ThreadSpace: Hyperbol opis
NEGDE IZA BANKOVNIH RAČUNA
U korporacijskim umovima inovativne ideje retko se rađaju, prvenstveno zahvaljujući analogiji u kojoj reč inovacija ujedno znači i rizik. S druge strane, manji nezavisni razvojni timovi, rasterećeni optimističnim milionskim ideologijama, spomenutu reč često koriste kao izvorni motiv i razlog postojanja njihovog proizvoda. ThreadSpace je pre svega igra koju je jako teško kvalificirati u neki žanr. Mešavina svemirske simulacije, RTS mehanike i MMORPG elemenata definitivno zvuči nesvakidašnje. Ako kojim slučajem pročitate priču u zabačenim uglovima instalacijskog foldera, shvatit ćete da ste upravo preuzeli kormilo neobičnih svemirskih brodova, čija je početna zabavno-kapitalistička namena, uskoro prerasla u ratni sukob. Nakon prolaska svih mogućih tutoriala, u kojima ćete shvatiti osnovne karakteristike vašeg futurističkog stroja i usput izgubiti još koji sat za uspešno savladavanje priglupih botova, doći ćete do zaključka da još ništa ne znate. Ako ste pomislili da vas sada čeka mukotrpna single-player kampanja, varate se. Sav potencijal ThreaSpace je usmerio ka online mogućnostima. U osnovi vaš brod je sve što imate, s njim ćete se boriti, nadograđivati ga različitim delovima i u krajnjem slučaju prodati ga, te kupiti veći i bolji model. Sve navedene akcije dostupne su isljučivo putem Starport sistema, svojevrsne mreže u kojoj se zaraćene frakcije sukobljavaju.
ANARHISTA, DEMOKRATA I KOMUNISTA
Pre nego krenemo u strateške bitke pred nama, red je da odaberemo i jednu od ponuđenih frakcija. Kao što sam podnaslov govori, frakcije se isključivo razlikuju po političkoj opredeljenosti, pa tek zatim po karakteristikama brodova. Doduše, razlike su izrazito minorne prirode, te sam početni odabir neće imati presudnu ulogu u daljem napredovanju, ponajpre zahvaljujući velikoj mogućnosti adaptacije vlastitom stilu igranja. Međutim, sam izbor frakcije dobija težinu u taktičkim odlukama zaraćenih strana. Naime, Starport univerzum je podeljen na sektore. Svaki sektor kontroliše jedna od frakcija. Kontrolisanje sektora donosi određene prednosti, poput novih modifikacionih modula ili dodatnih bonusa u samoj igri. Borba za sektore je u stalnom toku, što se reflektuje u objective serverima, posvećenim isključivo osvajanju dodatnih sektora i samim tim napretku vaše frakcije. Forsiranje objective servera vidljiva je već na prvi pogled, što u maloj zajednici rezultuje prilično slaboj posećenosti standardnih deathmatch i team elimination servera. Osim vašeg metalnog kolege, u igri je moguće razvijati i vašeg pilota, tj. personifikaciju vaše veštine. Autori su to dodatno iskoristili i dodelili rankove igračima, u zavisnosti od njihovog iskustva. Serveri zahtevaju određene rankove igrača, tako da je balans uspešno postignut.
