King’s Bounty: The Legend opis
Ruski Katauri Interactive donosi nam King's Bounty: The Legend, mešavinu RPG-a i potezne strategije, i ujedno duhovnog naslednika osamnaest godina starog King's Bounty-ja. On je, pak, najpoznatiji kao igra koja je inspirisala serijal Heroes of Might and Magic, te stoga ne čudi što ovaj naslov izuzetno podseća na popularne Heroje. Dok im je potezna borba sa sijaset taktičkih mogućnosti zajednička osobina, najvažnija razlika je što ćete ovde voditi samo jednog heroja, i to u realnom vremenu.
Osnovni gameplay podeljen je na dva dela: stratešku mapu po kojoj su razbacane razne dragocenosti i zanimljivi objekti, ali i neprijatelji, i heksagonalnu taktičku mapu na kojoj ćete voditi borbe. Poput serijala Heroes, vaš heroj neće učestvovati direktno u borbi, već će sa sobom voditi do 5 različitih tipova jedinica. Broj vojnika koji može povesti vezan je za osobinu Leadership, koja zapravo čini okosnicu same igre – s obzirom da 12 vitezova udara jače nego 10, bez unapređenja Leadership-a nećete moći da porazite jače protivnike. Uz Leadership, za unajmljivanje trupa potrebno je i zlato, ali ono neće predstavljati problem, osim možda u samom početku.
Sam razvoj heroja zasniva se na tri tipa runa – might, mind i magic, koje ćete dobijati pri levelup-u ili pronalaziti na mapi. Klasa koju izaberete – a ponuđeni su Knight, Mage i Paladin kao zlatna sredina – uticaće na početne atribute i broj runa koji ćete dobijati, ali neće ograničavati koje veštine ćete moći da upotrebite. Ipak, s obzirom da su naprednije veštine po pravilu izuzetno skupe, klasa će verovatno imati presudan uticaj na heroja. Pored veština, tu su i atributi za odbranu, napad, snagu magije i manu, kao i bes, koji se mogu povećati posetom odgovarajućeg objekta na mapi ili dobijanjem novog nivoa – sve u svemu, jako slično Herojima. Od ovih atributa, najinteresantniji je bes, pošto ćete nedugo posle početka igre dobiti artefakt Rage Box na korišćenje. Rage Box će vam, uz korišćenje besa, omogućiti da prizovete moćne elementalne ratnike koji su u njemu zarobljeni, koji će upotrebom sticati nivoe i postajati sve moćniji.
Kada na strateškoj mapi naletite na neprijatelja, preći ćete na taktičku mapu za sam okršaj. Borba najviše podseća na serijal Heroes, s tim što ćete ovde imati još više mogućnosti za taktičko nadmudrivanje protivnika: većina stvorenja (jer nećete voditi samo ljude ili vilenjake) koje možete povesti u borbu imaju jednu ili više posebnih sposobnosti koje treba iskoristiti u pravom trenutku, ali i urođene osobine – tako će sveštenik činiti više štete undead protivnicima i pritom će dvaput tokom borbe moći da izleči neku prijateljsku jedinicu, dok će mag moći da uđe u trans koji značajno povećava njegov napad na uštrb odbrane ili će telekinezom moći da pomeri neku jedinicu u proizvoljnom smeru. Uz to, vaš heroj će moći da koristi magije ili priziva elementale; same mape, mada izdeljene na heksagone, nisu uvek pravilnog oblika i sadrže razne prepreke (nepomične stene i stabla, ali i buriće baruta i zle oltare, gremline i slično, koji će napadati obe strane), ali i kovčege sa blagom – jasno je da borbe poseduju i više nego dovoljno taktičke dubine da vas zabave duži broj sati.
