Piranha Bytes intervju


Razvojni tim Piranha Bytes se proslavio role-playing igrom Gothic. Ovaj jedinstveni RPG osvojio je srca igrača, pre svega u Nemačkoj, a kasnije i širom sveta. Po istoj formuli, izbacili su i njegov nastavak – Gothic 2, koji je prošao ništa manje slavno. Prijatno je dočekan i dodatak Night of the Raven. Na krilima uspeha, Piranha Bytes je najavila treći deo sage o bezimenom heroju. Ovoga puta, pirane su zagrizle više nego što su bile u mogućnosti da sažvaću. Kada je Gothic 3 izašao reagovanja su bila oprečna. Međutim, jasno je bilo da Gothic 3 nije ono što se očekivalo. Iako relativno impresivna igra, mučila se sa mnoštvom problema, počev od neoptimizacije endžina, stabilnosti i bagova pa sve do nedostatka smislene priči. Na svu sreću, zaštitni znak Gothic serijala – ručno-kreirani svet, na višem je nivou nego ikada. Ali, jedna lasta ne čini proleće.

Kola su krenula nizbrdo, a nerazdvojni partneri, Piranha Bytes i JoWood, krenuli su različitim putevima. Izrada četvrtog dela Gothic serijala poverena je u ruke drugog razvojnog tima – Spellbound Entertainment, a Piranha Bytes je svoj put zacrtala kreiranjem nove role-playing igre, pod radnim nazivom RPB Project.

Imali smo priliku da razgovaramo sa članom tima Piranha-e Bytes, koji je odgovarao na naša pitanja vezana za Gothic serijal i RPB Project.

RPB Project 10 RPB Project 08 RPB Project 06

1. Možete li se predstavite se našim čitaocima i reći nešto o sebi i vašem poslu u Piranha-i Bytes?

Moje ime je Ralf Marczinczik i ja radim kao Umetnički-direktor (Artdirector). U suštini ja sam odgovoran za sve koncepcijske umetničke radove (concept artwork), nešto teksturisanja i mnogo marketiških umetničkih radova (marketing-artwork). U tesnoj sam saradnji sa našim dizajnerima igre i kreiram čudovišta, karaktere i dizajn okruženja za RPB.


2. Mnogo je RPG igrača privženo Gothic serijalu. Koje su to karakteristike koje definišu serijal i koje su ga učinile tako popularnim?

Pretpostavljam da su zatvoreni sistem živog sveta, u koji se može utonuti na duže vreme, i zanimljivi karakteri dva glavna razloga za njegovu privlačnost. Sve pozadinske informacije o religioznim grupama i verovanjima su pažljvo izrađene daleko pre nego što smo počeli sa razvojem igre. I mislim, da se ova vrsta temeljnosti, takođe isplati i za igrače.


3. Opšte je mišljenje da Gothic 3 nije ispunio očekivanja. Mi se slažemo da je u pitanju dobra igra, ali ne baš onakva kakvu smo očekivali. Po vašem mišljenju, zašto Gothic 3 nije uspeo da ispuni očekivanja i po čemu se razlikuje od prve dve igre iz serijala?

Mnogo od toga je u vezi sa osnovnim dizajnom igre. Veličina igrivog sveta je bila ogromna, tako da je priča razvučena nekako tanko u tom ogromnom prostranstvu. Takođe, nije bilo dovoljno vremena za odgovarajuće testiranje, pre i posle master faze (ovo je vrlo dobro dokumentovano ovde: http://forum.worldofplayers.de/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=98 (prim.ur. engleska verzija foruma: http://forum.worldofplayers.de/forum/forumdisplay.php?f=160)). Celokupni tim je proveo nedelje posle izlaska igre diskutujući sa zajednicom igrača o stvarima koje nisu radile kako se očekivalo. Ali nije bilo sve propast i pomračina.


