Rome: Total Realism – mod za Rome: Total War opis
Rome: Total Realism – mod za Rome: Total War
Rome: Total War (ili RTW) je jedna od onih igara koje posle više od tri godine nakon izlaska i dalje ostaju aktuelne zahvaljujući brojnim modifikacijama. Rome: Total Realism (ili RTR) ekipa je na okupu još od 2005. godine i konstantno obogaćuju sadržaj jedne od najboljih strategija ikada napravljenih. Kroz brojne revizije osnovne verzije ovog moda, konačno smo stigli do (za sada) konačne 6.0 Gold verzije jednog od najpopularnijih potpunih modifikacija za RTW.
Ova modifikacija je osmišljena tako da čitavo RTW iskustvo podigne na viši nivo, a ne da ponudi novu igru. Najveći broj promena u odnosu na original je koncentrisan na ispravljanje istorijskih činjenica, koje su u RTW jako uprošćene. Jasno je da je Creative Assembly, tokom razvoja igre Rome: Total War, dao sebi slobodu da kroz brojne netačne i "ofrlje" obrađene istorijske podatke, približi igru širem auditorijumu. Ali, ovom modifikacijom je ispravljena nepravda i RTW konačno može da ponudi igračko iskustvo bazirano na istorijski tačnoj pozadinskoj priči!
Rome: Total Realism se odvija u vremenskom razdoblju od 270. pre Hrista do početka Nove Ere, tj. 0. godine, u vreme najvećeg uspona Rimske imperije. Iz RTW kampanje su isključene preostale četiri rimske frakcije, tako da ne postoji Senat sa svojim, ponekad napornim i nepotrebnim, zahtevima i misijama. Ako izaberete da vodite Rim, imate svu slobodu da kampanju vodite baš onako kako vi želite, bez uplitanja Senata. Samim tim je mnogo lakše igrati u skladu sa istorijskim događajima i (hronološki prateći slavna rimska osvajanja) polako uživati u kampanji od čak nekoliko nedelja. Ako tako izaberete, naravno, ništa vas ne ograničava da upriličite svoju sopstvenu verziju istorije i možda na neki drugi način uzdignete, recimo, Kartaginu ili Grčku do pijedestala najvećeg i najrazvijenijeg carstva u Starom veku!
Odmah po startovanju moda, dočekuje nas novi meni i od početka je jasno da je u izradu RTR-a uloženo puno vremena i truda. Na početku kampanje je sada moguće izabrati neki od 17 naroda, od kojih svaki ima svoje jedinstvene jedinice iz tog vremenskog perioda.
Što se grafičkog dela tiče tu su promene najuočljivije.
Mahom sve jedinice iz originala su zamenjene istorijski tačnim modelima. Retekstuirane jedinice sada više podsećaju na prave. Zanimljivo je da su tvorci ovog moda toliko išli u detalje da jedinice više nemaju ranije svojstvene boje, već, zbog činjenice da je u tim vremenima boja za tkanine bila jako skupa, preovladavaju sive, "bezbojne" nijanse, kod većine jedinica. Ovakvih detalja ima bezbroj i oni ovom modu daju najveću draž.
Mapa iz originala je doživela brojne promene. Dodati su delovi istočne Indije i time je kampanjska mapa uvećana za jednu trećinu. Broj provincija je uvećan za više od deset puta. Posledica toga su brojne i glavni deo igračkog iskustva je uveliko promenjen u odnosu na RTW.
Zbog daleko većeg broja provincija, koje ćete imati pod kontrolom, mikromenadžerski delovi igre su podignuti na daleko viši nivo. Poređenja radi, samo za osvajanje čitave Italije vam je potrebno skoro 20 godina i ona sada ima blizu 20 provincija, za razliku od originala u kome je postojalo svega 5-6. Veći broj regija pod vašom kontrolom rezultuje jačom ekonomijom i daleko brojnijom vojskom nego u originalu. Zahvaljujući tome, više nije neverovatno povesti i dvadeset hiljada vojnika u ratni pohod!
Ima još mnogo promena u samoj mehanici igre. Građevine su, na primer, skuplje i zahtevaju više vremena za izgradnju. Možda najznačajnija promena se ogleda u potpuno drugačijem sistemu regrutovanja jedinica. Naime, kada pokorite novu provinciju, morate prvo da se potrudite da asimilirate taj region u svoju imperiju. To postižete dugotrajnom izgradnjom rimskih (ili koji već narod vodite) objekata i postepenim stišavanjem pobunjeničkog duha starosedelaca. Tek onda možete trenirati nove vojne jedinice. Takođe veoma bitna novina je i prerađen sistem ocena jedinica. Realniji odnos napada/odbrane jedinica donosi duže i neizvesnije bitke.
Atmosfera u ovoj modifikaciji je, zahvaljujući brojnim intervencijama, zaista autentična i svako ko bar malo voli doba slavne Rimske imperije (i njenih protivnika, naravno) može očekivati veću zabavu nego u originalu.
Zvuk je (zahvaljujući posebnom dodatku koji možete preuzeti sa ove adrese i koji nije uključen u 6.0 Gold verziju) prilično obogatio RTW. Zahvaljujući podršci profesionalnih kompozitora, u RTR je ubačena nova muzika, kao i odlično nasnimljeni zvučni efekti.
Valja napomenuti i to da RTR menja neke od datoteka iz originalne igre, tako da je nemoguće igrati RTW ili neku od ekspanzija/modifikacija u isto vreme.
Rome: Total Realism nikako nije namenjen početnicima u igri RTW. Zbog svih promena, potrebno je određeno predznanje i iskustvo iz prethodnih RTW kampanja. Ali zato, za prave ljubitelje ove igre, RTR donosi nebrojene sate odlične zabave i ne može dosaditi tako brzo, jer svakih par meseci tim koji je razvijao mod izbacuje nove dodatke i mini kampanje. Ako i u vama leži vojskovođa, željan svoje imperije i epskih bitaka, nema razloga da ne probate ovaj mod, koji je (naravno) besplatan!
Naziv moda: Rome: Total Realism
Naziv originalne igre za koju je izrađen mod: Rome: Total War
Žanr moda: Potezna/RT strategija
Preuzimanje ovde
Veličina: 165.6 MB
Screenshotovi
Diskutujte o opisu i o modifikaciji na forumu
Minimalna konfiguracija:
CPU: 1.0GHz Pentium III ili AMD ekvivalent
RAM: 256MB RAM
VGA: 64 MB DirectX 9
Preporučena konfiguracija:
CPU: 1.8 GHz Intel Pentium 4 ili AMD ekvivalent
RAM: 512 MB RAM
VGA: 128 MB DirectX 9.0c
Mod zahteva :
Rome: Total War + 1.2 patch
ostale informacije ovde