Call of Juarez opis
Call of Juarez nije igra u kojoj ćete glumiti šerifa, u stilu Džon Vejna, ili razbojnika, poput Billya Kida. Neki bi rekli da je borba između poštenih šerifa, koji sprovode red i mir u prašnjavim gradovima, i razbojnika, koji pljačkaju, ubijaju i krše zakon, ono što krasi svaki vestern film. Call of Juarez nije baziran na ovim legendama ali ima šmeka i svega onog što krasi i stvara atmosferu Divljeg Zapada, od pljački i presretanja vozova pa sve do jurnjave za konjskim kolima, krvavih tuča pesnicama, ubijanja gomile razbojnika, i starih dobrih obračuna jedan na jedan.
Call of Juarez je pucačina iz prvog lica smeštena u doba Divljeg Zapada u kojoj, naizmenično, preuzimate kontrolu nad dvojicom protogonista priče. "Zov Guareza", kako stoji u naslovu, je u stvari blago za kojim je Billy, mladi meksikanac, tragao godinama kako bi dokazao svom očuhu da i on poseduje određene kvalitete i sposobnosti. Kako je ostao praznih ruku, Billy se vraća u grad gde pronalazi očuha i majku svirepo ubijene a kako bi stvari bile još gore po njega, on biva optužen za taj gnusni zločin. Ovde na scenu stupa sveštenik Rej, brat ubijenog Billyevog očuha, nekadašnji razbojnik, koji od tog trenutka u svojim očima vidi samo Billya i kome u srcu tinja plamen osvete koji će ga naterati da izvrne stvarnost i proglasi sebe za "Božiju desnu ruku". Od tog trenutka smenjuju se misije u kome igrač, naizmenično, biva lovac i lovina.
Misije sa Billyem su orijentisane na šunjanje i prelaženje terenskih prepreka sa blagom dozom upotrebe sile. Prelaženje terenskih prepreka Billy uspeva pomoću svog biča i agilnosti, tj. mogućnosti pentranja po raznim ivicama i objektima. Billy se, takođe, može sakriti u žbunje ili pod okriljem mraka i senki gde će, za neograničeni vremenski period, biti nevidljiv. Ovo je ujedno korisno ali i nerealistično i smanjuje doživljaj trenutka treme i strepnje koja se stvara prilikom šunjanja. Za razliku od Billyevih, misije sa Rejem su vrlo dinamične, prepune akcije i adrenalina i pravo su osveženje posle šunjanja i pentranja. Sav bes i frustraciju koju ste pokupili tokom prethodne misije možete izbaciti kroz samoproklamovanu Božiju desnu ruku. Rej nema mogućnost skrivanja ali ni potrebe za njom jer je vrlo snažan, do zuba naoružan i prekriven metalnim oklopom u predelu grudi i trubuha, što smanjuje štetu koju mu nanose neprijatelji. Takođe, Rej neće imati alternativne puteve do određenog cilja, osim jednog koji prelazi upotrebom sile, koja će prouzrokovati gomilu ispaljenih metaka, prolivene krvi i popriličan broj leševa.
Arsenal koji je na raspolaganju, prvenstveno Reju, sastoji se iz nekoliko modela pištolja, dva modela pumparica i isto toliko pušaka. Svako od ovog oružja biće podložno oštećenju i moraće, posle određenog vremena korišćenja, da se zameni novim. Rej ima mogućnost usporavanja vremena, tzv. koncentracioni mod. U ovom modu igrač će biti u prilici da nesmetano ispali nekoliko metkova na neprijatelje, čije je kretanje značajno usporeno. Ovaj mod može biti jako koristan prilikom upada u prostorije krcate neprijateljima. Na kraju Rejevih misija odigraćete obračun jedan na jedan, u stilu Divljeg Zapada, gde ćete morati da u određenom vremenskom intervalu potegnete svoje oružje i ispaliti ga u pravcu neprijatelja.
Techlandov Chrome endžin izgleda i jeste poslednja reč tehnologije. Vizuelno Call of Juarez najviše podseća na Bethesdin Oblivion. Dept of Field je odlično implementiran a kretanje vetra je, manje više, neviđeno do sada. Mogućnost destrukcije okoline i korišćenje destruktivne moći okoline za uništavanje neprijatelja je još jedna inovacija. Jako je zanimljivo kada neprijatelje, koji se nalaze u zaprežnim kolima, zapalite pomoću lampe što dodatno pruža i osećaj slobode. Nažalost, ova mogućnost nije implentirana kako treba i njen potencijal ostao je neiskorišćen. Glasovna gluma je, u najmanju ruku, fantastična. Glas besnog starca pun mržnje i osvete kako citira psalme iz biblije ume da ostavi jak utisak na igrača. Muzika je odrađena na nivou koji zadovoljava potrebe ovakve igre. Blagi zvuk gitare u pozadini je dovoljan za pružanje atmosfere Divljeg Zapada, pored već navedenih vizuelnih i glasovnih kvaliteta koje igra poseduje, ali mogla je i biti raznovrsnija. A.I. neprijatelja je nedovršen i jedna je od većih mana igre. Ukoliko neprijatelj otkrije vaše prisustvo i krene za vama (odnosi se na Billyeve misije), sve što je potrebno da uradite jeste da se sakrijete iza nekog objekta ili u nekom žbunu/senci posle čega će potraga za vama, momentalno, biti obustavljena.
Ako vam ne smetaju određene mane veštačke inteligencije i ponekad frustrirajuće misije sa Billyem, pod uslovom da imate mašinu koja može pokrenuti ovu igru, dobićete zabavu dugu 15 epizoda tj. misija. Igranjem iz prespektive jednog pa drugog protogoniste priče stiče se utisak menjanja uloga, u odlično režiranoj priči, razvrstane u dve kategorije: lovac i plen. Call of Juarez je najlakše opisati kao igra mačke i miša na način Divljeg Zapada.
Naziv Igre:
Call of Juarez
Žanr:
FPS, Stealth
Razvojni Tim:
Techland
Izdavač:
Ubisoft
Datum izlaska:
Septembar 2006
Veličina:
1 DVD
Ostatak screenshotova:
Call Of Juarez
Ocene:
Grafika: 91
Zvuk: 84
Igrivost: 83
Ukupna ocena:
85/100 Vrlo Dobro