Bionic Command Rearmed opis
Originalna NES (Nintendo Entertainment System) verzija igre Bionic Commando iz 1988. godine po mnogim ljubiteljima platformskih igara pravi je predstavnik žanra: fantastičan, konstantno izazovan shooter koji se podsmeva konkurenciji odsustvom "jump" sposobnosti glavnog protagoniste. Umesto skakanja vaš heroj koristi bio-mehaničku ruku (sa čeličnom sajlom i četiri metalna prsta na njenom kraju) kojom se "kači" za bukvalno sve, a zatim ljulja i odbacuje do sledeće čvrste podloge. Sve ovo zahteva dobre reflekse, trening i odličan tajming, povremeno terajući i one najiskusnije igrače do same granice koncentracije i strpljenja
Buđenje legende
Dok su Capcom i GRIN zauzeti "pravim" next-gen nastavkom, ipak su našli vremena i za Bionic Commando Rearmed – pravi rimejk legendarnog originala koji zadržava istu strukturu i mehaniku, ali i dodaje neke stvarno seksi 3D – ili bolje reći 2.5D – efekte. Pitanje je da li je Capcom sam sebi pucao u stopalo izbacivši igru koja je u svakom pogledu dostojan naslednik originala kada je u pripremi novi, kompleksniji, visokobudžetni Bionic Commando najavljen za početak sledeće godine. Mnogo misle tako, ali Rearmed cilja na nešto stariju populaciju koja pamti i voli original. Buka koja se digla oko ove igre na svim gaming forumima sigurno će privući i nove, mlađe igrače koji nisu upoznati sa originalom, a koji će u slučaju da nemaju iskustva sa platformama verovatno ukloniti ovaj naslov sa hard diska jer on traži samo najupornije i kažnjava i najmanje greške.
Pored grafičkog boost-a, glavna promena u odnosu na original se ogleda u glavnom liku – Nejtanu Spenseru (Nathan Spencer), koji sada može da primi više od jednog hica. Vaši neprijatelji takođe zahtevaju više od jednog zrna da bi se u rag-doll stilu obrušili sa ekrana, udaljavajući igru od Metal Slug one-hit-kill mehanike. Igra je dovoljno darežljiva da vam da beskonačan broj mogućnosti da nastavite, ali ćete ipak morati da pređete kroz svaki od nivoa sa samo tri života, pa ovo malo olakšava stvari (ali samo malo).
Kao što je već pomenuto, Spenser ne može da skače, ali može da se zavitla ispaljivanjem mehaničke ruke iznad sebe, pravo ispred ili pod dijagonalnim uglom. Hvatanjem za platformu može da se podigne i popne na viši nivo ili da se zaljulja i premosti prepreku. Kada se konfiguracija terena malo zakomplikuje, Spenser mora da kombinuje lanac ovih pokreta da bi premostio neki veći smrtonosni jaz ili prepreku koja mu blokira put. Ovo je mnogo lakše reći nego učiniti – zahteva savršen tajming i kontrolu refleksa kojih bi se i Brus Li postideo.
Vaš arsenal se sastoji od uobičajnih smrtonosnih alatki: pištolja, sačmara, granata, bazuka,… sa povremenim povećanjem snage nakon prelaženja određenog broja nivoa. Takođe, svoju mehaničku ruku možete da koristite za podizanje buradi i drugih objekata, koje možete koristiti kao štit ili oružje. Još jedna razlika u odnosu na original dolazi do izražaja za vreme borbe sa boss-ovima: jedan od prvih primera je kada buretom morate da pogodite letećeg robota i oborite ga na zemlju, a zatim brzo zapucate na njegovu jedinu slabu tačku. Jedina novina koja vrlo brzo počinje da iritira su povremene mini igre u vidu jednostavnih repetitivnih 3D zagonetki u cilju hakovanja neprijateljskog sistema, koje su zaista dosadne i nepotrebne.
