The Wheelman najava
Neki glume i u igrama
Vin Diesel je ponovo u akciji na PC-u! Pre četiri godine imali smo priliku da odigramo izvanredni Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, akcionu avanturu koja je mnoge iznenadila kvalitetom. Ovoga puta se svojim likom i glasom ovaj glumac pojavljuje u igri Wheelman, najavljenoj još pre dve godine, a njegova kompanija Trigon učestvuje u razvoju igre zajedno sa Midway Newcastle-om. Paralelno sa najavom igre, najavljen je i film sa istim glumcem, čija se radnja odigrava nakon događaja u igri.
The Wheelman je vožnja bazirana na misijama, sa elementima akcione igre. Predviđeno je oko 80% sadržaja vezanog za vožnju i pucanje iz auta i 20% za akciju iz trećeg lica, kao i multiplayer u kome ćete moći da oprobate svoju vozačku veštinu protiv drugih igrača u timskim misijama. Igra je skoncentrisana na zabavni faktor, uz žestoko trkanje, skretanje pod ručnom, klizanje, skokove, sudare, rušenje objekata u okolini, provaljivanje policijskih blokada – sve to u stilu holivudskih akcionih filmova.
Poznata formula
Demo prikazan na događaju Midway Gamer's Day u Las Vegasu privukao je dosta pažnje. Igra je zamišljena tako da odaje utisak kao da učestvujete u filmu, a prepuna je holivudskih scena trka kolima kakve ste videli u filmovima tipa xXx, Fast and Furious, The Transporter. Vin Diesel (tj. njegov 3D dvojnik) je Milo Burik, policajac zavidnih vozačkih veština na tajnom zadatku, koji mora da se infiltrira u kriminalno podzemlje Barselone (za koju ga veže mračna prošlost) kao vozač za bekstvo. U toku misija prevoziće provalnike, lopove i pripadnike bandi, trudeći se da ostanu u životu i pokušavajući da se izbori sa policijom i pripadnicima suparničkih bandi. Sama formula zvuči jako poznato, jer su mnoge igre već koristile takav pristup: prateći ikonice na mini-mapi dođi na mesto A, pokupi putnika, stigni što brže na mesto B, usput bežeći od potere i rešetajući protivnike. Ono na šta se ova igra oslanja da bi se izdvojila iz mnoštva sličnih, su specijalni potezi za obračunavanje s neprijateljem za vreme vožnje, za čije je ideje, kao i za mehaniku i režiranje ovih manijakalnih trka, zaslužan lično ovaj poznati glumac.
Auto je vaše oružje
Treba napomenuti da igra koristi Unreal 3 engine. Barselona je dočarana realistično, kao gusto naseljen grad sa saobraćajem i pešacima koji će inteligentno odreagovati na to kako vozite u njihovoj blizini. U pitanju je slobodna vožnja jer je ovo otvoreni svet u kome se možete kretati gde želite; mapa Barselone je bogata uličicama i nesimetričnim putevima, što brzu vožnju i bežanje od protivnika čini još uzbudljivijim. Kola su veoma brza, a ubrzanje je sjajno dočarano korišćenjem motion blur tehnike. U ovakvim trkama po ulicama velikog grada možete očekivati mnogo oštećenja, a s obzirom na to da je okolina prepuna objekata koji su podložni uništenju, očekujte da vidite neke prilično impresivne scene sudara, eksplozija i rušenja. Dosta pažnje posvećeno je i modelu oštećenja samih automobila, što sigurno znači mnogo kad je u pitanju realističnost. Kola koja slupate u toku vožnje moraćete da napustite, ali možete oteti druga bilo gde na ulici; dovoljno je samo uperiti pištolj u vozača. Svaki tip automobila daće drugačiji osećaj pri vožnji, što zavisi od njihovih atributa: ukoliko želite da napravite što veću štetu i imate bolje šanse da oterate poteru tako što ćete se zaleteti u njih i gurnuti ih s puta, na raspolaganju su vam veća vozila, kao kombiji i kamioni, dok će vam za brzu navigaciju uskim uličicama biti zgodnija mala, brza vozila sa dva sedišta ili motori. U rešavanju misija sami ćete moći da izaberete rutu kojom se krećete.
