StarCraft 2 najava


Do you wanna piece of me, boy?

2008. će najverovatnije biti jedna od najvažnijih godina za Blizzard. Razlog za to je nastavak igre koja je pre 10 godina proslavila ovu kompaniju i postavila je na sam vrh svetske gaming industrije. Slaba je verovatnoća da postoji RTS igrač koji nikada nije čuo za rase poput Zergova, Protossa ili Terrana, a da pritom tvrdi da je iskusan igrač. StarCraft je igra koja i 10 godina nakon svoje premijere ne beleži pad svoje popularnosti. Dokaz za to su konstantni turniri i pro lige sa veoma visokim nagradnim fondovima. Što se nastavka tiče, ljudi iz Blizzarda su veoma ambiciozni. Po njima, SC2 ne samo da će nastaviti gde je “stariji brat” stao, već će uneti i niz inovacija, koje će podići gameplay na sasvim novi nivo.
Battlecruiser reporting

Starcratft2_22Starcratft2_19Starcratft2_20

Razvoj igre je počeo od 2002., odmah nakon izlaska Warcraft 3 ekspanzije. U to vreme je na igri radilo svega nekoliko ljudi, a čitav projekat se čuvao u tajnosti sve do maja prošle godine, kada je na Blizzardovoj konferenciji u Seulu zvanično potvrđeno da se radi na SC2.
Priča koja će pratiti nastavak je i dalje nepoznanica, međutim, očekuje se da će se nadovezati na original i popuniti dosta rupa koje su bile otvorene u prvom delu. Likovi poput Jima Raynora, Zeratula i Sare Kerrigan će i ovaj put igrati presudne uloge u večitoj borbi između ove tri zaraćene strane.

Saradnja sa igračima

Pošto je svestan da je StarCraft2 ogroman projekat, Blizzard je odlučio da tokom čitavog razvoja igre bude u stalnoj komunikaciji sa gaming zajednicom. Ovaj potez treba pozdraviti iz prostog razloga što retko koji razvojni timovi osluškuju želje gaming zajednice.

Primera radi, u prvim screenovima igra nije imala onaj mračan ton koji karakteriše original, tako da je većinu igrača podsećala na Warcraft 3. Fanovi nisu želeli da SC2 bude “Orcs in space”, tako da su počeli da apeluju i da se žale po forumima. Ljudi iz Blizzarda su saslušali igrače i napravili nekoliko korekcija smanjivši “drečavost”, tako da sad igra deluje dosta ozbiljnije. Isti problem je bio i sa dizajnom Siege Tenka, koji se u siege modu pretvarao u nedefinisani kockasti objekat. Igrači su pokrenuli hajku, a programeri ponovo saslušali kritike i promenili dizajn. Autori stalno apeluju da ništa nije finalno i da će biti potrebno još dosta glancanja pre nego što igra bude dobila zlatni status.

Starcratft2_21Starcratft2_17Starcratft2_18

Rase i Balans

Kao i u originalu, glavni akcenat će biti bačen na multyplayer okršaje. Programeri su napravili niz izmena i korekcija. Veliki broj starih i prepoznatljivih jedinica poput Goilata, Dragoona, Corsaira, Vulturea i mnogih drugih je izbačen, ali su na njihovo mesto došle nove, moćnije jedinice koje će se postarati da učine igru zanimljivijom i neizvesnijom. Blizzard je trenutno predstavio većinu jedinica Terrana i Prottosa, dok su Zergovi još uvek u fazi razvoja. Zanimljiva stvar je da će sve tri strane posedovati neku vrstu superjedinica. Kod Prottosa je to Mothership (veoma moćna vazdušna jedinica). Na Blizzconu je rečeno da će samo Protossi imati superjedinicu i da će igrač moći da napravi samo jedno ovakvo superoružje, međutim, ta priča nije dugo pila vodu. Terrani su dobili Thor-a, džinovsku artiljerijsku mecha jedinicu koja ruši sve pred sobom, dok se za Zergove još uvek ne zna. Ove takozvane „superjedinice“ će definitivno poremetiti balans, no za izgradnju ovako moćnih jedinica igrač će morati da uloži ogromnu svotu minerala (i znoja). Još jedna zanimljiva novina je da će se na mapama postojati dve vrste minerala (poput C&C3). Minerali bliži sredini mape će donositi više resursa od onih sa startnih pozicija. Opravdanje je, kako kažu autori, povećanje dinamičnosti u igri. Pitanje je kako će sve ove „inovacije“ delovati u praksi.

