The Sims 2 sa ekspanzijama opis
The Sims 2
Osnovna igra
Kada je u septembru 2004. izašao The Sims 2, naslednik izuzetno uspešne igre The Sims koja je od 2000. godine harala tržištem, bilo je jasno da se "teška mašinerija" tek zahuktava. U odnosu na prvi deo, dvojka je donela pregršt izmena i unapređenja. Najveća promena je, naravno, novi i daleko lepši grafički engine koji pokreće igru, ali ima dosta promena vezanih i za mehaniku igre. One doprinose potrebi za realnijim ophođenjem prema vašim Simićima, koji imaju izuzetno velike prohteve, želje i potrebe. U poslednje četiri godine izašlo je ukupno sedam ekspanzija originalne igre. Pred vama je priča o svetu Simsa, a vi odlučite hoćete li posvetiti vreme svojim virtuelnim drugarima ili ne!
Zamršeni koncepti
Čitava igra bazira se na vođenju virtuelnih čovečuljaka, koje je igrač stvorio, kroz život. Sve kreće od složeno kreiranog editora, koji dopušta igraču da stvori baš onakvog Simića kakvog je zamislio. Može se uticati na visinu, konstituciju, karakterne osobine, ali najveća pažnja je usmerena na kreiranje lica vašeg čovečuljka. Kada stvorite svog Simića, pred vama je mnogo izbora vezanih za karijeru, izgradnju doma, bašte itd. U drugom delu uvedeni su novi koncepti u igru. Kroz životna doba, vaš lik stari i vremenom može umreti prirodnom smrću. Životno doba Simsa ima uticaja i na određene aktivnosti kojima se mogu baviti. Recimo, bebe ne mogu da kuvaju, dok se starci sporije kreću itd. Veliki deo vremena provešćete u ispunjavanju potreba vaših virtuelnih drugara. Sve osnovne potrebe (energija, potreba za socijalnim aktivnostima, glad itd.) zajedno čine "mood meter", koji vam jasno pokazuje da li je vaš Simić zadovoljan ili ne. Ličnost Simsa takođe utiče na njegovo ponašanje, tako da, recimo, Simić koji je lenj neće biti oduševljen radom u bašti. Karijera je izuzetno važna za ove virtuelne ljude, jer tokom napredovanja i dobijanja unapređenja i povišica oni ispunjavaju svoje snove, a njih možete birati dok kreirate svoje male drugare. Karijera ima puno jer je svakom novom ekspanzijom dolazilo sve više novih. Odnosi između vaših Simsa i NPC-eva je takođe prilično kompleksan. Moguće je da se vašem čovečuljku neki drugi Simić na prvi pogled dopadne, ali i obratno. Na to utiče širok dijapazon ličnosti, snova, ciljeva i karakternih osobina. U ovoj igri postoji veliki broj naselja u kojima žive drugi Simsi osim vašeg, a većina ekspanzija donosi nova naselja sa novim NPC-evima. Iako su Simsi praktično model za "sandbox" igre, The Sims 2 ima okvirnu priču. Svi likovi koje ćete sretati imaju svoje agende i ciljeve u životu. Ako kojim slučajem ne želite da kreirate sopstvenog, igra vam nudi širok izbor predefinisanih likova i porodica sa kojima igrate kroz unapred određene scenarije. Iako na prvi pogled ne izgleda tako, većina porodica u Simsima 2 je povezana na određeni način. Na vama je da otkrijete kakve misterije kriju ti odnosi.
Praznik za oči & uši
U odnosu na prvi deo, The Sims 2 izgleda daleko lepše. Osećaju da ste i vi zapravo u igri doprinosi izuzetno fleksibilna kamera i 3D pogled. U vreme kada je 2. deo izašao, to je bila jedna od vizuelno najdopadljivijih igara na PC-ju, nezavisno od žanra. Teksture i danas, četiri godine po premijeri igre, izgledaju jako lepo i realno. Sve pohvale zaslužuju i animacije:. vaši Simići se mršte, smeju, žmirkaju i zaista s vremena na vreme odaju utisak živog čoveka. Zvuk je takođe impresivan! "Jezik Simsa", koji je predstavljen u prvom delu, sada još više liči na pravi razgovor. Muzika u igri je predivna, a ambijetalni zvuci, kao što je pucketanje vatre u kaminu ili cvrčci noću, još više vas uvlače u ovaj virtuelni svet. Atmosfera u igri je zaista na visokom nivou i ume da vas uvuče u priču i stvori utisak da ste tik pored Simića kojeg vodite kroz život. Takođe, prosto je nemoguće ne saosećati sa svojim drugarima na malom ekranu, nebitno da li se raduju, plaču ili su depresivni.
