Galactic Civilizations 2 opis
Nastavak Galactiv Civilizations-a nam donosi dosta novog, i uspeh prvog dela je umnogo uticao na budžet ove igre. Stardock, više poznat po svojim programima za menjanje izgleda windowsa, bacio se na posao kako bi udovoljio svojim mnogobrojnim fanovima raznim poboljšanjima u novoj igri.
Igra je zasnovana na priči da je ljudska civilizacija pronasla način da brzo putuje kroz svemir. Istražujete planete, razvijete technologije, vodite diplomatske razgovore, i na kraju naravno osvojite galaksiju :-). Pobediti možete na četiri nacina: Vojnom silom, kulturnim uticajem, alijansom sa svim rasama i tehnološki, ukoliko istražite besmrtnost. Osim toga, za vreme vaše odiseje moraćete da donosite mnogobrojne odluke koje će uticati na opredeljenje vaše rase ka dobrom, zlu ili neutralnim.
Instant igra je mnogo zanimljivija od kampanje, tako da ćete verovatno veći deo igranja provesti upravo u tom modu. Zanimiljiva strana kampanje je prica o dvema izumrelim civilizacijama. Autori igre su izgleda igru pre svega namenili skirmiš modu igranja, pa je tako ovaj mod detaljnije odradjen. Prilikom odabira skirmiš igre prvo birate veličinu galaksije, uslov potreban za pobedu, jer možete ostaviti i samo vojni način pobede. Osim toga birate sitnice kao: gustinu planeta, učestalost anomalija, brzina razvoja tehnologije i tako to. kada predjete na sledeći ekran bićete iznenadjeni, jer u drugom delu osim ljudi (Terran Aliance) mozete izabrati i svih ostalih 9 grupacija vanzemaljaca. A ako vam se ni jedna ne dopada, možete napraviti svoju rasu, bukvalno od nule. Možete ubaciti svoja licna obelezjja – sliku i grb (potrebno je ubaciti fajlove u folder My Documents/my games/galciv2/ ili u folderu same igre, svejedno je). Takođe možete izabrati i prednosti vaše rase u ondosu na vaš stil igranja. Da bi se i vaše jedinice razlikovale, možete izabrati boju i vrstu brodova. Za odabir tehnologija sa kojima ćete startovati imate na raspolaganju 200 bodova, koje je potrebno pametno iskoristiti. Možete birati i stranku/partiju koja će u početku voditi vaš senat. Štošta posla za jednog čoveka, zar ne?
Kada se izigrate sa svim sitnicama, počinje prava igra. Odmah ćete primetiti da je sada igra kompletno u 3D-u za razliku od prvog dela. Najlepši su verovatno brodovi, koji su sa velikom ljubavlju i detaljno modelirani. Kada smo kod brodova, u ovom delu možete da kreirate svoje brodove. Imate na raspolaganju veliku količinu modela trupa, dodataka i kinđurija. A kada razvijete određenu tehnologiju možete brodovima stavljati oružije, module za život, senzore i slične stvari. Pravi raj za svakog Sience Fiction fanatika. A onima kojima ni to nije dovoljno mogu sa oficijelnog sajta da skidaju radove drugih ljudi. Tamo možete naći sve: od znakova i portreta poznatih ličnosti is serija i filmova (Star Wars, Battlestar Galactica…), kao i brodovi iz njih. Takodje možete pronaći dodatne delove za svoje kreacije.
Ukoliko stignete da uživate u igri kada se odlepite od kreatora brodova (meni je trebalo nekoliko sati), shvatiće te da ovo i nije čistokrvna potezna strategija. Kroz celu igru se provlače upravljačko-simulacioni delovi. Moraće te da organizujete vaš senat, vaš nacin vladanja, kolicinu poreza i ulaganja u tri grane (tehnologija, vojska, socijalni projekti). Žongliraćete trgovinskim putevima i organizovati razvoj vaših tehnologija i način njihove upotrebe. Planiraćete izgradnju sektora zgrada na vašim planetama (kojima možete dati bilo koje ime) i izgradnju brodova na svakoj pojedinačnoj planeti. Na kraju ćete razgovarati sa drugim rasama u vezi tehnologija, planeta, stanja odnosa rasa i jos mnogo toga. Osim što će razgovori delovati živo, opaske nekih civilizaciskih vođa će vas oduševiti (Drengin: Your skin smells nice… I hope I will see you again, at diner! prim. urednika). Inače AI kompjutera je detaljno i dugo rađen i donekle će se ponašati kao čovek, ali nemilosrdan čovek. Zato na težini od normal pa na gore ne očekujte da će te se šetati svemirom neometano, jer se tada uključuju napredni algoritmi AI-a.
Kako je sama igra prilicno statična, očekivali smo nešto vise dinamike u samim borbama. Svemirske borbe brodova su fantasticno u 3D-u uradjene. Možete izabrati različite uglove kamera iz kojih će te posmatrati tok borbe. Ali, na veliku žalost, nemate ikakvog uticaja na tok borbe. Naime ne možete izdati nijednu naredbu jedinicama za vreme samog trajanja borbe. Tako da je vaše umeće traženo pri kreiranju brodova i organizaciji raznih oruzija, a ne u borbi. Iako se ovo možda nekome sviđa, za mene je to veliki minus. Ako uspete da napadnete protivnikovu planetu pući ćete od smeha. Nakon sto odaberete vrstu napada, od čega zavisi koliko će se napadnuta planeta oštetiti, primeti ćete malo bojno polje sa dva reda vojnika i prilično kockastih tenkova, uradjeni u veoma veoma slaboj rezoluciji. Opet sve zavisi od prethodnih podešavanja i možete gledati kako se čoveculjci streljaju malenim crticama koje treba da predstavljaju lasere i rakete!?! Molim vas, ipak su se mogli potruditi malo više jer ne živimo više u kamenom dobu kompjutera. Takođe moram reći da je grafika neizbalansirana i očigledno akcenat stavljen na svemirske bitke. Na sreću atmosfera i muzika donekle popravlja utisak o igri, jer su zvukovi lasera i eksplozije solidni, a muzika je lepa, iako ćete je retko čuti jer će se pesme pustati u razmacima od otprilike pola sata.
Da rezimiramo, autori igre su možda mogli malo doterati i doraditi igru u odredjenim segmentima (primećujem, nema multiplayer moda?), ali je koncept igre jako zarazan, naročito za sve fanove SF-a kao i za one koje ne mrzi da se upuštaju u dvonedeljnu avanturu po svemiru, i da se uhvate u koštac sa politikom, privredom, vojskom, kulturom… Da su autori igre ciljali upravo na vezivanje igraca za igru, svedoči i poruka prilikom izlaska iz igre:"A few more turns wouldn't hurt… do you really want to quit?"
Naziv Igre:
Galactic Civilizations II: Dread Lords
Žanr:
Strategija
Razvojni Tim:
Stardock Corporation
Izdavač:
Stardock Corporation
Veličina:
1 CD
Datim izlaska:
Februar 2006
Ukupna ocena:
75/100 Solidno