Prince of Persia najava


Nešto sasvim novo

Prince of Persia može se pohvaliti izuzetno dugom i bogatom istorijom. Prvo poglavlje započelo je još davne 1989. godine, kada se pojavila genijalna igra Prince of Persia u kojoj je igrač imao zadatak da spasi princezu. Gledano sa ove distance, može se reći da je upravo ona bila začetnik jednog novog žanra – platformskih igara. Da se nije desio Prince of Persia verovatno nikada ne bi postojala ni Lara Kroft ni ostali heroji igara ovog tipa. Godinama kasnije Ubisoft pokreće novo poglavlje, potpuno nepovezano sa prvobitnim, u vidu trilogije igara Prince of PersiaThe Sands of Time, Warrior Within i The Two Thrones. Ovo poglavlje karakteriše izuzetno zanimljiva i intrigantna priča o “pesku vremena“ pomoću kojeg je moguće manipulisati vremenom i protokom istog. Celokupna fabula upotpunjena je trećom igrom – The Two Thrones. Izuzetno velika baza obožavalaca je zbog toga dugo spekulisala da li će ikada biti nastavaka ovog fenomenalnog serijala. Odgovor na njihovo pitanje došao je nedavno, kada je Ubisoft najavio novu igru sa prefiksom Prince of Persia. Međutim, nova igra ne donosi nastavak priče o starom princu iz prethodne trilogije, ona otvara sasvim novo poglavlje ovog svevremenog serijala. Izrada je poverena verovatno najboljem i najpoznatijem Ubisoftovom studiju sa sedištem Montrealu, koji je radio na pozamašnom broju hitova, između ostalih i na igrama iz prethodne trilogije Prince of Persia, serijalu Splinter Cell, a zaslužan je i za najnoviji hit – odlični Assassin’s Creed.

Evolucioni proces

Prva i svakako najprimetnija promena jeste novi vizuelni stil igre, koji je u suštoj suprotnosti sa realističnim pristupom Assassin’s Creed-a i pređašnjim ostvarenjima iz PoP serijala. Želja programera je da stvore jedinstveno bajkovito okruženje, zbog čega su razvili unikatan pristup renderovanju grafike. Na prvi pogled ona je veoma koloritna i čini se da koristi cel-shaded tehnologiju (slično kao u još jednoj Ubisoftovoj igri XIII), ali malo detaljnijom analizom vidi se da to nije u potpunosti tačno. Ubisoft ovakav novi vizuelni stil naziva ilustrativnim, koji ustvari predstavlja mešavinu realistične i cel-shaded grafike. Endžin koji pokreće igru je, kao što je većina pretpostavila, sličan onom viđenom u Assassin’s Creed-u, ali ne sasvim. Iako obe verzije vuku korene iz jednog projekta, vremenom su iz njega evoluirala dva. Prvi je Assassin’s Creed i Scimitar endžin, sa svojim realističnim pristupom koji nije odgovarao zamislima za novu igru Prince of Persia. Drugi projekat je upravo Prince of Persia sa daleko bajkovitijim i koloritnijim pristupom, koji pokreće Anvil endžin.

Bajke i mitovi

Razvojni tim je ovakvim vizuelnim stilom hteo jasno da stavi do znanja smer razvoja igre. Oni žele da naprave kvalitetnu bajkovitu atmosferu, po uzoru na bajke iz “Hiljadu i jedne noći“. Kao literarni predložak poslužili su persijski mitovi i legende. Pre mnogo hiljada godina dva brata, obojica bogovi, su zaratila. Ahriman, Bog tame, u želji da vlada svetom, stvorio je misterioznu mračnu materiju – The Corruption. Širio ju je svetom i tako ga kontrolisao. Uvidevši opasnost, njegov brat Ormazd, Bog svetla, odlučuje da mu se suprotstavi. Posle velike borbe, Ormazd konačno uspeva da porazi Ahrimana i da ga zarobi zajedno sa njegovom Korupcijom u Drvo života (Tree of Life). Ormazd je zadužio posebnu vrstu ratnika, Ahurase, da čuvaju Drvo i Ahrimana u njemu. Mnogo godina kasnije, Ahriman uspeva da se oslobodi i ponovo postane pretnja po svet. Tada počinje avantura u kojoj igrač ima obavezu da zaustavi Ahrimana i svetu donese mir i blagostanje.

Glavnog aktera igre na početku ne zatičemo u ulozi plemenitog Princa. On je sasvim normalna osoba, avanturista, istraživač, čak i sitni lopov, koji život provodi u raznoraznim pustolovinama. Vraćajući se iz jedne od svojih brojnih avantura, on biva uhvaćen u peščanu oluju i jedva uspeva da se domogne sigurnosti mistične bašte, u centru koje dominira Drvo života. Međutim, stiže tačno na vreme da prisustvuje uništenju Drveta i oslobađanju Ahrimana i Korupcije. Na svu sreću, zidine bašte mogu da zadrže Ahrimana dovoljno dugo, ali Korupcija uspeva da prodre van zidina i polako počinje da zagađuje svet. Zadatak našeg heroja jeste da, u saradnji sa Elikom, koja je poslednji potomak Ahurasa, spreči širenje Korupcije..

