Turok opis


Među dinosaurusima

Originalno lik iz stripa, Turok je još pre desetak godina našao put do video igara za PC, Nintendo, GameBoy, PlayStation i Xbox. Na PC-u ste 1997. mogli da igrate Turok: Dinosaur Hunter, 1998. Turok 2: Seeds of Evil, a 2002. Turok: Evolution, razvijene od strane tima Acclaim Entertainment. Propaganda Games je upravo izdao svoju prvu igru jednostavno nazvanu Turok, koja sa prethodnim naslovima ima zajedničko ime i borbu sa dinosaurusima; glavni lik, priča, lokacija i oružje su drugačiji.

Turok 08 Turok 20 Turok 36

Zaplet je prilično slab: u potrazi za generalom Kejnom (Kane) specijalni vojni tim nazvan Wiskey Company preživljava nesreću u orbiti planete na kojoj su locirali svoju metu. Njihov novi član, nekadašnji pripadnik grupe plaćenika pod komandom Kejna, Džozef Turok (Joseph Turok), pokušava da ih pronađe tragajući za raštrkanim delovima svemirske letelice po džungli prepunoj praistorijskih predatora. Nekoliko preživelih moraće da se suprotstavi čitavoj armiji plaćenika i dinosaurusa, eliminiše zloglasnog generala koji je pronašao opasno biološko oružje i pokuša da nađe svemirsku letelicu za beg sa negostoljubive planete. Ubačeno je malo dramskih elemenata u vidu sukoba Turoka sa generalom, otkrivenog kroz flashback sekvence, i netrpeljivosti od strane njegovih novih kolega, ali generalno, iako su karakteri zanimljivi i raznovrsni, jednostavno im nije dodeljeno dovoljno prostora i ne deluju dovoljno bitno da bi privlačili pažnju – ovo postaje priča o preživljavanju na planeti punoj neprijatelja, a ne o pravdi ili osveti, pa finalne sekvence obračuna nemaju dovoljno težine. Zvuči kao jeftin akcioni film? Jedan od onih koji ćete lako zaboraviti, iako je bio zabavan za jedno gledanje.

Dinamična akcija

Turok ima mnogo sličnosti baš sa takvim filmovima. Ovo je FPS u kome se akcija odvija brzo, neprijatelja je mnogo i zahtevaju brze reflekse, precizno gađanje, dobar izbor oružja i mnogo sreće da biste preživeli do sledećeg checkpoint-a. Taman kad pomislite da ste završili tešku borbu pa možete da predahnete, nailazi iznenađenje u vidu čopora novih grabljivica, naleta plaćenika ili pojave mini-bossa u obliku ogromnog pauk-robot-tenka, helikoptera, čudovišta iz morskih dubina ili T-Reksa. U početku stvarno deluje teško; mnoge igre do sada su nam dozvoljavale da odredimo sopstveni tempo borbe i da ostanemo na lokaciji koju smo očistili od neprijatelja da bi se spremili za korak dalje na mapi, gde ćemo se suočiti sa novom grupom istih protivnika. Turok vas bukvalno gura dalje u akciju, podižući nivo adrenalina, ponekad na maestralni način menjajući situaciju i protivnike da bi vas primorao na promenu taktike i oružja. Checkpoint-i odavno nisu poželjni u PC igrama, izvikani su kao loše nasledstvo konzolaških portova, a Turok ne dozvoljava drugačiji način snimanja – između dva checkpoint-a imaćete dosta napete akcije. Kada se malo priviknete na ovu dinamiku, kad vam proradi adrenalin i osetite zadovoljstvo što ste uspešno preživeli poslednji napad, naučićete da cenite što je igra ovako dinamična. Ovo je i glavna prednost igre – različiti neprijatelji, dinamične borbe, osećaj da se stvarno borite za svoj život i da nema mesta greškama, raznovrsno oružje i taktike prilaza rešavanju zadatka. Ukoliko ne preživite borbu korišćenjem određenog oružja ili taktike, posle učitavanja checkpointa možete pokušati drugi prilaz – preći sa snajpera na raketni bacač, prići neprijateljima s leđa i iskoristiti nož da ih eliminišete neprimetno, ili izazvati dinosauruse da napadnu plaćenike, pa se na kraju suočiti samo sa pobednikom.