IZMEĐU AKCIJE I POTEZA
Napokon stižemo do same igre. Kako je vizuelni utisak prva stvar koju primetimo, može se reći da je ThreadSpace na tom polju prilično podbacio. Uz nemaštovite modele futurističkih brodova, male i skučene mape, ThreadSpace definitivno nećete pamtiti po tehnološkom kvalitetu. Efekti i pozadine mogu dobiti tek prolaznu ocenu, no daleko je to od nekog prosečnog izgleda naslova iz 2007. godine. No, ThreadSpace kao i većina nezavisnih igara, igrivost stavlja na prvo mesto. Upravo na tom području ThreadSpace briljira. Bukvalno, svaki vaš potez može biti presudan u daljem toku meča. Bilo da ste usmerili vaš brod u pogrešnom smeru i time izgubili dragocene zalihe goriva ili da ste pogrešno odmerili ugao lansiranja vašeg projektila. Pa čak i sam izbor redosleda proizvodnje vaših ofanzivnih i defanzivnih modula može biti presudan. Moduli u suštini predstavljaju kompilaciju defanzivnog i ofanzivnog naoružanja, a da bi uopšte došli do njihove izgradnje vaša produkciona jedinica mora biti u funkciji. Jedan od odabranih modula može se unaprediti, što će uveliko odrediti vaš stil igranja i funkciju u timu. Osim modula, značajnu ulogu mogu odigrati sekundarne forme brodova, koje daju posebne specijalnosti vašem modelu. Sada sve navedeno zamislite u kolosalnom haosu od 16 igrača u malim skučenim arenama i ciljevima koji su vam nametnuti iz već pomenute sektor politike. Dodatni minusi mogu se pripisati prilično jednoličnim misijama, koje najčešće uključuju uništavanje ili zaštitu određenih meta, te nepravednom sistemu kredita (službene valute u igri), koji se zarađuju isključivo eliminacijom protivnika, što može prilično naštetiti defanzivno orijentisanim igračima. Manipulacija projektilima se zaista može nazvati superiornom, a demostraciju ove tvrdnje najlakše ćete primetiti prilikom borbe sa drugim igračima. Izvedba kontrolnog interfejsa pozicionira se između poteznog i realno-vremenskog kretanja. Da razjasnimo, sve akcije se dešavaju u stvarnom vremenu, ali nedostatak pogonskog goriva naterat će vas da razmišljate unapred. Rezultat ovakvog izvođenje konstruiše RTS jako usporenog ritma kretanja. Bez obzira na sve, ThreadSpace kod igrača održava visoki stepen uključenosti. Možda ćete, u nekim mirnijim momentima, primetiti nenametljivu muzičku podlogu, koja uz bučne efekte sasvim solidno prati akciju. Igra sadržava svega par muzičkih tema, koje predstavljaju uspešnu mešavinu orkestralne i elektronske izvedbe.
MALA BITKA ZA MALO BORACA
Uz sav kvalitet, ThreadSpace Hyperbol je naslov koji će igrati veoma mali krug ljudi. Razlog ovome treba tražiti u nepoštovanju svih komercijalnih zahteva koje je tržište nametnulo pred većinu današnjih naslova. Nije jednostavan, nije grafički superioran, nije ono što novopečeni "new age" gamer smatra zabavnim. Zato će ThreadSpace uprkos svim svojim kvalitetima ostati samo još jedna neobična strategija bez tržišne politike. Preporučljivo isključivo igračima koji traže poseban strateški ugođaj.ANARHISTA, DEMOKRATA I KOMUNISTA
No, pre nego krenemo u strateške bitke pred nama, red je da odaberemo i jednu od ponuđenih frakcija. Kao što sam podnaslov govori, frakcije se isključivo razlikuju po političkoj opredeljenosti, pa tek zatim po karakteristikama brodova. Doduše, razlike su izrazito minorne prirode, te sam početni odabir neće imati presudnu ulogu u daljnjem napredovanju, ponajprije zahvaljujući velikoj mogućnosti adaptacije vlastitom stilu igranja. Međutim, sam izbor frakcije dobija težinu u taktičkim odlukama zaraćenih strana. Naime, Starport uviverzum je podeljen na sektore. Svaki sektor kontrolira jedna od frakcija. Kontroliranje sektora donosi određene prednosti, poput novih modifikacijskih modula ili dodatnih bonusa u samoj igri. Borba za sektore je u stalnom toku, što se reflektira u objective serverima, posvećenim isključivo osvajanju dodatnih sektora i samim time napretku vaše frakcije. Forsiranje objective servera vidljiva je već na prvi pogled, što u maloj zajednici rezultuje prilićno slaboj posećenosti standardnih deathmatch i team elimination servera. Osim vašeg metalnog kolege, u igri je moguće razvijati i vašeg pilota, tj. personifikaciju vaše vještine. Autori su to dodatno iskoristili i dodelili rankove igračima, u zavisnosti od njihovog iskustva. Serveri zahtevaju određene rankove igrača, tako da je balans uspešno postignut.