Elika je ženski lik, kojeg će Princ upoznati na samom početku, u oazi. Ona će ga pratiti gotovo celim tokom igre i biće mu velika pomoć u rešavanju raznih zagonetki i u borbi protiv neprijatelja. Poslednji je potomak drevnih Ahurasa, zaduženih da čuvaju Ahrimana, i poseduje impozantne magijske sposobnosti. Međutim, neće imati ulogu glavnog aktera. Njena je uloga da bude potporni akter i ni u jednom trenutku neće smetati Princu.

Potpuna sloboda

Prateći trendove, Ubisoft je odlučio da Prince of Persia bude open world igra, tačnije igraču neće biti striktno predodređen redosled zadataka. Glavni zadatak igrača biće da obnovi Drvo života, zaustavi širenje Korupcije i potisne je natrag unutar Drveta života. Redosled i način na koji to treba uraditi ostavljen je igračima na izbor. Korupcija je veoma težak, dinamički protivnik. Ona može imati oblik raznih protivnika, ali može postati i fizička prepreka, ili čak i zamka. Tako vam se može desiti da, ako više puta igrate isti deo, uvek bude drugačije. Korupcija dinamički menja svoje iteracije, ne dozvoljavajući igraču da se navikne na jednu vrstu prepreka ili protivnika. Ono na šta su ljudi iz Ubisofta posebno ponosni jeste veštačka inteligencija Korupcije. Protivnici su veoma svesni svojeg okruženja i u svakoj situaciji će pokušati da ga iskoriste. Ako Korupcija kojim slučajem preuzme oblik neke zamke, onda će ona čekati pravi trenutak da se aktivira, dajući vam malo vremena da reagujete. Jednostavno, ona će se dinamički menjati, dajući vam novo iskustvo svaki put kada budete igrali igru.

Okosnica trilogije The Sands of Time, kontrola vremena, potpuno je odbačena. Princ nema mogućnost manipulacije vremenom. On je ovoga puta više orijentisan na akrobatske i borbene sposobnosti. Ubisoft želi da što veći akcenat da upravo borbi protiv neprijatelja. Po njihovim rečima, svaka borba biće unikatno iskustvo, prevashodno zbog odlične veštačke inteligencije istih. Ono što još treba napomenuti jeste to da se nikada nećete boriti protiv više od jednog protivnika istovremeno. Zbog toga sistem borbe, koji je implementiran u ovu igru, više podseća na Soul Calibur nego na Assassin’s Creed. Od pomoći će vam uvek biti Elika, koja će svojim magijskim sposobnostima omogućiti da steknete prednost i nad najtežim protivnicima. Naravno, ona neće rešavati borbe umesto vas. Vaše sposobnosti su od presudnog značaja.

Veći akcenat pridat je i platformskom delu igre. Princ poseduje zaista veliki dijapazon akrobatskih poteza koje može izvesti. Još jedna novina, koja se može primetiti i na screenshot-ovima igre, jeste prisustvo posebne kandže na Prinčevoj levoj ruci. Upravo ona imaće velikog udela u raznim Prinčevim akrobacijama, kao, na primer, u spuštanju niz zidove sa velikih visina. Pomoću te kandže će usporavati, tako da neće poginuti prilikom pada sa visina.

Prince of Persia 13 Prince of Persia 4 Prince of Persia 16

 

 

Bliže nego što ste mislili

Posle svega rečenog postavlja se pitanje kako ostati pribran i strpljivo čekati izlazak igre. Veoma zanimljiva tematika ukomponovana sa dopadljivim načinom prezentacije na prvi pogled čine dobitnu kombinaciju. Open world pristup zvuči veoma zanimljivo, ali tu se može javiti “kamen spoticanja“. Međutim, ako se uzme u obzir iskustvo i renome ljudi zaduženih za ovaj projekat, verovatnoće za uspeh postaju još veće. Na svu sreću, igra je već u poodmakloj fazi razvoja, tako da na finalni proizvod nećemo čekati previše. Planirano je da bude u prodaji pred kraj tekuće godine. Toliko strpljenja imamo, zar ne?!

Naziv igre: Prince of Persia
Žanr igre: Akciono-platformska avantura
Izdavač: Ubisoft
Razvojni tim: Ubisoft Montreal
Datum izlaska: kraj 2008.
Screenshot-ovi: Prince of Persia
Diskutujte o igri i najavi na forumu

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*