TimeShift opis


Nekad i sad

Kada je pre skoro dve godine prvi demo za TimeShift ugledao svetlost dana igrači u svetu su ga prihvatili dosta ravnodušno, iako je imao neke veoma zanimljive ideje, prevashodno vezane za mogućnost manipulisanja vremena. U to vreme Saber Interactive je bio zadužen za igru, a Atari je trebao da bude izdavač. Posle više odlaganja rad na igri zamire. Dugo se nije znalo da li je projekat otkazan i da li će ikada ugledati svetlost. Početkom ove godine je došlo do zanimljive transakcije u igračkoj industriji. Projekat od Atarija otkupljuje Sierra, koja uvodi neke radikalne promene, ali zadržava srž igre. Saber Interactive je i dalje razvojni studio, koji pod vođstvom Sierre usmerava projekat u novom pravcu. Grafički je igra dodatno zategnuta, kako bi ispunila zahteve koje su postavile konzole nove generacije. Svet u kome se igra odigrava je preodenut u mračnije ruho, dok je sama priča pretrpela neke manje korekcije. Sve to deluje zanimljivo u teoriji, ali kako se to pokazalo u praksi?! Čitajte dalje.

Alternativna prošlost, sadašnjost i budućnost

Čini se da je postalo pravilo da FPS-ovi imaju vrlo slabu i labavu priču. Ni TimeShift se ne izdvaja iz skupine. Izuzetno konfuzan početak otkriva jako malo o fabuli. U vrlo bliskoj budućnosti naučnici uspevaju da naprave vremeplov, u vidu odela. Napravljena su dva modela, Alpha i Beta odelo. Vođa projekta, Dr. Krone, shvativši da odelo može da iskoristi za svoje zle namere odlučuje da se vrati u prošlost, kako bi je izmenio po svome nahođenju. U poslednjem trenutku neimenovani naučnik uspeva da se dokopa Beta verzije odela i da krene u poteru za Krone-om. Igra se odvija u alternativnoj 1939. godini, u kojoj je Krone postao vladar sveta, i u kojoj vlada stroga diktatura. Svako ko pokuša da se suprotstavi Krone-u biva osuđen na smrt. Tu igrač stupa na scenu. Tokom igre udružićete se sa pokretom otpora, sa kojim ćete u saradnji pokušati da porazite Korne-a i da sadašnjost vratite u normalu. Priča će se odmotavati u vidu flashbackova i razgovora sa vodećim ljudima u pokretu otpora. Svo vreme ćete trčkarati tamo gde vas pokret otpora pošalje, često nećete znati zašto sve to radite. Očigledno je da razvojni tim nije imao ideje kako da napravi igru zadovoljavajuće dužine, pa je stoga napravio miks izuzetno linearnih nivoa, koji jednostavno ne mogu da opravdaju svoje postojanje, pošto nemaju ni malo dodirnih tačaka sa glavnim ciljem igre. No, čak i tada igra deluje kratko. Svakom iskusnom igraču će trebati oko deset sati kako bi je završio.

Paradoksalno zanimljivo

Odmah da kažem da je igra zanimljiva, na momente čak i blista. Mnogi će se pitati kako nešto što ima tako slabu priču može biti zanimljivo. Odgovor je da sve zavisi sa kojeg ugla prilazite igri. Ako očekujete priču koja će vas kao lepak za muve zalepiti ispred monitora, onda ćete biti razočarani. Međutim, ako igri pristupite kao bilo kojem FPS-u, onda ćete biti i te kako zadovoljni. Najvećeg uticaja na igrivost ima upravo i ono što je najvažniji element ove igre – timeshifting mogućnosti. Iako sve to nije revolucionarno ovde je dignuto na jedan novi nivo. Na raspolaganju su tri vrste manipulacije vremenom. Usporenje će vam dati presudnu "brzinu" u odlučujućem momentu, kada se suočavate sa velikim brojem protivnika. Zaustavljanje će vam omogućiti da neprimećeni umaknete sa nekog mesta, ali ima upotrebnu vrednost i u nekim logičkim zadacima tokom igre. Sa zaustavljanjem vremena možete izvesti niz komičnih situacija. Verovatno najsmešnije je otimanje oružja protivniku iz ruku. Kada se vreme vrati svom normalnom toku, protivnik, koji se spremao da vas napuni olovom, će u čuđenju početi da okreće glavu i da traži oružje. Kada vas ugleda naoružanog ispred sebe počeće da se pravda kako vas on ne mrzi i kako vam neće ništa loše. Preporučujem da vi njega ipak likvidirate, jer ako ga ostavite on će naći novo oružje i ponovo će zapucati na vas. Time Reverse, tj. premotavanje vremena unazad, nema velikog uticaja u toku borbe sa neprijateljima, ali tu sposobnost ćete u nekim delovima igre biti prisiljeni da koristite kako bi mogli da napredujete dalje. Vaše Beta odelo poseduje neku vrstu veštačke inteligencije, tako da može samo da odluči koja sposobnost je najprikladnija za datu situaciju, ali i vi možete sami odlučivati i koristiti timeshifting mogućnosti, koje su, po vašem mišljenju, najprikladnije u datoj situaciji. Posle nekog vremena, kada dovoljno izvežbate korišćenje timeshifting sposobnosti, igra će postati prilično laka, čak iako su protivnici sve žilaviji kako igra napreduje. To, međutim, ne umanjuje igrivost, koja je do samog kraja na prilično visokom nivou.

