Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent opis
Davne 2002. godine poznati američki novelista i pisac, Tom Clancy, napisao je scenario za igru za koju su bili zaduženi ljudi iz Ubisoft-a. Plan svih u Ubisoft-u je bio da naprave igru koja bi predstavljala third person stealth game sa karizmatičnim, zanimljivim i isto tako uzbudljivim likom u glavnoj ulozi za novu Microsoft-ovu konzolu. Odlučili su da naprave igru i glavnog lika koji bi mogao da parira Solid Snake-u u najpoznatijem naslovu za PS2, Metal Gear Solid. Splinter Cell je najavljen kao Xbox ekskluziva ali posle odlične prodaje na konzoli i potražnje šire publike, Ubisoft je odlučio da Splinter Cell postane multiplatformski naslov. Samo nekoliko meseci nakon pojavljivanja na Xbox konzoli, igra je svetlost dana ugledala i na PC-u. Igra je ispunila apsolutno sva očekivanja igrača i ponovo potvrdila da ovakav tip igre ne može izostaviti kombinaciju tastature i miša. Dve godine kasnije je izašao prvi zvanični nastavak igre pod imenom Pandora Tomorrow. Bili su zadržani princip same igre i njeno izvođenje, ali posao je bio poveren Ubisoft-ovom timu iz Šangaja, za razliku od prvog dela koji je bio pravljen u prostorijama Ubisoft Montreal tima. Igra je dobro prošla u javnosti, ali ne tako dobro kao prvi deo. Mnogi cu bacali krivicu na Ubisoft Shanghai. Treći deo igre se vec pojavio 2005. pod nazivom Chaos Theory. Igra je ponovo bila multiplatformski naslov, kao i prethodna dva. Za razliku od prethodnog dela, koji je manje-više ocrnjen kod određenog broja igrača, dobila je slične pohvale kao i prvi deo. Mnogi su bili već sada ubeđeni da je to sve ipak bilo do razvojnog tima zato što se treći deo radio u Montrealovim kancelarijama.
Samo par meseci nakon pojavljivanja trećeg dela, najavljen je četvrti deo pod nazivom Double Agent ili Dvostruki Agent. Igra je trebala da bude sam vrh ovog serijala jer se već tada ocekivao Xbox360. Ujedno se pričalo da će igra predstavljati nešto najlepše šta bi igrači trebali da vide do tada i to bi trebao biti Splinter Cell sa najvećom slobodom izbora, nelinearnosti misija i donekle priče. Od prvog dana se nije sumnjalo da će se igra pojaviti i za PC, samo je bilo pitanje da li će biti next-gen kao na Xbox360 ili current-gen koja je trebala da se pojavi za konzole koje su već bile na tržištu. Prvi očekivani datum izlaska igre je bio marta 2006. godine i tada je i potvrđeno da će za PC izaći igra u istom obliku koji će se pojaviti na Microsoft-ovoj novoj konzoli. Na početku 2006. godine igra je odložena za septembar, a posle i za kraj oktobra-početak novembra tekuće godine. Posle dosta odlaganja igra se prvo pojavila na konzolama i napokon na kraju za PC. Mnogi su mislili da će kao i do sada igra za sve konzole biti ista, makar sa istom pričom, posto je već najavljeno da će grafika na PC-u i Xbox360 biti next-gen, igrači su dobili skoro totalno različite igre po priči. Igru za PS2 i Xbox je radio već poznat i odličan tim iz Montreala, dok je za PC i Xbox360 radio tim iz Šangaja. Igrači na PC-u i Xbox360 su bili počastvovani prelepom grafikom ali zato kažnjeni nejasnom i kratkom pričom koja je puna rupa i propusta.
Priča počinje neposredno posle dešavanja u Chaos Theory. Sam Fisher, glavni protagonista igre, na tajnom je zadatku na kome saznaje da je njegovu ćerku Saru ubio pijan vozač. Sam-ov pretpostavljeni, pukovnik Irwin Lambert izvlači Sam-a sa misije i saopštava mu vest. Tako rastrojen i uništen, Sam je bio na ivici svog razuma i na prinudnom odsustvu iz agencije. Posle jedne večeri on nalazi i ubija pijanog vozača. Tu mu se, na neki način, otvara šansa da se on vrati u Agenciju na njegov prvi zadatak posle nesreće sa njegovom ćerkom Sarom. Umesto odsluženja kazne ponuđen mu je posao dvostrukog agenta. Morao je u zatvoru da se infiltrira u poznatu terorističku organizaciju pod imenom JBA (John Brown's Army) i razotkrije njihove planove. Od tog trenutka Vam se otvara i Samova tamna strana i mogućnost ličnog odabira u svakom važnom trenutku za priču gde možete birati da li ćete uraditi nešto kako je naređeno od strane vođa terorističke organizacije ili ćete ipak poslušati Sam-ovu savest i nastaviti ispravnim putem.
