Loki opis
U igračkoj industriji, kao i u svakoj drugoj uostalom, postoje određeni momenti koji, zahvaljujući svom kvalitetu i prihvaćanju od strane korisnika, dobijaju dovoljnu količinu kredibiliteta za definisanje te grane industrije. Ovakvi momenti se, naravno, jako retko dešavaju, ali iz njih zato proizilaze proizvodi koji služe za opisivanje izreke "kako treba da bude". Takva situacija je prisutna i u svetu igara: kad kažemo FPS igra, odmah nam pada na pamet Half-Life; Command & Conquer je i dalje RTS igra sa kojom se upoređuju sve ostale igre te vrste… a kod RPG-a imamo, naravno, legendarni Diablo. Iako je sada već vremešna igra, maltene svi hack 'n slash RPG-ovi se neizbežno takmiče sa Diablom, pozajmljujući usput određenu količinu osnovnih elemenata od njega i po mogućstvu dodajući i nešto originalnog.
Ali, da ne dužimo previše. Loki je RPG koji nam stiže od potpuno anonimnog razvojnog tima Cyanide Studio, dok se za izdavanje pobrinuo Crimson Cow. Moglo bi se reći da je upravo anonimnost nekad i prednost, ali i mana, jer se ekipe najčešće pamte po prvom naslovu na kojem su radile. Loki, s obzirom na sve ovo nije imao prilike da bude pompezno najavljivan i da se stvore armije koje bi bile spremne da čekaju u redu na dan izlaska igre. Zadatak je, dakle, bio veoma jasan – stvoriti naslov putem kojeg bi ubuduće imali svoje mesto u već uveliko zasićenom tržištu RPG naslova. Priznaćete, to nije nimalo lak zadatak, a da li su uspeli u tome? Pa, ukratko rečeno, i da i ne.
Premisa igre je sledeća: u uvodu igre saznajemo da je egipćanski bog Seth oživljen, i da namerava da nastavi svoje planove da uništi sve oko sebe. I to je to, otprilike. Ništa od detalja, ne daju se odgovori na pitanja ko, zašto, gde – jednostavno deluje da je osnovna priča tek pri kraju razvoja dodata, čisto da bi beskrajno tamanjenje protivnika imalo nekog smisla. Igrač može da bira jednog od četiri vrste heroja: grčki warrior, skandinavski barbarian, astečki shaman i egipćanski sorcerer. Dakle, dve klase boraca prsa u prsa i dve klase čarobnjaka, po jedan muški i ženski za oba, sa razlikom između sorcerer koristi ofanzivne magije dok shaman ima mogućnost prizivanja raznih kreatura koje obavljaju borbu umesto nje. Svaki heroj obožava svoje bogove, a direktna posledica toga se manifestuje kroz napredovanje u skill tree-u raspodeljujući poene pri svakom prelaženju na viši level. Takođe, svaki lik ima svoju priču, svoje posebne questove i okruženje, što je svakako za pohvalu i uveliko produžuje rok igre, jer vam najverovatnije neće biti dovoljno da je pređete samo sa jednim likom, već ćete to učini sa sva četiri. To naravno znači i da za svaki lik postoje različiti neprijatelji, NPC-ovi… jedino bi trebalo da napomenuti da različite neprijatelje treba uzeti sa rezervom, jer sa jedne strane oni jesu različiti u svakoj kampanji, ali se s druge strane jako često ponavljaju, pa će se opet sve svoditi na ubijanje stotina vukova sa barbarianom ili stotina pauka sa shamanom.
Posle odabira lika naćićete se u već uhodanom okruženju. Ako ste igrali makar samo Diablo, snaćićete se bez ikakvih problema. Sistem igre je isti: naciljati protivnika, držati levo dugme miša, naći sledećeg protivnika pa sve ispočetka. Tokom napredovanja kroz moglo bi se reći neinventivne i dosadne questove sakupljaćete opremu i preko potrebne zlatnike, čiju ulogu ne verujem da ima potrebe objašnjavati. Pogled u igri je izometričan, s tim da je ovde moguće zumirati i okretati pogled i obezbediti pogled iz bilo kog ugla, ali se okretanje može vršiti samo horizontalno. To je svakako mana, jer će se dosta puta dešavati da se nađete u ovećoj grupi protivnika i da vam preglednost bude smanjena na frustrirajući nivo. Takođe, recimo, u slučaju barbariana dobar deo igre ćete se kretati kroz šume i stenovite krajolike, i tu bi potpuna sloboda okretanja kamere bila najpraktičnija. Oružje i opremu koju nabavite možete i poboljšavati tokom igre koristeći sirovine koje takođe skupljate kroz igru, ali se komadi sirovine mnogo teže nalaze nego sama oprema, tako da se njima treba baratati veoma mudro. U nedostatku istih oružje i komadi oklopa mogu se rastaviti na sastavne sirovine. Inventar nije urađen u klasičnom stilu sa ćelijama, nego je organizovano tako da pokazuje koliko imate komada od svake stvari koju nosite sa sobom.Od neizbežnih potiona i ovde ima tri glavne vrste: one koju dopunjuju život, manu ili oba i svaka dolazi u različitim jačinama. Deluje poznato? Tako sam i mislio.
Sa grafičke strane imamo solidnu situaciju. Svaki komad oklopa će izmeniti vaš izgled, modeli su urađeni sa dosta detalja i sve je to uklopljeno u takođe solidno odrađen engine koji ne zahteva zver od hardverske podrške da bi izgledao kako treba. Zvučna i muzička podloga je manje-više u skladu sa ostatkom igre i nije na zavidno visokom ili niskom nivou.
Ukratko rečeno, cela igra je rob mediokriteta. Umesto da su se potrudili da osnovnu ideju pozajme od većih igrača i da dodaju nešto novog celoj kombinaciji, Loki je jednostavno samo kopija Diabla i skoro ništa više. Crafting sistem jeste novina, ali njemu nije posvećeno ni iole dovoljno pažnje da bi se mogao navesti kao prednost. Neubedljiva priča i stereotipni questovi samo dalje guraju ovaj naslov u srednji sloj hack&slash RPG naslova. Ipak, ne može se reći da je igra nekvalitetna ili da je promašaj – grafika je sasvim solidna, hardverska zahtevnost je umerena, engine je relativno dobar… nažalost, igra ima mane koje su previše očigledne da bi se mogle zanemariti. Da su se autori potrudili i pozabavili originalnošću igre, to bi sigurno imalo oveći uticaj na konačan utisak, ali ovako se Loki može okarakterisati kao još jedan u (pre)dugačkom nizu RPG naslova koji se nabavljaju samo u slučaju težih slučajeva dosade.
Naziv Igre:
Loki
Žanr igre:
RPG
Razvojni Tim:
Cyanide Studio
Izdavač:
Crimson Cow/Focus Home Interactive
Datum Izlaska:
28. septembar 2007
Veličina:
1 DVD
Minimalna konfiguracija:
CPU: 2 GHz Pentium 4 / AMD Athlon 2000+
RAM: 512 MB
VGA: Radeon 9000 / GeForce 4 Titanium
Preporučena konfiguracija:
CPU: Pentium 4 3 GHz / AMD Athlon 3000+
RAM: 1 GB
VGA: Radeon X850 / GeForce 6800GT
-Ocene
Grafika: 67
Zvuk: 70
Igrivost: 73
Ukupna Ocena:
70/100 Vrlo Dobro
+ grafika, odvojene kampanje likova
– stereotipnost, ništa novo, nedostatak pozadinske priče