Gears of War Opis


Hype

Pisanje recenzija igara je nezahvalan posao. Cenjenim čitaocima je potrebno dočarati sve bitne aspekte igre i otkriti sve njene prednosti i mane putem pukog teksta. Grafika, zvuk, atmosfera, kontrole… Sve to se mora pretočiti u rečenice i formirati u prikladnom obliku. Dodatni pritisak nastaje kada se radi o naslovu o kojem bruji cela zajednica koja je spremna da vas linčuje ako im se recenzija ne svidi iz bilo kog razloga. Verovatno vam je poznat opšteprihvaćen izraz koji opisuje upravo ovaj fenomen – hype, iliti drugim rečima, za dobrim konjem prašina se diže (osim što se u ovom slučaju prašina diže ispred konja). U svakom slučaju, čekali smo, nadali se, nagađali, pročitali bezbroj najava, trpeli podsmehe od strane vlasnika Microsoftove konzole koji su ovu igru izlizali do iznemoglosti. Na kraju se sve ipak isplatilo – Gears of War je tu, i to u malo proširenom izdanju naspram postojećeg izdanja za Xbox 360, što vam daje adekvatan razlog da zamenite uloge sa ranije navedenim vlasnicima konzola. Ali, krenimo redom.

Take cover!

Osim ako ste poslednjih par godina proveli u apsolutnoj izolaciji od igara u bilo kom obliku, verovatno ste upoznati sa osnovnim tačkama prepoznatljivosti ove igre. Radi se o pucačini iz trećeg lica, ukratko rečeno. Međutim, kao i (skoro) uvek, igra je mnogo više od pukog napucavanja. Preuzimate ulogu okorelog vojnika čije je časno ime Marcus Fenix. Sticajem okolnosti, on je završio u zatvoru zbog neizvršavanja direktnih naređenja. Njegovi saborci su ipak odlučili da mu nije mesto tamo (a i zatvor u kojem se on nalazi je pod opsadom neprijatelja), te ga oslobađaju i primaju natrag u redove COGSa. Pozadinska priča ne predstavlja nikakav presedan – vanzemaljska rasa Locust napada planetu Sera, a vaša ekipa postavlja sebi zadatak da ih spreči po svaku cenu. Početak igre, tokom kojeg napuštate zatvor, služi kao svojevrstan tutorial, ali je i izvesno da će usput izmamiti i onaj wow efekat, pogotovo ako se po prvi put susrećete sa ovim naslovom. Igru pokreće sjajni Unreal Engine 3, koji se već višestruko pokazao kao vrlo uspešan, pogotovo ako imate hardversku osnovu koja omogućava da se igra pokaže u punom sjaju. Nego, s obzirom da Gears of War ima pozamašni fan base među vlasnicima Xboxa, nazire se pitanje da li PC verzija uspeva da ponovi taj uspeh? Kratak odgovor je – da, pa čak i više od toga. Neće proći ni par minuta od uvodne animacije i već ćete se naći na nišanu neprijatelja. Jednostavno rečeno, igra se može okarakterisati kao bukvalno non-stop akcija. Sistem napredovanja je baziran na checkpointima sa automatskim snimanjem pozicije, tako da ako zaginete nasred bitke morate celu deonicu da ponavljate. Ovo nekad zna da bude problematično, jer checkpointi nisu ravnomerno raspodeljeni, što znači da su neke deonice duže od drugih, i ako na kraju jednog takvog natrčite na ručnu granatu…ne moram da završim ovu rečenicu, shvatate o čemu je reč. Dovoljno je reći da ćete do kraja igre najverovatnije naučiti pokoju novu pogrdnu reč. Igra je razdeljena na poglavlja, a tereni na kojima se ona odvijaju variraju od masivnih otvorenih prostora, skučenih hodnika, kanalizacija, fabrika, rudnika…drugim rečima, jako su raznovrsni i nema ni naznaka monotonije. Na svakom koraku se mogu naći najrazličitiji oblici zaklona, što daje potpunu novu dimenziju bitkama. Umesto da trčite prema neprijateljima i klikćete mišem, daleko je pametnije sagnuti se iza obližnjeg ormana ili dopola oronulog zida i provirivati po potrebi. Ništa što već niste videli, kažete? Možda, ali je to ovde izvedeno stvarno majstorski. Pored skoka, taster space se koristi za zaklanjanje, što znači da je dovoljno da potrčite prema zidu i pritisnete space i Marcus će automatski da se sakrije. Ako se u neposrednoj blizini nalazi drugi zaklon, dovoljno je pritisnuti strelicu prema njemu i space i Marcus će se premestiti. Treća funkcija tastera space je sprint iliti brzo trčanje, ali efekat koji se postiže spuštanjem kamere i klimanjem levo-desno dok bežite (jer ćete sprint uglavnom koristiti za bežanje) je stvarno neverovatan i daje vam feeling kao da gledate animaciju. Akcija se uglavnom svodi na ubijanje neprijatelja, ali ne dajte se prevariti – ni u jednom momentu ne prelazi u dosadno i repetitivno iskustvo. Jedan deo igre ćete čak prelaziti vozilom opremljenom sa UV lampom, koja je jedino oružje protiv najezde Krilla, krilatih neprijatelja koji izlaze noću. Problem nastaje kad vam se saopšti da ne možete istovremeno da vozite i da koristite lampu, što dodatno diže tenziju.

