Thief: The Dark Project opis


Serijal sa tradicijom 

Thief serijal je omiljen među mnogim igračima već desetak godina, što potpuno opravdava činjenica da svaka od ovih igara ima intrigantnu priču, inteligentne preokrete, gameplay koji zahteva strpljenje, planiranje i veštinu umesto sile, a stavlja vas u ulogu jednog od najkarakterističnijih likova koji postoje u svetu kompjuterskih igara. Iako je zbog prirode svog posla primoran da se krije po senkama i izbegava susret sa gradskom stražom, Geret (Garrett), vrhunski lopov, čija je specijalnost šunjanje, obijanje i neprimetna krađa, moraće da se suoči sa strašnim zlom i nevoljno postane heroj koji spasava te iste ljude koje svakodnevno džepari.

Thief - The Dark Project 02 Thief - The Dark Project 11 Thief - The Dark Project 10

Thief: The Dark Project

U vreme kada su se svi oduševljavali prilikom da pobiju horde čudovišta u igrama tipa Doom, veoma talentovan i kreativan tim pod nazivom Looking Glass Studios, koji je iza sebe imao već par poznatih naslova (serijal Ultima Underworld i System Shock) usudio se da napravi korak napred, uvodeći nove, revolucionarne elemente, sasvim suprotne od već popularnih "ubij sve što se kreće". Naime, Thief: The Dark Project je igra koja je 1998. postala začetnik novog žanra, šunjalica tj. akcionih igara koje se baziraju na skrivanju i izbegavanju borbe sa mnogo nadmoćnijim neprijateljem.

Radnja se odigrava u genijalno zamišljenom svetu u kome se prepliću srednjevekovno društveno uređenje, početak industrijske revolucije i magija iz prastarih vremena, gde suparničke sekte, pagani i hameriti, vode otvoreni rat, a davno zaboravljena božanstva pokušavaju da opet zavladaju. Već na samom početku saznajemo da je Gereta, koji je na ulici krao još kao tinejdžer, prihvatila tajna grupa pod nazivom The Keepers, prepoznavši u njemu redak talenat. Međutim, Geret ne ostaje dugo u njihovim redovima, odriče se njihovih pravila i nastavlja da živi kao lopov, koristeći veštine skrivanja kojima su ga oni naučili. Krađa skiptra iz bogataške kuće, potraga za vrednim magičnim rogom koji je duboko u zatrpanim katakombama i provaljivanje u hameritski zatvor samo su početne misije sa kojima se susrećete. Jedan od Geretovih poslodavaca, Konstantin, i njegova pomoćnica Viktorija šalju ga na opasnu misiju u napuštenu hameritsku katedralu u potrazi za magičnim dragim kamenom nazvanim The Eye. Da bi ušao u katedralu, mora pronaći četiri talismana u Izgubljenom gradu zatrpanom lavom, što predstavlja jednu od najzanimljivijih avantura, potpuno menja okolinu i donosi nove neprijatelje sa kojima ćete morati drugačije da se suočavate. Povratak u katedralu je najstrašnija misija u igri, a duhovi hamerita i njihovih sveštenika su verovatno najteži protivnici sa kojima ćete se susresti. Međutim, donošenje dragog kamena Konstantinu otkriva njegovo pravo lice, što Geret skupo plaća, ali uz pomoć svojih tajanstvenih prijatelja se ubrzo oporavlja i kreće u potragu za njim, u samo carstvo pakla.  

Thief - The Dark Project 08  Thief - The Dark Project 12 Thief - The Dark Project 04 

Iako je grafika u vreme izdavanja igre već bila prevaziđena, izvanredna prezentacija srednjevekovnog grada, odličan dizajn lokacija i maštovito korišćenje svetlosti i senki, ubrzo su ubedili igrače da za grafičkim nedostacima ne treba žaliti već se prepustiti uživanju u sasvim novom stilu igranja, pokušavajući da nadmudrite neverovatno detaljno razrađen Ai protivnika. Ovo je igra koja se igra ugašenog svetla i pojačanog zvuka, uz punu pažnju, strpljivo planirajući svaki korak. Čekanje u mraku, sporo šunjanje i vrebanje pravog trenutka da se krene u akciju ni u jednom momentu nije dosadno, već je naprotiv, puno napetosti i uzbuđenja, a ovako sakriveni imaćete priliku da čujete izvanredne dijaloge između pripadnika gradske straže, građana i slugu, koji se međusobno ogovaraju, jedni drugima poveravaju, prepričavaju događaje koji vam otkrivaju fine detalje priče i nova mesta na kojima možete naći dragocenosti. Usput ćete moći da pročitate i njihova pisma, knjige, dnevnike i beleške dok besomučno tragate za tajnom pregradom ili sakrivenim mehanizmom koji otvara prolaz do mesta na kome bogataši čuvaju svoje blago. 

