Condemned: Criminal Origins opis


Akcija iz prvog lica

Monolith je široj javnosti poznat po izuzetnim igrama kao što su F.E.A.R., No One Lives Forever serijal, Aliens vs. Predator 2 i Tron 2.0. Oni sa dužim igračkim iskustvom sećaju se i Monolithovih igara od pre desetak godina, kao što su Blood I i II i Shogo: Mobile Armor Division. Žestoka FPS akcija je ono što je karakteristično za sve ove naslove, kao i odlična grafika i atmosfera. Condemned se, međutim, izdvaja od pomenutih igara time što vatreno oružje koje uspete da dograbite sigurno neće imati više od par metaka – ništa neobično (budite zahvalni i za tih par metaka), jer Condemned zapravo nije FPS. U gradu u kome divljaju horde nasilnika, ovisnika i ubica, vaš život zavisiće uglavnom od vaše sposobnosti da dobro zamahnete bilo kojim predmetom koji može da posluži kao hladno oružje.

Condemned 10 Condemned 06 Condemned 23

Jeziva priča

Glavni lik ove sumorne priče je FBI agent, Ethan Thomas, zadužen za istragu serije neobičnih ubistava počinjenih od strane ubice pod nadimkom Matchmaker. Na jednom od mesta zločina, ubica uspeva da savlada Thomasa, otme njegov pištolj i ubije dva policajca njime, čime naš nesrećni FBI agent postaje begunac od zakona, sa policijom za petama, besomučno tragajući za ubicom čijim bi izručenjem dokazao svoju nevinost. Srećom, iako suspendovan, i dalje ima pristup savremenoj laboratorijskoj tehnologiji koja mu omogućava da novootkrivene tragove (uzorke krvi, otiske prstiju, hemijske supstance nađene na mestu zločina) prikupi i pošalje na analizu svojoj koleginici u laboratoriji, koja mu postaje jedini saveznik u ovoj mučnoj potrazi. Priča će vas par puta iznenaditi preokretima i time vam držati pažnju. Očigledno da su autorima kao inspiracija za serijske ubice poslužili filmovi kao Sedam i Kad jaganjci utihnu. Međutim, sama priča više deluje kao kombinacija neke morbidne epizode Dosijea X sa horor idejama prisutnim u ostvarenjima Clive Barkera. Ako se previše udubite u analizu priče, uočićete verovatno par propusta, mada vam to sigurno neće uskratiti uživanje u dobroj akciji.

Sumorna atmosfera

Igra je najvećim delom veoma mračna, događaji se odvijaju u delovima grada koje je zahvatio talas bezumnog nasilja, čiji su nosioci pre svega beskućnici, narkomani i bande uličnih razbojnika. Dok se krećete podzemnom železnicom utonulom u mrak, iza svakog ugla može da izleti jedan ili više njenih podivljalih stanovnika – moraćete da uložite dosta napora da savladate osećaj jeze, izolovanosti od civilizacije, očajne želje da potrčite i pobegnete na svetlost dana. Atmosfera je ovde dočarana svim mogućim sredstvima – ambijentalni zvuci u pozadini prepliću se sa zvucima koraka, borbe i uzvika; u mračnim prostorijama i hodnicima, punim razbacanog, slomljenog inventara i đubreta, trepću preostale neonske sijalice ili izvrnute lampe bacaju tračak svetlosti, dok baterijska lampa jedva osvetljava put ispred vas. Slično kao u igri Thief, moraćete obratiti pažnju na svaki šum, svaki iznenadni zvuk predmeta koji padaju, škripu pomerenog inventara, svaki korak ili vrisak, ako želite da ostanete živi. Ponekad će vas jedva čujan korak naterati da se okrene za 180 stepeni i ugledate neprijatelja koji se šunja i u trenutku baca u skoku ka vama, pokušavajući da udari nezgrapnim priručnim oružjem. U trenucima kada se približite mestu zločina, Thomas će često "doživeti" scenu u svojim vizijama i time otkriti gde bi mogli da se nalaze bitni dokazi. Ove scene urađene su u crno-beloj tehnici, često se prepliću sa stvarnošću i najverovatnije će uspeti da vas iznenade i uplaše.