IZMEĐU AKCIJE I POTEZA
Napokon stižemo do same igre. Kako je vizuelni dojam prva stvar koju primetimo, može se reći da je ThreadSpace na tom polju prilično podbacio. Uz nemaštovite modele futurističkih brodove, male i skučene mape, ThreaSpace definitivno nećete pamtiti po tehnološkoj kvaliteti. Efekti i pozadine tek mogu dobiti prolaznu ocenu, no daleko je to od nekog prosečnog izgleda naslova iz 2007-e godine. No, ThreadSpace kao i većina nezavisnih igara, igrivost stavlja na prvo mesto. Upravo na tom područiju ThreadSpace briljira. Bukvalno, svaki vaš potez može biti presudan u daljem toku meća. Bilo da ste usmerili vaš brod u pogrešnom smeru i time izgubili dragocene zalihe goriva ili da ste pogrešno odmerili ugao lansiranja vašeg projektila. Pa čak i sam odabir redosleda proizvodnje vaših ofanzivnih i defanzivnih modula može biti presudan. Moduli u biti predstavljaju kompilaciju defanzivnog i ofanzivnog naoružanja, a da bi uopšte došli do njihove izgradnje vaša produkcijska jedinica mora biti u funkciji. Jedan od odabranih modula može se unaprediti, što će uveliko odrediti vaš stil igranja i funkciju u timu. Osim modula, značajnu ulogu mogu odigrati sekundarne forme brodova, koje daju posebne specijalnosti vašem modelu. Sada sve navedeno zamislite u kolosalnom haosu od 16 igrača u malim skučenim arenama i ciljevima koji su vam nametnuti iz već pomenute sektor politike. Dodatni minusi mogu se pripisati prilično jednoličnim misijama, koje najčešće uključuju uništavanje ili zaštitu određenih meta, te nepravednom sistemu kredita(službene valute u igri), koji se zarađuju isključivo eliminacijom protivnika, što može prilićno naštetiti defanzivno orentisanim igračima. No bez obzira na sve, ThreaSpace kod igrača zadržava visoki stepen uključenosti. Možda ćete, u nekim mirnijim momentima, primetiti nenametljivu muzičku podlogu, koja uz bučne efekte, sasvim solidno prati akciju.
MALA BITKA ZA MALO BORACA
Uz sve kvalitete, ThreadSpace Hyperbol je naslov koji će igrati veoma uzak krug ljudi. Razlog ovome treba tražiti u nepoštivanju svih komercijalnih zahteva koje je tržište nametnulo pred većinu današnjih naslova. Nije jednostavan, nije grafički superioran, nije ono što novopečeni 'new age' gamer smatra zabavnim. Zato će ThreadSpace unatoč svim svojim kvalitetima ostati samo još jedna neobična strategija bez tržišne politike. Preporučljivo isključivo igračima koji traže poseban strateški ugođaj.
Naziv Igre:
ThreadSpace Hyperbol
Žanr igre:
RTS
Razvojni Tim:
Iocane Studios
Izdavač:
Atari
Datum Izlaska:
12. jul 2007.
Veličina:
1 CD
Minimalna konfiguracija
CPU: 1 GHz
RAM: 256 MB RAM
GPU: 32 MB VRAM
Preporučena konfiguracija
CPU: 2 GHz
RAM: 512 MB RAM
VGA: 64 MB VRAM
Ocene:
Grafika: 56
Zvuk: 70
Igrivost: 81
75/100 Solidno
+ Originalnost, strateška dubina, RPG elementi
– Grafika, Jednoličnost, AI