Dragon Age opis
Formula, koja predstavlja paradigmu uspeha kanadske kompanije Bioware, izgleda jednostavno, ali efekat koji ovi digitalni alhemičari postižu njome je ono što je važno. Ne samo vizuelno stvoren, već i kulturno, politički, socijalno, ekonomski i istorijski utemeljen svet u koji uranjate igrajući neko od remek-dela pomenutih čarobnjaka (Mass Effect, KotOR, Jade Empire…), postaće svojevrsni substitut relanosti u duši iole ozbiljnog gamera. Međutim nije samo totalitet univerzuma zaslužan za gigantski uspeh ovih igara, već i individualna pozicija igrača u tom svetu, sa velikim akcentom na individualno.
Dragon Age: Origins je i stepenik na gore u razvoju RPG storytelinga, ali i povratak korenima za Bioware. Naime, postavka, kao da je rođena u umu Tolkina, lično. Uprkos upućenim kritikama na tu činjenicu, mora se imati u vidu da je idejna osnova kreatora i bila da se napravi default RPG, standard u žanru za novu deceniju. A priori osuđivanje nikada nije konstruktivno, ono što je važno je da igra ne upadne u zamku klišea, a ne što je kliše samo po sebi. Ipak, iz većine zamki, Dragon Age, izlazi kao pobednik.
Istina, zaplet je najstandarniji mogući: snage zle, neznajući ni same zašto, dolaze da unište svet. Vreme heroja je došlo. Taj heroj je igrač, ali na mnogo dublji i prefinjeniji način nego u drugim igrama – u tome i leži uspeh i veličina Bioware-a. Dok je ogromna većina igara linearna, pomenuti Kanađani biraju izbor, u odnosu na sudbinu. Naime, vaše reakcije i izbori biće ključne determinante ne samo ishoda priče, već, prirodno, i jezgro mreže odnosa sa drugim likovima. Kao i u ostalim naslovima ovog razvojnog tima, i ovde imate šarenoliku družinu koja predstavlja kulturno-etnički haos: da li ćete biti netolerantna konzerva ili progresivni liberal – apsolutno je na vama, ali znajte da svaka akcija ima i reakciju.
Razvijenost interaktivne mreže, pregršt mogućnosti u ophođenju prema drugima i sloboda izbora u delikatnim situacijama je čarobna aroma koja spasava Dragon Age od mediokriteta. Ipak, ne može se govoriti o revoluciji u ovom segmentu, ali značajnog napretka ima. On se ogleda najviše u Origins metodologiji: određeni izbor rase i klase vašeg karatera značiće potpuno drugačiji početak priče, ali i mnogo više. Stanovnici Feraldena, u različitim regijama, tretiraće vas na jedan način ako ste Patuljak ratnik iz utrobe sveta, na drugi u slučaju Vilenjaka iz Kule Magova ili čoveka iz Denerima… Ukratko, vredi se vraćati ovom naslovu, ljudi koji vas nisu poznavali prvi put, poznavaće vas drugom prilikom. Čak, tok questova može biti drugačiji, a i način prikupljanja informacija. Malo je igara u svetu po kojima možete naučiti nešto o čoveku samo na osnovu njegovog igranja. Ovde to jeste slučaj: spektar izbora je dovoljan da zadovolji dijapazon ljudskih kriterijuma po kojima se donose sudovi, a potezi igrača uticaće na pripadnike vaše družine, do te mere da se oni mogu naljutiti, otići, ili, čak, napasti igrača. Veoma je važno balansirati i biti spreman na kompromise, na taj način će se, mada teško u jednom igranju, otvoriti najviše side-questova i zanimljivih priča saboraca. U svakom slučaju, bez obzira da li ste manijakalni psihopata, proračunati oportunista ili neko rukovođen silom časti i tradicije, u Feraldenu ima mesta za vas.
