Genesis Rising: The Universal Crusade opis


Game developing u Srbiji je ostvariv isto kao i život u kavezu punom lavova! Ukoliko želite da napravite kvalitetnu igru, biće vam potrebno brdo novca, kvalitetna ekipa programera i naravno dobra izdavačka kuća koja će se zainteresovati za vaš projekat. Ukoliko se skrpite za kintu i ekipu koja će raditi igru, to vam neće značiti ništa, ukoliko ne budete našli pouzdanog izdavača. Sama činjenica da ste iz zemlje u kojoj nema nikakve gaming scene (i u kojoj piraterija besni) u startu će isključiti gigante kao što su EA ili Ubisoft, tako da spas treba tražiti u nekim manjim izdavačkim kućama koje bi bile dovoljno lude/očajne da investiraju u vaš projekat. Svesni situacije i upoznati sa posledicama neuspeha, momci iz domaćeg Metamorf Studios su ipak rešili da projekat, koji su razvijali čitavih šest godina, izguraju do kraja. Upornost se isplatila i zahvaljujući ludoj sreći (ili ti kanadskoj izdavačkoj kući Dreamcatcher) svetlost dana je ugledala prva srpska visokobudžetna igra! Let the universal crusade begins…

Genesis Rising - The Universal Crusade 18 Genesis Rising - The Universal Crusade 03 Genesis Rising - The Universal Crusade 31

3000 godina nakon silaska “spasitelja”, ljudska rasa je uz pomoć genetskog inžinjeringa postala najmoćnija sila u univerzumu. Pošto više nema nikoga ko bi mogao da im stane na put, novi, genetski modifikovani ljudi se okreću ka poslednjoj neistraženoj strani univerzuma, ne bi li pronašli stvar koja će ih načiniti bogovima i apsolutnim vladarima čitavog univerzuma. Počinje potraga za nepoznatom materijom koja je stvorila čitav univerzum, a poznata je pod nazivom “The Universal Heart”. Osoba koja je zadužena za ovaj galaktički pohod (ujedno lik kojega ćete voditi kroz igru) je Iconah, prekaljeni kapetan i jedan od najboljih vojskovođa u čitavoj ljudskoj floti.

Ovo je definitivno najoriginalnija priča u poslednjih par godina! Najzad jedna igra u kojoj su ljudska bića postala Alfa i Omega svemira, imperatori bez premca u univerzumu! Prva autorova reakcija, nakon što je saznao fabulu i pogledao par screenshotova, bila je OMFG!!! Da li je moguće da je ovo zaista domaća igra!? Da li se zaista pojavio naslov koji će napraviti BOOM na svetskom tržištu (isto što je Croteamov Serius Sam svojevremeno uspeo da napravi), te dokazati da se čak i u Srbiji mogu praviti vrhunski PC naslovi ili sve to ipak zvuči previše dobro da bi bilo istina!? Pa, utisak je ipak ispod očekivanog.

Prvo što će vas dočekati nakon startovanja igre je kriminalno loše odrađen meni. Nakon mučnog iskustva sa menijom, sledeća stvar koja kvari početni utisak o igri su uvodne animacije, koje su takođe urađene u stilu menija, jako jako loše. Pokreti likova deluju u krajnju ruku smešno i nejasno je zašto su autori dozvolili da se toliko brukaju sa ovako žalosnim introima. Možda će ovo nekome delovati nevažno, ali ako je u pitanju naslov A ranga ovakve stvari su nedopustive, jer se stiče utisak da su igru pravila deca, a ne grupa ozbiljnih profesionalaca.

U startu se daje primetiti da Genesis Rising nije naslov za početnike, već za iskusne RTS freekove koji su željni izazova. Da, ovo je veoma teška i naporna igra. Ukoliko nemate previše iskustva sa sličnim naslovima samo ćete trošiti dragoceno vreme (živce) na ovuigru Prvih par misija će vas upoznati sa osnovama igre (prikupljanje resursa, borbe, mutacija itd), a zatim će nastupiti misije za koje je potrebno biti vidovit da bi se znalo šta je potrebno da se učini da bi nastavili dalje. Igranje tutorial misija je obavezno ukoliko ne želite da kampanju prelazite na teži način (uz povremeno lupanje glavom o zid), pa čak ni sa pređenim tutorijalom vam neće biti jasno šta je potrebno da se uradi ne biste li misiju uspešno priveli kraju. Moglo bi se reći da je ovo jedan od onih naslova gde se igračeva volja i živci stavljaju na test, što će u startu odbiti većinu gamera.

