Prince of Persia opis
Šta prvo pomislite kada vam neko pomene Prince of Persia? Većina igrača se seti maestralne The Sands of Time trilogije (mada je The Sands of Time samo jedna igra u trilogiji, nekako je postalo opšteprihvaćeno da se taj termin koristi za celokupnu trilogiju). Oni malo iskusniji i naravno stariji igrači će se svakako setiti perioda kada je prvi Prince of Persia ugledao svetlost dana. Bilo je to, sada već davne, 1989. godine. Na neki način, prvi Prince of Persia, autora Džordana Mehnera, predstavlja rodonačelnika žanra akciono-platformskih avantura. Mnogo godina kasnije serijal doživljava preporod i pod vođstvom francuskog studija Ubisoft nastaje već pomenuta The Sands of Time trilogija. Pošto je i poslednja klapa trilogije spuštena i celokupna priča upotpunjena, nije bilo moguće nastaviti serijal. Ubisoft je odlučio da ponovo preporodi serijal, smestivši ga u novi svet sa novim likovima i novim zapletom. Da li nova igra zadovoljava visoko postavljene standarde velikog broja fanova serijala? Saznajte u nastavku teksta.
Fabulom smo se detaljnije bavili u našoj najavi tako da ćemo se je sada u kraćim crtama podsetiti. Nekada davno zemljom je vladao bog tame Ahriman pomoću misteriozne supstance – Korupcije. Njegov brat Ormazd, bog svetla, uvidevši opasnost po svet odlučuje da mu se suprotstavi i konačnog ga i porazi. Ahriman je hiljadama godina bio zarobljen u mističnom Drvetu Života. No, kako to obično biva, on nekako uspeva da se izbavi iz svog zatvora i ponovo postane pretnja po svet. Tu počinje avantura našeg novog Princa, koji uz pomoć Elike, poslednjeg pripadnika plemena koje je bilo zaduženo da čuva Drvo, mora da spasi svet od Korupcije i spreči Ahrimanov povratak.
Ono što ćete prvo primetiti je jedinstven vizuelni stil. Iako se mnogo pre samog pojavljivanja igre na tržištu znalo da će grafika biti nalik crtanom filmu, niko nije mogao slutiti da će to tako lepo izgledati. Očigledno je ogroman trud uložen u stvaranje fenomenalne scenografije, kako bi se stvorila jedinstvena bajkovita atmosfera. Mora se priznati da se u tome i uspelo. No, ne dajte se zavarati izgledom. Tehnologija koja je pokreće veoma je napredna i u suštini je derivat grafičkog endžina koji je pokretao Assassin’s Creed. To ćete i sami moći da zaključite već prilikom prve platformske deonice, kada budete videli fluidnost animacije koja se može meriti jedino sa, do sada neprevaziđenim, Assassin’s Creedom. Stoga i hardverska zahtevnost nije mala, pa će vam za pokretanje igre u punom sjaju trebati prilično snažan računar.
Koliko god grafika bila bajkovita, ona sama po sebi ne bi mogla da stvori takvu atmosferu, koju su autori silno želeli. No, u kombinaciji sa odličnom komponovanim i izvedenim orijentalnim muzičkim temama taj cilj je postignut. Muzička podloga je odlično dozirana i potpuno je nenametljiva. Ostali ambijentalni zvukovi ne zaostaju po kvalitetu. Kroz dijaloge, koji su često veoma duhoviti, steći ćete sud o karakterima glavnih aktera igre. Odlična glasovna gluma će vam u prvi mah predočiti Princa kao nadmenog avanturistu, a Eliku kao dostojanstvenu princezu. Međutim, kako igra bude odmicala, u njihovim glasovima ćete veoma jasno moći da prepoznate emocionalnu stranu Princa i Elike. Glavni akteri su veoma dobro karakterizovani i njihov razvoj se jasno vidi kroz glasovnu glumu. Celokupni utisak u audio-vizuelnom segmentu je više nego pozitivan.