Kao što rekosmo, kičma priče jeste ofucana, ali nadgradnja je tu da spasi stvari: slično Mass Effect-u, i ovde postoji Codex, kog punite tokom istraživanja. Tako se detaljno upoznaje istorija, religija, kultura i sve drugo vezano za ovaj svet. Taj sjajan dodatak daje dubinu i banalnijim sporednim questovima. Takođe, bogatost akcenata i raznolikost pogleda na svet, obogaćuje igračko iskustvo i podiže umetničku vrednost ovog ostvarenja. Poseban šmek daju sitnice, npr. izjava Patuljka koji je ceo život proveo u podzemnom gradu Orzamaru, da se plaši da ne padne na nebo, kada prvi put izlazi u svet. Tu su i asocijacije na crkvu u srednjem veku, koje predstavljaju svojevrsnu kritiku mešanja religije u politiku i svakodnevni život.
Osim istraživanja i dugih razgovora, nezaobilazno je pomenuti i borbu. U njoj učestvuje igrač, sa još tri člana družine. Postoji više načina menadžmenta: real-time, što i nije baš lako, potezno, tj. sa pauziranjem, što se preporučuje, kao i kombinovana varijanta. Tu je i kompleksno definisanje očekivanog ponašanja protagoniste i saboraca, koje se kreće od jednostavnih korelacija, do reagovanja u složenim situacijama. Treba napomenuti i postojanje komboa, kojih otkrivate igrom slučaja: npr. kada vaš čarobnjak zaledi protivnika, ratnik sa određenim skilom ga može smrskati. Važnu komponentu igre čini i pravljenje napitaka i otrova, kao i trgovina.
Ipak, nije sve idealno. Imajući u vidu veoma agresivni marketing i velika očekivana, delimično napajana samom reklamom, ostaće blago razočarenje. Sve je urađeno beskompromisno, visoko kvalitetno, ali bez bljesaka genijalnosti, bez revolucije. Ovo je ultimativni RPG, to je fakat – standard, kralj žanra, verovatno RPG decenije (mada je tu i revolucionarni Witcher). Zamerki ima u svim segmentima: u priči, npr, svaka prekretnica vrti se oko dvorskih spletki – izdaje, romanse, ubistva, svi Šekspirijasnki elementi su tu. Iako nije prosek, među remek-delima jeste prosek.
Isto važi i za grafiku. Novi eclipse engine na standardnim mašinama današnjice jeste dobro optimizovan: u stanju je da pokaže masovne borbe, sa puno detalja. Međutim, mnogo toga izgleda kao da je iz 2006. Što se voice-actinga tiče, posao je urađen dosta dobro. Kao i u ostalim igrama kompanije Bioware, muzika je pravi dragulj, izuzev generične dosadne teme tokom borbi.
Kada se stvari sumiraju, pred nama je ogromna igra i školsko remek-delo. Dragon Age ne donosi ništa revolucionarno, ali je, ponekad, i to bolje, od originalnog naslova sa amaterskim ispadima na svakom koraku. Možda je jedini problem igre visok standard kojeg su sami stvaraoci zacrtali .
Naziv igre: Dragon Age: Origins
Žanr igre: RPG
Razvojni tim: Bioware
Izdavač: Electronic Arts
Datum izlaska: 3. novembar 2009.
Minimalna konfiguracija:
CPU: Pentium 4 3.2 GHz ili Athlon 64 X2 3500+
RAM: 1GB XP/2GB Vista
VGA: GeForce 8600 GT ili ATI 3850
Preporučena konfiguracija:
CPU: Core 2 Duo ili Athlon 64 X2 5200+
RAM: 2GB XP/3GB Vista
VGA: GeForce GTS 250 ili ATI 4870 512MB
92/100 Izvandredno
+ Veliki svet, sloboda izbora, bogata priča, zanimljiva okruženja, izazovna borba…
– Pomalo zastarela grafika
Your comment is awaiting moderation.
buy priligy in the usa Monitor Closely 1 letermovir increases levels of buprenorphine by affecting hepatic intestinal enzyme CYP3A4 metabolism
Your comment is awaiting moderation.
buy priligy usa 2003; Reinert, LГјtticken, Rivera, et al