American McGee’s Grimm opis


Stare bajke u novom ruhu

Jedno je sigurno: igre koje u nazivu imaju American McGee's ili volite ili ne, bez izuzetka. Dok se šablonske igre pojavljuju iz dana u dan, McGee svojim ostvarenjima daje lični pečat. American McGee's Grimm je još jedan primer za ovo. Posle nedavnog izleta u žanr poluozbiljnih igara (Bad Day LA), epizodni Grimm je najbliži horor naslovu Alice. Podsetimo se ukratko: Alice ima radnju baziranu na istoimenoj bajci, ali dok u bajci Alisa skakuće, pevuši i pije čaj, u igri umesto toga brutalno ubija neprijatelje i nosi okrvavljenu kecelju. Grimm je krenuo sličnim stopama, ali je naknadno ipak odlučeno da se krvoločnost smanji na mnogo manji nivo.

Bajke braće Grim su poznate širom sveta. Ivica i Marica, Crvenkapica ili Lepotica i zver samo su neki od likova sa kojima smo svi dobro upoznati, a koji su se bezbroj puta pojavili na našim malim ekranima, bioskopskom platnu, novinama i svim drugim oblicima zabave. Međutim, sve te uloge imaju jednu zajedničku stvar: nijedan jedini put se nije odstupalo od ustaljenog toka priče. Crvenkapa uvek spasava baku, Ivica i Marica uvek na kraju pobede vešticu, a lepotica i zver uvek žive srećno do kraja života. McGee, sa druge strane, ima svoju viziju popularnih bajki, što je iskoristio kao osnovu za ovu igru.

American McGee's Grimm 1 American McGee's Grimm 10 American McGee's Grimm 13

Make it… nasty

Narator igara i lik koga vodite je Grimm. Grimm je bradati patuljak za koga se ne može reći ništa pozitivno, bez obzira koliko se trudili. Prljav, pakostan, zloban, poganog jezika, bezosećajan, okrutan… spisak njegovih karakteristika može se nastaviti u nedogled. Ružičasti ton bajki u kojima učestvuje je definitivno na prvom mestu liste stvari koje mu najviše smetaju i uradiće sve što je u njegovoj moći da to izmeni, za šta će mu biti potrebna samo jedna stvar koju vrlo dobro radi, a to je kvarenje njegove neposredne okoline. Dovoljno je da se približi nečemu i to će se momentalno pretvoriti u nešto što bi u prosečnoj noćnoj mori bilo kao kod kuće. Krećući se kroz okolinu, on može malo po malo bukvalno sve oko sebe da preuredi po svom ukusu. Prolećno cveće će postati biljka ljudožder, kutija sa jabukama će istruliti, zabavište se pretvara u klanicu, voda menja boju iz kristalno plave u tamnocrvenu, zimzeleno drveće se suši i krivi kako Grimm prolazi pored njih… Na početku ćete moći da pretvarate samo najsitnije stvari kao što su cveće i drvene ograde, ali kako sve veći deo nivoa postaje taman, tako će i vaša moć rasti i moći ćete da pretvorite sve veće predmete. Cilj svakog nivoa jeste da dostignete određeni nivo moći i potom je iskoristite na određenom predmetu koji će, posle prelaska na "tamnu stranu", otvoriti put ka sledećem nivou. Svaki predstavlja jednu scenu iz bajke koju epizoda obrađuje, pa ćete se tako, između ostalog, prošetati kroz stomak vuka iz Crvenkapice, skakati po stomaku đavola od koga dečak krade tri zlatne dlake i uništiti Mačka u čizmama.

Kao i svaki drugi glavni lik iz igre, i Grimm ima svoje protivnike. Dok on može da sve oko sebe pretvori u mrak i tamu, tzv. "čistači" mogu da sve vrate na staro. Čistači su ljudi koji žive u selu kroz koje vi upravo harate, čuvari palate u kojoj se nalazi vaša meta, ali i mačke, psi, zečevi, žabe i drugi oblici faune karakteristični za okolinu u kojoj se nalazite. Eliminisati čistače na početku nivoa možete samo privremeno, ali ako dostignete dovoljno visoki nivo "obrađenog" tla, oni će postati podložni izmeni – dovoljno je da im se približite i pridružiće se već ionako uveliko mračnoj okolini i više neće obavljati svoju prvobitnu dužnost. Osim skakanja i preoblikovanja okoline, Grimm će usput nalaziti i powerup-ove pomoću kojih može da uspori vreme, kreće se znatno brže ili privremeno neutrališe sve čistače odjednom. Životi i energija ne postoje – jedini način da Grimm pogine jeste da dođe u kontakt sa vodom ili drugom tekućinom ili da padne u provaliju, ali će čak i onda odmah "oživeti", dakle ni to mu ne predstavlja nikakvu prepreku. Činjenica da preskakanje sa jedne platforme na drugu skoro uopšte nije prisutno, efektivno znači da jedino čega stvarno treba da se pazite jeste padanje u vodu. Ako iz ovih olakšavajućih okolnosti zaključite da se radi o prilično lakoj igri koja se može preći lako i brzo, u pravu ste. Epizodna struktura ne služi samo da bi se svaki put obradila po jedna bajka, nego i da igrači dobijaju redovnu dozu koju će preći za otprilike isto toliko vremena koliko traje epizoda prosečne serije, dakle tridesetak minuta. Pritom je nova epizoda izlazila na svakih nedelju dana, čime se nivo svežine održavao na jednakom nivou.

