Mercenaries 2: World In Flames opis
Polako se na igračkoj sceni pojavljuje sve više igara nalik onima iz GTA serijala, sa velikim svetom, velikim brojem oružja, prevoznih sredstava i, naravno, pregršt misija. Retko koja igra uspela je da ugrozi dominaciju i nadmaši ili pak dostigne standarde koje je postavio serijal GTA. Prva koja je to na neki način učinila je Mercenaries, igra koja se 2004. godine pojavila za Xbox i PS2 konzole iz prostorija Pandemic Studios. Par godina nakon prvog dela izašao je nastavak koji je ovaj put, pored PS2, next-gen konzola, svetlost ugledao i na PC-ju. Od dana kada je najavljena, od sada već legendarne igre očekivalo se dosta, ali da li je opravdala očekivanja?
Radnja prve igre se odvijala u Severnoj Koreji gde ste mogli da birate jednog od trojice plaćenika koje zanima samo novac i apsolutno ništa više. Da bi do toga došli, morali ste da završavate misije za razne frakcije koje su, naravno, ratovale međusobno, ali i protiv zajedničkog protivnika i sa istim ciljem: uspostavljanje dominacije nad Severnom Korejom i sprečavanje novog sukoba svetskih razmera. Mehanika i način izvođenja drugog dela ostala je maltene ista, samo što ste promenili lokaciju i na neki način frakcije kojima ćete odrađivati poslove u toku igre.
Na početku birate jednog od tri plaćenika: Matijasa Nilsona (Mattias Nilsson), Dženifer Mui (Jennifer Mui) ili Krisa Džejkobsa (Chris Jacobs). Svaki od tri ponuđena lika ima svoju istoriju i pokoju posebnu osobinu. kris Džejkobs, Afroamerikanac, sa cigaretom koju ne namerava da pusti već drugi deo, u mogućnosti je da nosi više municije od ostalih. Dženifer Mui se kreće brže od svojih kolega, što će vam često dobro doći. Matijasu Nilsonu se životna energija brže regeneriše. Na kraju krajeva, u toku igranja nećete primetiti nikakvu razliku u načinu izvođenja misija sem, naravno, drugačijih naglaska i par karakterističnih opaski. Na početku završavate jedan naizgled rutinski posao u Venecueli za Ramona Solanoa, u tom trenutku predsednika ove južnoameričke države. Odmah nakon male tutorijal uspešno obavljene misije, Solano završava saradnju sa vama tako što vam umesto novca daje metak u zadnjicu. Nakon tog incidenta odlučujete da se ipak malo duže zadržite u Venecueli, pronađete Solanoa i nagradite ga sa malo više metaka nego što je dobila vaša zadnjica. To je otprilike ceo zaplet igre. Da biste stigli do njega, moraćete da radite za razne frakcije koje će vam davati informacije, ali samo toliko da bi morali da nastavite da radite za njih, dok na kraju ne dobijete šta želite. Na početku se susrećete sa The Universal Petroleum Corporation (U.P.), stranom koja je tu da obezbedi naftu za Amerikance, ali ipak radi sa venecuelanskim vlastima. People’s Liberation Army Of Venezuela (P.L.A.V.) je gerilska vojska koja mrzi kapitaliste i pokušava da im zamrsi planove. The Pirates, frakcija koja se nalazi na severnim ostrvima, pretežno je sastavljena od opičenih Jamajčana koji se bave krijumčarenjem i crnim tržištem. Kada završite sve zadatke za ove frakcije, otvaraju vam se dve nove: The Chinese, koji su tu da bi oterali Allied Nations, tj. Ameriku sa prikrivenim nazivom, koja je tu pod izgovorom da održava mir u regionu, kao i uvek.