The Sims 2: University
Prva ekspanzija koja je puštena u prodaju u martu 2005. godine unosi dosta novina u igru. Po instalaciji ovog proširenja originala, imamo novi koncept i novo životno doba – tinejdžere. Kroz studiranje se vaš Simić, kao i u pravom životu, specijalizuje za određene profesije. Samim tim je i njegov život kao odraslog umnogome olakšan. Ako po zaposlenju već ima veštine potrebne za napredovanje, brže će dobiti unapređenje i lakše stići do vrha izabrane karijere. Takođe, novi koncept je i životni san, koji određuje na koji način će se vaš Sims razvijati kroz život i kako će napredovati u poslu, koliko će vremena podrediti braku, kako će vaspitavati decu itd. Nove karijere koje "University" donosi su karijera naučnika, rad sa paranormalnim, šou biznis i umetnik. Ali, najbitniji dodatak osnovnoj verziji je univerzitet i studiranje. Kada pošaljete vašeg tinejdžera na studije, on/ona dobija novu skalu koja zamenjuje onu na kojoj vidite starost Simića i traje samo dok traje studiranje. Svakih 72 sata imate ispit koji određuje sa kojom ocenom i da li ste prošli semestralni ispit i, konačno, određuje visinu stipendije. Ima 3 različita fakulteta na koje možete da pošaljete vašeg Simsa: La Fiesta Tech, Sim State University i Académie Le Tour. Oni se razlikuju po veličini studentskog doma u kojem vaš Simić živi za vreme studija i obimu dodatnog sadržaja, kao što su kafići, biblioteke, sportski centri i još pregršt objekata. Na fakultetu ćete upoznati i druge likove, koji vam mogu biti prijatelji, pa čak i naći ljubav! Ostale dopune sadržaja osnovne igre su i šale, koje možete zbijati na svoj ili tuđi račun, i zombiji, koji će vas plašiti noću. Tokom studiranja imate priliku i da postanete deo tajnih bratstava ili sestrinstava, što vam donosi još neke pogodnosti tokom i posle završetka školovanja, kao što su prijatelji na visokim položajima koji vam mogu pomoći tokom karijere.
The Sims 2: Nightlife
Drugi nastavak Simsa 2 je izašao u septembru 2005. i donosi mogućnost izlazaka u grad. Pošto je potrebno da se vaš Simić opusti posle napornog dana na poslu, sada imate mogućnost da izađete u diskoteku ili klub i upoznate devojku/momka za vašeg Simsa. Uvedena je i nova mini igra, "dating". Tokom izlaska sa određenom osobom, imate vremensko ograničenje u kojem morate ispuniti prohteve vašeg partnera. U odnosu na to kako prođe vaš izlazak, tako se i dalji odnos vašeg Simsa sa partnerom dalje razvija. Bitna novina je i hemija, koja određuje da li se vaš i neki drugi Sims "poklapaju". Time odmah možete videti da li jedni drugima odgovaraju i šta se njima sviđa ili ne. Takođe, novi i dugoočekivani objekat u igri je auto – mogućnost samostalnog prevoza gde god želite, ali i statusni simbol parkiran u vašoj novoj garaži. Novo naselje je Downtown, koje donosi veliki broj kafića, diskoteka i klubova za izlazak, ali i poneki lepo opremljeni elitni stan u centru grada. Novi likovi koji su predstavljeni ovom ekspanzijom su vampiri, koji mogu i vašeg Simića ujedom za vrat pretvoriti u "stvorenja noći".