Condemned 36 Condemned 35 Condemned 44

Nađite oružje i uživajte u borbi izbliza

U okolini ćete moći da nađete dosta različitog oružja: dasku sa ekserima, vodovodnu cev, metalni znak, lopatu, vatrogasnu sekiru, čekić i poneki pištolj ili dvocevku sa par metaka koju će neki neprijatelj ispustiti; međutim, u jednom trenutku možete sa sobom da nosite samo jedno od njih. Oružje koje držite u ruci moći ćete da uporedite sa drugim oružjem po količini štete koju nanosi, brzini, dometu i sposobnosti da blokira. Za razliku od drugih igara, ovde ćete sa neprijateljem suočiti oči u oči, na blizini od metar i manje, i samo će vaši refleksi u brutalnoj tuči odlučivati o vašoj sudbini. Ne očekujte nikakve kombo poteze – sve što možete je da zamahnete s jedne ili druge strane i odozgo naniže. Dodatak su četiri načina eliminisanja protivnika kada se nađe pred vama na kolenima, ošamućen posle jakog udarca. Pored udarca hladnim oružjem ili kundakom, veoma je koristan udarac nogom. Oružje takođe možete koristiti za blokiranje udarca, za šta je, kao i za uspešan napad, potrebna dobra procena pravog trenutka za akciju. Da biste sebi olakšali borbu, pokušajte da protivnika prvo ošamutite pištoljem za omamljivanje (stun-gun, taser) i otmete mu oružje.

U samoj borbi, svaki udarac čeličnom cevi dočaran je takvim intenzitetom da se gotovo osećate kao da ste ga dobili po sopstvenoj vilici. Ovako realističnu animaciju pokreta i slikovit prikaz udarca, zamućenje vida i krv koja pršti kad primite udarac, lice sa grimasom bola poludelog protivnika koji pljuje krv i zube (nakon što ste svoje oružje zakopali u njegovo lice), retko u kojoj igri možete da vidite. U par situacija, u skriptovanim trenucima kada vas onaj koga proganjate iznenadi otpozadi, imaćete priliku da iz prvog lica doživite pad sa velike visine, koji je ovde veoma efektivno prikazan.

Akcija je brza, dinamična i zahteva dobre reflekse, pa će vam biti potrebno neko vreme da sve ovo uvežbate. U početku je jako uzbudljivo, ali na kasnijim nivoima svaka borba deluje poznato i već viđeno, pa uzbuđenje prepušta mesto osećaju monotonije. Slično se dešava i sa izgledom nivoa: hodnici i prostorije su slični, jednolični, pa inače linearni nivo deluje kao lavirint u kome je lako izgubiti se. Dodajte tome i sveprisutni mrak (koji rasteruje jedino svetlost vaše baterijske lampe) i shvatićete da Condemned nije igra u kojoj se lako snalazi kad je prvi put igrate.

Condemned 11 Condemned 09 Condemned 40

Crime Scene Investigation

Pauza u akciji nastupa u trenucima kada treba pratiti tragove, skupljati uzorke za analizu, fotografisati scene zločina, mada se dešava da nekad neprijatelji napadnu i dok ste u poslu. Deluje nerealno što Thomas sa sobom nosi čitavu malu laboratoriju: UV lampu za otkrivanje tragova krvi, laser i spektrometar za detekciju stranih supstanci u vazduhu, zatim sampler, skener i digitalnu kameru za prikupljanje dokaza. Ideja da se ubace ovi forenzičarski elementi u istragu je izuzetno dobra, jer razbija monotoniju stalnih besomučnih tuča sa podivljalim protivnicima. Međutim, igra ovde čini jednu veliku grešku: umesto da igrača upozna sa ovim uređajima u kratkom tutorijalu i zatim ga ostavi da se sam snalazi, ona mu servira eksplicitna uputstva ("izvadi alat za detekciju" i "koristi alat za prikupljanje uzoraka") što zahteva samo pritisak tastera, a izbor alata se odvija automatski. Ovakav pristup nema opravdanja, jer ne daje igraču šansu da se uživi u ulogu FBI agenta i ima priliku da svojim umećem pronađe i prikupi dokaze. Pored dokaza koji vode rasvetljavanju ubistava u vašoj istrazi, tokom igre prikupljaćete mrtve ptice, deliće metala i truditi se da pronađete skrivene prostorije sa bronzanim, srebrnim i zlatnim nagradama za dobro odrađen detektivski posao, koje otključavaju bonus sadržaj u vidu koncept crteža neprijatelja i okoline.

