Pyroblazer opis


Neverovatno brza vožnja, uz poneku omanju nuklearnu eksploziju, čisto da zasmeta protivnicima – ko nije poželeo ovakvu vrstu zabave? Upravo ovom mišlju se rukovodio novosadski Eipix, jedan od svega par domaćih studija, kada su najavili njihovu prvu igru, Pyroblazer.

 Pyroblazer 31Pyroblazer 60Pyroblazer 32

Pyroblazer vas smešta u ulogu mlađanog trkača, koji je konačno dobio priliku da se trka u moćnim blazer-ima, futurističkim vozilima koja razvijaju nezamislive brzine po uskim, cevolikim trkačkim stazama. Sama priča predstavljena je kroz svojevrsnu "Pyropediju", u kojoj će se otvarati unosi kako budete napredovali sa kampanjom. Samim tim, većina igrača ih nikad neće ni primetiti – ne preterano velika šteta, ipak, jer i pored mnoštva pozadinskih pričica o svakom elementu igre, niko neće igrati trku zbog interesantne priče. Ni one same nisu posebno interesantne, što možda objašnjava zašto su gurnute u pozadinu.

Trkačke igre se, u stvari, igraju zbog samih trka, i tu Pyroblazer dolazi sa originalnom idejom – pružiti igraču potpunu slobodu kretanja po cevastim stazama bi na savršen način produbilo gameplay koji je proslavio Wipeout, pomešavši ga sa slobodom koju pruža Descent. Nažalost, nećete moći iskusiti pune čari ovog modela – engine vam neće omogućiti da osetite oblik vašeg vozila, tako da ćete se često češati o zidove bez posebnog razloga – mnogo ćete lakše razumeti brojne prepreke rasute po stazi, nego što ćete shvatiti zašto ponovo udarate o ivicu; same staze su jako uske, što neće pomoći. Kada ne izbegavate prepreke ili mine, imaćete priliku da skupljate novčiće i druge powerup-ove, koji će vam dati turbo, odnosno druge prednosti.

Za savladavanje ostalih trkača, imaćete na raspolaganju čitav dijapazon oružja, koja se dele u dve kategorije: primarna vam omogućavaju da, uz automatsko nišanjenje, gađate protivnike ispred vas, dok će sekundarna, u obliku raznih tipova mina, omogućiti eliminaciju onih iza. Svaki blazer donosi svoju kombinaciju oružja, dok ćete ređe imati priliku da pokupite druga na stazi; uz to, municija je ograničena i dopunjavaće se nakon svakog kruga. Ograničenje je možda i prestrogo, tako da ćete je najčešće potrošiti pre prve polovine staze.

Nećete, međutim, ni imati prilike da isprobate sva oružja pošteno, jer ćete bez problema preleteti AI protivnike već pre kraja prvog kruga, nakon čega vam ostaje samo nasumično postavljanje mina. Najviše problema će vam, zapravo, zadavati sama staza, ali ni povremena udaranja o prepreke neće omogućiti ostalim trkačima da vas sustignu. Ako biste poželeli da naivni AI zamenite živim protivnicima radi pravog izazova, očekuje vas još jedno razočarenje – igra nema multiplayer.
 
Pyroblazer 51Pyroblazer 54Pyroblazer 28
 
Pošto ostavite ostale blazer-e daleko iza sebe, ostaje vam jedino trka sa samim sobom. Staze su dovoljno krivudave da nećete imati jasnu ideju kada da upotrebite turbo, tako da će najbolji rezultati zahtevati pažljivo planiranje; uz to, najveće brzine ćete razviti samo ako se istovremeno rotirate oko centralne ose cevi, što će pružiti dodatan izazov, uz činjenicu da su cevi često u stvari elipsoidnog oblika i iznenadna sužavanja staze. Da je detekcija sudara nešto bolja, igra bi bila poprilično izazovna što se ovog aspekta tiče.

Nažalost, igra najviše omanjuje u možda najvažnijoj osobini – osećaju brzine. Nezamislivo je da poslednji nastavak Need for Speed pruža bolji osećaj, iako je "prilepljen" za zemlju. Uključivanje motion blur efekta neće pomoći, tako da ćete imati osećaj da polako krstarite autoputem, umesto da vozite supersonični avion kroz automobilske tunele.

Grafika neće nikoga oduševiti, mada se ne može reći da je loša – igra je ipak dovoljno brza da ne primećujete detalje. Preovlađujući utisak je da je sve pomalo zrnasto, poput konzolnog naslova. Mnoštvo planeta koje ćete posetiti igri omogućavaju da prikaže domete grafičkog dizajna, koji zaslužuje pohvale; i same staze su interesantne, naročito s obzirom na ograničenje oblika. Pozadinska muzika je dobra, mada neće podići adrenalin koliko bi mogla. Ostali zvuci su nešto manjeg kvaliteta i razni pucnji, eksplozije i nezaobilazna škripa kada očešete zid će vam brzo dosaditi.

Pyroblazer najviše karakterišu propuštene prilike – uz kvalitetnije protivnike, pravi osećaj za brzinu i preciznije kontrole, ovo je mogla biti sjajna igra. Verujemo da će nova izdanja i nove igre dostići svoj potencijal, i pokazati izvrsnost ovog razvojnog tima. Pyroblazer će možda biti zanimljiv kao kuriozitet, jedna od retkih domaćih igara, dok će ljubitelji brzine i eksplozija nastaviti da uživaju uz Ballistics, ili možda "klasični" Wipeout i neki od njegovih klonova.

Pyroblazer 68Pyroblazer 48Pyroblazer 43 

Komentar iz redakcije

Autor: Stevan Stevanović

Pyroblazer mi se jako dopao, mada mislim da će mnogi naići na poteškoće zbog nezgrapnog i nepreciznog upravljanja brodom. Oni uporniji, nakon više časova vežbanja, sigurno će uspeti da ga savladaju i videti da igra i te kako vredi. Nedostatak prethodno najavljivanog multiplayer-a, koji je sada već standardan u trkačkim igrama, razočaraće one koji ove igre koriste pre svega da bi se dokazali u takmičenjima sa drugim igračima. Pyroblazeru treba pružiti šansu, jer može doneti sate dobre zabave. Osim toga, ovo je prva igra ovog domaćeg razvojnog tima, i treba pokazati podršku domaćem tržištu igara koje je tek u povoju.

Naziv igre: Pyroblazer
Žanr igre: FPS
Razvojni tim: Eipix
Izdavač: Candella Systems Ltd
Datum izlaska: 17. novembar 2008.
Screenshot-ovi: Pyroblazer
Diskutujte o igri i opisu na forumu .

Minimalna konfiguracija:
CPU: 2.0 GHz
RAM: 1 GB
VGA: 64 MB DirectX 9 kompatibilna kartica

Preporučena konfiguracija:
CPU:3.0 GHz
RAM: 1 GB
VGA: 128 MB DirectX 9 kompatibilna kartica

77/100 Solidno

+ Ideja
Detekcija sudara, nepostojanje multiplayer podrške, slabašni protivnici

Popularno na PCigre.com

1 Comment Lupi i ti nešto!
  • Oppotly
    Oppotly

    Your comment is awaiting moderation.

    where to buy cialis online safely I was convinced that I had miscarried and we were going to lose our babies that we had wanted for so long

  • Juliana
    Juliana

    Lepo Miloše, jedino što milsim da realno nije potrebno komplikovati stavljanjem treka i tačaka u razdvojene datoteke (praktičnije je da bude sve zajedno, što je slučaj u ostalim člancima na sajtu). Inače samo napred!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*