Splinter Cell je zadržao svoj prepoznatljiv i zarazan gameplay. U igri ćete se i dalje šunjati u mraku, provaljivati vrata, obijati sefove, lomiti vratove protivnicima, postavljati im zamke. Cela priča je raspodeljena na 11 misija, od kojih se četiri dešavaju u JBA bazi. U svim misijama ćete imati ponuđene zadatke od NSA i od terorističke organizacije, u nekima će se zadaci sukobljavati, tako da ćete tada biti primorani da birate i već tako nekim delom određujete završetak igre. Postoje 3 moguća kraja igre. Dok ste u JBA bazi zadaci će vam biti podeljeni na primarne, sekundarne i teritorijalne. Za kompletiranje tih zadataka ćete imati vremenski limit, ali zadaci izuzev primarnih nisu obavezni tako da možete odlučiti da odmorite Sam-a posle neke misije i usput odmorite sebe od tamnih hodnika i napetih situacija. Za svako izvršavanje zadatka će vam se povećavati ili smanjivati odnos sa određenom frakcijom za koju kompletno završite ili ne završite dati zadatak. Dok ste u bazi terorista nikako ne smete dopustiti da Vaša lojalnost prema njima nestane usled vašeg mogućeg ispada ili razotrkivanja vašeg pravog identiteta. U slučaju da se to dogodi bićete primorani da misiju počnete ispočetka ili se vratiti na poslednju sačuvanu poziciju.
Prve dve misije (misija na Islandu i u zatvoru) su, takoreći, uvodne misije i upoznaju Vas sa pričom. Tada Vam po prvi put prikazuju donekle nov sistem igre sa dilemama i trilemama u nekim situacijama i raznim odlukama koje Vas vode do završetka misije. Upoznaju Vas i sa Sam-ovom mračnom stranom i već na početku Vam nude nekoliko izbora za završetak same misije. U slučaju da vam se ne zasviđa nov i mračan Sam možete u svakom trenutku početi da radite kao i do sada, potpuno pošteno i savesno dok ćete JBA lojalnost održavati samo toliko da vam može omogućiti napredak u igri. Za razliku od ostalih SC naslova, u ovom delu će se pojavljivati likovi koji Vam mogu smetati ili biti od koristi u raznim misijama i pomoći da što bolje razumete priču.
Na kraju svake misije Vaš uspeh će biti prikazan u procentima To je jedna generalna ocena, koja prikazuje koliko ste uspešno prešli nivo u stealth režimu. Za razliku od Chaos Theory, gde je ovaj princip prvi put primenjen, ovde će vam se smanjivati procenat stealt načina igre za svakog onesvešćenog neprijatelja, svakog onesvešćenog civila, upotrebu metaka, pronađenog leša, svako učitavanje nivoa, svagki game over i naravno ubistva. Tako da ako bi hteli da pređete igru sa stoprocentnim stealth učinkom, moraćete se malo pomučiti da bi to ostvarili. Najbolje rečeno, morate biti "senka" da bi uspeli u tome, što je nekada stvarno ekstremno teško.
Dizajn nivoa je stavka koja najviše odskače od svih Splinter Cell naslova do sada. Poznato da su misije bile izvršavane po mraku, što nije slučaj u ovom delu. Imaćete cele dve misije koje će vas odvesti na ulicama Kinšase, glavnog i najvećeg grada Demokratske Republike Kongo, po dnevnom svetlu. Isto tako i misije koje obavljate u JBA bazi se ne mogu pohvaliti mestima gde se možete skrivati i šunjati. Svaki nivo je maksimalno detaljno odrađen i igraču je dopušteno da sam nalazi odgovarajući put do uspešnog izvršavanja zadataka. Igra je malo svetlija od svojih predhodnika ali to u gameplay-u odlično opravdava.
Veštačka inteligencija u igri je na zadovoljavajućem nivou. Ne možemo reći da je ispod proseka a ni da je nešto revolucionalna. I dalje je princip isti. Ako ste u senci, ne mogu Vas videti i moći ćete tada proći neprimetno pored stražara. Jedan metak koji bi promašio metu bi digao celu bazu na noge i naravno maksimalno onemogućio prelazak nivoa. Svaki jači ili brži korak bi uzbudio stražare i naterao na što veću opreznost, paljenje lampe vađenje pištolja iz fotrole, pa nekada i pozivanje pojačanja i detaljno češljanje terena. Jedina manja zamerka je to što je cela igra više osvetljena neko predhodni naslovi pa će vam biti čudno kada neki stražar prođe na metar-dva od vas u relativnom svetlu bez bilo kog uzbuđenja. Igrački interfejs u igri je sveden na minimum ili bolje rečeno uopste ne postoji. Tako da nećete imati zvučne indikatore kao ni svetlosne, sem Samove lampice na leđima koja menja boju od zelene kada ste u senci preko zute (kada vas već mogu videti sa određene razdaljine) i crvene (kada ste vidljivi sa bilo koje pozicije). Po rečima kreatora ove igre, to je urađeno iz razloga da se igraču što više pruži osecaj igranja interaktivnog filma, za šta bi bio zadužen fantastičan graphic engine.