Prateći trendove Ubisoft je odlučio da igra bude otvorenog tipa, što u suštini znači da će igrač imati slobodu izbora redosleda zadataka, koje će izvršavati. Kako bi zaustavili Ahrimana, Princ i Elika moraju da izleče zemlju, koja je zatrovana Korupcijom. Jedini način da to urade je da se domognu takozvanih Plodnih zemljišta (Fertile grounds) i da uz pomoć Elikinih magičnih sposobnosti izleče zemlju. Naime, svet je podeljen na četiri celine, od kojih svaka ima pet potcelina i u svakoj se nalazi po jedno Plodno zemljište. Prostom matematikom dolazi se do broja od dvadeset Plodnih zemljišta. Međutim, u početku igre nije vam dostupno svih dvadeset, nego samo četiri. Ostala će vam postati dostupno tek kada Elika pribavi nove magijske moći. Po izlečenju zemlje na njoj se javljaju specijalni artefakti, takozvana Semena svetlosti (Light Seed) koja morate da skupljate. Skupljanje Semena svetlosti je prilično dosadno i zamorno, posebno u kasnijim delovima igre. Čini se da su se autori odlučili na ovakav potez kako bi igru na veštački način produžili, što svakako ne odobravamo. Pošto sakupite određeni broj možete dobiti jednu od četiri magijske moći, pomoću kojih ćete moći da pristupite novim delovima sveta. Redosled je ostavljen igraču na izbor, a samim izborom zavisi koji deo zemlje možete posetiti.
Tri osnovna celine su činile srž dosadašnjih Prince of Persia igara – borba, rešavanje logičkih zagonetki i naravno platformisanje. Sva tri elementa su i dalje prisutna, ali su doživela neku vrstu uprošćenja. Borba je uvek samo sa jednim protivnikom i često ume da bude dosadna i predugačka. U početku je ovakav pristup zanimljiv, ali posle par uspešnih borbi shvatićete da postoji par kombinacija udaraca koji uvek „pale”. Logičke zagonetke su doživele najveći uprošćenje. Postoji svega nekoliko zagonetki, a od njih će vas jedna, najviše dve naterati da malo ozbiljnije napregnete moždane vijuge. Platformisanje je ostalo najsličnije onome na što smo navikli. Trčanje po zidovima, skokovi sa jedne grede na drugu i svi ostali potezi su i dalje prisutni i deluju veoma pristojno i tečno. Međutim, tu postoji jedna začkoljica. U igri ne možete da poginete. Svaki put kada loše procenite skok, ili zakasnite sa reakcijom, Elika će vas izvući iz situacije tako što će vas vratiti na poslednje mesto gde ste imali čvrsto tlo pod nogama. Jedna bitna novina je Prinčeva rukavica, koju će obilno koristiti u borbi i u raznim akrobatskim manevrima.
Kada se sve zbroji i oduzme novi Prince of Persia ostavlja neodređen utisak. Novo poglavlje u ovom kultnom serijalu donelo je par novina i celokupni novi svet. Sasvim solidna fabula, dobra karakterizacija likova i naravno jedinstvena audio-vizuelna komponenta igre zajedno stvaraju kvalitetnu bajkovitu atmosferu, kakvoj su autori od samog starta težili. No, igra ima i svojih mana. Nedostatak pravog izazova i dosadan borbeni sistem su svakako najveće od njih. Sve zavisi od vašeg pristupa igri i očekivanja. Ako čeznete za izazovnom akciono-platformskom avanturom, onda će vas uprošćenost srži igre prilično razočarati. Sa druge strane, ako pristupite igri kao svojevrsnoj bajci u kojoj želite da uživate bez previše nerviranja i mozganja, onda je ova igra pravi izbor za vas. Procenite sami kojem taboru pripadate. Naše mišljenje je da je igra imala potencijala da postane kultna, ali da taj potencijal nije iskorišćen. Možda u nastavku, ko zna?
Naziv igre: Prince of Persia
Žanr igre: Akciono-platformska avantura
Razvojni tim: Ubisoft Montreal
Izdavač: Ubisoft
Datum izlaska: 9. decembar 2008.
Screenshot-ovi: Prince of Persia
Diskutujte o igri i opisu na forumu
Minimalna konfiguracija:
CPU: Dual Core 2.2 GHz
RAM: 1 GB
VGA: ATI Radeon X1600, NVIDIA GeForce 6800
Preporučena konfiguracija:
CPU: Dual Core 2.6 GHz
RAM: 2 GB
VGA: ATI Radeon HD3870, NVIDIA GeForce 8800GT
82/100 Impresivno
+ Odlične audio-vizuelne karakteristike, igrivost
– Nedovoljno izazovno, dosadan borbeni sistem, skupljanje light seedova ume da bude zamorno