Silverfall: Earth Awakening opis
Neki novi klinci
Klik klik klik
Kao što smo dosad ustanovili, Silverfall mnoge elemente pozajmljuje od velikog brata, Diablo-a. Na početku igre birate jednu od četiri moguće klase (Human, Elf, Troll ili Goblin), a zatim sa tim likom krećete u spasavanje grada Silverfall-a koji se, sticajem okolnosti, našao pod opsadom raznoraznih demona. Tu je i uvek prisutni skill tree, u koji možete da ulažete određeni broj bodova posle svakog dobijenog nivoa. Međutim, kao što i mnogi drugi to rade, i Silverfall daje svoj lični pečat ovom žanru. Prva bitna razlika jeste da u igri, pored razvijanja lika po svom ukusu kroz skill tree, možete da se opredelite za jedan od dva pravca – prirode ili tehnologije. Kako napredujete i rešavate sporedne questove, tako ćete polako razvijati i afinitet prema jednom pravcu, što će vam dalje o(ne)mogućavati korišćenje određenih komada opreme. Kroz igru ne morate da napredujete sami, već možete da regrutujete maksimalno dva pomoćnika od ukupnih 8 koji su na raspolaganju (naravno, ne odmah na početku, već kasnije u igri). Sistem snimanja pozicije istovetan je onome što smo videli u Diablu, i dešava se isključivo kada izlazite iz igre. Ako se slučajno zadesi da poginete tokom borbe, bićete oživljeni u gradu i moraćete da se probijete do mesta vašeg groba i sakupite opremu koju ste imali sa sobom. Ovo poslednje je sada malo izmenjeno, u vidu je osiguranja vašeg lika (radi se u gradu i košta određeni iznos zlatnika, a ta količina zavisi od toga koliko ste puta "zaginuli"), koje vam garantuje da ćete biti oživljeni bez gubitka opreme, ali se nažalost mora raditi svaki put kad dođe do smrti. Sa tehničke strane Silverfall nije briljirao, ali cell-shaded modeli daju igri pravi osećaj fantastičnog sveta.
Heroji nikad ne spavaju
Budući da nam ovaj put nije tema sama igra, već njen dodatak, bio bi red da izvažemo šta nam on donosi posle godinu dana i u kojoj meri osvežava i produžava sadržaj. Silverfall je posle oslobađanja od neprijateljskih sila ponovo izgrađen, a vas su izabrali za njegovog kralja. Od tada je prošlo par godina i, kao što to već biva u ovakvim situacijama, sada mu prete nove snage, a vi ćete biti prisiljeni da se privremeno odreknete komotnog trona i ponovo uzmete mač i štit u ruke. Priča je apsolutni kliše, ali smo na ovakve stvari već manje-više navikli, prema tome pažnju ćemo obratiti na novine u samom gameplay-u. Za početak, izbor klasa je proširen sa četiri na šest, tako da sad možete da izaberete da igrate kao dwarf ili lizardman. Dwarf je napravljen da bude izdržljiviji od ostalih klasa, dok lizardman ima veće vrednosti agility-ja i afinitet prema bow i crossbow klasama oružja. Ono što je bitno napomenuti pre bilo kojih drugih elemenata dodatka jeste činjenica da se radi o samostalnom paketu, što znači da vam neće biti potrebna prethodna igra da biste pokrenuli Earth Awakening. Međutim, ako ste igrali prvi Silverfall, pa još ako ste uspeli da uznapredujete do 45. nivoa, onda ste vi upravo i ciljna grupa ove ekspanzije. Naime, ako posedujete lika koji je na 45. ili na višem nivou, moći ćete da ga importujete u Earth Awakening i nastaviti da igrate sa njim. U suprotnom, moraćete da pravite novog i on će početi sa 45. nivoa, shodno težini novih neprijatelja. Kad smo već kod neprijatelja, očekivano je da su njihovi redovi takođe prošireni, pa ćete tako biti u prilici da seckate, palite, gađate