Fallout 2 opis
Fallout 2, kao i njegov prethodnik Fallout iz 1997, spada u kultne RPG igre koje ni danas nisu izgubile svoje fanove. Njegov ogroman postapokaliptički svet, retro-futuristička vizija Amerike u jednoj mračnoj alternativnoj istoriji, prepun je mogućnosti i sloboda kakve se retko sreću u igrama. Još pri samom kreiranju lika i izboru veština pri njegovom napredovanju shvatate koliko će drugačiju avanturu imati drugačije specijalizovani likovi, a prvi susreti sa NPC-ovima otkrivaju neverovatne opcije pri samom razgovoru, kao i drugačije načine za rešavanje većine misija. Fallout 2 je prepun detalja, surov i krvav, a svaki pogrešan korak je potencijalno fatalan.
Nakon završetka prve igre, glavni lik koga ste vodili, The Vault Dweller, nastanjuje se u divljini sa manjom grupom pristalica, formirajući pleme u selu Arroyo, prilično izolovano od spoljnih uticaja. Skoro 80 godina kasnije selo je suočeno sa strašnom sušom koja uništava useve, a deca i stoka se često razboljevaju. Jedini spas je nalaženje izuma koji može da pretvori pustaru nastalu nakon nuklearnog rata u plodno zemljište, tzv. G.E.C.K.-a (Garden of Eden Creation Kit). Izabran od strane seoskih glavešina nakon testa sposobnosti u hramu, vaš lik, direktan potomak osnivača sela, moraće da krene u nepoznati spoljašnji svet, sazna gde bi G.E.C.K. mogao da se nalazi i pokuša da ga nabavi kako bi spasio selo.
Spoljašnji svet, međutim, daleko je od seoske idile u kojoj ste odrastali. Pustoš između naseobina krije mnoge napadače, često brojnije ili sposobnije od vaše grupice drugova koje ćete usput naći. Ni sama naselja nisu mnogo sigurnija. Iako svako karakterističnog uređenja i možda poneko naizgled civilizovanije ili stabilnije od ostalih, mnoga od njih imaju svoju mračnu pozadinu i sumnjive likove koji se javno ili tajno bave nezakonitim i nemoralnim poslovima. Stanovništvo suočeno sa strašnim posledicama razaranja, radijacije i dejstva virusa, ogrezlo u kriminal, alkoholizam, narkomaniju, prostituciju i robovlasništvo, nepoverljivo je prema pridošlicama, što vam sigurno ne olakšava potragu. Ono što će vam pomoći je raspitivanje o tračevima, političkim intrigama, mafijaškim borbama za prevlast u gradu, oštrim podelama na građane i autsajdere. Naoružani informacijama bićete spremni za nove zadatke, koji, iako ponekad deluju naivno i beznačajno, doprinose vašoj karmi, reputaciji i često odlučuju o sudbini mnogih, pa i o sudbini celih naselja i gradova. Sam kraj avanture zavisiće baš od vaših izbora u igri.
NPC-ovi su autentični, puni karaktera i duha, svojevoljni, tvrdoglavi i sujetni, beskrupulozno se bore za svoje ciljeve i mnogi će vam poveriti zadatke jedino ako im se dopada vaša reputacija i ako ste im na neki način slični. Nemojte očekivati dobar prijem pri traženju posla u nekoj od mafijaških porodica ukoliko vas ne prati glas hladnokrvnog ubice. S druge strane, većina pozitivnih NPC-ova biće potpuno užasnuta vašom lošom reputacijom pa s vama najverovatnije neće podeliti nikakve informacije niti vas unajmiti za misije. U toku konverzacije, ukoliko vam je inteligencija na dovoljno visokom nivou, imaćete izbor od nekoliko opcija, koje se kreću od kulturnih do potpuno bezobraznih i grubih poziva na obračun. Ne treba ni naglasiti da su ljudi u ovako surovom svetu već na ivici živaca, pa ćete se najčešće boriti za sopstveni život ukoliko odlučite da igrate negativca koji se razbacuje uvredama i pretnjama. Lepa reč, s druge strane, i spremnost da pomognete može vas dovesti daleko, a šarm i seksipil još dalje, kao alternativni način rešavanja pojedinih problema. Ukoliko pokušate da opljačkate nekog ili da obijete neku bravu i budete uhvaćeni, vlasnik i njegovi sugrađani u trenutku će postati neprijateljski raspoloženi, pa će ceo grad krenuti na vas, tako da je bolje ostaviti pljačku za kasnije nivoe, kada vam šunjanje, obijanje i krađa budu dovoljno unapređene osobine. U zavisnosti od vaših osobina, koje ovde stvarno utiču na način na koji ćete igrati, opcije za rešavanje najvećeg broja problema su raznovrsne, pa ćete ako ste vični oružju ili snažni lakše napredovati silom, ako ste inteligentni i snalažljivi u konverzaciji moći da ubedite i prevarite većinu likova, dok će poznavanje nauke pomoći u hakerisanju kompjuterskih terminala, a dobri lopovi neće ni morati da ulaze u konverzacije u većini slučajeva, jer će obijati brave i ukrasti šta im je potrebno.