Genesis Rising donosi jednu novinu, a to je mutacija brodova. Mutiranje se vrši tako što u meniju za mutaciju (gene laboratory) prenesete željene gene na brod. Nakon prenošenja određenog gena u prozoru sa strane možete posmatrati kako vaš brod mutira. Da biste mogli da proizvodite gene biće vam potrebna laboratorija. Određene gene moćićete da kupujete, dok ćete neke preuzimati sa “mrtvih” brodova. Kažem “mrtvih” zato što kada porazite tuđi organski brod, omotač koji ga je obavijao se raspada i ostaje samo struktura broda ispunjena genima i krvlju, koju uz pomoć rezervoara (mala krvopija pr.au.) možete isisati i pokupiti sve korisne sastojke. Ukoliko budete nastavljali sa paljbom na ono što je ostalo od neprijateljskog broda, doći će do potpunog uništenja, koje će biti propraćeno izuzetno krvavom animacijom, koja osim što izgleda veoma kul nije ni malo korisna, jer time gubite prekopotrebne resurse! Broj mutacija je ogroman i možete mutirati skoro svaki deo vašeg broda. Mutacije su podeljene na nekoliko delova, a to su: abilities, warps, boosters, cripplers, long range, short range. Svaki brod, u zavisnosti od klase, ima određen broj slobodnih slotova za mutaciju. Ono na šta bi trebalo imati u vidu, prilikom mutiranja brodova, jeste to da se organski brodovi nakon svakog napada zagrevaju. Nimalo nije korisno stavljati moćne topove na manje brodove, jer će se nakon ispaljivanja istog brod pregrejati i neće biti upotrebljiv u nastavku borbe. Uvek treba naći određeni balans u zavisnosti od situacije. Modifikovanje uvek treba obavljati pre bitke. Treba imati na umu i protivnika sa kojim ćete se boriti, jer naknadno skidanje i stavljanje novih gena za vreme bitke će u 99% slučajeva prouzrokovati ponavljanje misije. Sveže napravljeni brodovi izlaze sa proizvodne trake bez ikakvog naoružanja, tako da morate da modifikujete svaki brod ponaosob. U početku, sve je to ok, ali nakon nekog vremena dosadi, jer ćete sve morati da obavljate preko miša! Štaviše, veliku većinu radnji ćete obavljati preko vašeg repatog prijatelja. Shortcut tasteri su označeni samo za glavne menije, dok ćete ostale korisne in-game funkcije tražiti po principu “ko ćorava koka zrno”, jer nisu naznačeni. Nije mi jasno zašto autori nisu naznačili koji je taster za koju komandu, ali šta je tu je.

Bitke koje ćete voditi neće biti ni masivne niti epske, kao što se očekivalo. Uglavnom će to biti bitke manjeg ili srednjeg kalibra, koje će uključivati do dvadesetak brodova. Nasuprot tome što neće biti masivne trajaće poprilično dugo, jer su brodovi veoma izdržljivi i nimalo ih nije lako uništiti. Da bi ispalili neki jači projektil/zrak na protivnika moraćete da držeći taster space, individualno klikćete na željeno oružije koje će se pojaviti iznad vašeg broda, a zatim da kliknete na protivnički brod koji biste želeli da napadnete. Ovo je nepraktično, pogotovo ako imate nekoliko brodova koji poseduju na sebi neko jače oružje ili neke druge specijalne mogućnosti. Nekih većih taktičkih nadmudrivanja neće biti, već će se sve svoditi na jurcanje protivnika po mapi. Mothership će igrati ključnu ulogu tokom svake bitke, srazmerno tome trpeće i najveću štetu, jer će protivnički brodovi svoju paljbu uglavnom koncentrisati na njega. To će raditi iz prostog razloga što ukoliko izgubite mothership automatski misiju počinjete ispočetka, zato čuvajte svoj mothership! Da bi shvatili ove poslednje reči malo ozbiljnije napomenuću vam samo da save opcija ne postoji u ovoj igri!!! Da, istina je! Pritiskom na taster escape pojaviće vam se dve opcije RESUME i EXIT!!! Ovo samo dokazuje konstataciju koja je već navedena, a ponoviću je još jednom. Ovo nije igra za neiskusne igrače koji misle da su Simsi vrhunac gaming industrije, već je namenjena hard-core igračima, koji imaju bar 10 godina aktivnog gaming staža. Preporučljivo je da ljudi sa slabijim živcima takođe preskoče ovaj naslov, iz prostog razloga što rizik da vašeg ljubimca “slučajno” zakačite u nastupu besa i frustracije dostiže alarmantno visoke nivoe.

