Portal: Prelude intervju
Mlada i malobrojna ekipa entuzijasta nedavno je objavila nezvanični dodatak za Valve-ov Portal pod nazivom Portal: Prelude. Redakcija sajta PC Igre je sa njima stupila u kontakt, i oni su drage volje pristali da odgovore na naša pitanja o igri, ali i njihovoj budućnosti.
Da li biste se predstavili našim čitaocima?
Nicolas: Moje ime je Nicolas Grevet, a nadimak mi je NykO18. Ja sam dvadesetdvogodišnji francuski IT student zaposlen u toj struci, koji se igra sa Valve-ovim alatima još od Half-Life-a 1998. godine.
Jérémy: Ja sam Jérémy Barbe (nadimak mi je Capitain Mousse), sedamnaestogodišnji francuski IT student i pravio sam mape za Portal nekoliko meseci pre nego što me je Nicolas zamolio za pomoć.
Marc: Zovem se Marc Bidoul (moroes). Ja sam dvadesetčetvorogodišnji grafički dizajner, specijalizovan za video igre i dizajn mapa.
Koji su vaši hobiji pored razvoja igara?
Nicolas: Svi moji hobiji su mahom vezani za IT, volim programiranje, volim razvoj igara i volim igre. Osim toga, vozim bicikl, sviram gitaru i idem na žurke sa društvom.
Marc: U potpunosti identično, bez programiranja, ali sa nešto filmova.
Jérémy: Klasične stvari, kao što su filmovi, knjige, izlasci sa prijateljima, ništa specifično.
Kako se stvorila ideja za Portal: Prelude?
Nicolas: Nemam ništa da dodam u odnosu na ono što možete da pročitate na našem sajtu. Na početku je projekat bio prilično beznačajan. Nije krenuo kao potpuna modifikacija, nego samo niz soba, bez ikakve logike koja bi ih povezala. Nisam imao cilj, jednostavno, samo sam pravio mape i nisam ni pomišljao da bi jednoga dana moglo da bude ozbiljno… Na kraju, kad sam napravio desetak test komora, shvatio sam da bi bilo šteta da se upropasti i izda kao još jedan paket mapa bez ikakve priče. U to vreme je izlazilo i par drugih paketa, ali nijedan od njih nije zadovoljio moja očekivanja u pogledu kvaliteta i gameplay-a. Zato sam počeo da pišem potpuno novu priču i odlučio da pratim čuveno verovanje da su danas prequel-i mnogo popularniji (STALKER, Hitman, Silent Hill).
Zašto baš prequel, umesto klasičnog nastavka?
Nicolas: Ups, na ovo sam upravo odgovorio. Kada sam tragao za dobrom pričom, nismo još bili upoznati sa postojanjem Portala 2 i morao sam da odlučim da li će se radnja smestiti u isti period, malo ranije ili kasnije, ili mnogo ranije ili kasnije. Isti period bio bi veoma dosadan, kao da je kopija Portala. Mnogo ranije je verovatno već bilo među Valve-ovim planovima jer se na zidovima u Portalu nalaze kalendari iz 1982. godine. Takođe, radnja posle Portala nije bila naš plan, jer na kraju izlazimo iz kompleksa, a Half-Life 2: Episode 3 će vrlo verovatno ponovo uvrstiti portalgun u tom eksternom okruženju. Tako smo se odlučili za period odmah pre Portala, između 1982. godine i hipotetičke godine tokom koje se odigrava radnja Portala.
Po ćemu će Portal: Prelude biti različit od Portala? Da li nameravate da igru osvežite nekim novinama ili ćete je samo nadograditi novim nivoima? Da li će igra biti duža ili kraća od Portala?
Definitivno je u pitanju nadogradnja / više istog… Mada, to ne znači da ćemo iskopirati Portal. Osnova i gameplay su neizmenjeni, ali predstavljamo nove ideje, nova okruženja i nove ciljeve. Očekujte dužu igru, jer, iako je naša igra sadržinski otprilike iste dužine, mnogo je teža u odnosu na svog prethodnika, izazovnija i ima više bonus mapa.
Šta je bilo najlakše, a šta najteže tokom izrade igre?
Nicolas: Najlakši deo su definitivno bile prve sobe koje sam napravio. Međutim, to nije sa početka igre (jer ih nisam pravio po redosledu), ali kada započinjete ovakav projekat, morate odmah imati neke ideje. Na početku će sve ići ubrzano jer znate šta da radite, ali kada su vam potrebne ideje za 20 zagonetki, javljaju se komplikacije. Najteži deo je definitivno poslednji nivo i kraj igre. Sadrži sve ono što mrzim kod dizajna igara (NPC-ovi, sinhronizacija pokreta usana, cutscenes). Kao što sam naveo i u komentarima u igri, poslednji nivo je ograničen engine-om. Morao sam da izbrišem dosta sadržaja kako bi bio stabilan na svakom računaru, ali je i dalje veći od 100 MB.
A težina? Neke od zagonetki u Portalu su se mogle rešiti na više načina, hoće li to biti moguće i u vašoj igri?
Nicolas: Svakako će biti mnogo različitih rešenja za zagonetke. Skoro svaki beta-tester je igru prešao na svoj način. Nedavno sam primetio da je recenzent sajta ModDB.com primenio rešenje za koje nisam ni znao da postoji. U dodatnim nivoima sam hteo da nateram igrače da nađu alternativna rešenja kako bi koristili što manje portala i nivo prešli za što kraće vreme.
Zašto je igra besplatna? Kako to da niste odlučili da je prodajete?
Nicolas: Prvo, zato što su modovi uvek besplatni. Dalje, nemamo prava da izdamo komercijalnu igru koja je pravljena Valve-ovim alatima i zahteva jednu od njihovih igara. I konačno, nismo to ni hteli.
Marc: Ako hoćete da što više igrača primeti vašu igru, bez obzira što je amaterska, ne možete da je prodajete. Uostalom, to nije naša želja.
Koji su vaši planovi za budućnost? Možete li da nam otkrijete druge projekte na kojima radite?
Nicolas: Da, Marc i ja već radimo na drugom projektu mesecima. Ovaj put nije dodatak za Portal i nije logička igra.
Marc: Radimo na survival horror modifikaciji za Half-Life 2: Episode 2. Verujte mi, biće zastrašujuće!
Imate li nekih saveta za one koji planiraju da prave svoje modifikacije za Portal?
Nicolas: Nađite prave glasovne glumce. Nismo mislili na to u početku, a kasnije nismo imali vremena da radimo sa glumcima, pa smo morali da koristimo sintezu glasa. Nismo to uradili zato što smo hteli. Takođe, ne žurite. Nivoi za Portal nisu samo šuplje kocke napunjene gotovim objektima koji čine zagonetke. Radi se o ogromnom poslu i morate sve da unapred smislite da biste zadržali umetnički pravac.
Imate li nešto da dodate za kraj?
Nicolas: Srbija je zakon! Neko se ponudio da napravi srpske titlove za igru, ali Steam i Portal ne podržavaju srpski jezik. Nadamo se da će vam ruski titlovi poslužiti. Hvala vam i zapamtite: “Cake will be served at the end of the test”.
Zahvaljujemo se svim članovima ekipe na odvojenom vremenu, a našim čitaocima igru možemo samo da preporučimo – uložen trud je svakako pokazao svoje.