The Sims 2: Open for Business
Treći po redu nastavak izašao je u martu 2006. i doneo potpuno novi i do tada neviđeni koncept posla kod kuće. Naime, moguće je osnovati firmu kod kuće i raditi u svom dvorištu. Nebitno da li ćete izabrati da proizvodite nešto ili otvorite prodajni salon nameštaja, više ne morate da šaljete svoje Simse na posao i čekate da prođe vreme! Komšije će češće svraćati do vas i kupovati ono što izložite za prodaju. Zanimljiva novina su i značke koje ćete dobijati za talente koje steknete tokom igre i koje oslikavaju posvećenost vašeg Simića svojoj karijeri. Novo naselje je Bluewater Village i ono donosi još novih kuća koje možete kupiti i pregršt novih likova koje vaš Sims može upoznati. Roboti koji dolaze uz ovu ekspanziju su korisna novina, jer mogu izigravati batlera, spremačicu ili bebisitera i time vam smanjiti broj dnevnih obaveza koje vaš Sims obavlja tokom dana. Zanimljiva novina su i frizeri, koji mogu promeniti izgled vašeg Simića. Iako ne donose novu karijeru, poslovi kod kuće su sasvim dovoljna promena u odnosu na manje interaktivne poslove u gradu, kada morate poslati Simse u određeno vreme na posao i nikada, zapravo, ne vidite šta se tačno tamo događa…
The Sims 2: Pets
The Sims 2: Seasons
The Sims 2: Bon Voyage
Šesti nastavak, izašao u septembru 2007, omogućava vašim Simićima put na zasluženi odmor! Put na tropsko ostvro (Twikki Island), istočnjačke hramove (Takemizu Village) ili šumske predele (Three Lakes) i kampovanje – izbor je na vama. Zavisno od toga za koju se destinaciju odlučite, možete sresti razne nove likove, kao što su službenici hotela, mudri starci i nindže na istoku, ali i Bigfuta sa kojim ćete se moći sprijateljiti. Dok ste na odmoru, vaši Simsi imaju razne aktivnosti pred sobom. Oni uče o tradiciji dalekih zemalja koje posećuju, pa mogu kasnije prepričavati svojim prijateljima kod kuće doživljaje sa egzotičnih odmora, mogu tražiti izgubljeno blago i naleteti na gusare, ili se jednostavno izležavati na plaži i možda tako steći nove prijatelje. Sada imate mogućnost kupovine posebnog doma na nekoj od ovih lokacija, koji služi samo za odmor.
The Sims 2: FreeTime
Sedmi i (za sada) poslednji nastavak Simsa 2 je izašao u februaru 2008. godine i donosi veliki broj novina. Sve se vrti oko hobija, u koje će vaši Simsi ulagati slobodno vreme, a zauzvrat mogu dobiti velike svote novca ako postanu uspešni u svom hobiju. Postoji deset različitih aktivnosti, podeljene po jasno određenim kriterijumima. Možete učestvovati u klubu ljutibelja knjige i filma i svojim pisanjem zainteresovati ozbiljne izdavačke kuće, možete raditi na starom automobilu, oldtajmeru i kasnije ga prodati za veliki novac ili provozati po kraju, ili jednostavno se baviti nekim sportom i tako lakše dobijati veštine koje se tiču fizičke spremnosti ili izgleda. Svi ovi hobiji donose i nove predmete neophodne za ovu vrstu razonode. Novo naselje, Desiderata Valley, je dostupno od početka, ali postoje i skrivene zgrade koje ćete otkriti strpljivim napredovanjem u hobiju koji izaberete. Nove karijere su: arhitektura, ples, zabavna industrija i još neke. Uz sva ova unapređenja, sada imate na raspolaganju i razna takmičenja, kao što je takmičenje u kuvanju koje, ako osvojite prvu nagradu, može doneti i lepe svote simeliona (valute u Simsima).
Kraj?
Svakako nije! Već osam godina Will Wright nam uporno servira nove nastavke na svakih šest meseci i izgleda da ne planira da odustane. U planu je i 3. nastavak Simsa, koji će, prema najavama, kao najveću promenu doneti šetnju Simića kroz naselje do drugih kuća. Postoji ogroman broj ljudi ozbiljnih igrača, ali i onih koji uz video igre provedu tek dvadesetak minuta dnevno, i izgleda da je ovim naslovom konačno neko uspeo da nađe zlatnu sredinu da zadovolji potrebe kako "casual", tako i najzagriženijih, "hardcore" igrača. Možda u tome i leži uspeh serijala. Na kraju ovog teksta nalazim se u velikoj nedoumici koja se tiče preporuke potencijalnoj publici. Čisto sumnjam da zaista postoji neko ko nije čuo za Simse, a čita tekstove o video igrama. Najbolje je ostaviti svakome da sam proceni da li želi da igra Simse i koliko, a ti mali ljudi koji žive u vašem PC-ju i slepo slušaju sve što im naredite možda na neki način umeju da cene vreme koje im posvećujete i trud da ih naučite nečemu. Oni svakako imaju vas šta da nauče!
Naziv Igre: The Sims 2
Žanr igre: simulacija života
Razvojni Tim: Maxis
Izdavač: EA Games
Datum Izlaska: 14. septembar 2004.
Screenshotovi: ovde
Diskutujte o igri i opisu na forumu
Minimalna konfiguracija:
CPU: 800 MHz
RAM: 256 MB RAM
VGA: 128 MB RAM
Preporučena konfiguracija:
CPU: Pentium 4 3 GHz ili AMD Athlon 64 3000+
RAM: 1 GB
VGA: nVidia GeForce 7600GT ili ATI Radeon X1650XT
Ocene:
Grafika: 80
Zvuk: 95
Igrivost: 85
Ukupna Ocena: 87/100 Impresivno
+ grafika, zvuk, atmosfera, tilt
– aman, dokle više?!