Half-Life 2: Episode 2 opis


„Pažljivo doziranje“

Zbog kog razloga su Valveovci rešili da umesto pravljenja igre, koja će sadržati bar 20 sati kvalitetnog igranja, naprave nekoliko epizoda, koje bi fanovima servirali kao antibiotike (na svakih 6 sati posle obroka popiti jednu kapsulu) i tako ih držali na lancu. Znam, najverovatnije su prišli tom aspektu prvenstveno zbog finansijske isplativosti, ali da li je zaista u redu vući igrače za nos na ovakav način? Po Valve-u računica glasi ovako: imamo kraću igru, koja manje košta i izlazi na svakih par meseci. U teoriji ovo zvuči prihvatljivo, ali praksa je nešto sasvim drugo. Epizoda 1 se pojavila pre godinu dana, igra je bila odlična, ali ipak prekratka. Fanovi su bili oduševljeni i svi su čekali izlazak epizode 2, koja je trebala da se pojavi nakon nekoliko meseci, a onda su počela odlaganja. Od premijere epizode 1, pa do izlaska epizode 2, prošlo je godinu dana! Postavlja se realno pitanje, koliko je isplativo odigrati igru koja traje svega osam sati, a nakon toga čekati godinu dana za nastavak, koji će biti još kraći?! Nadam se da nisam jedini koji primećuje da tu fali neka poenta.

Half-Life 2 Episode Two 24  Half-Life 2 Episode Two 07  Half-Life 2 Episode Two 01

„Vremena za odmor nema“

Episode 2 se nadovezuje tamo gde je prethodnik stao. Voz koji je služio kao sredstvo za bekstvo ispada iz šina usled eksplozije reaktora unutar Grada 17. Gordon Freeman (koji još uvek nije naučio da priča) i njegova lepša polovina Alyx (koja nikako ne zatvara usta) preživljavaju ovu nesreću, ali su zato primorani da put do White Forest utvrđenja nastave peške. Teško je reći bilo šta dalje o priči, pošto bi sve preko toga bio jedan veliki spoiler (a ni ja ne bih želeo da mi pisma-bombe stižu na kućnu adresu). Tokom igranja Episode 2 proživećete jedinstveno pripovedačko iskustvo koje je zasigurno na nivou holivudske A++ produkcije. Da se odmah razumemo, Epizoda 2 neće odgovoriti ni na jedno od ključnih pitanja koja su postavljena u prethodnim delovima, štaviše to nije ni cilj ovog dela. Najvažnije je da podatke koje ste uzeli iz Dark Citadel odnesete kako god znate i umete profesorima stacioniranim u „Beloj Šumi“. Vremena za odgovore nema, jer ćete biti u stalnoj akciji koja vam neće dozvoliti da mislite na bilo šta drugo.

„Ne traži od mene da se menjam“

Postoji izreka koja kaže da dobre stvari nikada ne treba menjati. Momci iz Valve-a su ostali tome verni, tako da, što se tiče gameplaya ništa nisu niti dirali, niti menjali. Sve je ostalo onako kako je i bilo – savršeno. Ovo bi moglo da izazove kontroverziju među igračima koji su navikli na stalne inovacije i nove cake. Na njihovu žalost toga nema, ali da li su nove cake i trikovi zaista potrebni jednom Half-Life-u? Po mom skromnom mišljenju, ne. Štaviše, ovo je školski primer da igre mogu biti A++ kvaliteta, a da pritom ne prave inovacije na svakom koraku. Kao i pre, sve je podeljeno u nekoliko deonica, tako da ćete skakati, pucati, voziti se, misliti kao i u prethodnim delovima. Fenomenalna atmosfera koja će vas tokom igre pratiti je nazaslužnija za prevazilaženje, po nekima monotonog gameplaya, koji je (kao što rekoh) po meni savršen.