S obzirom na to da je Geret lopov, potpuno je opravdano što će u retko kojoj situaciji moći slobodno i neskriveno da šeta ulicama. Dok je na misiji, moraće da pazi da ne privuče pažnju lokalne policije, stražara koji čuvaju bogataške kuće i slugu koji u njima rade, jer će to neumitno dovesti do oglašavanja alarma, potere i pretraživanja lokacija na kojima je bio zapažen. Stražari će takođe moći i da ga čuju, pa će trčanje po pločicama ili metalnom podu uvek dovesti do nevolja, dok će sporo šunjanje po tepihu ili travi, omogućiti da stražaru priđe s leđa i onesvesti ga blackjack-om. Ukoliko je neophodno prišunjati se po kamenom ili metalnom podu, naš junak će moći da ispali strelu sa mahovinom i praktično napravi travnati tepih na putu do svoje žrtve. Geret je lopov, a ne ubica, pa će na misijama većeg stepena težine biti strogo zabranjeno ubiti bilo kog čoveka, makar on bio naoružan do zuba, tako da će svoj mač i strele koristiti uglavnom protiv neljudskih protivnika ukoliko dođe u situaciju da je konfrontacija neizbežna. Na najmanjoj težini igre Geret će i dalje biti primoran da se šunja, prilazi s leđa i vreba iz senki, jer nije ni izbliza toliko vičan oružju kao stražari, koji će i na najmanji sumnjivi šum ili siluetu u mraku pozvati svoje kolege da pomognu u potrazi ili borbi. Leševi i onesvešćena tela, otvorena vrata, nestali predmeti i tragovi krvi će uznemiriti patrolu pa će tela morati da prenese u mrak, a tragove krvi opere vodenom strelom. Vodene strele će koristiti i da bi ugasio baklje i svetiljke na gas, obezbeđujući senke u koje se može sakriti, ali i za ispaljivanje svete vodice na gnusne zombije koji tumaraju podzemnim grobnicama, zaboravljenim ruševinama i ukletom katedralom i gašenje lutajućih vatrenih elementala u izgubljenom gradu. Vatrene strele će dobro poslužiti kao moćno oružje protiv zombija. Strele sa konopcem su jako korisne jer se mogu zabiti u bilo koju drvenu površinu, omogućavajući pristup visokim spratovima i inače nedostupnim mestima, dok će strele za pravljenje buke odvući stražara na pogrešnu stranu, oslobađajući prolaz ka mestu na kome je prethodno stajao. Nesumnjivo najefikasnije su strele sa gasom koji će brzo onesvestiti bilo koje živo biće, mada su prilično retke. Flash bombe su takođe deo Geretove opreme, pa ćete protivnike u kritičnoj situaciji moći da zaslepite bljeskom i pobegnete pre nego što im se povrati vid. Na kraju, najbitniji deo opreme sasvim sigurno su lockpicks, tj. kalauzi za obijanje zaključanih brava, čije je korišćenje veoma jednostavno.

Thief - The Dark Project 16 Thief - The Dark Project 19 Thief - The Dark Project 23

Misije se nižu linearno, prateći tok glavne priče, dozvoljavajući vam da u prodavnici nabavite opremu prodajući vredne predmete koje ste ukrali u prethodnoj. Same misije su raznovrsne i potpuno nelinearne, dozvoljavajući vam da slobodno lutate datom lokacijom tražeći najbolji put da dođete do svog cilja, šunjajući se pored brojnih neprijatelja i pokušavajući da ih onesvestite i onesposobite. Kada budete igrali drugi ili treći put shvatićete da ima mnogo različitih načina da postignete svoje ciljeve, koristeći drugačiju taktiku ili prilazeći drugim putem, otkrivajući prolaze koje ste ranije prevideli. Biranje višeg nivoa težine dovešće do toga da imate manje životnih poena i da stražari budu više na oprezu, ali će takođe otključati neke nove delove grada, dodati nove ciljeve koje treba ostvariti, postaviti nove zahteve o količini novca koju treba ukrasti, zabraniti ubijanje ljudi i aktiviranje alarma, što će totalno promeniti misiju i učiniti je ponovo zanimljivom. 

Za igranje prve Thief igre pod XP-om poželjno je pročitati uputstva na ovoj adresi, na kojoj možete naći i najnovije patch-eve napravljene od strane fanova koji znatno unapređuju izgled tekstura i NPC modela.

Naziv Igre: Thief: The Dark Project
Žanr igre: Stealth akciona avantura
Razvojni Tim: Looking Glass Studios
Izdavač: Eidos
Datum Izlaska: 30. novembar 1998.
Veličina: 1 CD
Screenshotovi: Thief : The Dark Project
Diskutujte o igri i opisu na forumu

Minimalna konfiguracija:
CPU: Pentium 166 Mhz
RAM: 32 MB
VGA: 4 MB DirectX 6.0

Preporučena konfiguracija:
CPU: Pentium 266 MHz
RAM: 64 Mb
VGA: 16 Mb DirectX 6.0

Ocene:
Grafika: 65
Zvuk: 90
Igrivost: 93
93/100 Izvanredno

+ Prezentacija, gameplay, priča, atmosfera, karakteri, dizajn nivoa, zvučni efekti, dijalozi
– Zastarela grafika

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*