Fall back!

Dok ste u početku običan footsoldier koji mora da sledi nadređenog, ubrzo će se situacija preokrenuti i vi ćete biti taj koji izdaje naređenja. Ovo se vrši putem jednostavnog interfejsa koji nudi par osnovnih komandi: regroup, attack i cease fire. Vaši sabornici će vas većim delom poslušati, ali nekad znaju da se zagube u krivudavim hodnicima pa ćete morati da ih sačekate da se snađu. Takođe imaju tendenciju da budu tvrdoglavi i da nasuprot naređenju napadnu neprijateljske pozicije i postanu žrtve brzoplete odluke. Srećom, njihova smrt nije konačna, dovoljno je da im priđete i pritiskom na određeni taster oživite i akcija može da se nastavi. Slična je situacija i sa vama kao glavnim likom. Jedino što možete da sakupite usput je municija i oružja, dok popularnim medkitovima ni traga. Rešenje koje je ovde korišćeno jeste sledeće: umesto energije će se u sredini ekrana pojaviti simbol COGSa koje će biti sve crvenije kako ste bliži smrti, a može se dopuniti tako što ćete se jednostavno pomeriti u zaklon na par trenutaka. Ovakvim potezima postaje jasno da je akcenat na glavnom elementu igre, a to je, kao što je već rečeno, čista akcija. Sudeći po tendenciji da portovane igre pate od ovećih boljki, sa zadovoljstvom mogu da potvrdim da to ovde nije slučaj. Najčešći propust kod igara koje su pravljene za konzole i naknadno izbačene za PC jesu kontrole. Mapiranje igre koja preporučuje gamepad, u kombinaciju miša i tastature nije jednostavna stvar, ali je razvojni tim po ovom pitanju briljirao: igranje neće biti uopšte otežano ako ne posedujete gamepad, ali ga možete koristiti, jer će igra bez problema prepoznati Xbox 360 kontroler. Takođe se primećuje da se pazilo da igra ne da preveliku prednost zbog slobode koju daje miš, tako da ako nemate gamepad oružja će imati tzv. kickback, dok ako igrate sa gamepadom taj efekat će biti automatski isključen.

Bonus level

Spomenuo sam da Gears of War i više nego uspeva da ponovi uspeh konzolnog izdanja. Dok je igra verno preslikana sa postojeće Xbox 360 verzije, postoji dosta dodatnog sadržaja koji je ekskluzivan za PC. Epic je tokom razvoja igre najavljivao da će igra na PC-u izaći u "proširenom" izdanju, i održali su reč. Najočekivaniji dodatak koji je obećavan jesu dodatna poglavlja u priči sa kojim bi priča bila zaokružena. Dok se na Xboxu igra kritikovala zbog pomalo naprasnog kraja, PC igrači će imati prilike da igraju dodatnih pet poglavlja koja, kao što je to bilo i najavljeno, uključuju okršaj sa Brumakom, dinosaurolikim Locust monstrumom. Dodatni sadržaj produžuje igru za dobrih 3 sata, što je svakako za pohvalu. Pored singleplayer kampanje je proširen i multiplayer sadržaj, pa tako pored prethodnih 4 (WarZone, Assassination, Execution i Annex) je uveden i dodatni mod King of the Hill, u kojem se dva tima takmiče da se što duže zadrže na određenom prostoru. Nažalost, iako igra koristi Windows Live naloge, nije omogućeno kombinovanje PC i Xbox 360 igrača. Pored novog multiplayer moda su tu i sve do sada izdate mape, ali i 3 nove (Courtyard, Gold Rush i Sanctuary) koje su takođe ekskluzivne za PC. Šlag na torti predstavlja editor koji se isporučuje uz igru, sa kojim možete praviti sopstvene mape. Sumirajući sve do sada rečeno, Epic je uspeo da svoje Xbox čedo dovede i do naših monitora, nudeći nam pritom solidan razlog za nabavku ove igre u obliku dodatnog sadržaja. Međutim, iako je igra jednom rečju sjajna, moram napomenuti da su prisutne i određene mane, među kojima se izdvaja stabilnost. Naime, dok nekima radi bez problema, drugi igru ne mogu ni pokrenuti, ili imaju probleme sa update-ovanjem, ali se desi i da se igra jednostavno sruši. Nadajmo se da će se uskoro pojaviti patch koji će ispraviti ove propuste i omogućiti nam bezbolno igranje ovog odličnog naslova.

Gears Of War 19 Gears Of War 13 Gears Of War 02

Naziv Igre:
Gears of War
Žanr igre:
TPS
Razvojni Tim:
Epic Games
Izdavač:
Microsoft Games
Datum Izlaska:
6. novembar 2007
Veličina:
1 DL-DVD
Ostali screenshotovi:
Gears of War

Minimalna konfiguracija:
CPU: 2.4 GHz Intel / 2 GHz AMD procesor
RAM: 1 GB
VGA: ATI X700 / GeForce 6600

Preporučena konfiguracija:
CPU: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz / AMD Athlon X2 4000+
RAM: 2 GB
VGA: Radeon HD 2900Pro / GeForce 8800GT

Ocene
Grafika: 88
Zvuk: 90
Igrivost: 93
90/100 Izvanredno

+ atmosfera, grafika, dodatni sadržaj
– stabilnost, problematični multiplayer

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*