Mafia 2 najava


It’s been a long time

Prošlo je više od 5 godina otkako je češki razvojni studio Illusion Softworks dostigao svoj vrhunac slave i popularnosti. Razvojni tim, do tada poznat po naslovu Hidden and Dangerous, u saradnji sa izdavačem Take-Two Interactive na tržište je plasirao nezaboravnu igru Mafia. Mafia je stekla status kultne igre, zabeleživši pritom značajan uspeh na tržištu. Glavne karakteristike, zahvaljujući kojim je dospela u krug legendarnih igara, su odlično režirana priča i vanserijska atmosfera, koja je verno dočarala život gangstera iz 30-tih godina prošlog veka. Imaginarni grad Lost Heaven, u koji je smeštena radnja, zamišljen je kao pandan Njujorku i Čikagu iz tog perioda i prosto je plenio životom, dodajući dozu realnosti celokupnoj igri. Uz to, audio-vizuelna komponenta svojevremeno je bila u samom vrhu kvaliteta industrije zabavnog softvera.

Fanovi su dugo iščekivali nastavak, potajno se plašeći da ga nikada neće ni biti. U međuvremenu Illusion Softworks prestaje da postoji kao samostalni razvojni tim i biva priključen 2K Games-u, uz promenu imena u 2K Czech. Kako je vreme odmicalo, sve više i više fanova strahovalo je za njenu budućnost, sve do leta prošle godine, kada se 2K Games oglasio sa zvaničnom najavom da se sprema nastavak legendarne gangsterske igre. Sada, skoro godinu dana od prvobitne najave, došlo je vreme da se osvrnemo na ono što su vredni Česi uradili.

Mafia 2  10 Mafia 2  3 Mafia 2  9

New time, new place

Razvojni tim je odlučio da igru iz Lost Heaven-a, gde se za ovih 5 godina prilično lepo ugnezdila, izmesti u do sada neviđene predele. Za potrebe drugog dela izgrađen je potpuno novi (takođe imaginarni) grad nazvan Empire City. Kao uzor za izradu Empire City-ja poslužio je Njujork iz doba 50-tih godina prošlog veka. Sam Empire City je dva puta veći od Lost Heaven-a. Pored toga, grad je daleko kompleksniji, sa mnogo više stanovnika, od kojih svaki živi svojim životom i ima svoju svakodnevnu rutinu. Svakog jutra, jedni će ići na posao tramvajem, drugi će izlaziti iz stanova, sedati u kola i tako ići na posao. Treći će pak ostajati kod kuće i baviti se nekim drugim vrstama poslova, npr. domaćice će prostirati veš, odlaziti do prodavnice u nabavke i sl. Stanovnici će ulaziti u spontane i neobavezne međusobne razgovore, odlaziće na kafu ili obrok u obližnji restoran. Dešavaće se da i oni prave saobraćajne prekršaje ili na neki drugi način krše zakon. Na primer, ako običan radnik, koji ide na posao kolima, uđe u saobraćajnu gužvu i proceni da će kasniti na posao ako ne požuri, onda će on stisnuti gas i pokušati da stigne na vreme, ne obazirući se na ograničenje brzine, ili čak i semafore. Tada se može desiti da će neka od mnogobrojnih policijskih patrola zaustaviti nesmotrenog vozača i napisati mu kaznu, ili ga čak i privesti. Ovakvim, i još mnogobrojnim sličnim primerima, razvojni tim se trudi da gradu i igri “udahne” novu dozu realizma i života.

U skladu sa mestom dešavanja promenjem je i vremenski okvir igre. Pošto je za Empire City kao predložak iskorišćen Njujork iz 50-tih godina, sasvim je logično da i sama igra bude smeštena u te godine prošlog veka. Ovaj vremenski skok od 20 godina u odnosu na prvi deo doneo je niz drugih promena. Prva i najočiglednija svakako su automobili koje ćete imati na raspolaganju. Postojaće ukupno oko 50 modela iz tog vremena. Treba istaći da imena automobila neće biti ista kao u stvarnosti, ali će svi kao predložak imati neki od stvarnih automobila. Svaki od njih moći ćete dodatno da prefarbate, promenite registraciju i slično. Dok vozite, automobil će se zaprljati, pa ga možete odvesti do perionice da ga operete. Takođe, svaki troši određenu količinu goriva, pa ako ne pazite na to može vam se desiti da ostanete bez benzina, koji možete sipati na pumpi. Za razliku od prvog dela igre, gde ste morali naučiti kako da obijete određeni model, ovde to nije potrebno, ali je i dalje prisutno. Svaki auto možete ukrasti tako što ćete razbiti staklo i otključati ga iznutra. Međutim, ovako ćete privući daleko veću pažnju na sebe, pa će sigurnije biti da kradete autmobile koje znate da obijete. Zbog promene vremenskog okvira promenilo se i naoružanje. Tako ćete moći koristiti oružja iz Drugog svetskog rata, kao npr. MP 40 (popularni šmajser) i slično. Ipak, zaštitni znak svakog gangstera iz prošlog veka, legendarni Tommy Gun, još je uvek prisutan. Sistem borbe je dodatno unapređen uvođenjem sveprisutnog cover sistema, sličnog onom iz Gears of War ili Rainbow Six: Vegas igara. Međutim, zauzimajući zaklon ne garantujete sebi da vas protivnici neće moći pogoditi. Razlog tome je što neke vrste zaklona mogu biti uništene (automobili, koji će eksplodirati ako je pogođen rezervoar za gorivo) ili neće zaustavljati metke (ako se sklonite iza drvenog stola, onda vas protivnici mogu upucati kroz sto).

