Jack Keane opis


Oprobani recept 

Jack Keane je igra pravljena po receptu za dobre point & click avanture: uzmite naivnog junaka koji se ne seća svog detinjstva, dodajte novčane probleme i iznenadnu priliku da se iz njih izvuče, umešajte dobro sa planovima zlog genija da zavlada svetom, dodajte lepoticu sa kojom će posle svih avantura moći da otplovi uz zalazak sunca, i sve to krčkajte na tihoj vatri oko 30 sati. Kao začin koristite malo humora, grafiku kao u crtanim filmovima i uglavnom logične zagonetke. Mmm… miriše poznato? Možda zbog kombinacije začina?

Deck 13 se već oprobao u ovakvim igrama. Ankh iz 2005. i nastavak Ankh: Heart of Osiris iz 2007. priznate su od igrača i kritike kao solidne, zabavne point & click avanture. One su, kao i Jack Keane, očigledne uzore imale u klasičnim Lucas Arts avanturama iz 90-ih godina, tipa Monkey Island. Jack Keane ima skoro 30 sati gameplay-a, dok su Ankh igre bile duplo kraće. Međutim, postavlja se pitanje, da li su možda ove prethodne bile zabavne baš zbog toga što nisu predugačke, tj. nisu dozvolile da neoriginalnost čitave koncepcije prevlada u odnosu na ono pozitivno i vredno pažnje.

Jack Keane 60 Jack Keane 58 Jack Keane 55

Neočekivani heroj

Već na samom početku ćete zateći glavnog junaka u nezavidnoj situaciji. Na vrhu Big Ben-a, u prestonici britanske imperije, zavezan na stolici, Jack se suočava sa surovim uterivačima dugova. Posle par vratolomnih akcija i šokantnog saznanja da se panično plaši visine, uspeva da pobegne s namerom da svojim brodom otplovi pre nego što ga progonioci nađu. Međutim, u luci ga čeka iznenađenje: tajna služba britanske imperije poverava mu zadatak da njenog najboljeg agenta, na neodložnoj misiji, prebaci brodom do tajnog ostrva, uz izuzetno bogatu naknadu.

Već pri samom susretu sa agentom, "neupadljivo" prerušenim u Meksikanca u luci Cape Town-a, jasno vam je da je misija tajne službe osuđena na propast. U nadi da će razbiti monotoniju dugog puta sa arogantnim agentom i dva pijana mornara, Jack pristaje da do tajnog ostrva preveze i lepu avanturistkinju, Amandu, nesvestan da je ona plaćenik Doktora T, koji pokušava da preuzme monopol nad proizvodnjom čaja i uništi britansku imperiju. U toku ove avanture, moraćete da preuzmete na sebe zadatak da sprečite ostvarenje njegovih planova i izborite se sa neobičnom vojskom, pri čemu polako shvatate da ostrvo krije tajne vezane za vašu prošlost i detinjstvo koga se ne sećate.

Jack Keane 09 Jack Keane 13 Jack Keane 19

Svet iz crtanih filmova

Pejzaži oslikani jarkim bojama, stilizovani i jednostavni, već su godinama zaštitni znak crtanih filmova. Ovo je i razumljivo; decu privlače žive boje i lako im drže pažnju na ekranu, a nama odraslima ovakva prezentacija budi lepe uspomene iz detinjstva, odmara oči i misli od svakodnevnih problema, dok se rasterećeni prepuštamo uživanju u komičnim avanturama. Crtani svet lepo je dočaran u ovoj igri. Grafika je sasvim zadovoljavajuća, mada ni po čemu posebna ili originalna. Jednostavna je, prijatna za oko i funkcionalna.

Izgled likova je simpatičan, mada previše stereotipan. Isto se može reći i za njihove ličnosti, dijaloge i govor. Gluma je u svakom slučaju odlična. Britanski agent i stražari zvuče kao da su izašli iz nekog skeča Monty Python-a, a indijski stanovnici ostrva po govoru podsećaju na Apu-a iz The Simpsons. Doktor T je klasični negativac i zvuči kao i svaki drugi zli genije u crtanim filmovima (neverovatno, ali čak ni posle ovoliko godina gledanja crtaća, nijednom mi ovakva impersonacija nije postala manje zabavna, ma koliko da je kliše). Jack i Amanda zvuče američki i njihovi glasovi nisu karikirani, mada ostaje zagonetka zašto Jack ne govori engleski kao Britanac, kad je već odrastao u Engleskoj.

Dijalozi su zanimljivi i duhoviti. Pojedini likovi su upečatljivi nosioci komičnog tona igre, a ako budete pažljivi uočićete duhovite rečenice koje se odnose na neke poznate igre i filmove. Treba naglasiti da je muzika odlična, naglašava radnju i dobro se uklapa u atmosferu.

Jack Keane 41 Jack Keane 38 Jack Keane 39

Klasičan point & click sa zdravom logikom

Igra ima klasičan interfejs za ovakav žanr. Inventar se nalazi na vrhu ekrana, može da bude vidljiv stalno ili da postane vidljiv pritiskom na određeni taster. U vreme kada mnoge avanture koriste inventar osetljiv na položaj miša, vidljiv tek kada miš dođe do njegove pozicije na ekranu, a nevidljiv dok se odigrava ostatak radnje, ovakvo rešenje deluje zastarelo, prevaziđeno i previše upadljivo razbija iluziju animiranog filma.

