Izvori magije – želite li da postanete čarobnjak?
Da li igrate, ili ste ikada igrali neku od sledećih igara: Diablo, Riziko, Yu-gi-oh, Preferans, Warcraft, Monopol, MtG, Šah? Ako je odgovor na ovo pitanje potvrdan, i ako vam se ijedna od ovih igara dopala, čitajte dalje. Postoje velike šanse da će vam se dopasti i Izvori magije.
Izvori magije su, pre svega, odlična strateška igra. Ukoliko niste probali ništa slično, bićete u neverici koliko kompleksnosti donosi igra za čije igranje su vam potrebne samo i isključivo karte. Ali, ne bilo kakve karte… zaboravite na žandare ako igrate magične karte u fantastičnom svetu stare slovenske mitologije (iako ćete se možda naći licem u lice sa Damom Šumskih Dubina ili Kraljem Mrtvih). Umesto toga, zamislite sebe u ulozi moćnog čarobnjaka koji se u magijskim dvobojima bori sa ostalim čarobnjacima za slavu, znanje i moć. Vaš špil karata predstavlja magije koje znate i bića koja možete prizvati da se bore za vas. Svima razumljiv jezik garantuje odličnu zabavu uz ale, aždaje i zmajeve, čarobnjake, vodenjake i strašne stihije, vilenjake i ljude u večnom ratu protiv bauka, vampira i veštaca… jer ovo vas svakodnevno očekuje na jedinom mestu gde anđeli susreću vile, a drevni slovenski bogovi još uvek vladaju svetom.
Strategija i kreativnost dolaze do izražaja kako pri samoj igri, tako i pri sastavljanju špila kojim igrate, gde je svaka od pet boja u igri specijalizovana za određene tipove magija i osobina. Na vama je da ovladate jednom, dvema, ili čak sa svih pet boja. Svoj magični špil sastavljate kako želite, birajući neke od 400 različitih karti, koliko ih trenutno postoji. Praktično nema ograničenja, osim što je dozvoljeno imati najviše 4 iste karte u špilu, što omogućava da svaka partija bude potpuno drugačija. Za početak, pre nego što se upustite u izmišljanje sopstvenog nepobedivog špila, preporučujemo da isprobate neki od već sastavljenih špilova spremnih za igru. Na raspolaganju vam je pet početnih špilova (po jedan za svaku boju) koji će vas uvesti u igru i pružiti vam mnogo zabave. Ako poželite, kasnije ih možete menjati i dopunjavati takozvanim pojačanjima, koja donose dodatne karte i otvaraju nove strateške mogućnosti.
U praksi, partija Izvora magije predstavlja sukob dvoje ili više magova koji na smenu koriste karte iz svojih špilova, koji moraju da sadrže minimum od četrdeset karata. Na početku igre svaki igrač ima 200 života, a cilj igre je spustiti ukupan život protivnika na nulu pre nego što on to uradi vama. Živote čarobnjaku oduzimaju protivnikova bića ili magije. Tok same igre je vrlo jednostavan: poteze naizmenično igraju jedan pa drugi igrač, a svaki je podeljen na nekoliko faza u kojima treba dobro razmisliti i odigrati prave karte u pravo vreme. Sve karte koje vam nisu neophodne u trenutnoj situaciji možete da odigrate kao izvore. Izvori su neophodni da vam od tog trenutka pa do kraja partije proizvode manu, magičnu energiju koja je potrebna da bi se igrale druge karte. Boja simbola na vrhu karte uvedene kao izvor pokazuje vrstu mane koju on obezbeđuje, a svaki može da proizvede i bezbojnu manu. Aktiviranjem svakog izvora (njegovim korišćenjem za trenutni potez) proizvodite jednu manu, “magični novac” Izvora magije kojim plaćate svoja bića i druge magije neophodne za pobedu. Tokom poteza možete da odigrate samo jedan izvor, što znači da svoja najbolja (i najskuplja) bića i ostale magije možete odigrati tek u kasnijim potezima. Bićima napadate protivnika, koji zatim bira svoja bića kojima će pokušati da blokira te napade. Treba voditi računa i o tome da bića koja su napadala u vašem potezu (aktivirana su, odnosno iskorišćena) ne mogu da blokiraju protivnikove napade kada dođe red na njegov potez. Na svakoj karti je napisano koliko štete dato biće nanosi protivniku, kao i koliko štete može da izdrži pre nego što bude uništeno.
Svaki od početnih špilova nosi drugačije strategije za pobedu, i u praksi vam pokazuje način funkcionisanja svake od pet boja Izvora magije. Žuta je boja reda i zakona, i kao takva odlično štiti i leči igrača i njegova bića. Žuti magovi najčešće šalju armiju sitnih bića u borbu, ali ta bića često imaju posebne osobine koje im omogućavaju da zajedničkim snagama pobede i mnogo jače neprijatelje. Snaga plave boje leži u lukavstvu i manipulaciji. Plavi magovi spletkare i rade u senci, trudeći se da uspostave kontrolu nad okruženjem pre nego što naprave iole ozbiljniji korak. Mogu “ubediti” protivnikova bića da se okrenu protiv sopstvenog tvorca. Crna boja je okrenuta sticanju moći po svaku cenu. Njena snaga dolazi iz grobnica punih mračnih podanika i neopisivih užasa, nečasnih kao i magovi koji im zapovedaju. U potpunosti okrenuta smrti, crna najbolje uništava sve što je živo. Crvena je boja plamena i slobode. Crveni magovi deluju brzo i nestrpljivo, ne hajući za opasnosti. Oni koriste svoje divlje emocije da rukuju plamenom kao živim oružjem i da kontrolišu horde svojih agresivnih i opasnih bića. Zelena je boja prirode i života. Zeleni magovi razumeju da svet poštuje zakon džungle – svako je ili grabljivac ili plen. Njena bića su među najvećim i najmoćnijim koja postoje, bile to gigantske prirodne stihije ili mesožderne aždaje.
Uz igranje Izvora magije sa svojim prijateljima, možete poželeti da se oprobate i u zvaničnim takmičenjima. U svim većim gradovima igraju se nedeljni turniri, a upravo su završene i kvalifikacije za prvi Nacionalni turnir koji će se održati početkom juna. Igrači su rangirani prema postignutim rezultatima, a rang-listu i sve dodatne informacije o ovoj igri i dešavanjima oko nje možete pronaći na zvaničnom sajtu Izvora magije, www.izvorimagije.com .