AI i interakcija sa okolinom

Neprijateljski AI će u okolini lako otkriti šta može da posluži kao oružje i često iščupati sa zida znak, cev ili dasku vama pred očima, a zatim će se okrenuti, otrčati iza zaklona i sakriti se, čekajući u zasedi pravi trenutak da napadne. Interaktivnost sa okolinom je zadovoljavajuća. Pojedina vrata se mogu savladati samo ako imate određeno oružje kod sebe, recimo čekić, sekiru ili pajser – nekad ćete morati da srušite vrata, a nekad je dovoljno samo slomiti katanac. Neprijatelji (ili Thomas) će iščupati cev kroz koju idu provodnici i nestaće svetla (ili cev gasovoda, pa će na tom mestu isticati gas), ako protrče i zakače luster on će se zaljuljati i pritom veoma realistično bacati svetlost, a oboriće i druge predmete u trku; usled udarca stradaće staklo na vitrinama ili prozorima. Glavni lik ne može da skoči ili čučne, ali će vam sama igra pružiti priliku da izaberete tu akciju u trenutku kada je potrebno. Neprijatelji će se provlačiti kroz pukotine, puziti po podu, spuštati se sa tavanice, preskakati prepreke, bacati na vas teške predmete ili inventar, provaljivati kroz vrata i često ulaziti u međusobne sukobe (što možete iskoristiti da bi ih se lakše oslobodili).

Condemned 30 Condemned 45 Condemned 04

Animacija protivnika je odlična, a kretanje pri napadu, izmicanje pri udarcima ili odbacivanje unazad pri blokiranom udarcu, urađeni su realistično. Posebno je jeziva animacija neprijatelja koji puze po podu, bacaju se na vas sa polica u biblioteci (pritom obarajući knjige) ili se spuštaju sa plafona. Ponekad jednostavno ne možete da predvidite šta će neprijatelj učiniti, pa vas igra stalno drži na ivici stolice u iščekivanju sledećeg napada. Posebno su intenzivne borbe sa više protivnika, gde će biti potrebno da budete potpuno svesni položaja i naoružanja svakog od njih, da biste izbegli udarce i snašli se da ugrabite priliku da na napad uzvratite. Ethan ne može da izdrži više od par udaraca, pa je najbolje koraknuti unazad ili blokirati dolazeći udarac. 

Brutalna zabava

Ova igra koristi unapređeni Lithtech Jupiter EX engine koji je korišćen u F.E.A.R., pa je u vreme kad se pojavila mnogima zasmetala velika hardverska zahtevnost. Šteta što su njegove mogućnosti u ovom slučaju bile iskorišćene samo za dočaravanje morbidnih, sumornih lokacija zgrada u stanju raspadanja u gotovo potpunom mraku. U ono malo prostorija koje su odolele naletu pobesnelih bandi, požarima i zubu vremena, mogli ste da vidite kako ovaj engine blista u svojoj punoj snazi.

Za ljubitelje horora i surovih borbi hladnim oružjem, Condemned je pravi izbor. Nalet adrenalina i konstantno očekivanje sledeće zasede koju vam neprijatelji spremaju, čine Condemned veoma zabavnom igrom, taman toliko dugom da ne obratite mnogo pažnje na njene nedostatke. 

Naziv Igre: Condemned: Criminal Origins
Žanr igre: Akcija/Survival Horror
Razvojni Tim: Monolith Productions Inc.
Izdavač: Sega
Datum Izlaska: 11. april 2006.
Veličina: 1 DVD
Screenshotovi: Condemned
Diskutujte o igri i opisu na forumu

Minimalna konfiguracija:
CPU: Pentium 4 2.0 GHz ili ekvivalentan
RAM: 512 MB
VGA: DirectX 9 kompatibilna (ATI 9500 or NVIDIA 6200) sa 128Mb

Preporučena konfiguracija:
CPU: Pentium 4 2.4 GHz ili ekvivalentan
RAM: 1GB
VGA: DirectX 9 kompatibilna (ATI 9800 or NVIDIA 6800) sa 256MB

Ocene:
Grafika: 84
Zvuk: 83
Igrivost: 90
87/100 Vrlo dobro

+ Atmosfera, prezentacija, borba izbliza
– Linearnost, monoton dizajn nivoa

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*