4. Pre nekoliko dana Piranha Bytes i JoWooD su objavili da su sve nesuglasice proteklih meseci rešene. Drago nam je što to čujemo. Da li je moguće u budućnosti videti neku vrstu saradnje između ove dve kompanije, kao na primer povratak Piranha-e Bytes Gothic serijalu?

Za sada ništa nije planirano. Pogodba dozvoljava obema bivših partnera da razvijaju sopstvene projekte bez mešanja. I mi smo veoma zadovoljni sa tim.


5. Kakvo je vaše mišljenje o Spellbound Entertainment-u? Da li su oni sposobni da kreiraju igru koja će ostati verna serijalu i fanovima?

U stvari, meni se mnogo dopadaju. To je dobar studio. To nije projekat kojim se može lako rukovoditi- mora se poštovati to što su se oni usudili da ga preuzmu. Oni su veoma sposobni i do sada su isporučili solidne igre. Tako da smo i mi veoma radoznali šta će uraditi sa karakterima i svetom naših igara.


6. Možete li nam reći nešto o RPB Project-u?
Kakva će to igra biti?

To je novi RPG (RPB je humoristična skraćenica od Role playing game i PB- Piranha Bytes), single player. Svet će opet biti logičan i igrač će morati da se penje na lestvici kako bi otkrio nove tajne sveta u kome živi. Takođe, ona ima neke veoma dobre i nadamo se nepredvidive preokrete u priči.

RPB Project 11 RPB Project 02 RPB Project 12

7. Koji je trenutno status razvoja? Koliko ste daleko stigli sa RPB Project-om?

Trenutno smo na sredini. Delovi su igrivi i mnogo elemenata kao što je sistem borbe su spremni za završno podešavanje i kompletiranje


8. Koji endžin koristite – Genome Engine koji je pokretao Gothic 3 ili ste razvili novi?

Morali smo da krenemo od nule- tako da smo većinu toga morali da razvijemo samostalno. Naravno, iskoristili smo prednosti dobro utvrđenih middleware-a, kao na primer fmod za zvučni sistem.


9. Prema ranijim intervjuima, RPB Project će biti sličan Gothic-u 1.
Možete li obrazložiti ovo?

Zapitali smo se „šta je učinilo Gothic tako popularnom igrom?“ Tako da smo pokušali da unesemo neke elemente koji su radili u našu korist: Manji svet, jasno definisane grupe i kulture NPC-ova i snažnija motivacija za igrača.


10. Kako će izgledati igrivi svet? Zaista bismo želeli da vidimo još tog ručno-kreiranog sveta, kojeg smo već videli u Gothic serijalu.

Pa- dobićete to! Nema generisanih pejzaža za nas. Ne, nikako. Opet, sve će biti ručno-kreirano i postavljeno. Mi imamo grafičke-umetnike kao što je Sascha Henrichs, koji ima zapanjujući osećaj za prirodne objekte kao što su kamenje i biljke.


11. Sistem brbe u Gothic-u 3 je dobio mnogo negativnih kritika. Da li ste nešto promenili i kako će borba izgledati u RPB Project-u?

Mike Hoge, naš glavni dizajner-igre, kreirao je novi sistem borbe i to od nule. Kritika za G3 imala je velikog efekta na njega. U ovom trenutku on izgleda veoma zadovoljan rezultatom – nadajmo se da će i igrači biti zadovoljni.


12. Razvoj lika? Da li bi hteli da obrazložite ovu temu?

Mnogo je snažnije- i preokret u priči će biti mnogo zanimljiviji. I takođe, biće više žena! Konačno!


13. Kada možemo da očekujemo nove informacije i slike o RPB Project-u?

Oko E3-a – i GC na leto.


14. Da li bi želeli još nešto da dodate?

Imamo veoma aktivnu zajednicu igrača i redovno lično diskutujemo na pitanja o igri i uopšte o igračkoj industriji. Možete nas pronaći ovde- na Nemačkom i Engleskom: http://www.worldofpiranhabytes.de/

Zahvaljujemo se Ralfu na odvojenom vremenu i želimo im puno sreće i uspeha sa RPB Project-om.

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*