Kao i u drugim point & click igrama, kontrole su jako jednostavne jer koristite samo miš. Pritisak na levi taster miša  poslaće junaka na datu poziciju na ekranu, a ukoliko je kursor na nekom predmetu, daće opis predmeta. Dvostruki pritisak levog tastera nateraće Jack-a da potrči. Sva akcija se odvija korišćenjem desnog tastera miša (oblik kursora se menja u strelicu, zupčanik, ruku ili balončić za razgovor, pa je odmah jasno koja je akcija moguća na kom delu scene).

Predmeti su očigledni i nema pixel hunting-a. Da bi stvari bile još lakše, razvojni tim je dodao opciju da se pritiskom na taster X na tastaturi označe sve bitne lokacije u sceni, tj. predmeti sa kojima je moguća interakcija i izlazi. Ovo je dobra ideja, jer se ponekad može desiti da igrač jednostavno previdi ponešto, što ga može ostaviti zarobljenog u rešavanju nekog zadatka duže nego što je potrebno. Istovremeno, kursor koji menja oblik za interakciju čini da ova opcija bude gotovo nepotrebna, osim u par slučajeva kada put iz jedne lokacije u drugu nije očigledan (na primer, zbog rastinja koje prekriva stazu u džungli).

Zadaci koje treba rešiti proističu iz problema na koje glavni lik nailazi, vezani su za priču i nisu veštački ubačeni u igru. Ono što je veoma bitno je i da su rešenja najčešće sasvim logična, sastoje se od kombinovanja predmeta u inventaru i korišćenju u okolini ili sa pojedinim likovima. Neki zadaci mogu se rešiti uz pomoć dve različite kombinacije predmeta – nekad ćete moći da primenite obe, pa ćete time otključati neki bonus, a nekad ćete morati da izaberete jednu, usled čega će neki predmeti ostati neiskorišćeni u inventaru jer ste zagonetku već rešili. Iako je ovo zanimljivo, ni na koji način ne remeti linearnost igre i nije dovoljno da bi vas nateralo da ponovo igrate. Bonus materijal može se otključati raznim akcijama u svetu igre, često sve dok eksplicitno ne bude napisano na ekranu nećete ni biti svesni kojim. Bonus materijal se svodi na "muzej voštanih figura", tj. otključane 3D modele mnoštva likova iz igre. Treba naglasiti da u svakom segmentu igre ima samo po nekoliko lokacija, tako da nećete morati mnogo da lutate, a uz dodatak zagonetki rešivih zdravom logikom, čiji se stepen težine povećava kako napredujete kroz igru, ovo je stvarno recept za dobru avanturu koja je izazov za inteligentne igrače, a ne izvor frustracija.

Jack Keane 35Jack Keane 49 Jack Keane 31

Jednokratno uživanje

Nedostatak igre je priča po klišeu, ispričana uz preokrete koji su, umesto da budu iznenađenje, nešto što sve vreme očekujete da se desi. Ovo je gotovo neoprostivo jer jedino po čemu možete pamtiti point & click avanturu je dobra, intrigantna priča, kad već ne poseduje ništa inovativno u smislu gameplay-a. Problem je što priča deluje razvučeno, a pojedini delovi radnje, pogotovo u trenucima kada vodite Amandu, kao da su dodati kasnije bez ikakve druge svrhe sem da bi produžili igru. Kako je igra bogata video sekvencama događaja koji se, paralelno sa vašom avanturom, odvijaju u štabu glavnog zloće i akcionim sekvencama koje su više nego zanimljive, nešto kraća priča gde vodite samo jedan lik učinila bi igru kompaktnijom, a celokupni doživljaj uzbudljivijim i vrednim pamćenja.

U ovoj igri, ako izuzmemo prepoznatljivu priču, neoriginalne likove i par suvišnih segmenata, sve drugo dobro  funkcioniše. Grafika, gluma, izvanredne video sekvence koje vredi odgledati, već mnogo puta proverena mehanika igre i problemi rešivi uz malo logičnog razmišljanja nude dosta izazova za ljubitelje klasičnih avantura i komičnih crtanih filmova. Šteta što razvojni tim u već provereno funkcionalne elemente nije dodao i malo kreativnosti, koja bi igru izdvojila iz mnoštva drugih, veoma sličnih. Lepo je odati poštu klasicima ovog žanra, koji su zaslužili da ovako dugo ostanu u našem sećanju svojim šarmom, duhovitošću i originalnošću. Međutim, prosto kopiranje tuđeg recepta za uspeh i nedostatak inovativnih, kreativnih ideja neče doneti slavu ovoj igri, jer jednom odigrana neće imati čime da ponovo privuče pažnju. 

Naziv Igre: Jack Keane
Žanr igre: Point & click avantura
Razvojni Tim: Deck 13
Izdavač: 10TACLE Studios
Datum Izlaska: 7. Mart 2008.
Veličina: 1 DVD
Screenshotovi: Jack Keane
Diskutujte o igri i opisu na forumu

Minimalna konfiguracija:
CPU: Pentium IV 2 GHz / Athlon 2.4 GHz
RAM: 512 MB RAM
VGA: DirectX 9.0c kompatibilna sa 128MB

Preporučena konfiguracija:
CPU: Intel/AMD 3.0 GHz
RAM: 1GB
VGA: DirectX 9.0c kompatibilna sa 256MB

Ocene:
Grafika: 75
Zvuk: 83
Igrivost: 76
76/100 Solidno

+ Logična rešenja problema, glasovna gluma
– Neoriginalnost, previše stereotipni likovi

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*