The Club opis


The Club 94 The Club 75 The Club 61

Bizzare Creations nastao je sada davne 1994. godine kao tim koji se izdvojio iz Raising Hell Software studija. Izradio je mnoštvo igara, među kojima su Fur Fighters (Dreamcast), Geometry Wars – Retro Evolved (XBox360 i PC) i Project Gotham Racing (XBox i XBox360) serijal koji je osvojio mnogobrojne nagrade. Većina njihovih igara izašla je samo za konzole, a The Club je prvi ozbiljniji projekat za PC. Bizzare Creations se više bavio trkačkim igrama i The Club je nešto sasvim novo za ovaj razvojni tim.

Mnogi kritičari, a i igrači, ne uspevaju da odrede kom žanru The Club ustvari pripada. Jedni kažu da je pucačina, drugi da je tepačina, a treći da je trkačka igra. Istina je da je The Club po malo od svega toga. Razvojni tim je želeo da napravi nešto nalik na starije igre sa automata, gde vam je cilj pobiti što više neprijatelja koji izleću na tačno određenim lokacijama. Oni su to i uspeli, ali su igru začinili time da trebate napraviti što bolji kombo, ''povezujući'' ubistva u datom vremenskom intervalu čime se dobija veći rezultat (score).

The Club je mesto za sastajanje tajnog kluba bogataša koji uživaju u surovom sportu – klađenju u borbama na život i smrt. Ove borbe se odvijaju među takmičarima koji su imali tu nesreću da budu primorani da u njima učestvuju (zbog dugova, ucena…. ) ili pripadaju malom broju onih najkrvoločnijih profesionalnih boraca koji su tu zbog zabave, adrenalina i slave.

 I kandidati su…

U The Club imate na raspolaganju osam likova sa kojima možete da igrate, ali dva morate da otključate prelaženjem igre. Dragunov, odbegli zatvorenik iz Rusije; Renwick, bivši policajac iz New Yorka; Finn, američki kockar u velikim dugovima; Seager, ekstremni sportista iz Kanade; Kuro, japanski tajni agent koji se predstavlja kao pripadnik Trijada; Killen, australijska legenda čija je ćerka u životnoj opasnosti; Adjo, krupni Nigerijac sa misterioznom i nasilnom prošlošću, koji mora da igra kako bi zaštitio svoje selo; i Nemo, misteriozni čovek iz Engleske koji nosi masku i lice mu je uglavnom skriveno ispod kapuljače. Tri osobine karakterišu svaki lik koji možete da vodite: snaga, brzina i izdržljivost (Strenght, Speed, Stamina), pa se i vaše prednosti menjaju u zavisnosti od lika koji vodite. Ako je vašem liku primarna osobina brzina, lakše se krećete i teže vas je pogoditi. Ako ste snagator lakše ćete podneti povrede i sva oružja će na vas imati manje uticaja, dok izdržljivost pre svega znači da ćete moći duže da trčite i time budete teža meta. To zahteva od igrača da koristi više likova kako bi našao onog koji odgovara njegovom stilu igranja.

The Club 60 The Club 64 The Club 63

''If I say ''jump!'', you ask how high!''

Iako je prvenstveno igra rađena za XBox360, kontrole su lepo prilagođene PC-ju. Sa menijem igre to nije slučaj, jer je on kao prekopiran sa konzole. Mada, može se tome progledati kroz prste. Kontrole nisu komplikovane. Baš su onakve kakve pucačina iz trećeg lica treba da ima. Ideš, pucaš, trčiš, pa opet pucaš… Samo treba naučiti kako gde postupiti. ''Sve je stvar verovanja svojim instinktima.'' – kako kaže razvojni tim.