Sipati dve merice Half-Life 2 u posudu, dodati malo F.E.A.R.-a i sve to dobro izmešati

Svet u kojem igra obitava se najlakše može opisati ovim receptom. Od samog početka je evidentan uticaj Half-Life 2. Pokret otpora, propaganda koja se čuje sa svakog zvučnika u gradu, igračeva neinformisanost. Sve to neodoljivo podseća na uvodne scene Half-Life 2. Uticaj F.E.A.R-a se ogleda u hordama protivnika koji liče jedan drugome kao jaje jajetu i već pominjanoj mogućnošću usporenja vremena. Iako su svi protivnici uniformisani, to ipak nije dovoljan izgovor. Kasnije tokom igre će se pojavljivati novi protivnici, sa novim mogućnostima, što donekle popravlja utisak. U jednom trenutku ćete naići na protivnika koji kao i vi imaju mogućnost manipulacije vremenom. Samo da vas upozorim da su veoma žilavi, ali ne i nepobedivi. Ceo svet je mračan, kao što i dolikuje izmenjenoj realnosti. Atmosfera nije najbolja, ali daleko od toga da je loša. Iako će pomalo zamarati konstanto trčkaranje i borba protiv jednoličnih protivnika zarad nepoznatog cilja, timeshiftnig sposobnosti će dati dozu zanimljivosti. Svet možda nije kompleksan kao što je to slučaj sa RPG-ovima, ali je dovoljno razrađen sa čistom good guy – bad guy situacijom. Znate ko su dobrice, ko su negativci, znate šta vam je činiti. Oružje manje-više standardno za ovakav tip igara. Koristićete od početnog pištolja, do automatske puške, shotguna, pa do snajpera, samostrela sa eksplodirajućim strelama, bacača plamena i neizostavnog rocket launchera. Svako oružje ima svoje prednosti i mane, a svako ima i sekundarni mod paljbe, i u svakom trenutku možete nositi samo tri vrste oružja.

Ispod haube

Sa vizuelnog aspekta TimeShift deluje zadovoljavajuće i sve to ne zahteva previše jak računar. Neki efekti su veoma lepo odrađeni, kao na primer usporenje vremena, kada se ivice ekrana zamuljaju kao da se tope. Sve to lepo izgleda, ali ima i nekih nedostataka. Tu i tamo ćete naići na poneku teksturu niske rezolucije. Sve to u celini sasvim zadovoljava i vidi se da su programeri najviše prepravki u odnosu na prvu verziju igre napravili na ovom planu. Neke animacije su jako realno urađen, iako modeli deluju previše grubo. Naravno, TimeShift ne može da parira BioShocku, Call of Duty 4, a posebno ne Crysisu, al to nije ni bio cilj. Zvuk je malo slabiji aspekt igre. Neki zvukovi oružja su dobri, dok je većina prilično loša. Ambijentalni zvukovi imaju prolaznu ocenu, ali ne dodaju atmosferi i igrivosti dovoljno. AI je izazovan u teoriji, pošto se protivnice trude da vas opkole, bacaju granate, koordiniraju svoje akcije. Međutim, usled mogućnosti manipulacije vremenom protivnici postaju previše laki. Tek kasnije u toku igre će biti protivnika koji će vas pošteno namučiti.

Pogrešan tajming

TimeShift je FPS koji će vas zabaviti u dovoljnoj meri. Ako od igre ne očekujete neku kompleksnu priču, smeštenu u kompleksan svet, onda je ovo sasvim dovoljno. Grafika je dobra, zvuk je nešto slabiji, dok su protivnici osrednji. No, to nije glavni adut ove igre. Ono što izdvaja ovu igru iz mediokritetskih ostvarenja je upravo mogućnost manipulacije vremenom. Neki će se požaliti na monotonost, no šta u životu nije monotono!? Jedino što se može zameriti Sierri je vreme izdavanja igre, jer u naletu hitova u vidu CoD 4, Crysisa i Unreal Tournament 3, ova igri nema velikih šansi. Neka vas to ne spreči da joj pružite bar malo svoga vremena. Može vam se svideti.

Naziv Igre: TimeShift
Žanr igre: FPS
Razvojni Tim: Saber Interactive
Izdavač: Sierra Entertaiment
Datum Izlaska: 30. oktobar 2007
Veličina: 1 DVD
Ostali screenshotovi: TimeShift

Minimalna konfiguracija:
CPU: 2 GHz Pentium 4 / AMD Athlon 2000+
RAM: 1 GB
VGA: Radeon X700 / GeForce 6600

Preporučena konfiguracija:
CPU: Core 2 Duo E6400 / AMD AthlonX2 4400+
RAM: 1 GB
VGA: GeForce 8600GTS, 256MB ili ekvivalent

Ocene
Grafika: 82
Zvuk: 77
Igrivost: 84
81/100 Vrlo Dobro

+ manipulacije vremenom
– nedostatak koherentne priče

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*