strelama, zamrzavate i slično 20 novih neprijateljski nastrojenih kreatura. Autori su pažljivo pratili komentare igrača prve igre, i u dodatak su ubacili dobar deo onoga što je, po fanovima, nedostajalo. Ako ste bili među onima koji su smatrali da su u igri nedostajali elementi kao što su set i unique item-i i ultimate skill-ovi (koji su se otključavali kada vaš lik dostigne 80. nivo), onda će vas definitivno obradovati informacija da je sve to prisutno u dodatku. Sa tehničke strane, igra je takođe preživela brojna poboljšanja, a najbitnije od toga jeste interfejs koji se može prilagoditi ukusu igrača. To u prevodu znači da ćete elemente interfejsa moći da pomerate po želji, ako vam njihov raspored ne odgovara. Kamera, koja je bila jedna od glavnih mana prve igre, takođe je poboljšana, i sada se može okretati sa potpunom slobodom, čime je preglednost bitno povećana. Pored klasičnog sistema kontrole (levo i desno dugme miša), sada vašeg lika možete da kontrolišete i sa WSAD tasterima (što je, očigledno, polako preraslo u trend kad je reč o žanru akcionih RPG naslova). I generalne performanse igre su poboljšane, drugim rečima endžin je optimizovan i ispeglan da bi se zapinjanja i seckanja svela na što manji nivo. Drugim rečima, period između izlaska Silverfall-a i ovog dodatka autori su iskoristili da bi ga pošteno doterali i uneli sva ona poboljšanja koja su bila namenjena za njega, ali su morali da sačekaju ekspanziju. Kao šlag na tortu nam je ostavljen potpuno novi crafting sistem, pomoću kojeg možete da pravite sopstvenu opremu od materijala koje skupljate u pauzama između beskrajnog tamanjenja protivnika.
Bolje, ali…
Sada sledi najbitnije pitanje: vredi li? S obzirom da se ne radi o igri koja odavno uživa planetarnu popularnost i efekat višemesečnog marketinga, na to pitanje nije lako dati jednostavan odgovor. Uspeh prve igre bio je relativno diversifikovan; neki su ga hvalili, a drugi se nisu libili da akcenat stave na očigledne propuste kao što je previše klišeiziran pristup, kao i brojni tehnički nedostaci. Očigledno, na mnogim greškama je izvučena pouka i uložen je sav moguć trud da bi se one ispravile. Podrobno peglanje i usavršavanje svakako je pokazalo svoje uticaj na finalni proizvod, i tako se može reći da se ovaj put radi o dosta kompletnijem naslovu naspram originala. Daleko od toga da se radi o sledećem Diablu, naravno, ali to ne znači da je igra loša. Fanovima Silverfall-a nema ni potrebe reći da krenu u nabavku ekspanzije, a što se tiče preostalog dela RPG publike, Earth Awakening ćete možda isprva pokrenuti tek da biste prekratili vreme do sledeće, kvalitetnije hack & slash RPG poslastice, ali nije isključeno da ćete posle par sati igranja ovog dodatka rešiti da nabavite i prvu igru da biste sebi osigurali što kompletniji doživljaj.
Naziv igre: Silverfall: Earth Awakening
Žanr igre: Hack & slash RPG
Razvojni tim: Monte Cristo
Izdavač: Monte Cristo
Datum izlaska: 26. februar 2008.
Screenshot-ovi: Silverfall: Earth Awakening
Diskutujte o igri i opisu na forumu.
Minimalna konfiguracija:
CPU: 2.8 GHz Intel Pentium 4 ili AMD Athlon XP 2800+
RAM: 512 MB
VGA: ATI Radeon 9500 ili nVidia GeForce 6600GT
Preporučena konfiguracija:
CPU: 3 GHz Intel Pentium 4 ili AMD Athlon XP 2800+
RAM: 1 GB
VGA: ATI Radeon X850 ili nVidia GeForce 6800GT
Ocene:
Grafika: 70
Zvuk: 65
Igrivost: 83
74/100 Solidno
+ dosta ispravaka i novina
– repetitivno, klišeizirano