Venecuela je odrađena na zadovoljavajućem nivou. Imaćete preveliko prostranstvo i potpuno interaktivan svet da isprobate sve oružje i vozila koje ćete otključavati kako uspešno završavate misije. Posle svake uspešno završene dobićete nagradu u vidu novca, a nekada i jedinstvena oružja ili vozila, u zavisnosti za koju stranu završite misiju. U svakom trenutku možete pogledati mapu, poziciju gde se nalazite, kao i info i logove misije na kojoj ste. Deo Stockpile pokazuje kojim oružjem, vozilima i vazdušnim napadima raspolažete, kao i odnos i naklonost prema frakcijama za koje radite ili ćete raditi. Tu je, naravno, i vaša statistika koja zabeležava sve šta uradite u igri. Naklonost prema frakcijama dobijate tako što završavate poslove za njih, ali ukoliko završite nešto za njima protivničku stranu i pritom ih ugrozite na bilo koji način, vaša naklonost opada i vremenom oni postaju neprijatelji. To ćete uvek moći promeniti podmićivanjem frakcije iz vašeg glavnog štaba. Kao što Fiona kaže: „Every man has a price“. Kao što smo napomenuli, svet u kome igrate totalno je interaktivan, što znači da možete da ubijete koga želite, uzmete vozilo koje hoćete i srušite drvo, žbun ili čak celu šumu i, naravno, apsolutno svaku zgradu na koju naiđete. Možda je to jedan od glavnih razloga što je igra zabranjena za decu ispod 18 godina. Pored toga što dobijate novac, a nekada i materijal za ratovanje od strane za koju radite, vremenom otvarate nove piste za helikoptere koje vam omogućavaju brži prelazak iz jednog u drugi region na mapi. Svet je pored raznih vozila prepun i ostalih korisnih stvari koje će vam dobro doći. Na primer, tu je nezaobilazna nafta koja vam uvek treba prilikom naručivanja nekog vozila, paketa sa oružjem ili vazdušnog napada, razne vazdušne podrške: patroliranje vazduhom, bombardovanje određenog dela na mapi, artiljerija… Tu su i velike količine novca, ali za sve to vam je potreban pilot helikoptera kojeg ćete angažovati u toku igranja. Vaša družina će se sastojati i od: pilota aviona koji će uvek biti na raspolaganju kada vam je potrebno da zasipate neprijateljske linije bombama, automehaničara koji će vam uvek spremiti nešto novo u svojoj radionici ukoliko nađete dovoljno rezervnih delova u svetu (kojih ima 100). Naravno, tu je i Fiona, vaš operater koji će vam uvek biti od koristi i koja će vas snabdevati korisnim informacijama o mestu u kome se nalazite i davati predloge šta sledeće uraditi.
Gameplay je za nijansu poboljšan. Sada nije baš sve u napucavanju i otimanju vozila koje nikada nije bilo lakše nego u prvom delu, već vam je za to potrebna mala spretnost, to jest kombinacija određenih tastera u pravom trenutku ukoliko želite da otmete neko vozilo. Što više napredujete i što bolja vozila želite da otmete (tenkove, helikoptere), to će kombinacije biti komplikovanije i teže. Prvih par sati igranja vam ne nude nikakav izazov jer je AI poprilično glup i nije u stanju da se organizuje i napadne vas kako valja, tako da ćete dobar deo igre bukvalno prošetati Venecuelom. Ako ništa drugo, moći ćete da se divite pejzažima koji su na nekim mestima prelepo odrađeni, npr. Angel Falls, jedan od najlepših vodopada na svetu. Igra donosi izazov tek kada otvorite celu mapu, nakon dve trećine odigranih misija, ali baš kada se zanesete i kada sve postane zanimljivije nego što je bilo do tada, shvatićete da ste stigli do samog kraja. Pored jedva izdrživih i veoma iritantnih prvih 60 minuta igranja, slede vam sati i sati uzbudljivog napucavanja i rušenja svega šta vam stane na put.
Multiplayer je jedan od najzabavnijih i najboljih, kao i najkvalitetnije odrađenih delova igre. Na početku možete da birate da li hoćete igrati u online ili offline modu. Ukoliko izaberete online, moći ćete da pozovete nekoga da vam se pridruži u napucavanju venecuelanske vojske. Ne postoji način da izaberete vašeg saigrača, tako da ćete skoro uvek naletati na nasumične igrače na netu, što ipak nikako neće umanjiti zabavu. Kombinovanje i organizacija uništavanja neprijatelja urađena je najbolje moguće do sada. Može se reći da je ovo jedini deo igre bez skoro nijedne greške.
