Neverwinter Nights 2 najava
Još par nedelja nas deli do jedne od najočekivanijih igara ove godine – Neverwinter Nights 2. Atari i Obsidian su rešili da nagrade naše strpljenje i napokon izbace dugoočekivani nastavak nadaleko poznate franšize. Iako, najpre najavljen za jun 2006, izlazak je odlagan više puta (za po mesec dana) i gotovo sigurno ga u Evropi možemo očekivati početkom novembra.
U igri je promenjeno i ništa i sve, tačnije zadržali su sve elemente prvog dela koji su valjali i unapredili ih za 1000%. Interfejs je promenjen i dosta je intuitivniji, prvenstvena promena namenjena igračima koji su novi u NWN serijalu i D&D sistemu uopšte. Takođe, predviđena je i podrška za pravljenje sopstvenih skinova za interfejs. Igra koristi novu ediciju, t.j. unapređena pravila za D&D 3.5, sa kojom u igru uvode neke nove rase i klase kao i prestižne klase. Pravljenje likova će sada oduzimati više vremena, jer je pored standardnog “character creationa” stavljen akcenat i na izgled vašeg lika. Tako sada možete birati stvari kao što su kosa, oci, itd. Jedino što će možda nekog razočarati je izbacivanje tattoo-a (mada još uvek nisam naišao na karaktera koji je po serveru trčao go). Takođe, novost je biranje prošlosti, koja će se direktno odnositi na uticaj okoline na vašeg lika. Ubačene su nove podrase, klase i prestižne klase. Tako sada imamo rasu planetouched i njene podklase aasimar i tieflings. U klasama nam je nov warlock, koji koristi snagu svog uma za bacanje magija. Za putovanje od mesta do mesta biće korišten sistem sličan sistemu u Baldures Gate 2, gde je igrač imao mapu i birao gde će ići, s tim što će postojati i random encounteri, koji će presecati putanju. Najavljuju se i epske bitke. Kamera se može postavljati u više uglova, što je jako pohvalno, s obzirom da je u prvom delu i pri najvećem zoom-out-u sve nekako delovalo klaustrofobično.
U multiplayeru je u suštini sve ostalo isto. Dobra vest je da će co-operative mod biti dostupan preko Game Spy servera.
Priča počinje u sredini Mere of dead men, u jednom skromnom seocetu West Harbor. Samo su najjači uspevali da prežive u lošim uslovima života okolne močvare pune opasnih monstruma. To su bili Harbourmen koji su dosta jači i izdržljiviji od lokalnih seljaka, što je u njima stvaralo određenu dozu ponosa. Jedne noći nevolja je zakucala, tražeći davno zakopanu relikviju, ostatak mračnog rata koji se vodio još u doba vašeg detinjstva. Ne mnogo kasnije, poslati ste na očajničku misiju, put Neverwintera, da odgonetnete tajne relikvije, sve vreme gonjeni. Odatle vas lanac događaja smešta u ulogu heroja, dajući vam snagu, moć i znanje koje vam je potrebno da udarite u snage koje su se okupile protiv vas i naroda Realma. Sve u svemu čeka vas 50-tak i vise časova igranja…
Igra će imati realističnu grafiku, bogata reljefnim prikazom (planine, doline, itd.). Smenjivanje vremenskih prilika (dana i noći) doživelo je velike promene, tako da nas očekuje realna slika istih. Novi engine igre Electron uvodi naprednu grafiku u NWN 2, kao što je full dinamic lighting, normal mapping, specular mapping, shadow maps i jos mnogo toga. Igra podržava sve grafičke kartice novije generacije od GeForce FX5500 i Radeon 9500 pa naviše. Najviša moguća rezolucija je 1920 X 1200. Preporučuje se 3 GHz procesor sa 1 Gb RAM memorije i ATI Radeon X800 , NVIDIA GeForce 6800 pa naviše. Navodno trebalo bi da je potera i slabija mašina sa 2 GHz, 512 Mb RAM-a, ali to ostaje da se vidi. Igra će podržavati Dual core procesore, SLI, Shader Model 2.0 i 3.0. Takođe, biće urađena i verzija za Vistu.
I za kraj, malo o Toolset-u. Pre svega, novi interfejs. Prozori su sada pomični i podložni premenama u veličini, položaju, itd. Više se ne koristi tile-based sistem, već “height mapping” za modelovanje eksterijera. Sada ćemo imati mnogo realnije planine, brda, doline, itd. Zamislite grad koji se prostire na vrhu grebena planine. Zapanjujuće, zar ne? Spoljne lokacije su pretrpele najviše promena što u igri, što u toolsetu. Više se za eksterijere ne koriste tile setovi za drveće, kuće, itd. Nasumice generisano drveće, jedna je od prednosti ovih promena. Mogu se mešati tile-setovi u jednoj zoni (area). To praktično znači da ćete moći mešati dve i više vrsta tile setova bez area tranzicije. Veća je i sloboda u umetanju stvari. Možete ih prepravljati po svom ukusu, mešati tile setove,itd. Uvedena je i mogućnost postavljanja statičnih kamera, koje pomažu u snimanju scena za dijaloge. Menjanje boja i veličine stvari i monstera je takođe implementirano u tool set, što je jako pohvalno. To prosto otvara mašti ogromna vrata pri pravljenju svojih modova. Zamislite halflinga veličine Hill Gianta ili Elder Red Dragona u svojoj punoj snazi, ali veličine fudbalske lopte, itd. Impresivno! Zanimljiv je i podatak da ćete moći da pravite sopstvene henchmene. Nažalost nema podrške za modove iz starog toolseta.
Sve u svemu, igra je već na E3 pokupila značajne nagrade, među kojima i nagradu za RPG godine. Očekuje nas inzvanredna grafika i gameplay i mnooogooo neprospavanih noći. Uostalom, šta drugo očekivati od ljudi koji su napravili neke od najboljih RPG igara.
Zeljno iščekujemo…
Naziv Igre:
Neverwinter Nights 2
Žanr Igre:
Fantasy RPG
Razvojni tim:
Obsidian
Izdavač:
Atari
Datum Izlaska
11.2006.