstavljeni mnogi narodi koje su retko, ili nikad, bili u Total War igrama ili modovima, a koje su vrlo interesantni i specifični. Ovo izdvaja Tsardoms iz mora modova koji obično koriste mapu iz originalne igre i ponavljaju, sa malim varijacijama, države iz originala. Ukupno 19 država biće uključeno u konačnu verziju od kojih će 16 biti igrive, a tri (Papska Država, Francuska i Tatari) ce biti neigrive i pojaviće ce se u igri tek kasnije. Francuska i Timurovi Tatari će se pojaviti na zapadnom, odnosno istočnom kraju mape, u vreme kada su se istorijski i pojavili na ovim prostorima i predstavljaće Francusku invaziju na Italiju odnosno Timurovu na Anatoliju.

U ovom modu će biti prisutne 4 religije: Pravoslavlje, Katoličanstvo, Islam i Bogumilstvo. Sam izbor države će dosta odlučivati o stepenu izazova koji igrač želi da doživi. Osmanlijsko carstvo će spadati u lakše, dok će igranje sa Vizantijom ili Vitezovima Svetog Jovana biti pravi izazov.

Države:

Rimokatolici:

  • Mletačka Republika – Venecija
  • Mađarsko kraljevstvo
  • Vojvodstvo Austrija – Kuća Habzburga
  • Republika Đenova
  • Firenca
  • Kraljevstvo Sicilija
  • Napuljska kraljevina
  • Papska država  
  • Fracuska kraljevina
  • Vitezovi Svetog Jovana (Vitezovi sa Rodosa)

Pravoslavci:

  • Bugarsko carstvo
  • Srpsko carstvo
  • Rimsko carstvo – Vizantija
  • Vojvodstvo Vlaška
  • Vojvodstvo Moldavija

Muslimani:

  • Osmanlijski sultanat
  • Emirat Karaman 
  • Tatari

Bogumili:

  • Bosanska banovina

 

Grafički deo

Kompletan roster svake države će biti prerađen. To se ne odnosi samo na one koje nisu bili u originalnoj igri već i na one koje jesu, kao što su Osmanlijsko carstvo ili Vizantija. Istorijska autentičnost je najvažnija i neće biti raznobojnih jedinica. Korišćeni su elementi iz igre koji su bili dostupni, međutim, većinu tekstura i velik broj modela je uradio ovaj tim. U razvoju moda je bilo vrlo važno da najveći broj stvari bude baziran na primarnim istorijskim izvorima kao sto su sacčvani delovi oklopa, oružja i opreme iz muzeja, slike iz tog perioda, freske iz manastira, sačuvani tekstovi itd…
Pored jedinica, biće napravljeni potpuno novi loading screenovi, interfejs, modeli za likove na mapi, gradove itd…

Heraldika

Na ovaj deo je razvojni tim, sa pravom, jako ponosan. Konačna verzija Tsardomsa će imati preko stotinu novih grbova, zastava i barjaka. Na osnovu svih primarnih izvora (koji su dostupni) rekonstruisan je velik broj zastava tako da budu istorijski autentični. Pored prepravljenih simbola za narode, moći će se videti zastave i grbovi feudalnih velikana u vidu manjih, XP (iskustvenih) zastava.

Ekonomija, trgovci i građevine

Ekonomija, trgovinski putevi i građevine će biti potpuno prerađene. Ono što je posebno interesantno u ovom modu su desetine novih građevina koje će omogućiti igraču da specijalizuje ekonomiju i ostvari zavidnu zaradu bez potrebe da kontroliše pola mape. Naravno, za to će trebati vremena i truda, ali će dati neke dodatne opcije igraču za razvoj, a ne samo puko osvajanje. Građevine su osmišljene tako da koriste određene resurse na mapi  i da su zavisne od njih. Za gradnju nekih većih i skupljih građevina, igrač će morati da poseduje određeni resurs koji će, ukoliko ga ne poseduje na svojoj teritoriji, moći da uvozi tako što će platiti određenu sumu novca ili imati svog trgovca na tom resursu bilo gde na mapi. Ovo će dati novu dimenziju trgovcima, tako da neće služiti samo za sticanje novca, već će imati i strateški aspekt. Ovaj deo moda prilično menja osnovnu igračku mehaniku igre "Medieval II Total War".