American McGee's Grimm 30 American McGee's Grimm 31 American McGee's Grimm 7

Karakterističan stil

Kao što je spomenuto na početku, American McGee se ili voli ili ne, a to važi i za njegov stil. Ako bismo Grimm uporedili sa drugim naslovom koji on potpisuje, po grafici je najbliži igri Bad Day LA, a po utisku teži onome što je svojevremeno bila Alice, ali u u mnogo skromnijem izdanju. Dok je u slučaju Bad Day LA grafika bila ništa drugo nego mana, u ovom slučaju je situacija suprotna. Šarene boje, jednostavniji modeli i teksture i naočigled vremešni izgled zapravo igri daju šmek bajke. Sa druge strane, onima koji su navikli na ultramoderne naslove i fotorealistični izgled i ne pristaju ni na šta manje od toga ovo će možda i smetati, ali ako makar probate igru, videćete i sami zašto je donesena ovakva odluka. Jednostavno, svet iz bajki ne bi izgledao kako treba da je primenjeno bilo koje drugo rešenje. Što se tiče osnovne premise igre, koja kombinuje dve sasvim suprotne stvari (složićete se da ste Crvenkapicu i solidnu količinu krvi retko kad pomislili da stavite u istu kombinaciju), ovaj put je akcenat vidno bio na drugim aspektima, u odnosu na već spomenutu Alice. Krvi ima na pojedinim mestima, a tu su i dekoracije okoliša u vidu lobanja, kostiju, vatre i sličnih estetskih elemenata. Uprkos svemu tome, igra kao da je pravljena za mlađu generaciju (osim jedne epizode u kojoj Grimm u nekoliko navrata zna da opsuje). Niska težina i vrlo kratke epizode uparene sa specifičnim stilom verovatno će biti dovoljne da neke od vas možda i odvrate od igranja, ali to samo dokazuje malopre rečeno – ili će vam se igra svideti, ili ne.

Bez obzira da li tehničku stranu igre ubrajate u njene mane ili ne, Grimm svakako nije savršena. Ponavljanje je neizbežno, jer se svi nivoi svode na apsolutno isto, i sasvim je moguće da će vam već posle prve odigrane epizode dosaditi. Određenu količinu svežine unose skriveni medaljoni, kojih ima po deset u svakoj epizodi i skupljanjem svih deset otključavate dodatni materijal. Takođe, svaki nivo možete da pokušate da pređete za što kraće vreme i takmičite se sa ostalim igračima širom sveta (fanatici su prisutni i ovde, pa na visoka mesta na high score listi računajte samo ako celu epizodu uspete da pređete za bukvalno par minuta) ili da se potrudite da "pretvorite" nivo u celokupnosti i time zaradite zlatnu zvezdicu. Ovakav potez je svakako dobrodošao, ali i služi kao još jedan dokaz neozbiljnosti igre.

Specifična grafika, specifična ideja, specifični likovi i specifičan autor čine igru specifičnom. Grimm svakako ispunjava sve ove kategorije, ali kao rezultat toga se dobija igra koja nije baš za svakoga. Nije sporno da će neki pokrenuti prvu epizodu i već posle dva minuta kliknuti na OK u uninstall prozoru, ali za one koji shvataju ranije radove McGee-ja će i ovaj naslov oberučke prihvatiti. Na kraju krajeva, malo svežine nikad ne škodi u već ionako ustaljenom svetu PC igara – ako su vam dosadili silni marinci sa ogromnim oružjem i putovanje po svemiru u dalekoj budućnosti, nabavite Grimm i pogledajte kako je dovoljno biti malo originalan da bi vas ljudi primetili.

Naziv igre: American McGee's Grimm
Žanr igre: platformska
Razvojni tim: Spicy Horse
Izdavač: GameTap
Datum izlaska: 31. jul 2008.
Screenshot-ovi: American McGee's Grimm
Diskutujte o igri i opisu na forumu.

Minimalna konfiguracija:
CPU: 2.4 single core
RAM: 512 MB
VGA: nVidia GeForce 6200 sa 128 MB RAM-a ili ATI ekvivalent

Preporučena konfiguracija:
CPU: 2 GHz dual core
RAM: 1 GB
VGA: nVidia GeForce 7600 ili ATI Radeon X1300

Ocene:
Grafika: 72
Zvuk: 89
Igrivost: 85
75/100 Solidno

+ naracija, originalnost
– dužina epizoda, repetitivnost, specifičan stil koji ne odgovara svakome

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*