Call of Duty: World at War opis


Najnoviji deo jedne od najpopularnijih WWII franšiza, Call of Duty, pred nama je pod imenom World at War. Pod izdavaštvom Activision-a dolazi od ne tako popularnog razvojnog tima Trayarch, prevashodno zaduženog za ozloglašeni Call of Duty 3, koji je izašao samo za konzolno tržište. Na zadovoljstvo svih poklonika franšize, Trayarch se zaista može pohvaliti najnovijim nastavakom koji je izašao tačno godinu dana nakon fenomenalnog Call of Duty 4: Modern Warfare.

Call of Duty - World at War 37Call of Duty - World at War 42Call of Duty - World at War 18

Ponovo WWII naslov

Tematika Drugog svetskog rata obrađena je nebrojeno mnogo puta, ali u ovom slučaju postoje neke suštinske razlike. Osnovna je osveženje u vidu delimičnog fokusa na pacifičko ratište i konflikt između američkih i japanskih snaga, što je vrlo retko i zaista pohvalno. Sama kampanja je tako osmišljena da se kroz igru prepliću dve priče. Jedna prati američkog vojnika koji se bori na pacifiku, dok je druga smeštena na istočnom frontu i prati sovjetskog vojnika od odbrane Staljingrada pa sve do zauzimanja Berlina i okončanja rata u Evropi. Igra se ne diči svojom dužinom, jer je istu moguće završiti u dva popodneva na srednjoj težini.

Zemlja izlazećeg sunca

Ovaj deo je uglavnom smešten po svakojakim džunglama i utvrđenjima, odnosno naseobinama na raznolikim ostrvima Pacifika, tada okupiranim od strane japanske imperije. Pored toga što je sve vizuelno dosledno predstavljeno, igra ne bi ostavljala fenomenalan utisak da nema maestralno izrežiranih skriptovanih dešavanja u gotovo svakoj misiji. Nećete ostati ravnodušni kada npr. vaš odred upadne u zamku japanskih vojnika, skrivenih po drveću, u travi ili u dobro kamufliranim rovovima, što će se često dešavati. Tu je i misija gde će igrači imati priliku da upravljaju nekim od mitraljeza, odnosno topova čuvene borbene letelice Black Cat, uz pomoć koje će se američke snage boriti protiv japanskih flota brodova i eskadrila lovaca.

"For our revenge, for our blood, for the Motherland… For Russia!"

Rusija, tadašnji Sovjetski Savez, u ratu je odigrala ključnu ulogu u suzbijanju Trećeg rajha, što je u igri i filmski predstavljeno. Već u prvoj misiji igrač se nalazi u presušenoj fontani negde u Staljingradu, okružen leševima palih saboraca. Osećaj straha je kod mene bio prisutan dok sam se nadao da me nemački vojnik, koji je prolazio i pucao u leševe, neće pronaći. Ubrzo potom, uz pomoć jedinog preživelog saborca iz tog masakra, uzećete snajper u ruke i krenuti u "čišćenje". Kasnije kako borbe budu tekle, prisutna je i veoma zabavna misija gde će igrač moći da se oproba protiv teškog oklopa Panzer tenkova, upravljajući čuvenim tenkom T-34 koji je bio ponos ruske armije. Posebno fascinantna, a ujedno i najbolji deo ove kampanje i cele igre, jeste poslednja misija. Slomiti poslednji otpor fašističke Nemačke i ujedno završiti rat u Evropi značilo je okupirati Berlin i glavni štab Vermahta.