Odmah nakon izlaska same igre špekulisalo se da je ovo port sa PS2-ke, ali jasno bi i slep čovek mogao da vidi da je grafika prelepa, makar u nekim trenucima. U par navrata vam se čini da bi i skoro 10 godina stara PS2 konzola mogla da se pohvali boljim teksturama i bojama. U odnosu na Xbox360 i PS3 razlikuje se po tome što u igri nije prisutan Bloom efekat, koji je u konzolnim verzijama ubačen da bi omekšao oštre ivice i grube teksture usled ograničenja rezolucije koje konzole nude. Tako je PC verzija na neki način čistija i prijatnija za oko, ali isto tako, iako u opcijama imate mogućnost uključivanja AntiAliasing-a, nikakav efekat nećete dobiti u igri. To je samo jedan od bagova koji je prisutan, a o ostalim ćemo malo kasnije. Modeli karaktera i vozila urađeni su na poprilično zavidnom nivou i kreatori bi mogli da se pohvale sa tog staništa. Teksture drveća, zemlje i planina su krajnje loše i iako vam se čini da su takve samo kada ste na velikoj razdaljini od njih, kada priđete sledi još veće razočarenje jer u nekim trenucima postaju toliko mutne da jednostavno zaboli. Efekat eksplozija je ubedljivo najlepši u igri i prilikom svakog rušenja zgrade ili dizanja neprijateljskog postrojenja u vazduh ostaćete bez reči. Pored grafike koja ume da razočara, tu je i zvuk koji tokom igre izgleda dosta siromašno. Različita oružja zvuče skoro potpuno isto. Zvuk svih motora je identičan, a i postoji samo par zvukova vozila, iako je u igri ponuđeno preko 600.
Optimizacija same igre je odrađena očajno i jednostavno vapi za zakrpama. Bagovima nikad kraja. Pored neprimetnih koje možete lako da zaboravite, tu je jedan poprilično krucijalan bag. Kada vozite bilo koje vozilo, ukoliko ono eksplodira dok ste vi u njemu, iskočićete bez ikakvog gubitka energije. Protivnici će vam se pojavljivati niotkuda, propadaćete kroz put, nalazićete se u situacijama kada jedostavno nećete moći da se pomerite i tako dalje. Bagova je toliko da bi morali poseban opis pisati samo za njih. Iako grafički u većem delu ne deluje spektakularno, potrebna vam je poprilično jaka mašina da bi pokrenuli ovu igru u najboljem izdanju. Na kraju se ponovo nameće pitanje da li sve to vredi.
Na kraju krajeva, ovo je itekako zanimljiv naslov, pogotovo za one igrače koji vole da ruše, pale i ubijaju sve što se nađe ispred njih. Naravno, ovo važi samo ukoliko uspete da izdržite prvih sat vremena dosadnih tutorijala. Da je moglo bolje, moglo je, ali ovako umesto da smo dobili naslov koji je trebalo da bude ispeglan i da parira i pripreti GTA 4, dobili smo ne tako završenu igru sa pregršt bagova, ali itetako zanimljivim gameplay-om koji će vas držati više od 20 sati neprekidnog igranja i ludorija u lepo odrađenoj Venecueli za vašim računarom.
Naziv Igre: Mercenaries 2: World In Flames
Žanr Igre: Open World TPS
Razvojni tim: Pandemic Studios
Izdavač: EA Games
Datum izlaska: 5. Septembar 2008..
Ostatak screenshot-ova: Mercenaries 2: World In Flames
Diskutujte o igri i opisu na forumu .
Minimalna konfiguracija:
CPU: 2.8 GHz Intel ili ekvivalentan AMD
RAM: 1GB
VGA: NVIDIA Geforce 6800GT ili 8600gt ili ATI Radeon 26000XT 256MB DirectX 9.0c
Preporučena konfiguracija:
CPU: Core 2 Duo E6600 ili ekvivalent AMD
RAM: 2GB
VGA: NVIDIA Geforce 8800GTS 512MB or ATI Radeon 38*0 512MB DirectX 10
Ocene:
– grafika:70
– zvuk: 68
– igrivost: 80
73/100 Solidno
+ dužina SP, eksplozije, pregršt vozila
– tehnička strana, bagovi, optimizacija
Your comment is awaiting moderation.
Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?