Arena Wars Reloaded opis
RTS je žanr koji retko trpi inovacije. Čak i ako je neko dovoljno hrabar da pokuša nešto potpuno novo, igrači skloni tom žanru to često odbacuju. Razlog ovome leži u prilično zatvorenom konceptu RTS-a koji je vremenom postao podeljen na tri frakcije: realističnu (Total War serijal), borbenu (Company of Heroes, Warhammer 40K) i klasičnu (C&C, Starcraft). Može se primetiti da su vremenom igre tipa Commandos serijala izgubile svoju publiku i potpuno nestale sa tržišta, što je verovatno uzrokovano izumiranjem 2D-a kojem su te igre ostale dosledne. Arena Wars pokušava iskombinirati sve navedeno, uz dodatak modova koji su ponajprije karakteristični za FPS žanr. No, ovakvi hibridi često imaju problema sa balansom svih "pozajmljenih" elemenata, te kao celina ne vrede dovoljno.
Gameplay mehanika same igre je, na prvi pogled, sasvim neuobičajena. Prvo što se primeti je nepostojanje kampanje, što je jedan veliki minus, jer taj nedostatak vuče i izostanak priče, tako da je single player dio osuđen na niz turnira, koji variraju u težini i zadacima. Arena Wars se sastoji od tri moda: Capture the Flag (mod poznat iz mnogih FPS naslova, za pobedu je potrebno oteti protivničku zastavu i sačuvati svoju), Bombing Run (svaki igrač poseduje kritičnu tačku na koju se može postaviti bomba, onaj koji to pre uradi odnio je pobedu) i Double Domination (oba igrača poseduju po jedan ključ, kojim moraju osvojiti dve baze i zadržati ih u određenom vremenskom intervalu). Osim tri glavna moda, igra nudi i Custom Game, koji je ustvari kopija skirmish modova iz drugih RTS-ova. U Custom Game-u imate mogućnost izbora čak trinaest stepena težine protivničke inteligencije, kao i ogroman broj staza. Takođe, moguće je određivati vreme trajanja partije, broj poena dovoljan za pobedu i količinu novca dostupnu na početku meča. Prije nego što počnete sa igrom, preporučujem gledanje tutoriala (zašto samo gledamo tutorial pitajte autore), a i iščitavanje vodiča neće odmoći. Nakon što ste sve odgledali i pročitali kreće akcija. Nažalost, opet se uočava jedan propust, a to je mali broj jedinica. Naime, u igri postoji samo šest jedinica koje je moguće unaprediti kroz obližnje uređaje. Pri unapređenju, morate žrtvovati jednu vrstu jedinica, kako bi taj tip jedinice postao napredan u budućoj proizvodnji. Osim što poseduju specijalne napade i nešto jače standardne napade, razvijene jedinice se izgledom uopšte ne razlikuju od običnih. Jedini resurs koji vam je potreban za njihovu izgradnju je novac, koji možete zaraditi zauzimanjem određenih mehaničkih portova. Takođe, ako neka jedinica bude uništena očekuje vas povratak novca koji ste uložili u nju. U igri je moguće zauzeti određena stacionirana oružja, čija paljba zavisi od oružanog kapaciteta jedinice. Sa strateškog pogleda AWR je prilično jednostavan, što je uzrokovano nedovoljnom razradom samih jedinica, kao i nepostojanjem mikromenadžmenta. Da bi dodatno zakomplikovali stvari, autori su osmislili zanimljiv sistem predmeta koje možete pokupiti usput. Iako su predmeti raznoliki, njihov uticaj na sam gameplay je minimalan, tako da se nakon nešto dužeg igranja sve svodi na poznavanje mape. Mape su dosta raznovrsne, a s obzirom na odličan map editor, njihov broj se svakim danom povećava. AI je odlično izbalansiran, no to je ipak trening za pravu namjenu ove igre a to je multiplayer. Multiplayer je zasnovan kroz rank sistem koji sve igrače smešta u ligu. Iako se čini jednostavnim, ovaj rank sistem AWR-u daje novu dimenziju, jer je takvo takmičenje mnogo zanimljivije od monotonih turnira sa AI protivnicima. Sam gameplay je prilično brz i frenetičan. Borbe se najčešće vode sa malo jedinica na više različitih frontova, a partije sa podjednakim suparnicima mogu trajati i do 2 sata.
Iz tehničkog ugla, AWR je i više nego solidan. Jedinice i okolina su prilično detaljni, a posebno se ističu vodene površine. Tereni odišu raznolikim teksturama i različitim vremenskim prilikama. Primedba se da uputiti Zoom opciji, koja je previše automatizovana, kao i jedinicama koje sporo reaguju na vašu zapovjed. Takođe, vrlo mala raznolikost jedinica uzrokuje i njihovu grafičku monotonost, bez obzira koliko one detaljno izgledale. U muzičkoj podlozi preovladava techno ritam, sa blagim uletima gitarskih rifova, što zadovoljava ukupnu atmosferu igre koja se bazira na frenetičnoj akciji. Možda jedina stvar koja odskače iz audio-vizuelne komponente su specijalni efekti, koji su skromni i neuverljivi. Sa druge strane, zvučni efekti zadovoljavaju, tako da se preko ovog nedostatka može preći. Igra je "teška" svega 300 MB, a njena optimizacija je na zaista visokom nivou i vjerovatno će zadovoljiti igrače sa slabijim konfiguracijama.
AWR je solidan RTS, neobične mehanike i brzog gameplaya. Svim ljubiteljima žanra će doneti kratkotrajnu zabavu nabijenu akcijom i audio-vizuelnom doteranošću. Oni koji uspeju "progutati" par propusta, možda se odluče zaigrati i multiplayer, gdje igra dobija sasvim novu dimenziju.
Naziv Igre:
Arena Wars: Reloaded
Žanr igre:
RTS
Razvojni Tim:
exDream
Izdavač:
dtp
Datum Izlaska:
07. jul 2007.
Veličina:
1 CD
Ostatak screenshotova:
Arena Wars: Reloaded
Minimalna konfiguracija
CPU: 1.6 Ghz
RAM: 512 NB RAN
VGA: 64 MB VRAM
Preporučena konfiguracija
CPU: 2.8 Ghz
RAM: 1 GB RAM
VGA: 128 VRAM
Ocene:
Grafika: 77
Zvuk: 76
Igrivost: 72
74/100 Solidno
+ grafika, originalnost
– linearnost, nedostatak RPG elemenata