Tokom borbe nesumnjivo ćete izgubiti nekog od vojnika, i tu počinje zamoran deo: moraćete se vratiti do zamka da biste regrutovali još vojske, što će predstavljati problem kada se nalazite na drugoj strani sveta. Naravno, tu se javlja strateška odluka: da li nastavljati sa preostalim jedinicama ili regrutovati lokalne? Ipak, često ćete trčkarati, iz prostog razloga što je igra teška. Naročito na početku, moraćete pažljivo birati svoje bitke i izbegavati gubitke, jer je ukupan broj raspoloživih trupa, uz par izuzetaka, ograničen (nije mali, ali granica ipak postoji); i kasnije ćete verovatno izbegavati protivnike i vraćati se u prethodne oblasti da biste ih detaljno počistili u cilju sticanja to malo iskustva koje vam fali do sledećeg nivoa. Herojima koji su orijentisani na magiju igra će biti nešto lakša, mada i dalje nećete smeti da nepromišljeno ulazite u bitke.
Okruženje je, poput Heroja, spoj raznoraznih mitologija, tako da ćete imati priliku da vidite (i vodite) veliki broj jedinica – počev od ljudi, vilenjaka i patuljaka, preko vukova, zmija, mesožderki i pirana, pa sve do kiklopa, trolova, grifina i svih drugih klasičnih fantazijskih stvorenja. Priča nije posebno interesantna, mada ćete ipak želeti da vidite kraj – dosta zanimljiviji su razni sporedni quest-ovi na koje ćete nailaziti, koji će često pružiti svoje viđenje neke već poznate priče (poput mladog princa koji je pokupio sve žabe u močvari u potrazi za pravom princezom za sebe, ili vođe bandita koji je uvideo prednosti činjenice da mu je žena zombi). Uopšte, sav dijalog odiše nekim šmekom koji će vas uvek nasmejati i iznenaditi nekim obrtom. Inače, i pored dužine od najmanje 50-60 sati, većina elemenata igre je nasumična (uključujući raspoloživu vojsku, plen i neprijatelje), tako da će vredeti bar za još jedno ili dva igranja. Nažalost, sami quest-ovi ostaju isti.
Grafika nije ništa posebno i teško da će ikog oduševiti brojem poligona na modelima ili rezolucijom tekstura. Ipak, čitav dizajn je izvanredno koncipiran, a naročitu pohvalu zaslužuje količina pažnje posvećena detaljima i sitnim animacijama koje ćete videti na bukvalno svakom koraku. Korišćenje živih i slikovitih boja, kao i interesantni specijalni efekti magija u borbi dodatno popravljaju celokupan utisak. Muzička podloga je tipična za ovakve naslove i povoljno utiče na atmosferu, mada je daleko od nivoa Heroja (3). Zvuk je nešto manje interesantan i bilo bi bolje da ima više varijacija, ali neće negativno uticati na vaš utisak. Izgovorenih linija teksta nema, mada ni to ne predstavlja značajan problem, i bolja je alternativa od gomile amatera sa izrazitim ruskim naglaskom.
I posle kratkog igranja, postaje sasvim jasno da je razvojni tim uložio puno truda i ljubavi u ovu igru – odnos prema detaljima, dijalog, ali i celokupan dizajn prosto odišu sebi svojstvenim šarmom – sve to kao sušta suprotnost poslednjem, petom nastavku Heroja koji deluje prazno i neinspirisano. Kada se uzme u obzir i zarazna gameplay mehanika i dubina ponuđenih mogućnosti, lako je zanemariti mane i potpuno se prepustiti.
Naziv igre: King's Bounty: The Legend
Žanr igre: Taktički RPG
Razvojni tim: Katauri Interactive
Izdavač: 1C Company
Datum izlaska: 23. septembar 2008.
Veličina: 1 DVD
Ostatak screenshot-ova: King's Bounty: The Legend
Diskutujte o igri i opisu na forumu.
Minimalna konfiguracija:
CPU: 2.6 GHz
RAM: 1 GB
VGA: NVIDIA GeForce 6600 sa 128MB ili ekvivalentna ATI kartica
Preporučena konfiguracija:
CPU: 3.0 GHz
RAM: 1 GB
VGA: NVIDIA GeForce 7800 sa 256MB ili ekvivalentna ATI kartica
Ocene:
Grafika: 86
Zvuk: 80
Igrivost: 94
91/100 Izvanredno
+ Sijaset mogućnosti, šarm, pažnja prema detaljima, dužina
– Težina, na momente zamorna