Starcratft2_11Starcratft2_14Starcratft2_15

Protoss

Entaro Tassadar young commander. Nakon što im je rodna planeta uništena, Protossi su morali da se prilagode novim okolnostima i pretrpe određene promene. Mobilnost će biti jedna od glavnih novih karakteristika ove rase. Glavna novina je uvođenje teleporta uz pomoć kojeg je lako moguće pomerati jedinice po delovima mape koji su pod vašom kontrolom (ekspanzije). Sve što vam je potrebno je običan Pylon na čijem energetskom polju ćete pozvati željene jedinice. Jedinice Poput Dragoona, Corsaira i Shuttla su zamenjene novim moćnijim jedinicama. Vreme je da bacimo pogled na osveženu armiju Protossa.

Probe – Najosnovnija jedinica kod Protossa, osim vizuelnih, nije pretrpela nikakve druge vrste promena.

Zealot – Osnovna borbena jedinica kod Protossa. Glavno oružje su Psionic Blades uz pomoć kojih seckaju protivnike. Stekli su sposobnost kratkog juriša na protivnika, uz pomoć kojeg mogu da naprave veliku pometnju među neprijateljskim redovima.

Immortal
– Nastali kada su osakaćeni veterani koji su i dalje želeli da učestvuju u borbama transplantovani unutar egzoskeleta preostalih Dragoona. U pitanju je teško oklopljena jedinica koja poseduje veoma moćne štitove koje artiljerijska vatra ne može tako lako da probije. Bez obzira što su izuzetno otporni na artiljeriju, veoma su slabi protiv jedinica koje ne koriste eksplozivna oružja.

Stalker – Stalker predstavlja jednu vrstu Dark Dragoona. U pitanju je veoma brza jedinica, koja ima mogućnost kratkog teleporta (blink) zbog kojeg je idealna za “hit and run” situacije.

Dark Templar – Templari su još jedna klasična jedinica iz originalnog StarCrafta. Nisu preterano izdržljivi, ali su zato nevidljivi. Idealna jedinica za iznenadne upade u bazu i uznemiravanje protivnika.

Twilight Archon – Spajanjem Dark i High Templara dobija se ova nova jedinica. Još uvek se malo zna o sposobnosti novog Archona, ali se pretpostavlja da su veoma slične običnom Archonu.

Phase Prism – Primarna uloga ove jedinice je transport, međutim, u sekundarnom modu Phase Prism se pretvara u Pylon. Sekundarna funkcija se može pokazati izuzetno korisnom ukoliko vam je potrebno “privremeno napajanje”.

Phoenix – Phoenix predstavlja mešavinu Scouta i Corsaira. Specijalnost ove jedinice je takozvani Overload u kojoj Phoenix nanosi masivnu štetu protivničkim letelicama, ali nakon kojeg ostaje van funkcije nekoliko sekundi.

Warp Ray – U pitanju je još jedna nova vazdušna jedinica. Warp Ray je idealan za uništavanje građevina i teško oklopljenih jedinica. Što je duže fokusiran na meti, zrak koji ispaljuje nanositi više štete.
Carrier – Carier je još jedna klasična jedinica iz prvog dela. U pitanju je veoma moćna vazdušna jedinica iz koje izleću eskadroni minijaturnih lovaca.

Colossus – Colossus je veoma moćna Wallker jedinica. Zahvaljujući svom dizajnu u stanju je da se kreće preko raznih vrsta terena. Poseduje veliki domet, a opremljen je termalnim zracima koji su idealni za uništavanje manjih jedinica.

Reaver – Reaver je još jedna klasična jedinica iz originalnog SC-a. Glavna karakteristika ove jedinice su ogroman domet i smrtonosne scarab mine koje ispaljuje.

Observer – Nevidljiva jedinica čija je svrha otkrivanje protivničkih položaja i drugih nevidljivih jedinica.

Mothership
– Najmoćnija jedinica u arsenalu Protossa. Ova moćna vazdušna jedinica poseduje nekoliko veoma korisnih sposobnosti. Pored činjenice da je naoružan do zuba, mothership poseduje sposobnost da zaustavi vreme, napravi crnu rupu ili učini nevidljivim prijateljske jedinice koje ga okružuju. Nekoliko ovakvih jedinica na mapi će u većini slučajeva naterati protivnike da predaju meč.

Starcratft2_1Starcratft2_13Starcratft2_12

Terrans

Za razliku od Prototssa, Terrani nisu pretrpeli drastične promene, već su čitavu svoju tehnologiju podigli za jedan stupanj više. Terrani i dalje predstavljaju zlatnu sredinu, odnosno idealan spoj mehanizacije i ljudske sposobnosti da se prilagodi svakoj okolini. Glavna udarna igla su i dalje Marinci i Siege tenkovi, ali će im ovaj put kao podrška, pored Battlecruisera, biti i jedinice poput Nomada, Vikinga i moćnog Thora. Tehnološki napredak Terrana je više nego očigledan, a evo i nekoliko jedinica sa kojima ćete se susresti u novom StarCraftu.