Iako je engine star već više od tri godine, ljudi iz Ubisoft Shanghai su uspeli da učine nemoguće i dovedu Splinter Cell do titule najlepše igre koja je do sada izašla za PC i Xbox 360 platformu. Igru pokreće modifikovan Unreal Engine 2.5 Advanced. Detaljnost tekstura je doveden do maksimuma i engine dosta podseća na svog naslednika. Model glavnog lika je odrađen neverovatno detaljno i svakog će ostaviti bez daha u trenutku kada bude video igru u svom punom sjaju. Ponuđen Vam je odabir između 2 graficka podešavanja. Current-gen je grafika koja će Vam pokazati igru približno onako kako izgleda na konzolama starije generacije, dok će Vam Next-gen podešavanja prikazati igru u next-gen grafici, u punom sjaju i sa svim mogućim detaljima. Igra je, na žalost, Xbox360 port i suočićete se sa stalnim i često neopravdanim padom framerate-a i velikim usporavanjima na nekim nivoima što će po nekada biti zaista frustrirajuće. Jedina zamerka je obavezna zahtevnost Shader Model 3.0 grafičkih kartica. Znači, igru ćete moći igrati jedino ako imate grafičku karticu iz šeste ili sedme serije kod nVidia-e ili seriju x1000 u slučaju da posedujete ATI-evu karticu. Zvuk je odrađen kao i do sada, na najvećem mogućem nivou. Glumac Michael Ironside je i ovoga puta odradio savršen posao. Efekti su na jednom stepeniku više od svog predhodnika, tako da ko je bio zadovoljan sa predhodnim naslovima iz Splinter Cell franšize, biće zadovoljan i ovim.
U Multiplayer-u igra sadrži Mercenaries vs. Spies online mod. Igra će Vam ponuditi još i co-op mod. On se sastoji od 3 mapa i možete ga odigrati u offline režimu ili online sa prijateljima. Na početku će vam biti otvorene tri mape za online okršaje ali kasnije kroz napredak online igre i otvaranje novih mogućnosti bićete u prilici da otvorite svih 10 mapa. Maksimalan broj igrača je do sada bio 2 vs. 2. Sada je moguće da igrate 3 vs. 3 dok na strani Mercenaries možete ubaciti nekog bota u slučaju da vam nedostaju igrači. Jedan novitet u multiplayer modu je ubačena mogućnost remote hacking, remote lockpiking, remote detonating. Na određenoj razdaljini moći ćete da obijate, detonirate i hakujete, ali što ste bliže objektu to će brže ići i obrnuto. Ako ste dalje od objekta trebaće vam veći vremenski period da izvršite šta ste započeli.
Ne možemo reći da je igra bez bagova, pošto su se pojavljivali razni bagovi na različitim konfiguracijama. Može vam se desiti da nećete moći da otvorite ventilacioni otvor ili nećete moći da obijete sef u nekom trenutku. Jednostavno kontrole će samo otkazati u nekim trenucima. Tada najčešće pomaže quick load poslednje pozicije, a pošto imate neograničen broj mogućnosti snimanja pozicija, to ne bi trebalo da Vam predstavlja problem. Zanimljivo je da na Shanghai nivou postoji možda i najveći propust koji su programeri napravili. To je poznato padanje kroz spratove, sve ukoliko ne dođete na pravi sprat na kojem morate izvršiti dati zadatak. Nekada će se protivnici zaglaviti između vrata ili u prostorijni na nekom predmetu. Postoji i šansa da Vam se ovi bagovi nikada ni ne pojave. Igra ne bira kome će raditi dobro a kome loše. Možda je to jedna stavka koja najviše utiče na krajnju ocenu ove igre.
Double Agent je još jedan Splinter Cell naslov koji ne smete propustiti. Prelepa grafika, odličan i svima poznat gameplay sve spakovano u odličan ambijent. Ako ste voleli predhodne SC naslove sigurno ćete voleti i ovaj deo iz jednog prostog razloga – to je ipak Sam Fisher. Kada bolje razmislimo, igra donosi toliko novina koliko je donosio i svaki predhodni deo. Jedina zamerka je što možemo reći da ovaj ima malo više bagova i sitnih propusta od svog predhodnika. Ovo je još jedan Splinter Cell naslov koji morate odigrati ako ste fan serijala ili ovog žanra igara.
Naziv Igre:
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Žanr:
Third Person Stealth Action
Razvojni Tim:
Ubisoft Shanghai
Izdavač:
Ubisoft
Datum izlaska:
07. Novembar 2006.
Veličina:
1 DL-DVD
Ostatak screenshotova:
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Ocene
Grafika: 90
Zvuk: 85
Igrivost: 82
Ukupna ocena:
86/100 Vrlo Dobro