Turok 01 Turok 06 Turok 07

Naoružanje se sastoji od noža, luka sa strelama i dva mesta za vatreno oružje koje možete menjati u toku igre, a obuhvata standardno, teško i par futurističkih oružja i bacač plamena (svaki sa dva načina paljbe, što je svakako bonus i jako korisna opcija), uz dodatak granata. Nož služi za tiho eliminisanje ljudskih protivnika, ali i praistorijskih životinja, uz zanimljivu i krvavo animiranu scenu. Luk i strela su takođe oružje za tihi napad, a što duže držite luk zapet, strelu ćete izbaciti većom brzinom i, ako imate sreće, zakucati protivnika za stablo iza njega ili zid. Mogućnost stealth akcije nije nametnuta već jednostavno ostavljena kao opcija u slučaju da želite da izbegnete otvoreni okršaj u nekoj situaciji. Još jedna dobrodošla prednost u veoma intenzivnim pucnjavama je mogućnost držanja dva pištolja, SMG-a ili skraćene puške istovremeno, kao i njihovo kombinovanje. Sticky gun vam daje priliku da promenite taktiku borbe i ispalite lepljive bombe koje možete da detonirate po želji. Glavna zamerka oružju je nedovoljna vatrena moć – teško da će vam uspeti da neprijatelja ubijete jednim pucnjem u glavu čak i na najnižem nivou težine.

U slučaju da vas u toku pucnjave dinosaurus obori na zemlju, dobićete šansu da ga pritiskanjem određenih tastera, koje inače koristite za kretanje ili pucanje, odbacite sa sebe, skočite na noge i zapucate pre nego što se opet baci na vas. Borbe sa miniboss-evima će zahtevati dobro opažanje ili praćenje instrukcija od strane vaših saboraca, kao i dosta veštine i truda, jer će vas neki od njih vrlo brzo ubiti ako napravite makar i jedan pogrešan korak. Ljudski protivnici su naoružani lakim i teškim naoružanjem, u slučaju napada pozvaće pojačanje koje često dolazi i helikopterom, mada su ubedljivo najteži protivnici oni naoružani snajperima i raketnim bacačima.

Nemate nikakav indikator zdravlja na ekranu, već će se ekran zacrveneti u trenutku kada budete previše povređeni; morate se brzo sakriti od daljih napada ako želite da sačuvate život, a ovome sigurno ne pomaže nedostatak opcije trčanja. Naime, Turok se kreće brzim korakom i ni u najvećoj opasnosti ne može da potrči. Ukoliko uspete da se sakrijete od metaka i pobegnete od dinosaurusa, zdravlje će vam se vrlo brzo potpuno regenerisati, što je jednostavno nerealistično jer ne postoje nikakve indikacije da Turok ima neke specijalne moći samoizlečenja.

Turok 13 Turok 21 Turok 48

Veštačka (ne)inteligencija

AI dinosaurusa je dobar: biljožderi vas neće napasti ukoliko ih ne dirate; manji i slabiji će se retko usuditi da vas napadnu; veliki i snažni će pokušati da vas izvuku iz skloništa koje ste našli u šupljem oborenom stablu, ali će im druga dešavanja u okolini privući pažnju; oni krvoločni izaći će iz svojih pećina kada im se približite; pojedini (očigledno kombinacija dinosaurusa i divlje mačke) su brzi i spretni, pa ćete ih videti kako trčkaraju i penju se po drveću, što će sigurno otežati nišanjenje, naročito kad počnu da jurišaju na vas. Dinosaurusi će napasti i protivničke vojnike, što vam sigurno ide u korist, a pojedini će napadati i ponekog zalutalog pripadnika druge vrste.

AI protivničkih vojnika nije tako sjajan: nekad će koristiti okolinu kao zaklon, a nekad jurišati otvoreno. Ponekad će početi da pucaju iako nije bilo šanse da su vas videli, ali takođe može da se desi da eliminišete tiho jednog vojnika, a da drugi, udaljen samo korak odatle, uopšte ne odreaguje na situaciju i ne počne da puca. Kada zateknu vojnika zakucanog za drvo strelom, umesto da se sakriju i pripucaju, stajaće na gotovo istom mestu i osmatrati okolinu pokušavajući da vas nađu. Upozoriće druge i baciti se u stranu ako vide da na njih bacate granatu i otvoriće vatru ako im se približe škorpioni ili dinosaurusi.     

Turok 10 Turok 14 Turok 26

Poseban problem je AI vašeg tima. Whiskey Company je grupa specijalaca koji se jednostavno previše često zbune: nekad će umesto da pucaju čekati da vi prvi uđete u okršaj s protivnikom, ponekad čak i tada neće priteći u pomoć; nekad će jednostavno da ostanu pozadi, tj. neće krenuti za vama na sledeću lokaciju, i da se tek kasnije pojave pored vas ponovo se uključujući u borbu; u najgorem slučaju će se desiti da vaš drug treba da aktivira neku konzolu ili otvori vrata bez čega ne možete da napredujete dalje, a on će samo zbunjeno ostati da stoji na istom mestu. Desilo se i da se neprijateljsko pojačanje u vidu helikoptera ne pojavi što vas o,stavlja da besciljno lutate po mapi očišćenoj od neprijatelja, nemoćni da idete dalje, jer je rušenje helikoptera signal da AI vašeg kolege preuzme na sebe miniranje prolaza. Ovi problemi su rešivi na bolan i dosadan način: moraćete da učitate checkpoint i ponovo da prođete kroz bitku u nadi da ovoga puta AI neće ostati zbunjen kao prethodni put.