Igra obećava intenzivnu akciju punu adrenalina, gde je cilj završiti misiju ili odgovoriti na izazov. Kada ste u kolima na raspolaganju imate veoma zanimljive i efektivne poteze, koji će vam dati veliku prednost u odnosu na progonitelje. Kada završite poneki izazov i izvedete neverovatne vratolomije, a vaš Focus Meter se napuni, moćićete da izvedete vremenski ograničene poteze, tipa Cyclone, koji vas automatski stavljaju u prednost nad protivnikom. Cyclone se sastoji od okreta za 360 stepeni, sa usporenim vremenom, pri čemu ćete na 180 stepeni imati nekih desetak sekundi da pucate na kola koja jure za vama dok vozite unazad, birajući pritom da li gađate ljude ili auto, pokušavajući da pogodite gume ili izazovete eksploziju. Nišanjenje je ovde automatsko, ali možete menjati metu, s tim što uspeh izvođenja ovog poteza najviše zavisi od toga koliko dobro vozite. Pored toga, moguće je pucati i za vreme vožnje, mada vam to nije jedino sredstvo na raspolaganju; ukoliko želite da se otarasite progonilaca pustite ih da vas sustignu, a zatim ih brzim manevrom u stranu odgurnite s puta. Ovo ne izgleda previše realistično, brzo se odvija i slično je strafe koraku u stranu kod FPS igara, ali je zato vrlo efektno. To je borba izbliza za vreme vožnje, a vaš automobil ćete koristiti kao oružje, čak i po cenu da pretrpi previše oštećenja, jer ćete moći da se zaletite pravo u protivnički auto i izbacite ga sa puta. Autori obećavaju igru u kojoj će kontrole biti dovoljno jednostavne, da je ove manevre moguće izvesti bez preteranog napora.
Demo je prikazao i borbu van automobila, međutim AI za sada još uvek nije završen, pa su borbe delovale lako, jer protivnici nisu sakrivali iza prepreka. Nišanjenje je takođe deo igre koji se još usavršava. Pucnjava je prilično jednostavna, a kamera se nalazi iznad ramena glavnog junaka. Problemi sa seckanjem u toku scena sa dosta akcije i mnogo automobila govore o tome da će morati još dosta da se radi na optimizaciji.
Igraćemo na jesen
Iako je zaplet rađen po holivudskom klišeu, ova priča može biti dosta zanimljivo ispričana. Promotivni video izgleda odlično, akcija je veoma intenzivna, a specijalni efekti deluju filmski. To što su neke misije vezane za priču a neke ostavljene igraču da ih pronađe i odluči da li će da ih preuzme, obećava dovoljno slobode onima koji se protive linearnosti u igrama. Razvojni tim tvrdi da igra nema toliko sličnosti sa GTA serijalom, koliko ima sa igrom Driver. Nadamo se samo da će misije biti dovoljno raznovrsne, a delovi gde se sa protivnicima suočavate van automobila dovoljno dobro odrađeni da bi opravdali svoje postojanje. Na jesen, kada se igra konačno pojavi u prodaji, moći ćemo da proverimo koliko je od obećanog razvojni tim uspeo i da realizuje.
Naziv Igre: The Wheelman
Žanr igre: Akciona vožnja
Razvojni Tim: Midway-Newcastle / Tigon Studios
Izdavač: Midway
Datum Izlaska: 1. septembar 2008.
Screenshotovi: The Wheelman
Diskutujte o igri i najavi na forumu
Your comment is awaiting moderation.
Mice were sacrificed at week 13, whereas all other groups were sacrificed at week 14 priligy over the counter usa Data were excluded from analysis if they were reported per cycle as this can not be pooled