Call of Duty - World at War 14Call of Duty - World at War 30Call of Duty - World at War 41

Širok dijapazon raspoloživog oružja, od nekoliko vrsta pušaka, snajpera i mitraljeza, pa sve do bacača raketa, bombi, kašikara, molotovljevih koktela i plamenobacača,- ostavlja jedno lepo i raznoliko iskustvo za sobom. Svaka situacija je podložna korišćenju određenog tipa oružja radi lakše i brže realizacije misije. Naravno, sloboda izbora je sveprisutna, kao i mogućnost zamene oružja nekim koje je nosio neprijatelj. Moguće je iskoristiti i postavljeni mitraljez npr. nemački MG-42 ili japanski trocevni PVO od 20mm. Jedna od zanimljivijih stvari jeste mogućnost ručnog bacanja minobacačkih granata, čija je razorna moć ogromna. Lični favorit je svakako plamenobacač jer ne samo da je vizuelno veoma efektan, već je i najbolje oružje za čišćenje japanskih bunkera i livada sa visokom travom gde se neprijatelji kriju u zasedi.

Neprijatelj će znati da priredi iznenađenje prišunjajući se iza leđa, povremenim jurišom iz očaja ili bacanjem granata igraču direktno ispod nogu. Japanski vojnici će u velikom broju slučajeva jurišati da proburaze igrača bajonetom na svojim puškama i u datom trenutku, ako se brzo ne pritisne određeni taster, sledi učitavanje poslednje pozicije. Zamerka koju ne mogu da izostavim je to što se ponekad desi da vam neprijatelj čak priđe, – toliko da otpočne borba prsa u prsa a da vaš saborac, koji stoji na metar ili dva, jednostavno odgleda celu stvar.

Muzika koja prati celu igru zaista zaslužuje sve pohvale i jasno se vidi uloženi trud. Od lagane muzike u trenucima šunjanja, do intenzivne čak i horske u toku ruskih juriša. Glasovna gluma je možda i mogla da bude malo bolja jer se jasno primećuje tzv. amerikanizovani ruski kada ruski vojnici nešto kažu. Sve u svemu, najbolji deo zvučne podloge svakako je propratna muzika.

Grafički engine je isti onaj koji je korišćen pre godinu dana u Call of Duty 4: Modern Warfare, samo što je doteran i prilagođen za potrebe WWII tematike. Sama grafika jeste pristojna za današnje standarde, ali ipak odaje osećaj da su joj noge kraće nego kod svog vizuelno superiornog prethodnika. Na nekim misijama teksture su prelepe dok ponegde izgledaju pomalo isprano. Facijalne ekspresije su definitivno mogle biti bolje.

Call of Duty - World at War 27Call of Duty - World at War 32Call of Duty - World at War 47

Kada se uzme u obzir sve loše i sve dobro, dobija se jedna jako kvalitetna igra. Provuče se tu i tamo po neki bag ali ništa što zakrpa ili dve ne mogu da isprave. Sama solo kampanja možda jeste kratka, ali njenim kompletiranjem otvara se bonus misija gde igrač ima cilj da preživi što više talasa nacističkih zombija, koja je najzanimjivija kada se igra u društvu. Naravno, tu je i dobro poznati Call of Duty multiplayer, koji nije doživeo veće promene u odnosu na svog prethodnika. Topla preporuka za kupovinu ovog zaista impresivnog ostvarenja, još jednog u nizu Call of Duty serijala.

Naziv igre: Call of Duty: World at War
Žanr igre: FPS
Razvojni tim: Trayarch
Izdavač: Activision
Datum izlaska: 14. novembar 2008.
Screenshot-ovi: Call of Duty: World at War
Diskutujte o igri i opisu na forumu.

Minimalna konfiguracija:
CPU: AMD 64 3200+/Intel Pentium 4 3.0GHz
RAM: 512MB RAM (XP)/1GB RAM (Vista)
VGA: Shader 3.0, 256MB Nvidia GeForce 6600GT/ATI Radeon 1600XT

Preporučena konfiguracija:
CPU: Intel Core 2 Duo processor/AMD X2 5000+
RAM: 1GB RAM (XP)/2GB RAM (Vista)
VGA: Shader 3.0, 512MB RAM NVIDIA GeForce 7900 GT/ATI Radeon 2600Pro

88/100 Impresivno

+ Atmosfera, igrivost, muzika
Prekratko

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*