Supreme Commander najava
Svi znamo da je jedan od uslova za uspeh igara, gotovo svih žanrova, dobro razrađena priča, koja će na prvi mah privući pažnju igrača. Ruku na srce, ne možemo očekivati veliku originalnost samog storyline-a, jer je do sada odrađeno toliko scenarija da je zaista teško osmisliti nešto o čemu do sada već nismo čitali, no ipak…
Najnovija real time strategija GPG-a obrađuje vremenski period dug skoro dva milenijuma. Sve počinje u bliskoj budućnosti, 2014.godine, kada upotrebom konvencionalne raketne tehnologije čovek uspešno sleće na Mars. 2108.godine formirana je prva vansolarna kolonija na planeti u obližnjem Alfa Kentauri sistemu. Ubrzo nakon ovog događaja, Zemlja se ujedinila pod jedinstvenom vladom, koja je pred sobom postavila veliki i hrabri zadatak ekspanzije ljudske rase.
Prvih 16 kolonija, kasnije poznatih pod imenom Primarni Svetovi, uspešno su formirane i u 24.veku kreću u sopstvenu kolonizaciju, koja je u istoriji poznata kao Prva Velika Kolonizacija. 2525.godine komandant oružanih snaga Zemaljske Imperije Trent Smit poveo je grupu naučnika i kolonista na Serafim II, gde se po prvi put čovečanstvo susrelo sa inteligentnom vanzemaljskom vrstom. Nakon konflikta sa novootkrivenom vrstom, Zemaljska Imperija zagađuje atmosferu planete biogenetičkim virusom i stavlja Serafim II na listu opasnih svetova. 2592.godine Dr. Gustaf Brekman je uspeo da napravi prvu simbiozu čoveka i AI – Simbion. Brekman zajedno sa svojim Simbionima naseljava novu planetu i imenuje novu vrstu Sibranima. Peticija za donošenje nezavisnosti Simbiona je naišla na žestoko odbijanje od strane vlade, koja je ovaj čin smatrala činom pobune i to iskoristila kao izgovor za slanje okupacionih snaga. Pošto su okupacione snage naišle na otpor Sibrana (Simbiona), Imperija je izdala naređenje trupama da izvrše masakr, što je samo izazvalo pobunu Simbiona širom galaksije. Vremenom su se Sibrani organizovali i formirali Nod – grup Sibrana sličnog mišljenja i tehnoloških interesa. 2679.godine, Zemaljsku Imperiju je kontaktirala rasa sa Serafima II, koja sebe naziva Aeoni i tvrdi da su potomci izgubljene ekspedicije Zemaljske Imperije. Imperija tada stavlja sektor u karantin i šalje oružane snage, međutim, ubrzo gubi kontakt sa njima kao i celokupnim sektorom, koji je stavljen u karantin. 2819.godine počinje veliki galaktički rat nazvan Beskonačni Rat. Boreći se sa Aeonima na jednoj strani i Sibranima na drugoj, Zemaljska Imperija gubi kontrolu nad većinom svojih teritorija i anarhija vlada, nekada mirnom galaksijom. Na ruševinama stare Imperije rađa se novo društvo pod nazivom Ujedinjena Zemaljska Federacija, koja se povlači na teritoriju nekadašnjih Primarnih Svetova. Gotovo čitav milenijum se vodi beskompromisna borba između tri rase za preostale delove teritorije stare Imperije. 3844. godine dolazi do prelomne tačke u Beskonačnom Ratu za jednu od tri rase…
Sudeći po uloženom trudu da detaljno dočara situaciju koja je dovela do same tačke kada vi kao komandant oružanih snaga jedne od tri rase u sukobu stupate na scenu, reklo bi se da ova igra ima velikog potencijala.
Sam gameplay počinje odabirom jedne od tri rase, svaka sa svojim osobinama, tehnologijama i vrstama oružja. Imaćete prilike da vodite borbe kako na kopnu, tako i na vodi i u vazduhu, kontrolišući pri tom apsolutno sve delove vaše vojne armade. Ovo znači da ćete biti u mogućnosti da kontrolišete svaki pokret, kako velikih razarača i nosača letelica tako i najmanjih borbenih botova i lovaca. Pored skauta, borbenih botova, transportera, krstarica, itd, moći ćete i da koristite različitu eksperimentalnu ratnu mašineriju, koja se naravno razlikuje u zavisnosti od toga kojom rasom upravljate. Jedno od ovih oružja su i nuklearne rakete, koje su ostavivši za sobom pustoš na borbenoj mapi, izmamile gromki aplauz publike na prezentaciji igre u Lajpcigu. Kao najbitnija osobina, koju i sam Kris Taylor (glavni kreator) ističe, je mogućnost totalne mikro i makro kontrole borbenih jedinica na mapi. Mogućnost da zumirate sa udaljenog pogleda u kome vidite kompletnu mapu, na najmanji borbeni bot koji je upravo pregažen od strane kolosalnog eksperimentalnog oružja zaista je impresivna. Fizika je odrađena odlično, što doprinosi realističnosti, tako da se prilikom borbe može primetiti kako paljba vaših jedinica udara po obližnjem pejzažu, drveću, kamenju i talasima, dok pokušava da pogodi protivnika. Sve ovo je odrađeno do najsitnijih detalja tako da, na primer, za razliku od starijih strategija, u kojima biste jednostavno videli da se neka jedinica stvorila, u ovoj igri možete videti kako lovci izlaze iz velikih nosača na moru ostavljajući za sobom vazdušni trag. Činjenici da je igra veoma kompleksna, doprinosi i podatak da je u vreme prezentacije veličina kompletnog nekompresovanog materijala iznosila preko 10 GB. Osim visokog nivoa detalja i potpune kontrole bitke, ovu igru će (po najavi glavnog i odgovornog) krasiti shader 3 efekti, kao i "dual screen" i "split view" pogledi, što će je učiniti prvom RTS kreacijom sa ovim mogućnostima. Što se tiče multiplayer moda i zvuka u igri, znaćemo nešto više kada demo verzija bude dostupna za download.
Nakon svega, stiče se utisak da će ovo ostvarenje ponuditi nešto do sada neviđeno u svetu RTSa, a moje impresije podržavaju i uzdasi i tapšanje svih prisutnih u sali nakon završetka prezentacije u Lajpcigu, kao i nekoliko nominacija za najbolju igru u razvoju za 2006. godinu. Mislim da će ova igra privući sve igrače željne dobre strategije i da spada u "must have" kategoriju, koju će fanovi RTS-a ipak morati da pričekaju sledeću godinu za kada je najavljen izlazak finalne verzije.
Naziv Igre:
Supreme Commander
Žanr Igre:
RTS
Razvojni tim:
Gas Powered Games
Izdavač:
THQ
Datum Izlaska:
Q1 2007.
Your comment is awaiting moderation.
Affiliation Department of Internal Medicine, University Teaching Hospital, Santiago de Compostela, A CoruГ±a, Spain buy priligy reddit severe to moderate oligospermia