U ovoj igri će i vaš tim moći da vas povredi mecima. Tako u situaciji kad se od vas očekuje da raketnim bacačem oborite helikopter koji vaš tim zasipa mecima nije pametno stajati ispred saborca naoružanog vatrenim oružjem koji takođe puca na neprijatelje. Ovo može da bude veoma frustrirajuće ukoliko ne shvatite na vreme šta vas je ubilo sa par metaka, a samo toliko ih možete primiti pre nego što počne učitavanje checkpoint-a, koji će vas opet smestiti u istu situaciju.

Zabavno na kratke staze

Grafika igre jednostavno nije ni blizu današnjim standardima. Teksture deluju zastarelo, vegetaciji nije posvećeno dovoljno pažnje: nema dovoljno detalja, a animacija trave je veoma loša. Izgled slupanih ostataka svemirskog broda i unutrašnjosti prostorija su previše jednostavno oslikani, mutnim i bezličnim teksturama, gotovo bez ikakvih detalja i interaktivnih elemenata. Ovo je pravo iznenađenje jer je igra rađena u Unreal 3.0 engine-u koji smo već videli na delu u nekim izuzetno lepo grafički urađenim igrama. Desetak vrsta dinosaurusa, svaka sa svojim karakterističnim načinom ponašanja, kretanja i napada, jedino je lepo i detaljno grafički urađeno. Živi svet izumrlih predatora veoma je realističan, a prvi susret sa nekima od njih nateraće vas da bespomoćno i oduševljeno blenete sve dok ne zadovoljite svoju znatiželju. Čim počnete da pucate na njih nestaje sva realističnost – krv dinosaurusa, kojom će biti okupani nakon par metaka, izgleda kao tamno-crvena sjajna farba. Ljudski protivnici izgledaju zadovoljavajuće, ali nažalost nose sličnu opremu kakva je već viđena u brojnim modernim FPS igrama. Vaši timski drugovi su detaljno oslikani ali nedovoljno dobro animirani, a njihovi likovi i oprema imaju neki čudan svetao odsjaj. Džungla ne izgleda dovoljno realistično jer je igra potpuno linearna i na veštački način ograničava istraživanje okoline, dok je dizajn mapa prilično uprošćen. Doduše, česti napadi će učiniti da to i ne primetite, jurcajući stalno napred u cilju da se domognete neke letelice i obezbedite odlazak sa planete.

Turok 27 Turok 43 Turok 44

Muzika i zvučni efekti su sjajni, pogotovo urlikanje praistorijskih životinja koje uvek upozorava na opasnost. Glasovna gluma je odlična, što je i bilo očekivano jer su glumačkoj ekipi imena kao što su Ron Perlman, Timothy Olyphant i William Fichtner.

Turok je izuzetno zabavan za igranje i pored nedostataka. Dinamičnost i raznovrsnost borbenih taktika daju posebni šarm za ljubitelje brzih pucačina koji uživaju u naletima adrenalina. Na višim nivoima težine veoma je teško odbraniti se od grupa neprijatelja koji napadaju u talasima. Uopšte, sukob između divljih starosedelaca planete i ljudi je odlično urađen, a igra vam nemilosrdno nameće osećaj da vam je život u opasnosti u svakom trenutku. Da je više pažnje posvećeno testiranju i otklanjanju bagova sa veštačkom inteligencijom ljudskih likova, uz korigovanje vatrene moći oružja igrača, ovo bi bio odličan FPS. Multiplayer je takođe prisutan kao opcija za nastavak igranja nakon relativno kratke singleplayer kampanje i donosi Deathmatch, Capture the Flag, Wargames i Assault Capture the Flag. Podržava do 16 ljudi i po četiri u tri timske misije.      

Naziv Igre: Turok
Žanr igre: FPS
Razvojni Tim: Propaganda Games
Izdavač: Touchstone Studios
Datum Izlaska: 22. April 2008.
Veličina: 2 Dual Layer DVD-a
Screenshotovi: Turok
Diskutujte o igri i opisu na forumu

Minimalna konfiguracija:
CPU: 2.4GHz Intel / AMD
RAM: 1GB
VGA: DirectX 9.0c 128MB
Preporučena konfiguracija:
CPU: 3.4GHz Intel / AMD
RAM: 2GB
VGA: DirectX 9.0c 256MB

Ocene:
Grafika: 67
Zvuk: 83
Igrivost: 75

72/100 Solidno

+ Dinamika borbi, dinosaurusi, muzika, glasovna gluma
– Grafika, AI, bagovi, priča, linearnost, težina

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*