SCV – Osnovna jedinica za sakupljanje resursa i izgradnju infrastrukture kod Terrana.

Marine – “Džaba ti sva ta tehnologija ukoliko nemaš nekog ko će da gine u prvim redovima”. Marinci su uglavnom osuđenici i bivši robijaši koji su umesto odsluženja vojne kazne bačeni na bojno polje gde “služe” svoj dug državi.

Medic – Slatke medicinske sestre sa šarmantnim nemačkim akcentom će i ovaj put previjati rane povređenim marincima.

Reaper
– Reaperi su jedinica najjačih kriminalaca koji su boravili u najgorim zatvorima. Glavna odlika ovih momaka je jet pack koji im se nalazi na leđima i uz pomoć kojeg Reaperi mogu da savladaju bilo kakvu terensku prepreku na koju naiđu. Svaka jedinica je opremljena sa po dva P-45 Scythe Gauss pištolja i ovi momci su idealni za iznenadne upade u protivničku bazu.

Ghost – “Duhovi” su jedna od onih jedinica koja je retko kad upotrebljavana u mp okršajima, no, pored toga, kao pojava su uvek bili veoma kul. Glavna izmena je u tome što su umesto sačme “Duhovi” opremljeni sa 25 milimetarskim snajperom.

Viking – Pošto Valkyri, Wrath i Goliath nisu bili dovoljno efikasni protiv zergovskih vazdušnih jedinica, terrani su odlučili da naprave Vikinga. Viking predstavlja kombinaciju sve tri gorepomenute jedinice. U primarnom modu, Viking je wallker jedinica koja dosta podseća na Goliatha, međutim, u sekundarnom modu Viking se transformiše u leteću jedinicu. Još jedna veoma dobra jedinica za iznenadni upad u protivničku bazu.

AH/G-24 Banshee – Ova vazdušna jedinica je specijalizovana samo za kopnene napade. Opremljena je raketama koje se veoma brzo ispaljuju na protivnika. Banshee takođe može da postane nevidljiv i da iznenada napadne protivnika.

Tf -620 Nomad
– Nomad je spoj SCV-a i istraživačke stanice. Ova jedinica je u stanju da pravi manje odbrambene sisteme (Turret) i detektuje nevidljive jedinice. Nomad bi trebao da bude zamena za Sience Vessel.

Crucio Siege Tank – Siege tenk predstavlja nezamenjivu artiljerijsku jedinicu kod terrana. Opremljen sa 90 milimetarskim topom u assault modu i 120 milimetarskim topom u siege modu, ova teško oklopljena jedinca predstavlja trenutnu smrt svim kopnenim jedinicama koje dospeju u njen domet.

Battlecruiser
– Ova jedinica je zaštitni znak Terranske snage i superiornosti. Opremljen sa laserima, plazma torpedima i ubitačnim Yamato topom battlecruizer, predstavlja jedinicu sa kojom se nikako ne treba kačiti.

Thor
– Thor je ultimativna teško oklopljena mecha jedinica. Thor je napravljen od strane Terran Dominiona sa svrhom da protivnicima utera strah u kosti. Naoružan sa 250 milimetarskim "Thor's Hammer" topovima, ova jedinica može da sravni sa zemljom bilo koji cilj na mapi u roku od nekoliko trenutaka.

Kad bude biće…

Bez obzira što je po svemu sudeći 2/3 igre gotovo, stav čelnika Blizzarda je da će SC2 izaći kad bude gotov. Mediji špekulišu da će se demo pojaviti negde u oktobru, dok će sama igra izaći pred sam kraj 2008. Od zastupljenih platformi SC2 je najavljen samo za PC, jer čelnici o verzijama za konzole još nisu razmišljali. Endžin je prvobitno bio zamišljen da radi isključivo u DX9 okruženju, međutim posle je rečeno da će igra posedovati i neke DX10 efekte koji će biti dostupni Vista korisnicima. Igra će takođe posedovati i Havok fizički enžin koji bi trebao da pridoda samoj realnosti. Za kraj treba spomenuti da je nekoliko stotina srećnika koji su prisustvovali poslednjem Blizzconu imali priliku da odigraju StarCraft 2. Nama “običnim” smrtnicima ne preostaje ništa drugo osim da čekamo i da se molimo da će se SC 2 pojaviti u što skorijem roku.

Naziv Igre: StarCraft 2     
Žanr igre: RTS
Razvojni Tim: Blizzard  
Izdavač: Blizzard   
Datum Izlaska: Nije utvrđeno
Diskutujte o igri i najavi na forumu

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*