Mafia 2  1 Mafia 2  16 Mafia 2  18

Tell me the story

Što se fabule tiče, do sada nije poznato mnogo elemenata. Zna se samo da Mafia 2 nema dodirnih tačaka sa pričom iz prvog dela, kao i da se akteri prvog dela neće pojavljivati u nastavku. Igrač preuzima ulogu sitnog lopova Vita, mladog i siromašnog sina imigranta, koji spletom okolnosti biva uhapšen i poslat u Drugi svetski rat da ratuje na strani saveznika. Igra počinje kada se Vito vraća iz rata i sa svojim drugom Džoom započinje gangstersku karijeru radeći za mafiju. Međutim, njihovi motivi se u mnogome razlikuju. Dok Džo luduje za takvim načinom života, Vito samo traži izlaz iz siromaštva i pokušava da ima pristojan život. U igri postoje tri zaraćene mafijaške porodice, svaka sa svojim principima i težnjama. Za sada nije poznato da li će Vito raditi samo za jednu ili će biti “slobodan strelac”.

Razvojni tim se trudi da očuva filmsku atmosferu i duh prvog dela. Celokupna ekipa, na čelu sa Danijelom Varvom,  koja je radila na stvaranju atmosfere i priče prvog dela prisutna je i u nastavku. Oni nam obećavaju da će fabula, inače ispričana kroz više od dva sata kvalitetno režiranih cut-scena, u mnogome zavisiti i od načina na koji igrač prilazi igri. Tako će ona imati više završetaka, u zavisnosti od izbora koje igrač napravi. Sama fabula biće u mnogome zrelija, daleko mračnija od one iz prvog dela.

Grafika koja ostavlja bez daha

Za grafički deo igre zadužen je endžin, koji je plod rada ljudi iz 2K Czech. Shvativši da oni najbolje znaju kakve karakteristike mora da poseduje endžin za njihovu igru, odustali su od licenciranja nekih od brojnih endžina sa tržišta i odlučili da sami naprave jedan. Verovatno je to jedan od razloga zašto će se na nastavak Mafije čekati više od 6 godina. No, kada pogledate screenshot-ove, zaboravićete na vreme, pošto igra izgleda, u nedostatku bolje reči, genijalno. Iako je još u ranom razvoju, već sada prevazilazi veliki broj igara sa tržišta za tri dužine koplja. Fenomenalno modelirani automobili, realistični ljudi, predivne igre svetla i senki. Sve to, i još mnogo toga, ostaviće vas bez daha. Već se sada može reći da će Mafia 2 postaviti nove standarde za ovakav tip igara (izuzimajući Crysis, koji je još uvek nenadmašen). Ono što može biti pomalo zastrašujuće jeste hardverska zahtevnost, ali za ovakvu lepotu ona će svakako biti opravdana.

Mafia 2  12 Mafia 2  19 Mafia 2  7

Tek dogodine… nažalost

Posle svega rečenog i viđenog biće jako teško dočekati datum izlaska, koji je, inače, prilično daleko. Naime, po najnovijim izjavama ljudi iz 2K Czech, igra bi trebalo da bude završena do prve polovine 2009. godine, a simultano razvija za PC i za konzole. Iako nekome ta činjenica deluje obeshrabrujuće, ipak nema razloga za strah. Po rečima ljudi iz razvojnog studija nijedna platforma nema prioritet i razvoju svake od tri verzije igre pristupili su kao da je jedina. Ostaje nam samo da se strpimo, pa da dogodine odigramo ovaj naslov.

Naziv igre: Mafia 2
Žanr igre: TPS
Razvojni tim: 2K Czech
Izdavač: 2K Games
Datum izlaska: prva polovina 2009. godine
Screenshot-ovi: Mafia 2
Diskutujte o igri i najavi na forumu

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*