Grafika je definitivno najjači adut Genesis Risinga. Grafički deo je maestralno dobro odrađen. Dizajni brodova, galaksije, planete koje kruže, pa čak i asteroidi, sve je odrađeno na najvišem nivou! Organski brodovi deluju poput džinovskih buba, izgledaju sluzavo, ljigavo i samim tim su mega kul. Omnicruzer (a.k.a. mothership) neverovatno podseća na glavu čuvenih posetioca iz filma “Osmi putnik”, dok sam kapetan Iconah preslikani marinac iz Starcrafta. Genesis rising nema Z osu, tako da će se brodovi kretati samo u X,Y smeru, što je pomalo bezveze, jer se igra ipak odvija u svemiru. Prisutna je i određena doza Homeworld šmeka, koja je primetna tokom cele igre. Ono šta povlači neverovatno dobru grafiku jeste još neverovatnija grafička zahtevnost. Da biste igrali igru bez iznenadnog pada framerate-a i seckanja, imajte u opticaju bar 1Gb RAM-a, grafičku karticu srednje klase, a takođe bi poželjan bio neki Intelov procesor na 3Ghz. U video opcijama sve što možete uraditi jeste da promenite rezoluciju, namestite svega dva-tri podešavanja i to je to. Detaljnija podešavanja performansi ne postoje. Još jedna stvar koja je majstorski odrađena je muzička podloga, za koju mogu slobodno da tvrdim da je među 5 najboljih u čitavom žanru! Ma koliko muzika briljirala toliko je glasovna gluma loša. Većina likova deluje kao da pričaju iz bunara (verovatno prostorije nisu bile dovoljno akustične pr.au.). Štaviše, i tekstovi koji likovi izgovaraju, pogotovo ženski likovi, su prepuni otvorenog flertovanja i očiglednom željom za seksom!?! Doduše, ipak ih treba razumeti, biti godinama sam u dubokom hladnom svemiru, bez igde ikoga – ovaj khm, glasovna gluma je loša!

Genesis Rising: The universal crusade je školski primer kako se jedna odlična i originalna ideja može pretvoriti u totalni promašaj. Stiče se utisak da programeri u poslednjih šest godina nisu imali kontakt sa spoljnim svetom, pa nije ni čudo što su napravili toliko propusta u izradi igre. Verovatno je da ih je i sam izdavač dodatno pritiskao, tako da su bili prisiljeni da pre vremena izdaju ovaj, slobodno se može reći, polu-proizvod. Stvar nije toliko crna, Genesis Rising na trenutke deluje veoma dobro, ali spektakularnu grafiku, dobru priču i svemirske bube ipak nadjačavaju neke druge, mnogo veće “bube” i “crne rupe” koje ova igra ima.

 

Naziv Igre:
Genesis Rising: The Universal Crusade
Žanr:
RTS
Razvojni Tim:
Metamorf Studios
Izdavač:
Dreamcatcher
Datum izlaska:
20.03.2007
Veličina:
1 DVD
Ostatak screenshotova:
Genesis Rising: The Universal Crusade

Ocene
Grafika: 85  
Zvuk: 73
Igrivost: 54
Ukupna ocena:
64/100
Ok

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*