The Lord of The Rings: Battle for Middle Earth 2 opis
Mnogima će sam naslov ove igre oduzeti dah. Retki oni koji nisu čuli za Tolkinovo ostvarenje Gospodar prstenova (Lord of the Rings), koji je napravio veliki BUM u književnom i filmskom svetu. Tolkinove misli su fenomenalno prenete na film, a ubrzo i na igru. Naravno čim govorimo o otkupljivanju licenci dolazi kompanija EA Games koja i ovoga puta izlazi kao pobednik među konkurencijom. Sva tri filma ovog serijala su fenomenalno prošla, a to se ne može reći i za igre. Ljubitelji PC platforme mogli su do sada probati sledeće LOTR naslove: The Fellowship of the Ring, Return of the King, War of the Ring, Battle for Middle Earth i na kraju Battle for Middle Earth 2… Da li je The Lord of the Rings: Battle for Middle Earth 2 najbolji član serijala, proverite u nastavku texta.
Na samom početku moram da "napomenem" da za razliku od prošlog dela ova igra ne donosi ništa spektakularno, i ništa novo što može fascinirati igrača iako su developeri obećavali brda i doline. Najinteresantnija stvar je ta što ova igra ne crpi samo materijal iz filmova (koje su svi bez daha gledali), već verno prenosi određene događaje iz drugih Tolkinovih knjiga. Naime ovo moramo izdvojiti zbog igrača koji nisu upoznati sa celim Tolkinovim opusom, tako da se nemojte začuditi da iako ste pažljivo odgledali sva 3 filma naiđete na momenat koji vam je nepoznat. Igra je zadržala isti koncept igranja (kao što je to bio slučaj i u prošlom delu), radi se o fantazijskoj strategiji u relanom vremenu, gde je vaš zadatak da izgradite što je moguće jači zamak i naravno zatim da preuzmete dominaciju na mapi. Što se tiče građena igra je pretrpela par unapređenja. Sada je moguće graditi brodove i spremati se za okršaje na vodi (kojih i nema toliko mnogo),već se brodovi uglavnom koriste za prevoz, graditi rudnike (u zavisnosti od rase), i još par novih unapređenja koji podižu nivo igre. Zanimljiva novina je to što je sada moguće graditi i rudnike, farme, drvare (zavisno od rase) koji vam donose resurse koji su ujedno i jedini prihodi u igri. Postoji jedna začkoljica vezana za građevine koje donose prihode, a to je da ćete morati lepo razmotriti mapu i isplanirati gde je najbolje da ih postavite, jer iskorišćenost istih zavisi od međusobne udaljenosti. Problem nastaje kada zbog optimalne iskorišćenosti postavite građevinu dalje, pa ju je teže braniti. Ovo je dobar potez developera jer vas sama igra (u zavisnosti od njene težine) tera da pravite nekoliko baza ne bi li ste mogi lepo isplaniarati vaš napad (što znači nema štekanja, pa U NAPAD!! :)), i obezbediti dovoljno sredstava za regrutovanje vaših trupa.
Postoje 3 nove rase : Elves, Dwarfs i Goblins. Elfofi, kao što i sami znamo, caruju u kamufliranju, i neprevaziđeni su što se tiče strelaca, patuljci su majstori za rudnike, a Goblini… oni su majstori za masovno napadanje sa svojim saveznicima Paucima. Jedinice su fino urađene, svaki bataljon trupa ima mogućnost napredovanja, koje samim tim i ojačavaju. Heroji, kao najelitnije jedinice, imaju specijalne poteze koji fenomenalno deluju na veću grupu jedinica. Sjajno je to kada uletite u grupu goblinčića i sa zadovoljstvom posmatrate razbacivanje po mapi malih ružnih stvorenja (ništa lepše, hehe). Od heroja prisutni su skoro svi za koje znamo iz fimova odnosno knjiga, i svaki od njih sa sobom nosi prednosti i mane. Igra podržava i pravljenje spopstvenih heroja, što i nije neki poseban doživljaj, jer nema tu nekog većeg posla oko kreiranja vašeg ljubimca. U mogućnosti ste samo da izberete koju boju odeće ćete nositi, naouražnje i raspored skilova (a bilo bi dosta zanimljvije da se tu obratilo malo više pažnje…). Priča igre je podeljena u dva dela, na Good kampanju i Evil kampanju. Pored ove dve kampanje postoje još dva režima igre, a to su Scirmish i War of the Ring režim. Scirmish je manje više poznat svima, izaberi mapu, broj neprijatelja i uživaj-instant zanimacija, pa ko duže izdrži. Ali zato u War of the Ring režimu igra poprima drugačiji oblik. Koncept igre se menja, sada umesto građenja baze imate ispred sebe veliku mapu koja je podeljena na teritorije, delove (Riziko? :P). Polja na mapi zauzimate jednostavnim ulazom, a posle toga vam se otvaraju mesta za gradnju (postoji četiri tipa građevina: Baraka, Zdrada za upgade jedinica, Zamak i Rudnik). Zauzimanjem većeg dela mape odključavate bonuse koji su karakteristični za to područje (ali što je veća teritorija teže je odbraniti je). Sistem borbe je podeljen na dva dela. Borba može biti okončana upravljanjem kompjutera (Auto Fajt :)), a moze biti okončana na klasičan način gde se vi vraćate u već karakterističan pogled jedne RTS igre (što zna da oduži igru i to mnoooogooo!!!). Ovaj režim je veoma zanimljiv i može poslužiti kao dobra zabava (obavezno probati!). Grafika igre je zanimljiva i opustajuća, a zvuk koji je prati je očaravajuć. Jedan od najačih aduta igre, kao i filma, je naravno sjajna muzička podloga. Fino iskomponovane melodije znaju da uvuku igrača u igru, i stvore zaista fantastičan doživljaj.
Sve u svemu kada se sve sabere i oduzme, može se sa sigurnošću reći da je ovo definitivno jedna od najboljih igara iz Lord of the Rings serijala. Igra je lepo upakovana u celinu, i sve ovo funkcioniše na jedan lep način. Jedina svar koja može iritirati igarča pri igranju ove igre je to što je hardverska zahtevnost malo viša. Igra je pravi PROŽDRLJIVAC RAM memorije, što zna stvarno u pojedinim trenucima da izbaciti iz takta. Ovo ne znači da će korisnici malo slabijih mašina biti uskraćeni za ovaj doživljaj. Zato moram da napomenem da će za malo više detalja tebati "malo" više rama :P. Sa zadovljstvom preporučujem igru svim ljubiteljima RTS naslova, i svim fanovima Lord of the Rings-a. Pa igrači savetujem vam da naoštrite mačeve, spremite strele i polako krenete u pohode na Sauronove trupe :)… Good Luck!”
Naziv Igre:
The Lord of the Rings: Battlefor Middle Earth II
Žanr:
Strategija
Razvojni Tim:
EA Pacific
Izdavač:
Eletronic Arts
Veličina:
1 DVD
Datim izlaska:
Mart 2006
Ukupna ocena:
85/100 Vrlo dobro