Sve je u score-u…

Kombo sistem je urađen kao ni kod jedne igre pre viđene. Proizvođač se oko tog detalja dosta potrudio, što se vidi i na pametno osmišljenim nivoima gde predmeti nisu razbacani, već su postavljeni najbolje moguće kako bi pomogli pravljenju komboa. Ista stvar važi i za neprijatelje. Raspoređeni su tako da ''u trku'' možete, sa malo veštine, dobijati bolje rezultate. Često je bolje protrčati pored jednog neprijatelja, ako je na nezgodnom mestu i ubiti sledećeg, jer tako produžavate i povećavate množilac komboa, a ne gubite vreme. Score ne vidite odmah dok igrate, već se on dobija množenjem kombo poena sa zdravljem vašeg lika i vašom preciznošću. Kombo poeni zavise od puno faktora. Ubistvo neprijatelja sa veće udaljenosti više vredi. Zavisi i od tipa neprijatelja kojeg ubijete. Ne boduje se isto neprijatelj sa pištoljem i oklopljenik za bune. Takođe, mesto pogotka neprijatelja se različito boduje. Najveću vrednost ima pogodak u glavu, a ako imate više takvih pogodaka za redom dobijate Headshot Heaven i puno poena. Ali to nije sve. Postoje i specijalni potezi koji se boduju, na primer: Snapshot – brzi okret, Death Roll – izbegavanje metaka kotrljanjem, i Gate Crusher – razbijanje vrata i prolaza. Još više poena ćete ostvariti ako ubijete neprijatelja odmah nakon što izvedete specijalan potez. Kao što vidite, igra vam daje dosta slobode i dosta mogućnosti. Svaki potez vam je bitan i može da bude odlučan hoćete li dobiti 50.000 ili 100.000 score-a. Praksa čini svoje i vremenom ćete tražiti izazove na višim nivoima težine sa više neprijatelja.

Mislim, dakle postojim.

AI u igri je veoma snalažljiv i dobro koristi okolinu. Neprijatelji ne čekaju na vas kao ''glineni golubovi'' već se trude da zauzmu najbolju poziciju sa koje bi mogli da pucaju na vas. Kriju se iza zidova i izleću kada je najbolji trenutak za to. Često pucaju čak i ''na slepo'' iza prepreka. Takođe, pretrčavaju i preskaču niske zidove koje koriste kao zaklon. Neprijatelje ne uzimajte olako, odlično nišane čak i na najlakšoj težini igre.

Pucačina na više načina…

Postoji više modova za jednog igrača: Tournament Mode, Single Event i Gunplay Mode. Glavni mod za jednog igrača je Tournament Mode. Birate svoj lik i krećete na trening nivo na kome ćete savladavati kontrole, pucati u neprijatelje od kartona i učićete da ubistva povezujete pucanjem u znakove sa kosturskom glavom (skullshots), koji će vam napuniti kombo metar i dati vam više vremena da stignete do sledećeg neprijatelja. Odmah nakon toga igraćete svoj prvi turnir (ima ih ukupno osam). Turniri se sastoje od pet različitih disciplina: Sprint, cilj je da pređete nivo i napravite što veći score; Siege, morate da ostanete u području obeleženim kredom i odbranite se od nadolazećih neprijatelja i izdržite dok vreme ne istekne. Ne smete da izađete van linije, inače će mikro-eksplozivi koji su u vama eksplodirati; Time Attack, trčite krugove po već određenoj putanji dok pucate na neprijatelje i skupljate satove koji vam daju još vremena; Survivor, slično kao Siege, ali imate mnogo veće područje po kome se krećete i izdržite nalet neprijatelja dok vreme ne istekne; I poslednji, Run the Gauntlet, završite nivo što brže možete praveći što više komboa. Prelaženjem Tournament moda otključavate dva nova lika, razna oružja, kao što su automatske puške, shotgun-ovi, snajperi… I svaki nivo koji pređete otključava se u Single Event modu, gde ga možete ponoviti i takmičiti se sa ostalim igračima sveta za što bolji score, i u Gunplay modu koji je u stvari slobodan mod u kome vi određujete pravila igre i služi za opuštanje.