Total War Tsardoms 2 Total War Tsardoms 6 Total War Tsardoms 5

 

Gameplay

Iako je to sada najteže prikazati, najveće promene i napredak će biti upravo u gameplayu. Tsardoms je prvenstveno namenjen iskusnijim TW igračima, tako da će bitke biti mnogo teže, AI neće tako lako dozvoliti da bude nadmudren jednostavnim potezima. Opsade i osvajanje velikih gradova će biti posebno teško. Neće više biti moguće osvojiti grad sa malom vojskom i par katapultova. Za osvajanje velikih gradova (tipa Carigrada i Venecije) biće potrebno mnogo specijalizovanih opsadnih sprava i velika vojska.

Pored taktičkog dela, biće poboljšano i strateško razmišljanje AI-a. AI više neće besmisleno odbijati mir iako je potučen do nogu u ratu, pokusaće da vazalizuje svoje protivnike ukoliko je jači, saveznici će se pomagati između sebe i tako dalje. Takođe, biće mnogo teže sklopiti savez i uopšte održavati dobre odnose sa narodima koji imaju drugačiju religiju. Za Katolike će biti posebno važno da održavaju dobre odnose sa Papom.

Sve aspekte novina u igračkom iskustvu koje Tsardoms donosi teško je nabrojati. Međutim, jedan od najvažnijih će biti postojanje građanskih ratova kojih se sigurno sećaju igrači prvog dela Medieval Total War-a. Ukoliko imate nelojalne generale ili članove porodice i vladara sa malim autoritetom, može se vrlo lako desiti da se jedan deo carstva otcepi. Ovi pobunjenici neće biti klasični/generički koji se stalno pojavljuju na mapi, već ce biti frakcija za sebe. Moći će da stupe u trgovinske odnose i saveze i sa drugim narodima, da im objave rat, odnosno u svakom pogledu će se ponašati kao jedan od startnih naroda. Osim što sprečava da igra postane previše laka u kasnijem periodu, ovo takođe otvara mnoge nove strateške opcije – recimo ubistvo protivničkog kralja posle čega protivnik može da zapadne u građanski rat i tako dalje.

Ostaje samo da sačekamo konačnu verziju Tsardomsa i sami prosudimo da li će ovaj masivni mod ispuniti sva očekivanja koja će, posle ovog teksta, nesumnjivo porasti! Na razvojnom timu je da ostane na visini zadatka i ispuni obećanja. A ko zna, možda jednog dana ovaj tim preraste u pravu kompaniju, a imajući u vidu stanje razvojnih timova PC igara u Srbiji, mi smo tu da im pružimo potpunu podršku!

Intervju sa članovima razvojnog tima možete pročitati ovde.

Naziv moda: Tsardoms Total War
Naziv originalne igre za koju je izrađen mod: Medieval II Total War
Žanr moda: Potezna/RT strategija

Tim:

Osnivač moda:
phoenix[illusion]

Vođa projekta:
phoenix[illusion]

Asistenti:
Sarmatian
matko

Koderi:
GrnEyedDvl
il_duce
phoenix[illusion]

Maper:
il_duce

Istoričari:
tzar
matko
Sarmatian
Kavhan Isbul
The_Bulgar_Slayer
The Fuzz
Romano_Dacis
Artizan

2D grafika
matko
phoenix[illusion]
il_duce
Artizan

3D grafika
matko
phoenix[illusion]
Artizan

PR
Sarmatian

Počasni član
Zenith Darksea

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*