Dracula: Origin opis
Nova verzija poznate priče
Mit o Drakuli je jedna od često korišćenih tema u knjigama, filmovima i igrama, koja uvek iznova golica maštu i lako nalazi svoju publiku. S razlogom možemo postaviti pitanje šta je to u ljudskoj duši što zloglasnog princa tame čini tako intrigantnim. Misterija? Opasnost? Ili legenda o nekom drugačijem svetu, gde pored krvi i ubistva i dalje postoji trag ljudskosti, stalno isprepletena žudnja za ljubavlju, patnja zbog njenog gubitka i neprestani pokušaji da se ona ponovo nađe?
Razvojni tim pod nazivom Frogwarez, koji je do sada radio na Sherlock Holmes naslovima (Sherlock Holmes vs. Arsene Lupin, The Awakened, The Silver Earring, The Mystery of the Mummy) i adaptacijama dela Žila Verna (Journey to the Center of the Earth, 80 Days), obradovao je ljubitelje point & click misterija jednom intrigantnom i drugačijom igrom na ovu popularnu temu. Dracula: Origin je jedna odlična avantura koja, iako pozajmljuje glavne likove iz romana Brama Stokera, gradi sopstvenu zanimljivu priču koja će vam zasigurno držati pažnju do kraja.
Profesor Van Helsing, lovac na vampire i glavni lik priče, u pokušaju da spasi Minu od opsesivne ljubavi zloglasnog, moćnog vampira, kreće u potragu za korenima Drakulinog prokletstva. Ispostavlja se da Drakula, suočen sa večnošću patnje (pošto je svoju dušu prodao Princu tame, razočaran gubitkom svoje ljubavi), na putu uništavanja svega ljudskog u agoniji osvete i besa nalazi prastare egipatske spise koji mu ulivaju novu nadu. Naime, njegova velika ljubav je izvršila samoubistvo radije nego da bude s njim i njena duša je prokleta, a Drakula krivi sebe što nije uspeo to da spreči. U spisima je opisan ritual koji vraća proklete duše nazad u ovaj svet, a on je siguran da je našao pravo telo za njen povratak – svoju najsvežiju žrtvu Minu, koja fizički veoma liči na nju. Prateći tragove ovog krvoločnog vampira, skupljajući podatke o najnovijim žrtvama i pretragom njegovog skloništa u Londonu, Van Helsing uspeva da se dokopa Drakulinog dnevnika, otkrije njegove namere i krene na put koji ga vodi u Egipat, Austriju i sve do Transilvanije, u potrazi za poreklom ovog legendarnog zla.
Mešavina realističnog i fantastičnog
Iako je klasična point & click avantura, bez ikakvih inovacija što se tiče interfejsa ili načina igranja, nesumnjivo poseduje šarm i atmosferu koja mnogim igrama ovog žanra nedostaje. Mešavina realnog i fantastičnog sveta je izvrsno grafički dočarana, 2D lokacije su detaljne i realistično predstavljene, dok je dizajn 3D likova odličan, a njihova animacija tečna i impresivna. Gotska atmosfera ne bi bila potpuna bez dosta krvavih scena, pentagrama iscrtanih krvlju, ritualnih sveća i ljudskih žrtava. Iako ne horor u smislu da će vas isprepadati i podići adrenalin, igra uspeva da prenese zlokobnu atmosferu koja doprinosi verodostojnosti same priče. Zvučni efekti su dobri, kao i muzika, koja se nažalost prečesto ponavlja. Glasovna gluma je uglavnom dobra, mada ponekad melodramatična, a kratki filmovi između scena, u kojima se odvija sva akcija koju nije moguće dočarati point & click gameplay-om, lepo su animirani i osmišljeni.
Tradicionalni point & click
Detektivski posao bio bi čist pixel hunting, tako omražen kod point & click igara, da ne postoji opcija da korišćenjem space tastera otkrijete sva mesta na sceni sa kojima je moguća interakcija. Naime, lokacije su veoma detaljne, a predmeti koji će vam trebati u rešavanju zagonetki često vam nisu unapred poznati (već ćete ih skupljati kako na njih nailazite pa im nalaziti svrhu kasnije) i gotovo se ne razlikuju od okoline. Srećom, igra vas neće pustiti da napustite lokaciju dok ne pokupite sve bitne predmete i ne pronađete sve tragove. Isečci iz novina, pisma, prastari spisi, dnevnici, knjige, ugravirani tekstovi, kao i svi dijalozi sa NPC-ovima zabeleženi su u Van Helsingovom dnevniku i uvek ćete moći lako da ih prelistate. Ovde se takođe beleže i rešenja do kojih ste došli da biste ih lakše primenili na mestu na kome otključavaju dalji progres. Inventar je klasičan, mada većina predmeta nema opis već samo ime, što otežava nalaženje njihove funkcije.
Zagonetke su zaista raznovrsne, pa će vam ova igra pružiti dosta izazova i solidne zabave ako ste raspoloženi za mozgalice. Neke se rešavaju kombinovanjem predmeta u inventaru, a neke kombinovanjem sa interaktivnim mestima na pojedinim lokacijama. Mnoge od njih će zahtevati da provaljujete kodove, odgonetnete hijeroglife, manipulišete kompleksnim mehanizmima za otključavanje. Težina zagonetki varira, a par njih će vas sigurno naterati da pomoć potražite u rešenju igre usled nedovoljno tragova ili nelogičnosti rešenja. Razvojni tim je pokazao da ume maštovito da osmisli zanimljive probleme i vešto ih uklopi u priču, ali malo više objašnjenja pojedinih predmeta i mehanizama bi mnogim igračima uštedelo vreme pri rešavanju i spasilo ih nasumičnih pokušaja da na sreću reše problem. Međutim, svaka rešena zagonetka ostavlja vas zadovoljnim i rešenijim da napredujete dalje, što je svakako veliki uspeh.
Uživanje za ljubitelje žanra
Dracula: Origin ima nešto kraću priču nego prosečne point & click igre, ali je ona vešto i intrigantno ispričana i elegantno upakovana dizajnom kakav se u ovom žanru retko sreće. Odlična atmosfera i mnogo inteligentnih i raznovrsnih zagonetki sigurno su dobra preporuka za ovu igru, koja bi sigurno bila bolje ocenjena da su se autori potrudili da pruže malo više objašnjenja za rešavanje pojedinih problema. Slepo držanje za tradicionalno nasleđe point & click žanra, bez ikakvih promena i inovacija, sigurno ne doprinosi isticanju kreativnosti i truda uloženog u ovaj naslov.
Naziv igre: Dracula: Origin
Žanr igre: Point & Click avantura
Razvojni tim: Frogwares
Izdavač: The Adventure Company
Datum izlaska: 29. maj 2008.
Veličina: 3 CD-a
Screenshot-ovi: Dracula Origin
Diskutujte o igri i opisu na forumu
Minimalna konfiguracija:
CPU: 1.5GHz Intel ili ekvivalentni AMD
RAM: 512 MB
VGA: sa 128 MB DirectX 9 kompatibilna
Preporučena konfiguracija:
CPU: 3GHz Pentium ili ekvivalentni AMD
RAM: 1GB
VGA: GEFORCE FX/ATI Radeon 9600 sa 256 MB
Ocene:
Grafika: 82
Zvuk: 75
Igrivost: 70
74/100 Solidno
+ Prezentacija, priča, atmosfera
– Nema inovacija, pojedine zagonetke su preteške