The Club 43 The Club 101 The Club 10

A nekad smo to zvali kamaj-kamaj…

Kao singleplayer, multiplayer sadrži mnogo različitih modova, što se i očekivalo od ovakve igre. Kill match je mod u kome pobeđuje onaj ko ostvari više pogodaka protivnika pre nego što vreme istekne. Za razliku od njega, u Team Kill Match svaki tim može da ima do četiri igrača. U Score Match modu pobeđuje igrač koji za određeno vreme osvoji najveći broj poena. Hunter Hunted je veoma zanimljiv mod u kome onaj ko prvi ubije postaje meta i osvaja poene sve dok ne bude ubijen, tada se meta seli na njegovog ubicu. Team Fox Hunt je specifičan po tome što se u svakom timu nalazi po jedna "lisica" tj. član tima koji je meta i pobedu odnosi tim koji eliminiše lisicu protivničkog tima. Team Fox Objective ima dodatni zadatak – da biste pobedili morate odvesti svoju lisicu do protivničke baze. Team Siege ima za cilj da vaš tim što duže odbija napad protivničkog tima, a kad svi budu eliminisani, timovi zamenjuju mesta. Team Skull Shot je mod u kome timovi pokušavaju da upucaju sve lobanje protivničkog tima da bi pobedili.

Grafika igre je dosta napredna i odgovara današnjim standardima. Engine je napravljen samo za ovu igru i podržava Anisotropic Filtering, Anti-aliasing, kao i Motion Blur koji odlično doprinosi izgledu akcije i dočarava brzinu tokom trčanja i brzih okreta. Krv koja izleće dok pogađate neprijatelje izgleda realno, kao i fizika koja utiče na padanje mrtvih tela neprijatelja. Nije na nivou Havoka, ali sasvim zadovoljava potrebe igre. Eksplozije su odlično dočarane i izgledaju realistično. Optimizacija je, na veliko iznenađenje, veoma dobra. Na mojoj konfiguraciji (Pentium D915@3.5GHz, X1650PRO i 2gb rama) radila je na maksimalnim detaljima bez seckanja.

Biti il' ne biti…

The Club ćete doživeti kao nešto sasvim drugačije. Ili će vam se dopasti zbog naleta adrenalina ili ćete je mrzeti zbog manjka dobre priče. Igrači kojima se igra ne sviđa neće preći ni prvi turnir. Drugi, kojima se igra sviđa, odigraće je i više puta kako bi otključali sve likove i sve dodatne stvari u igri. S obzirom na to da će igra privući samo određeni profil igrača, dok će je ostali jednostavno zaobići, ne može biti ocenjena višom ocenom. Meni se međutim jako dopala, jer volim žestoku i brzu akciju koju ova igra pruža. Ovaj naslov na PC-u neće dobiti pažnju kakvu zaslužuje zbog zasićenosti igrača akcionim igrama, ali ako želite nešto novo, definitivno je vredi probati.

Ime i prezime autora: Stevan Stevanović
Pseudonim autora: Raven

Naziv igre: The Club
Žanr igre: TPS
Razvojni Tim: Bizzare Creations
Izdavač: SEGA
Datum Izlaska: 19. februar 2008.
Veličina: 1 Dual layer DVD
Ostali screnshotovi: The Club
Diskutujte o igri i opisu na forumu

Minimalna konfiguracija:
CPU: Intel Pentium 4 2.0Ghz / AMD Athlon XP 2000+
RAM: 512MB
VGA: 100% DirectX 9.0c compatible 64MB video card

Preporučena konfiguracija:
CPU: Intel Pentium 4 2.5Ghz/ AMD Athlon XP 2500+
RAM: 1GB
VGA: ATI Radeon X800 series or higher video card

Ocene:
Grafika: 84
Zvuk: 79
Igrivost: 68
75/100 Solidno

+ Dobra akcija, grafika, inovativnost, zvučni efekti i muzika
– Slaba priča, kamera, port sa konzole

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*