Half-Life 2 Episode Two 27  Half-Life 2 Episode Two 06  Half-Life 2 Episode Two 16

„Popodnevna zanimacija“

Taman kada se budete lepo smestili i zaista uživeli u igru stići ćete do samog završetka! Postoji samo jedna reč kojom se može opisati osećaj izneverenosti i nasamarenosti koji ćete osetiti, a to je BEZOBRAZLUK! Čekati godinu dana za naslov koji će biti još kraći od svog prethodnika!? Da, Episode Two je kraći od Episode One. Igru je moguće preći za svega 6 sati i to na hard nivou težine. Valve je znao da će doći do ovoga i zbog toga je plasirao Orange Box, koji pored Episode 2 sadrži i HL2, Episode 1, Team Fortress 2 i Portal. Orange Box treba shvatiti kao masnu bombonjeru koja ide zajedno sa kovertom koja nosi lošu vest, jer ljudi bolje podnose loše vesti kada su punog stomaka.

„Škrt A.I.“

Veštačka inteligencija takođe nije na očekivanom nivou. Ok, taktika koje bube koriste prilikom napadanja ni ne treba da bude strateški savršena, ali da vojnici stoje ukopani i pucaju ne pomišljajući da odu u zaklon, to nisam očekivao. Najsvetlija tačka u ovom segmentu su dugo najavljivani i vazda hvaljeni Hunteri. Bez obzira što su pomalo precenjeni, neverovatno su žilavi i stalno napadaju u grupama, što ih čini dostojnim protivnicima. „Pain in the ass“ situacije su kada se morate probijati kroz kordon vojnika predvođenim Hunterima i prava je šteta što neće biti previše takvih okršaja.

„Med i mleko“

Audio-vizuelno Half-Life 2: Episode 2 dignut je na sasvim novi nivo. Iz Source endžina je izvučena i poslednja moguća kap. Kao rezultat imamo fenomenalan vizuelni doživljaj i može se reći da je ovo trenutno jedan od najlepših FPS naslova. Zvučni efekti takođe ne zaostaju i u korak prate odličnu grafiku. Zahtevnost nije prevelika, tako da će i na slabijim mašinama igra teći glatko sa nešto lošijim podešavanjima. Što se tiče dizajna okoline, treba napomenuti da je svaki predeo i soba kroz koju budete prolazili jedinstvenog izgleda. Nemoguće je naći dve identične prostorije ili lokacije u igri, što atmosferu diže na sasvim novi nivo. Svaka čast programerima koji su se zaista potrudili da vizuelno epizoda 2 bude zaista jedinstveno iskustvo. 

 Half-Life 2 Episode Two 17  Half-Life 2 Episode Two 08  Half-Life 2 Episode Two 12

„Do sledeće epizode…“

Half-Life 2: Episode 2 je fenomenalna igra koja, pored činjenice što se može preći u jednom dahu i ne baš sjajnog A.I., zasigurno spada u jedno od najboljih ostvarenja koje se pojavilo ove godine. Da su se momci iz Valve-a potrudili malo više i udahnuli još par sati dodatanog igranja, verovatno bi već sad dobili igru godine. Ovako nam samo ostaje da obrnemo ovaj naslov još par puta, pa da poput medveda odemo u duboku hibernaciju i sačekamo Episode Three, za koji se nadam da nećemo morati da čekamo godinu dana.

Naziv Igre:
Half-Life 2: Episode 2
Žanr igre:
FPS
Razvojni Tim:
Valve
Izdavač:
Valve
Datum Izlaska: 1
10. oktobar 2007.
Veličina:
1 DVD
Ostali screenshotovi
Half-Life 2: Episode 2

Minimalna konfiguracija:
CPU: Intel Pentium 4 1.6 GHz ( ili ekvivalent)
RAM: 512 MB RAM
VGA: Ati Radeon 9600XT 128MB

Preporučena konfiguracija:
CPU: Intel Pentium4 3.0 GHz (ili ekvivalent)
RAM: 1024 MB DDR2
VGA: Ge Force 6800 256MB

-Ocene
Grafika: 90
Zvuk: 87
Igrivost: 94
91/100 Odlično
+ Priča, grafika, igrivost, atmosfera
– previše kratko, osrednji AI

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*