Stari koncept u novom ruhu
Kada se sve sabere, ove minorne izmene i dodaci nisu glavni aduti igre. Poenta rimejka je vraćanje u prošlost i davanje savremenog oblika staroj, proverenoj formuli. Možda je malo preterano reći da će fanove s nogu oboriti blještavi novi izgled i stil koje je GRIN uneo u igru, ali retro-moderan tehnički aspekt sigurno nikog neće ostaviti ravnodušnim. Spenseru i njegovim neprijateljima dodeljeni su prelepo renderovani i animirani 3D modeli, dok koršsćenje rag-doll fizike (podržava nVidia Physx) dodaje potpuno novi nivo zadovoljstvu i pokazuje da se savršeno uklapa u platformski žanr: pali neprijatelji ne isparavaju, već se teturaju i padaju sa ekrana. Iz nekog razloga ovo pruža neverovatnu dozu satisfakcije – prvi put kada grupu loših momaka raznesete buretom, shvatićete zašto. GRIN-u se mora skinuti kapa za maestralno korišćenje neonskog osvetljenja, detalj koji vraća u osamdesete i doba arkadnih naslova, a pritom zadržava moderan sjaj kome mogu zavideti i Pixar-ovi projekti. Muzika je takođe sjajna, sa starim dobrim sintisajzerima koje u blagoj meri prožima moderna elektronika.
Onaj stari, a opet novi detalj sa retro cut-scenama sa portretima neprijatelja na desnoj i tekstom bez naracije na levoj strani ekrana aktiviraće se nakon uspešnog hakovanja neprijateljskih komunikacionih linija, što će vam omogućiti da ga prisluškujete i saznate slabe tačke boss-ova sa kraja nivoa. Ovi momenti samosvesnog humora su simpatični i pokazuju da kreatori zaista dele nešto sa fanovima: ljubav i nostalgiju prema staroj eri gaming-a, vremenu kada je bilo normalno da igre imaju nesmislenu priču – kada je izazov bio glavni motiv.
U sećanje na ovo, GRIN je ubacio seriju nezavisnih soba. One imaju formu nivoa koji teraju igrača da detaljno isplanira svoj put do kraja dok stavlja na test svoje "Spiderman" sposobnosti. Svaki dobar rezultat u sobama biće ovekovečen na leaderboard-u sajta igre. Ovaj način takmičenja nešto je za šta okoreli fanovi žive, pa ako se Rearmed proda u velikom broju (nema sumnje da neće) ovaj vid takmičenja postaće veoma popularan.
Karta za doba automata
Bionic Commando Rearmed nije igra za svakoga. Manje iskusni igrači mogu da smanje nivo težine, što će stvari i učiniti primetno lakšim, ali isto tako i ponižavajućim na neki čudan način. Ovim igra jednostavno gubi svoj moto i poentu: stvorena je da bude teška i kao takva treba da vam se svidi. Ako ste kratkog fitilja ili imate bilo kakav poremećaj psihološke prirode, trebalo bi da joj priđete sa oprezom. Ako ipak volite ovaj žanr i imate lepe uspomene na original, onda će vam igra biti karta za povratak u stara dobra vremena automata.
Naziv igre: Bionic Commando Rearmed
Žanr igre: Platforma
Razvojni tim: GRIN
Izdavač: Capcom
Datum izlaska: 14. avgust 2008.
Veličina: 250 MB
Screenshot-ovi: Bionic Commando Rearmed
Diskutujte o igri i opisu na forumu
Minimalna konfiguracija:
CPU: Intel Pentium 4 2 Ghz/AMD XP 2200+
RAM: 1GB
VGA: 128 MB sa Pixel Shader 3.0 podrskom (nVidia GeForce 6600GT ili ATI X1600)
Preporučena konfiguracija:
CPU: Intel Core 2 Duo E6400/AMD Athlon 64 X2 4200+
RAM: 1 GB
VGA: 256 MB sa Pixel Shader 3.0 podrskom (nVidia GeForce 7900 ili ATI X1850)
Ocene:
Grafika: 90
Zvuk: 90
Igrivost: 90
91/100 Izvanredno
+ Likovi, tehnički aspekti, muzika, moderan rimejk dostojan originala
– Preteška za početnike