S obzirom na to da veliki procenat igre čine ništa manje zanimljivi sporedni zadaci, oni se mogu i preskočiti ali je posledica toga nedostatak iskustva i bitnih veština koje bi stekli na višim nivoima pa se može desiti da niste dorasli novim izazovima. Ovo je pravi, bogati i živopisni nelinearni svet prepun avantura pa je preporučljivo da pri prvom igranju posvetite pažnju što većem broju quest-ova. Jer, bezbroj mogućnosti u kreiranju vašeg lika, mnogobrojni izbori pri njegovom napredovanju, silne opcije u dijalozima koje otvaraju ili zatvaraju nove puteve i više načina za rešavanje zadataka učiniće da poželite da je odigrate još neki put, otkrijete propušteno i uživate u drugačijoj avanturi. Možda će vas iznenaditi, ali ovo je avantura za odrasle, pa će vam ovaj svet ostaviti slobodu da svog saputnika prodate u roblje, ubijete decu koja su vam na ulici nešto ukrala, postanete porno zvezda ili uživate u drogama. Ona pruža slobode i ništa ne zabranjuje, ali sa posledicama svojih izbora moraćete sami da se izborite. Biti žigosan kao gonič robova ili ubica dece donosi lošu reputaciju i prezir običnih građana.
Sistem kreiranja karaktera jedan je od najboljih u RPG igrama i nudi neverovatne mogućnosti za stvaranje jedinstvenog, karakterističnog lika koji će imati sopstveni stil napredovanja: ratnik, naučnik, zavodnik, snagator ili prevarant, lopov ili lovac – vaš lik može biti šta god poželi, bez konkretnog biranja klase. Umesto toga, SPECIAL role-playing sistem vam omogućava da unapredite željene atribute (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility i Luck), a zatim izaberete najbitnije veštine koje će pri napredovanju dobijati dupli broj poena ako želite da ih unapredite, mada ćete poene moći da rasporedite gde god poželite. Dve početne karakteristike koje će vam dati prednost, ali i umanjiti efikasnost na nekom vama manje važnom polju, takođe birate pri kreaciji lika, dok ćete na svaka tri nivoa dobiti po jednu dodatnu specijalnu osobinu (perk), koja će znatno uticati na igru. U samoj igri postoje NPC-ovi koji vam mogu pomoći da istrenirate pojedine veštine na viši nivo, što se takođe može postići čitajući literaturu o toj tematici, kao i korišćenjem odgovarajućih predmeta (npr. korišćenje kalauza podiže nivo veštine obijanja), alkohola ili droga. Alkohol i droge imaju određeni stepen verovatnoće izazivanja zavisnosti, pored onih pozitivnih i negativnih poena koje dodaju veštinama, pa će odvikavanje od njih posle nekog vremena izazvati dugotrajne posledice i smanjenje nivoa atributa.
Iako je u osnovi RPG, Fallout 2 kao i njegov prethodnik ima implementiranu poteznu taktičku borbu, gde broj akcionih poena određuje koliko koraka možete napraviti ili koliko puta možete napasti zavisno od oružja. Moći ćete da koristite raznovrsni arsenal iz vremenskog perioda od praistorije pa sve do daleke budućnosti (slično je i sa oklopima). VATS sistem će vam omogućiti da izaberete poseban deo tela koji ciljate, uz prikaz procenata verovatnoće da ga i pogodite, mada ga u borbi uopšte ne morate koristiti jer će vaš napad automatski biti usmeren na najosetljiviji deo protivnika. Borba ume da bude pravi izazov jer su protivnici veoma teški ako prerano zalutate u pogrešni deo mape, bez odgovarajućeg iskustva, opreme i društva. U toku igre, pojedini NPC-ovi vam pružaju priliku da ih regrutujete u svoju družinu, pružajući vam dodatne misije i podršku u borbi, a u ovoj igri, za razliku od originalnog Fallout-a, imate mnogo više kontrole nad njima.
Fallout 2 je najviše ostao upamćen po atmosferi – surova postapokaliptična pustoš i muke njenih stanovnika nikoga neće ostaviti ravnodušnim, a odličan retro-futuristički dizajn samo upotpunjuje iskustvo. Uverljivi svet, koji živi svojim tempom i ne odaje utisak da je tu samo zbog igrača, kao i borbe sa kompleksnim taktičkim elementom, jasno stavljaju do znanja da autori nisu samo umetnici, već i vrsni dizajneri igara, te stoga ne čudi što se Fallout već godinama pominje kao vrhunac RPG žanra. Ovako izvanredno igračko iskustvo sigurno ne treba propustiti zbog zastarele grafike ili izometrijskog pogleda.
Naziv igre: Fallout 2
Žanr igre: RPG
Razvojni tim: Black Isle Studios
Izdavač: Interplay Entertainment
Datum izlaska: novembar 1998.
Screenshot-ovi: Fallout 2
Diskutujte o igri i opisu na forumu
Minimalna konfiguracija:
CPU: Pentium 90 MHz
RAM: 16 MB
VGA: DirectX kompatibilna SVGA
Preporučena konfiguracija:
CPU: Pentium 133 MHz
RAM: 32 MB
VGA: DirectX kompatibilna SVGA
+ Sloboda u odlučivanju, atmosfera, kreiranje lika
– Bagovi koji su kasnije ispravljeni patch-om